Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87648

Amikor fékezel, miért kell a kipufogógáz a turbónak?

 

Előzmény: suraki1 (87639)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87646

a klasszikus bubukat vagy a fékpedálra kötötték, vagy a seb.váltó gomb tetejébe eszkábálták bele.

 

jobb szerettem a pedálra kötött variációt.

 

 

Előzmény: by-169 (87642)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87645

Wow, mik vannak, talán pár kolléga is itt szívesen látja a képeket újra! :)

Előzmény: Törölt nick (66963)
buszosjocó Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87644

Igen, vagy a kuplungpedál környékén.

Előzmény: by-169 (87642)
by-169 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87643

A másik debreceni kocsi a berettyóujfalui telepen áll.

Előzmény: BP-16-63 (87613)
by-169 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87642

A müködtető kapcsoló a sebváltógomb tetején van? Nyíregyházán láttam ott még kézi váltós kocsik járnak.

Előzmény: suraki1 (87639)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87641

Amiatt sincs sok értelme hisz az adagolót is visszahúzza a leállító szelep. Engem meg is szivatott egyszer a kipufogófék a délutáni csúcsban. Lerázódott a gömbfej a pillangószelepről. A szelep beállt 45°os szögbe a motort meg frankón lefojtotta nekem. A Csikyn úgy imádkoztam fel.

Előzmény: suraki1 (87639)
BPI-791 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87640

köszönöm

Előzmény: E95 Express (87638)
suraki1 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87639

A retarderes kocsikon eleve nem kell kipufogófék, de a D10-esek elterjedésével sem hallhatod már a hangját, csak egy halk sziszegést. Ugyanis kell a kipufogógáz a turbónak. Maga a szelep, mint eszköz viszont a motorleállítás miatt megmaradt.

Előzmény: Varlaisaran (87637)
E95 Express Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87638

Rendszám: FJA-614
Gyártmány: IKARUS
Típus: 412
Szin: SÖTÉTKÉK
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Előzmény: BPI-791 (87634)
Varlaisaran Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87637

Köszi a választ. Igen, a működésre gondoltam, végülis hasonló. Emlékszem, régen nagyon durván szóltak, tényleg mintha valami Peterbilt vonult volna végig az utcán:D Errefelé szerencsére most is sok Ikarus van, de egyiken sem hallom már, megszüntették rajtuk valamiért?

Előzmény: Mwin (87635)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87636

Ha már megvetted ez vele jár,és még nem tartassz sehol csak tárolod!

Előzmény: norbee601 (87614)
Mwin Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87635

Amennyiben arra gondolsz, hogy mindkettő a kipufogógázok visszatartásával hoz létre fékezőhatást, akkor igen, egyébként a két megoldás teljesen eltérő; míg a Jake-brake a kipufogószelepeket zárja le, addig az Ikarusban (és általánosságban még sok más típusban) alkalmazott kipufogófék egy, a tengelye körül elforduló torlócsappantyúval zárja el a kipufogócsőben áramló gázok útját.

 

    illetve  

Előzmény: Varlaisaran (87632)
BPI-791 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87634

:(
Esetleg az FJA-614-et még le tudod keresőzni? Azt se látták már jóideje..

Előzmény: E95 Express (87631)
KPK-299 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87633

Köszi, hogy lekeresőzted. :-(

Előzmény: E95 Express (87631)
Varlaisaran Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87632

Lenne egy kérdésem, lehet hogy hülyeség. A régi Ikarusokon levő (vagy volt) bubufék technikailag voltaképp egy jake brake? A hangja legalábbis arra emlékeztetett de mégis más. És miért nem hallani mostanában egyiken sem?

E95 Express Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87631

Nincs jó hírem :-(

Rendszám: FJA-625
Gyártmány: IKARUS
Típus: 266.25 /82 FŐ/
Szin: TÖRTFEHÉR
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Előzmény: KPK-299 (87624)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87630

Lehet,már"kavinytonyt"-kéne szednem.Egy mentségem lehet,épp 12 éves voltam akkor,és ez volt az első két sárga 266-os,a 16-osnál.Nagyon élveztem,mert a zalai nyaralásoknál minden másnap vitt magával.(Ez mondjuk akkor is így volt,mikor még 630-as volt a lent említett járaton.

 

Korrekt voltál. :-))

Előzmény: cdjbatyo (87629)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87629

Akkor megint ment egy... :D

Előzmény: pumukli89 (87626)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87628

Egy Ik 66-os után kapták,tényleg nyár volt.Csak az évre nem emlékeztem.Előtte vett Fater egy Zsigát.Unokatesóm büszkén mesélte Apámnak,te ebben akkora az indexkar,mint a Zsigulidban a váltókar.

Köszi,a segítséged. :)

(Akkor a sofőrök:Nagy Géza,Pummer László voltak,jó régen elmentek,a Fenti 16-oshoz)

Előzmény: Zsoltikarus (87627)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87627

1976 nyarán. A 86-94 viszont Vasi Volános volt.

Előzmény: pumukli89 (87620)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87626

Kösz,akkor bénáztam.A típus stímmel,a rendszámok helyesen:GC 86-92,GC 86-93. Bocsi :)

Előzmény: cdjbatyo (87623)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87625

Köszönöm.

Előzmény: lobbanórotor (87622)
KPK-299 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87624

Valaki véletlen nem keresőztette mostanában az FJA-625 öt? Bosszantóan régen nem látta senki...

cdjbatyo Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87623

Ment egy e-mail... :)

Előzmény: pumukli89 (87620)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87622

A rendszámot elnézve szerintem 1975. 

Előzmény: pumukli89 (87620)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87621

Ja csak az a gáz, hogy a Szegedi Közlekedési Társaságnak nincs főldgázos flottája. . . 

Előzmény: JLW-470 (87618)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87620

Szeretnék segítséget kérni:Zalaegerszegen mikor helyezték forgalomba a GC 86-93,86-94-est?Az első rendszámossal unokabátyám is dolgozott.Fő irányvonala Zeg-Nagykutas volt.

Köszönöm előre is.P

EAG E95 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87619
Előzmény: JLW-470 (87618)
JLW-470 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87618

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!