Keresés

Részletes keresés

Flakvierling Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87532

Klassz fotó! :) A képen engem a Nysa 501 M mikrobusz szerepe érdekelne, ha esetleg tud róla valaki valamit. Úgy látom, hogy az első ajtón valamilyen felfestés van (lehet, hogy Volán logó?) és mivel egy buszmegállónál áll, lehet, hogy ez valamilyen bérkocsi volt (ilyenről későbbről tudok, Nysa 522-eseket lehetett bérelni - cégeknek és magánszemélyeknek is), vagy valamilyen kisebb, jelentéktelenebb utasforgalmú vonalon egy darabig ilyen is járt? Aki esetleg tud ilyesmiről, az ne tartsa magában. :)

Előzmény: P.stephenson (87531)
P.stephenson Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87531

Előzmény: P.stephenson (87529)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87530

Attól még lehetne.

Előzmény: pumukli89 (87524)
P.stephenson Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87529

A 220-as is próbázott Győrben, nem lehet, hogy arra gondol?

 

Előzmény: Grikon1985 (87522)
FAV 20 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87528

Ikarus 180-as és 556-os.  Ne dobd el! A Szentendrei járművön is 200-as család kapaszkodótartója van.

 

Előzmény: Cementes (87525)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87527

Igen. Fejből nem tudom, de talán GC 31-es kocsik voltak.

Viszont a narancssárga, fehér ajtókkal hová került?

Előzmény: Snake-Mojzi (87523)
norbee601 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87526
Annyi biztos hogy van Győrben készült fotó 3 ajtós 266ról (valahol a Fortepanon van... ) Vasi volános végülis odakeveredhetett...
Cementes Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87525

 

Sziasztok!

 

Mindenkit üdvözlök, egy kis segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi alkatrészek pontosan melyik busztípushoz kapcsolódnak.

 

A válaszokat előre is köszönöm.

pumukli89 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87524

Azért nem egyforma színű,mert nem(egy)szerelvény.

Előzmény: rezgaras (87521)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87523

Abból viszont szvsz nem volt Győrben egy sem:

Ikarus 266.70

-5 db Vasi Volán

-5 db Borsod Volán

Előzmény: Grikon1985 (87522)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87522

Szerintem 3 ajtós 266-osra gondolt 1-2-1 ajtóképlettel.

 

(Tudtommal hátul keskeny ajtós 260-asból egyetlen egy készült, méghozzá a 260ELECTRO, ráncajtókkal 2-2-1 ajtóképlettel. Sajnos csak egy negatív nyomatot láttam róla vaterán a jobb oldaláról, de a jellegrajz is ezt az elrendezést követi.)

Előzmény: D 20 (87518)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87521

Kár, hogy a pótkocsi más színű! Szerintem a vontató színe jobban megfelel az igazinak - már amennyire a képernyő alapján el lehet dönteni.

 

Előzmény: cooldogg1992 (87519)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87520

:)

Előzmény: D 20 (87517)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87519

A Troli '80 kiállítás megnyitóján.

D 20 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87518

Az Ik-260 nullszériája Győrbe és szombathelyre került. Ezek voltak a hátul keskeny ajtós kocsik.

Nagyon sok baj volt velük.

 

Úgy érzem, hogy hiányzik sokunk ismeretéből az Ön által írt kivitelű nullszériás 260-as.

 

Tehát ami képek közkincsként ismertek a prototípus 260-as és 280-as autókról,

az azon látható -később sorozatban gyártott- ajtókiképzéstől eltérő kivitelben épült meg pár kocsi?

Akkor mi végtére letek azok hátul keskenyebb ajtóval szerelve???

Előzmény: RIKA424 (87480)
D 20 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87517

Legalább a régi idők "buszsárga" színe legyen egy opcionális sablonnal fújt voláncsigára hajazó ábrával, ami adhatná a monogramodat pl... :)

Előzmény: Mádi Gerg (87497)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87516

A vészkijárati ablak a gumiágyon múlik, hogy az utastér felé is van-e benne feszítő szál (pontos nevét nem tudom), ezt kell kihúzni, akkor megszűnik a gumiágy feszítése ami a helyén tartja az üveget az elhúzható kerettel együtt.

 

Például a korei NDK-s kocsikon az egyetlen elhúzható ablak volt a vészkijárat, ezek voltak a bal B feletti ablakok, 280-asnál volt egy a bal C feltt is. Talán azért mert a kerékre állva könnyebb ki-be mászni a buszból. Viszont a fővárosi gyorshetes 280-asaiban meglepően sok ablak alkalmas vészkijáratnak (csak már lelopták és letörtek a fogantyúk, vagy nem is volt.)

 

Teleablakot sokszor a váz jobb merevítésére használnak, vagy mert úgy gondolták a tervezők papíron sázmolással, hogy elegendő mértékben szellőzik a busz. Ez utóbbi ami nem vált be soha, kiderült, hogy még egy ablak is rengeteget számít nyáron.

Előzmény: rezgaras (87515)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87515

Az nem amiatt volt így, mert vészkijárátnak számított?

 

Előzmény: BPO-105 (87514)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87514

Ahogy a bal hátsó is, amit mindig is furcsának találtam, mert egy 260-asban sem volt így.

Előzmény: Snake-Mojzi (87513)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87513

A 600-as jobb 2-es ablaka eredetileg is nyitható volt.

Előzmény: f.domino_ (87511)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87512

http://retronom.hu/node/10824

 

Erről mit lehet  tudni? Merre  van?Elküszült már?

f.domino_ Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87511

"gumicsont"
87510 hozzászólást nem olvastam el egytől egyig. Amit elolvastam, abban nem volt erről szó. Bocsánat!

Elfogadom, hogy a  korhű kerék probléma lehet. OK. A tömör ablak már kevésbé, abból azért csak akad, hozzá való viszonylatjelző talán még van is szolgálatban 415-ösökön. De plusz egy ülés, meg egy díszléc levétele azért már csak nem lottónyeremény kategória!

Előzmény: nemeza (87510)
nemeza Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87510

Gumicsont. Ha nyersz a lottón, akkor jusson eszedbe a "hibalista", és szívesen megcsinálják a nyeremény terhére szerintem.

Előzmény: f.domino_ (87508)
trilex Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87509

A "replika" 600-ason nincs kereszbe fordított ülés.

Az eredeti homlokfala ilyen:

Előzmény: f.domino_ (87508)
f.domino_ Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87508

Az Indóházon láttam pár képet a (replika) 600-as troliról. Milyen öszvér jószág ez?

 

Emlékeim szerint az eredeti az 50-xx -es buszoknak felelt meg. Tehát:

- felső negyedben, 1/3-ig elhúzható elhúzható ablakok. Jobb oldalon a második ablak tömör.

- középső ajtó után egy ülés keresztben

- kis műszerfal

- krómozott hűtőrács keret

- homlokfalon nincs díszléc, helyette I  K  A  R  U  S  felirat egyenletesen elosztott kocka alakú betűkkel (tehát nem a későbbi írott betűs)

- Az első kerék is más volt

 

A replika 600-ason ezzel szemben:

- ablakok stimmelnek, kivéve, hogy a jobb oldali második nem tömör.

- ülést nem tusom, belülről nincs kép.

- kis műszerfal stimmel

- krómozott hűtőrács stimmel

- A homlokfali díszléc és a felirat az 1978-as évjáratnak megfelelő

- első kerék a '75 utáni, (51-xx utáni) rendszámúaknak megfelelő.

 

Az eredeti troli homlokfali emblémájára nem emlékszem, a többiben majdnem biztos vagyok, hogy a trolin is úgy volt, mint a buszokon.

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.16 0 0 87507

Kicsit  az  55/66  620/630 dologról. A  két  buszcsalád csak  felépítésében és  motorelhelyezésében  tért  el  egymástól. De  azonos  elemekből  építkezett  mind kettő. Azonos volt a  teljes  gépészet.  

 

Akkor  miért  volt  mégis  más a megbízhatóság? Az egyikben  jól  muzsikált  a Csepel, míg a  másikban  csak  köhögött volna?

 

----------------------

 

Azonos gépészet esetén is lehet üzembiztonsági, rendelkezésre állási különbözőség.

 

Ezt a tervezéskor saccolni nem lehet.

Évek múlva, sok száz db rendelkezésre állási mutatóit értékelve, lehet érdekes következtetésekre jutni.

 

Amikor dr.Zahumenszky még csak Volán Tröszt vezig helyettes volt, a csapatában dolgozott egy fura figura.

Ez a mérnök igen sok, addig szokatlan statisztikai adatgyűjtést végeztetett.

Igen meglepő eredmények születtek.

Olyanok melyek az általános vagy közkeletű vélekedéseket nem igazolták, sőőőt.

Előzmény: Törölt nick (87483)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87506

Csak azért írom tovább, a nem Ikarus témába vágó hozzászólásokat, hogy tisztában legyünk a dolgokkal, ne hagyjuk annyiban. :) 

 

"feltételezem, hogy te vagy az a tipikus kcsg, akinek kocsira telik, de téligumira, fékre, stb. már nemigen."

 

"Nem lehetsz ennyire töketlen."

 

Hogy kellett volna értelmeznem?

Előzmény: lobbanórotor (87505)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87505

Miért néztek engem egy barbár, fék nélkül száguldozó töketlen baromnak, aki ami megtetszik neki, azt egyből megveszi? 

 

Az egész konklúzió rossz, de sebaj. :D Van még valami humorbonbonod ma estére? :D 

Előzmény: Mádi Gerg (87504)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87504

Töketlen? Azért mert nem első ránézésre szórom a pénzt? 

 

Felteszem a kérdést: Miért néztek engem egy barbár, fék nélkül száguldozó töketlen baromnak, aki ami megtetszik neki, azt egyből megveszi? 

 

Előzmény: ckg471 (87501)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87503

Írtam valami nagyon hosszút, de kitöröltem. Rövidebben: 

 

Nem apucitól kapom puszira a pénzt, de tudok vele bánni, pont ezért gondolkodom 7500ft kiadásán is. 

 

Hogy miért nem Lada? Mert a Wartburg kétütemű, és Wartburg. Nekem ez tetszik, amúgy nem vennék autót. 

 

Ha most valaki azt gondolja, mint az írták előtted, érdekes stílusban, hogy egy felelőtlen tömeggyilkos vagyok, akkor menjen nyugodtan melegebb éghajlatra, nem bmw-t kívánok venni apuci pénzéből. 

 

Tudom, nem 2ft lesz fenttartani, de nem is olyan nagy dolog, hogy ekkora dobra kelljen verni az egészet. 

 

Arról van szó, hogy nem tudtam mérlegelni, hogy a könyv, vagy inkább hagyjam a pénzt, ne nyúljak hozzá, ha már gyűjtöm több hónapja.. 

 

Elnézést az offért! 

 

A könyvet pedig szerintem megveszem. 

Előzmény: Bzmot332 (87500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!