Keresés

Részletes keresés

Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87522

Szerintem 3 ajtós 266-osra gondolt 1-2-1 ajtóképlettel.

 

(Tudtommal hátul keskeny ajtós 260-asból egyetlen egy készült, méghozzá a 260ELECTRO, ráncajtókkal 2-2-1 ajtóképlettel. Sajnos csak egy negatív nyomatot láttam róla vaterán a jobb oldaláról, de a jellegrajz is ezt az elrendezést követi.)

Előzmény: D 20 (87518)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87521

Kár, hogy a pótkocsi más színű! Szerintem a vontató színe jobban megfelel az igazinak - már amennyire a képernyő alapján el lehet dönteni.

 

Előzmény: cooldogg1992 (87519)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87520

:)

Előzmény: D 20 (87517)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87519

A Troli '80 kiállítás megnyitóján.

D 20 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87518

Az Ik-260 nullszériája Győrbe és szombathelyre került. Ezek voltak a hátul keskeny ajtós kocsik.

Nagyon sok baj volt velük.

 

Úgy érzem, hogy hiányzik sokunk ismeretéből az Ön által írt kivitelű nullszériás 260-as.

 

Tehát ami képek közkincsként ismertek a prototípus 260-as és 280-as autókról,

az azon látható -később sorozatban gyártott- ajtókiképzéstől eltérő kivitelben épült meg pár kocsi?

Akkor mi végtére letek azok hátul keskenyebb ajtóval szerelve???

Előzmény: RIKA424 (87480)
D 20 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87517

Legalább a régi idők "buszsárga" színe legyen egy opcionális sablonnal fújt voláncsigára hajazó ábrával, ami adhatná a monogramodat pl... :)

Előzmény: Mádi Gerg (87497)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87516

A vészkijárati ablak a gumiágyon múlik, hogy az utastér felé is van-e benne feszítő szál (pontos nevét nem tudom), ezt kell kihúzni, akkor megszűnik a gumiágy feszítése ami a helyén tartja az üveget az elhúzható kerettel együtt.

 

Például a korei NDK-s kocsikon az egyetlen elhúzható ablak volt a vészkijárat, ezek voltak a bal B feletti ablakok, 280-asnál volt egy a bal C feltt is. Talán azért mert a kerékre állva könnyebb ki-be mászni a buszból. Viszont a fővárosi gyorshetes 280-asaiban meglepően sok ablak alkalmas vészkijáratnak (csak már lelopták és letörtek a fogantyúk, vagy nem is volt.)

 

Teleablakot sokszor a váz jobb merevítésére használnak, vagy mert úgy gondolták a tervezők papíron sázmolással, hogy elegendő mértékben szellőzik a busz. Ez utóbbi ami nem vált be soha, kiderült, hogy még egy ablak is rengeteget számít nyáron.

Előzmény: rezgaras (87515)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87515

Az nem amiatt volt így, mert vészkijárátnak számított?

 

Előzmény: BPO-105 (87514)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87514

Ahogy a bal hátsó is, amit mindig is furcsának találtam, mert egy 260-asban sem volt így.

Előzmény: Snake-Mojzi (87513)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87513

A 600-as jobb 2-es ablaka eredetileg is nyitható volt.

Előzmény: f.domino_ (87511)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87512

http://retronom.hu/node/10824

 

Erről mit lehet  tudni? Merre  van?Elküszült már?

f.domino_ Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87511

"gumicsont"
87510 hozzászólást nem olvastam el egytől egyig. Amit elolvastam, abban nem volt erről szó. Bocsánat!

Elfogadom, hogy a  korhű kerék probléma lehet. OK. A tömör ablak már kevésbé, abból azért csak akad, hozzá való viszonylatjelző talán még van is szolgálatban 415-ösökön. De plusz egy ülés, meg egy díszléc levétele azért már csak nem lottónyeremény kategória!

Előzmény: nemeza (87510)
nemeza Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87510

Gumicsont. Ha nyersz a lottón, akkor jusson eszedbe a "hibalista", és szívesen megcsinálják a nyeremény terhére szerintem.

Előzmény: f.domino_ (87508)
trilex Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87509

A "replika" 600-ason nincs kereszbe fordított ülés.

Az eredeti homlokfala ilyen:

Előzmény: f.domino_ (87508)
f.domino_ Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87508

Az Indóházon láttam pár képet a (replika) 600-as troliról. Milyen öszvér jószág ez?

 

Emlékeim szerint az eredeti az 50-xx -es buszoknak felelt meg. Tehát:

- felső negyedben, 1/3-ig elhúzható elhúzható ablakok. Jobb oldalon a második ablak tömör.

- középső ajtó után egy ülés keresztben

- kis műszerfal

- krómozott hűtőrács keret

- homlokfalon nincs díszléc, helyette I  K  A  R  U  S  felirat egyenletesen elosztott kocka alakú betűkkel (tehát nem a későbbi írott betűs)

- Az első kerék is más volt

 

A replika 600-ason ezzel szemben:

- ablakok stimmelnek, kivéve, hogy a jobb oldali második nem tömör.

- ülést nem tusom, belülről nincs kép.

- kis műszerfal stimmel

- krómozott hűtőrács stimmel

- A homlokfali díszléc és a felirat az 1978-as évjáratnak megfelelő

- első kerék a '75 utáni, (51-xx utáni) rendszámúaknak megfelelő.

 

Az eredeti troli homlokfali emblémájára nem emlékszem, a többiben majdnem biztos vagyok, hogy a trolin is úgy volt, mint a buszokon.

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.16 0 0 87507

Kicsit  az  55/66  620/630 dologról. A  két  buszcsalád csak  felépítésében és  motorelhelyezésében  tért  el  egymástól. De  azonos  elemekből  építkezett  mind kettő. Azonos volt a  teljes  gépészet.  

 

Akkor  miért  volt  mégis  más a megbízhatóság? Az egyikben  jól  muzsikált  a Csepel, míg a  másikban  csak  köhögött volna?

 

----------------------

 

Azonos gépészet esetén is lehet üzembiztonsági, rendelkezésre állási különbözőség.

 

Ezt a tervezéskor saccolni nem lehet.

Évek múlva, sok száz db rendelkezésre állási mutatóit értékelve, lehet érdekes következtetésekre jutni.

 

Amikor dr.Zahumenszky még csak Volán Tröszt vezig helyettes volt, a csapatában dolgozott egy fura figura.

Ez a mérnök igen sok, addig szokatlan statisztikai adatgyűjtést végeztetett.

Igen meglepő eredmények születtek.

Olyanok melyek az általános vagy közkeletű vélekedéseket nem igazolták, sőőőt.

Előzmény: Törölt nick (87483)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87506

Csak azért írom tovább, a nem Ikarus témába vágó hozzászólásokat, hogy tisztában legyünk a dolgokkal, ne hagyjuk annyiban. :) 

 

"feltételezem, hogy te vagy az a tipikus kcsg, akinek kocsira telik, de téligumira, fékre, stb. már nemigen."

 

"Nem lehetsz ennyire töketlen."

 

Hogy kellett volna értelmeznem?

Előzmény: lobbanórotor (87505)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87505

Miért néztek engem egy barbár, fék nélkül száguldozó töketlen baromnak, aki ami megtetszik neki, azt egyből megveszi? 

 

Az egész konklúzió rossz, de sebaj. :D Van még valami humorbonbonod ma estére? :D 

Előzmény: Mádi Gerg (87504)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87504

Töketlen? Azért mert nem első ránézésre szórom a pénzt? 

 

Felteszem a kérdést: Miért néztek engem egy barbár, fék nélkül száguldozó töketlen baromnak, aki ami megtetszik neki, azt egyből megveszi? 

 

Előzmény: ckg471 (87501)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87503

Írtam valami nagyon hosszút, de kitöröltem. Rövidebben: 

 

Nem apucitól kapom puszira a pénzt, de tudok vele bánni, pont ezért gondolkodom 7500ft kiadásán is. 

 

Hogy miért nem Lada? Mert a Wartburg kétütemű, és Wartburg. Nekem ez tetszik, amúgy nem vennék autót. 

 

Ha most valaki azt gondolja, mint az írták előtted, érdekes stílusban, hogy egy felelőtlen tömeggyilkos vagyok, akkor menjen nyugodtan melegebb éghajlatra, nem bmw-t kívánok venni apuci pénzéből. 

 

Tudom, nem 2ft lesz fenttartani, de nem is olyan nagy dolog, hogy ekkora dobra kelljen verni az egészet. 

 

Arról van szó, hogy nem tudtam mérlegelni, hogy a könyv, vagy inkább hagyjam a pénzt, ne nyúljak hozzá, ha már gyűjtöm több hónapja.. 

 

Elnézést az offért! 

 

A könyvet pedig szerintem megveszem. 

Előzmény: Bzmot332 (87500)
yenoee Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87502

Olvasójegyet javasolnék.

Wartburgos témában is.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
ckg471 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87501

Nem lehetsz ennyire töketlen. Ezt a 7500 frointot 2 napi munkával meg lehet keresni diákként.

Előzmény: Mádi Gerg (87497)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87500

OFF

Ne haragudj, de ez most komoly? Egy 150 ezer forintos kétütemű wartburg? Ha már ennyire olcsó és nagy részt törődésigányes kocsit akarsz, vegyél fele ennyiért egy Ladát, ami legalább négy ütemű. Egyébként igaza van az előttem szólónak, ha valakinek ennyire nincs pénze jogsira/kocsira, a kötelezőre, benyóra, gumikra se lesz pénze, nem beszélve a váratlak kiadásokra, mint az esetleges elszállítás, szerelés...

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87497)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87499

Köszi! 

 

Nem kívánok tovább offolni, főleg, ha az a téma, hogy mekkora f*tyi vagyok.

Előzmény: ujfigura (87498)
ujfigura Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87498

Szánalmas egy csávó vagy, de őszintén bízom benne, hogy inkább a könyvhez jutsz hozzá, és a kocsi ugrik. Legalábbis feltételezem, hogy te vagy az a tipikus kcsg, akinek kocsira telik, de téligumira, fékre, stb. már nemigen.

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87497

off

Hát igen, de ugye hogy nézne ki, ha azt mondanám, hogy a könyvnek csak a közepe kell, a borítója nem, a visszapillantó tükröt meg tartsa meg az eladó.. :D 

 

Kiszámoltam? Annyira nem, mert amire lehet számítani, azzal nincs gond. Ami bajt okozhat, az kiszámíthatatlan, csak bekövetkezik, pl egy bírság, vagy baleset. Mindenki mondta, hogy nem fogom tudni fenntartani, de erre szeretnék rácáfolni. :) 

 

Azért egy 100-150 E- ftos autónál 7000 ft is pénz... Kiszámoltam, hogy mi az, ami kötelező, az meg simán kifizethető... Csak ugye az első nagy falat, az autó ára, + átírás..

 

Ha már off, legyen kövér, szóval a kiszemelt "áldozat" egy kétütemű Wartburg.. :) 

 

Szóval majd kiderül, lehet hogy úgy lesz, hogy tényleg súgok, esetleg a felét kifizetem, vagy hasonló.. :) 

 

Köszönöm, és elnézést az offért! :)

Előzmény: htibor (87494)
504LACI Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87496

Súghatsz is családban, hogy minek örülnél a fa alatt...

Gondolom az autó nem fér oda, maradt a könyv.

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87495

Szerinten vedd meg,és támogasd azokat az embereket akik összehozták.Megérdemlik!Egy ilyen könyv fénymásolatban nem olyan,mintha az eredetit lapozgatja az emberfia.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
htibor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87494

OFF

Mindenkinek szíve joga saját maga meghatározni fontossági sorrendeket. :)

NAGYON BÍZOK benne, hogy leültél papírral és ceruzával és kiszámoltad, hogy vásárlást és átírást követően milyen összegek surranak majd ki a zsebedből akkor is, ha 0 km-rel garázsban tartod és időnként beülsz és magadtól berregsz és akkor is ha heti 30-50-200-400 kilométert teszel meg vele. Főleg ahogy írtad, hogy a jogsi is csúszósan lett meg.

 

Az én értékítéletemben egy 7500 forintos könyv és egy autó vásárlása nem tekinthető össze egy lapon. De ez én vagyok :)

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87493

Hujjujujj... 

 

Mármint nem az árra, hanem elgondolkodtam... Ugynis autót szeretnék majd venni, (elsőt) éshát gyűjtögetem keservesen a pénzt, a jogsira már kiköhögtem nagy nehezen, (erre a pöpicumizók 3 hét után nem akarják küldeni a jogsit..) és azon gondolkodom, hogy mit akarok jobban....(?) :) 

Egy ilyen könyv, vagy az autó, amire kb 8éves korom óta vágyom... 

 

Áhh.. 

Előzmény: htibor (87492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!