Klassz fotó! :) A képen engem a Nysa 501 M mikrobusz szerepe érdekelne, ha esetleg tud róla valaki valamit. Úgy látom, hogy az első ajtón valamilyen felfestés van (lehet, hogy Volán logó?) és mivel egy buszmegállónál áll, lehet, hogy ez valamilyen bérkocsi volt (ilyenről későbbről tudok, Nysa 522-eseket lehetett bérelni - cégeknek és magánszemélyeknek is), vagy valamilyen kisebb, jelentéktelenebb utasforgalmú vonalon egy darabig ilyen is járt? Aki esetleg tud ilyesmiről, az ne tartsa magában. :)
(Tudtommal hátul keskeny ajtós 260-asból egyetlen egy készült, méghozzá a 260ELECTRO, ráncajtókkal 2-2-1 ajtóképlettel. Sajnos csak egy negatív nyomatot láttam róla vaterán a jobb oldaláról, de a jellegrajz is ezt az elrendezést követi.)
A vészkijárati ablak a gumiágyon múlik, hogy az utastér felé is van-e benne feszítő szál (pontos nevét nem tudom), ezt kell kihúzni, akkor megszűnik a gumiágy feszítése ami a helyén tartja az üveget az elhúzható kerettel együtt.
Például a korei NDK-s kocsikon az egyetlen elhúzható ablak volt a vészkijárat, ezek voltak a bal B feletti ablakok, 280-asnál volt egy a bal C feltt is. Talán azért mert a kerékre állva könnyebb ki-be mászni a buszból. Viszont a fővárosi gyorshetes 280-asaiban meglepően sok ablak alkalmas vészkijáratnak (csak már lelopták és letörtek a fogantyúk, vagy nem is volt.)
Teleablakot sokszor a váz jobb merevítésére használnak, vagy mert úgy gondolták a tervezők papíron sázmolással, hogy elegendő mértékben szellőzik a busz. Ez utóbbi ami nem vált be soha, kiderült, hogy még egy ablak is rengeteget számít nyáron.
"gumicsont" 87510 hozzászólást nem olvastam el egytől egyig. Amit elolvastam, abban nem volt erről szó. Bocsánat!
Elfogadom, hogy a korhű kerék probléma lehet. OK. A tömör ablak már kevésbé, abból azért csak akad, hozzá való viszonylatjelző talán még van is szolgálatban 415-ösökön. De plusz egy ülés, meg egy díszléc levétele azért már csak nem lottónyeremény kategória!
Kicsit az 55/66 620/630 dologról. A két buszcsalád csak felépítésében és motorelhelyezésében tért el egymástól. De azonos elemekből építkezett mind kettő. Azonos volt a teljes gépészet.
Akkor miért volt mégis más a megbízhatóság? Az egyikben jól muzsikált a Csepel, míg a másikban csak köhögött volna?
----------------------
Azonos gépészet esetén is lehet üzembiztonsági, rendelkezésre állási különbözőség.
Ezt a tervezéskor saccolni nem lehet.
Évek múlva, sok száz db rendelkezésre állási mutatóit értékelve, lehet érdekes következtetésekre jutni.
Amikor dr.Zahumenszky még csak Volán Tröszt vezig helyettes volt, a csapatában dolgozott egy fura figura.
Ez a mérnök igen sok, addig szokatlan statisztikai adatgyűjtést végeztetett.
Igen meglepő eredmények születtek.
Olyanok melyek az általános vagy közkeletű vélekedéseket nem igazolták, sőőőt.
Írtam valami nagyon hosszút, de kitöröltem. Rövidebben:
Nem apucitól kapom puszira a pénzt, de tudok vele bánni, pont ezért gondolkodom 7500ft kiadásán is.
Hogy miért nem Lada? Mert a Wartburg kétütemű, és Wartburg. Nekem ez tetszik, amúgy nem vennék autót.
Ha most valaki azt gondolja, mint az írták előtted, érdekes stílusban, hogy egy felelőtlen tömeggyilkos vagyok, akkor menjen nyugodtan melegebb éghajlatra, nem bmw-t kívánok venni apuci pénzéből.
Tudom, nem 2ft lesz fenttartani, de nem is olyan nagy dolog, hogy ekkora dobra kelljen verni az egészet.
Arról van szó, hogy nem tudtam mérlegelni, hogy a könyv, vagy inkább hagyjam a pénzt, ne nyúljak hozzá, ha már gyűjtöm több hónapja..