Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87573

Igen,jól látod.

Előzmény: LMS-640 (87567)
EKW-531 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87572

jászkun

Előzmény: Scatty29 (87571)
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87571

Kié a másik?

Előzmény: BENczúr utca (87570)
BENczúr utca Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87570

Elvileg 2.

Előzmény: Scatty29 (87569)
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87569

Hány db 543-as van a Volánoknél perpill? (pl GAY-016 Bakony.)

BPO-105 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87568

Ilyenkor elbizonytalanodom több, a fórum témáit nem érintő kérdés ügyében...

Előzmény: MCA-001 (87566)
LMS-640 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87567

Gondolom letakarva hamarabb eléri az üzemi hőfokot hideg időben is.

Előzmény: pumukli89 (87556)
MCA-001 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 87566
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87565

És,ha jól tudom 1 miskáért elvihető a gép,a pótok már nincsenek meg.

Előzmény: norbee601 (87564)
norbee601 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87564

Az övék úgy tudom elő is került pár éve valahonnan, és most újra náluk van. Rom, de megvan.

Előzmény: pumukli89 (87562)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87563

Kettő volt Székesfehérváron is, GA 24-89 és 64-31.

Egerben egy, GA 62-24.

Pécsett egy, GA 62-06.

A többiről sajnos nem tudok.

Előzmény: Törölt nick (87560)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87562

Volt a "zalának"is.

Előzmény: pumukli89 (87561)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87561

Egy, Tatára:GA 70-02.

Előzmény: Törölt nick (87560)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87560

1962-ben kettő, 1963-ban pedig tíz, Finta László által tervezett mikrobusz állt forgalomba. A vontatóból és két pótkocsiból álló nyitott szerelvények 56 utast szállítottak főleg a Balaton körül és több vidéki nagyvárosban.

 

Ebből kettő került a mai Kapos Volán elődjéhez, a 13.sz AKÖV-höz. Az egyik (vagy mindkettő?) Balatonföldvár, Motel - Szántódrév és Balatonföldvár, Motel - Kőröshegy, Flecken Csárda között járt, az akkori díjszabáshoz képest magasabb jegyárakkal.

 

De ez csak kettő, hová került a többi?

Előzmény: RIKA424 (87559)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87559
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87558

A vörös árnyalata a legkevesebb baj.

Előzmény: Törölt nick (87551)
M41 2180 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87557

Értem.

Előzmény: pumukli89 (87556)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87556

Valószínüleg,így tudják a megfelelő motorhőfokot elérni./És van olyan,hogy az adott motor típusnál,többféle(hőfokra beállított)termosztát létezik.

Előzmény: M41 2180 (87554)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87555

Időpontot nem tudok, és sajnos utóéletet sem. Gyanítom, hogy azóta megnézett egy bontót belülről...

Előzmény: D 20 (87546)
M41 2180 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87554

Lehet, hogy hülye kérdés, de eddig nem jöttem rá a miértjére.

Miért szokták téli időszakban egyes 200-as Ikarusok hátsó motorszellőzőrácsát részben vagy teljesen letakarni és a hűtőrácsokat is az elején? Ez kisgyerekként is érdekes jelenség volt nekem.

Mostanában Zalás off Setrákon is megfigyeltem ezt.

Az érdekes az, hogy sosem mindegyik járművel bántak így,csak egyik-másikkal.

Köszönöm  válaszokat előre is.

siófoki35 Creative Commons License 2013.12.21 0 0 87553

Semmi baja nincs műszakilag, csak nincs levizsgáztatva, mert túl széles, nincs lehúzódobja, stb. De le lesz majd vizsgáztatva egyfajta oldtimerként.

Előzmény: Ep128 (87552)
Ep128 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87552

Tudom, itt OFF, de ha már muzeális troli... A ZIU 5 -nek mi baja van folyton...? Már a múltkor is csak vontatni tudták, most sem működött (nem volt ott a felvonuláson) stb.

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87551

Szerintem az is nagy csoda, hogy ideáig eljutottunk. Volt idő amikor esély nem volt rá, hogy régi tömegközlekedési eszközzel történjen valami. Anno csak a 436, 611 jelentette azt amit Demszky és kegyeltjei használtak egy megnyitónál. Ma már villamosnál, trolinál, és buszos (itt többség maszek, vidéki) de nyújt valamit, ami évről évre jelen van. Nekem az IK60 troli is egy nagy lépés, és nem igazán tartom fontosnak, hogy "miért,, különböző színű a pót? Én azt mondom, hogy csak! És szerintem így is marad, és igen fontosabb a gépes részbe életet lehelni, mind a póton siránkozni. Ez így történt és kész! 

Előzmény: John Howard (87547)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87550

Sok mindent lehetett olvasni mindkét járműről.Ezt a kiegészítést köszönöm szépen! :)

Előzmény: John Howard (87547)
Mihál Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87549

Akkor jó lenne, ha a pályaszám számtípusát is helyesen választanák meg (lásd honlapomon, ha kell segítek).

Továbbá a "Vigyázat,légfék" teherautókon volt, a buszokon "Vezess baleset nélkül" (méretei megvannak nekem), ill. troli-pótokon efölött, kisebb betűvel "Vigyázat, pótkocsi" látható.

Előzmény: cooldogg1992 (87548)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87548

A pót át lesz fényezve nemsokára! :)

Előzmény: John Howard (87547)
John Howard Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87547

Az egész egy komoly hiba következménye, legalábbis szerintem.

 

A történet dióhéjban: volt egyszer a troligarázsban két felújítandó roncs: egy Ik60T, és egy ÁMG-pótkocsi. Aztán egy nap, úgy 6-7 évvel ezelőtt, amikor a BKV-nál gyakorlatilag szóba sem jött nosztalgiatroli, mint műfaj, Szeged megvette az Ik60T vázat. Néhány hónap alatt a mátyásföldi (volt Ikarus telephelyén működő) céggel felújíttatta a maga részére a kocsit, vázszerkezetileg, festéssel-fényezéssel. Aztán hazavitték Szegedre, megépítették bele a belső berendezést, sárlécpadlót, üléseket gyártottak, burkolatokat alkottak. Szép lett, de műszakilag semmi nincs benne, gyakorlatilag egy eredeti méretű makett lett. Se motor, se vezérlés, még világítása sincs.

 

Az ÁMG-pót sokáig a Pongrácz úton álldogált, egy időben pár hónapra átköltözött Óbuda garázsba, majd vissza. Aztán egyszercsak a BKV gumikerekes ágazat élére agilis, fiatal, közlekedésszerető ember került, a pótkocsi felújítására forrás kerítődött. Százhalombattán újult meg a pótkocsi, tokkal-vonóval, vázjav, fényezés, belső berendezés, sőt, műszaki tartalommal is, kábelezés, világítótestek, stb.; gyakorlatilag üzemképes. De nincs, ami vontassa.

 

Úgy egy éve hallottam az első híreket, hogy "hazatér" az Ik60T, visszavásárolja a főváros. Nyár végén érkezett Budapestre, azóta lehet őket egymás mögé állítani. Tulajdonképpen a színhiba is csak itt lett igazán feltűnő. Azonkívül egyre fájóbb, hogy sehogy sem illenek össze: a 259-es pályaszámú Ik60T soha nem vontatott pótkocsit, s noha a vázfelújításkor lett volna lehetőség az alváz megerősítésére, ez elmaradt.

 

Az elkövetkező időszak feladata lesz, hogy a gépes kocsit is üzemképessé tegyük. Akarat van, tervek tulajdonképpen vannak - most már csak a "felsőbb körök" elhatározása, és az anyagi lehetőségek hiányoznak. De - remélem mondhatjuk - a dolog folyamatban van.

 

Az első mondatra visszatérve: én személy szerint abban látom a hibát, hogy anno a BKV a kocsit eladta, és nem felújíttatta. Gyanítom, hogy az akkori eladási és a mostani vételár különbségéből szinte fel lehetett volna újítani. Egyszerre a póttal, egyformára, kompatibilisre. Működőképesre és együttműködésre képesre. Elektromosan is és mechanikusan is. Utólag ez már nagyon komplikált feladat lesz/lenne...

Előzmény: pumukli89 (87541)
D 20 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87546

Na, még ha megírnád, hogy mikor lett selejt a BRJ-087, illetve, hogy lett-e még a 087 után más rendszáma, akkor öröm és bódottá' lenne csodaországban.

Előzmény: BPO-105 (87545)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87545

BRJ-087 ex. BU 74-37 ex. GD 93-80 ex. GC 49-49, Ikarus 260.00/1974.

Az ajtaja tényleg keskeny, de nem úgy, mint az elektromos 260-asnak.

Előzmény: D 20 (87544)
D 20 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87544

Annak az elektro260-asnak az utóélete mennyire ismeretlen?

BRJ-087-ről anno mentettem le képet, az keskeny hátsó ajtós 260-as,

de a középső ajtó mesterien megszünteve, viszont BKV-szürke a teteje és az ajtók...
Rejtelmek... :)

Előzmény: Grikon1985 (87522)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!