Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87514

Ahogy a bal hátsó is, amit mindig is furcsának találtam, mert egy 260-asban sem volt így.

Előzmény: Snake-Mojzi (87513)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87513

A 600-as jobb 2-es ablaka eredetileg is nyitható volt.

Előzmény: f.domino_ (87511)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87512

http://retronom.hu/node/10824

 

Erről mit lehet  tudni? Merre  van?Elküszült már?

f.domino_ Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87511

"gumicsont"
87510 hozzászólást nem olvastam el egytől egyig. Amit elolvastam, abban nem volt erről szó. Bocsánat!

Elfogadom, hogy a  korhű kerék probléma lehet. OK. A tömör ablak már kevésbé, abból azért csak akad, hozzá való viszonylatjelző talán még van is szolgálatban 415-ösökön. De plusz egy ülés, meg egy díszléc levétele azért már csak nem lottónyeremény kategória!

Előzmény: nemeza (87510)
nemeza Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87510

Gumicsont. Ha nyersz a lottón, akkor jusson eszedbe a "hibalista", és szívesen megcsinálják a nyeremény terhére szerintem.

Előzmény: f.domino_ (87508)
trilex Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87509

A "replika" 600-ason nincs kereszbe fordított ülés.

Az eredeti homlokfala ilyen:

Előzmény: f.domino_ (87508)
f.domino_ Creative Commons License 2013.12.17 0 0 87508

Az Indóházon láttam pár képet a (replika) 600-as troliról. Milyen öszvér jószág ez?

 

Emlékeim szerint az eredeti az 50-xx -es buszoknak felelt meg. Tehát:

- felső negyedben, 1/3-ig elhúzható elhúzható ablakok. Jobb oldalon a második ablak tömör.

- középső ajtó után egy ülés keresztben

- kis műszerfal

- krómozott hűtőrács keret

- homlokfalon nincs díszléc, helyette I  K  A  R  U  S  felirat egyenletesen elosztott kocka alakú betűkkel (tehát nem a későbbi írott betűs)

- Az első kerék is más volt

 

A replika 600-ason ezzel szemben:

- ablakok stimmelnek, kivéve, hogy a jobb oldali második nem tömör.

- ülést nem tusom, belülről nincs kép.

- kis műszerfal stimmel

- krómozott hűtőrács stimmel

- A homlokfali díszléc és a felirat az 1978-as évjáratnak megfelelő

- első kerék a '75 utáni, (51-xx utáni) rendszámúaknak megfelelő.

 

Az eredeti troli homlokfali emblémájára nem emlékszem, a többiben majdnem biztos vagyok, hogy a trolin is úgy volt, mint a buszokon.

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.16 0 0 87507

Kicsit  az  55/66  620/630 dologról. A  két  buszcsalád csak  felépítésében és  motorelhelyezésében  tért  el  egymástól. De  azonos  elemekből  építkezett  mind kettő. Azonos volt a  teljes  gépészet.  

 

Akkor  miért  volt  mégis  más a megbízhatóság? Az egyikben  jól  muzsikált  a Csepel, míg a  másikban  csak  köhögött volna?

 

----------------------

 

Azonos gépészet esetén is lehet üzembiztonsági, rendelkezésre állási különbözőség.

 

Ezt a tervezéskor saccolni nem lehet.

Évek múlva, sok száz db rendelkezésre állási mutatóit értékelve, lehet érdekes következtetésekre jutni.

 

Amikor dr.Zahumenszky még csak Volán Tröszt vezig helyettes volt, a csapatában dolgozott egy fura figura.

Ez a mérnök igen sok, addig szokatlan statisztikai adatgyűjtést végeztetett.

Igen meglepő eredmények születtek.

Olyanok melyek az általános vagy közkeletű vélekedéseket nem igazolták, sőőőt.

Előzmény: Törölt nick (87483)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87506

Csak azért írom tovább, a nem Ikarus témába vágó hozzászólásokat, hogy tisztában legyünk a dolgokkal, ne hagyjuk annyiban. :) 

 

"feltételezem, hogy te vagy az a tipikus kcsg, akinek kocsira telik, de téligumira, fékre, stb. már nemigen."

 

"Nem lehetsz ennyire töketlen."

 

Hogy kellett volna értelmeznem?

Előzmény: lobbanórotor (87505)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87505

Miért néztek engem egy barbár, fék nélkül száguldozó töketlen baromnak, aki ami megtetszik neki, azt egyből megveszi? 

 

Az egész konklúzió rossz, de sebaj. :D Van még valami humorbonbonod ma estére? :D 

Előzmény: Mádi Gerg (87504)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87504

Töketlen? Azért mert nem első ránézésre szórom a pénzt? 

 

Felteszem a kérdést: Miért néztek engem egy barbár, fék nélkül száguldozó töketlen baromnak, aki ami megtetszik neki, azt egyből megveszi? 

 

Előzmény: ckg471 (87501)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87503

Írtam valami nagyon hosszút, de kitöröltem. Rövidebben: 

 

Nem apucitól kapom puszira a pénzt, de tudok vele bánni, pont ezért gondolkodom 7500ft kiadásán is. 

 

Hogy miért nem Lada? Mert a Wartburg kétütemű, és Wartburg. Nekem ez tetszik, amúgy nem vennék autót. 

 

Ha most valaki azt gondolja, mint az írták előtted, érdekes stílusban, hogy egy felelőtlen tömeggyilkos vagyok, akkor menjen nyugodtan melegebb éghajlatra, nem bmw-t kívánok venni apuci pénzéből. 

 

Tudom, nem 2ft lesz fenttartani, de nem is olyan nagy dolog, hogy ekkora dobra kelljen verni az egészet. 

 

Arról van szó, hogy nem tudtam mérlegelni, hogy a könyv, vagy inkább hagyjam a pénzt, ne nyúljak hozzá, ha már gyűjtöm több hónapja.. 

 

Elnézést az offért! 

 

A könyvet pedig szerintem megveszem. 

Előzmény: Bzmot332 (87500)
yenoee Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87502

Olvasójegyet javasolnék.

Wartburgos témában is.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
ckg471 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87501

Nem lehetsz ennyire töketlen. Ezt a 7500 frointot 2 napi munkával meg lehet keresni diákként.

Előzmény: Mádi Gerg (87497)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87500

OFF

Ne haragudj, de ez most komoly? Egy 150 ezer forintos kétütemű wartburg? Ha már ennyire olcsó és nagy részt törődésigányes kocsit akarsz, vegyél fele ennyiért egy Ladát, ami legalább négy ütemű. Egyébként igaza van az előttem szólónak, ha valakinek ennyire nincs pénze jogsira/kocsira, a kötelezőre, benyóra, gumikra se lesz pénze, nem beszélve a váratlak kiadásokra, mint az esetleges elszállítás, szerelés...

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87497)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87499

Köszi! 

 

Nem kívánok tovább offolni, főleg, ha az a téma, hogy mekkora f*tyi vagyok.

Előzmény: ujfigura (87498)
ujfigura Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87498

Szánalmas egy csávó vagy, de őszintén bízom benne, hogy inkább a könyvhez jutsz hozzá, és a kocsi ugrik. Legalábbis feltételezem, hogy te vagy az a tipikus kcsg, akinek kocsira telik, de téligumira, fékre, stb. már nemigen.

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87497

off

Hát igen, de ugye hogy nézne ki, ha azt mondanám, hogy a könyvnek csak a közepe kell, a borítója nem, a visszapillantó tükröt meg tartsa meg az eladó.. :D 

 

Kiszámoltam? Annyira nem, mert amire lehet számítani, azzal nincs gond. Ami bajt okozhat, az kiszámíthatatlan, csak bekövetkezik, pl egy bírság, vagy baleset. Mindenki mondta, hogy nem fogom tudni fenntartani, de erre szeretnék rácáfolni. :) 

 

Azért egy 100-150 E- ftos autónál 7000 ft is pénz... Kiszámoltam, hogy mi az, ami kötelező, az meg simán kifizethető... Csak ugye az első nagy falat, az autó ára, + átírás..

 

Ha már off, legyen kövér, szóval a kiszemelt "áldozat" egy kétütemű Wartburg.. :) 

 

Szóval majd kiderül, lehet hogy úgy lesz, hogy tényleg súgok, esetleg a felét kifizetem, vagy hasonló.. :) 

 

Köszönöm, és elnézést az offért! :)

Előzmény: htibor (87494)
504LACI Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87496

Súghatsz is családban, hogy minek örülnél a fa alatt...

Gondolom az autó nem fér oda, maradt a könyv.

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87495

Szerinten vedd meg,és támogasd azokat az embereket akik összehozták.Megérdemlik!Egy ilyen könyv fénymásolatban nem olyan,mintha az eredetit lapozgatja az emberfia.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
htibor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87494

OFF

Mindenkinek szíve joga saját maga meghatározni fontossági sorrendeket. :)

NAGYON BÍZOK benne, hogy leültél papírral és ceruzával és kiszámoltad, hogy vásárlást és átírást követően milyen összegek surranak majd ki a zsebedből akkor is, ha 0 km-rel garázsban tartod és időnként beülsz és magadtól berregsz és akkor is ha heti 30-50-200-400 kilométert teszel meg vele. Főleg ahogy írtad, hogy a jogsi is csúszósan lett meg.

 

Az én értékítéletemben egy 7500 forintos könyv és egy autó vásárlása nem tekinthető össze egy lapon. De ez én vagyok :)

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87493

Hujjujujj... 

 

Mármint nem az árra, hanem elgondolkodtam... Ugynis autót szeretnék majd venni, (elsőt) éshát gyűjtögetem keservesen a pénzt, a jogsira már kiköhögtem nagy nehezen, (erre a pöpicumizók 3 hét után nem akarják küldeni a jogsit..) és azon gondolkodom, hogy mit akarok jobban....(?) :) 

Egy ilyen könyv, vagy az autó, amire kb 8éves korom óta vágyom... 

 

Áhh.. 

Előzmény: htibor (87492)
htibor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87492

Nem tudom feltűnt-e, de most akcióban árulja a könyvkiadó 9700 Ft helyett 7500 Ft-ért.

http://marotikonyvker.hu/az-ikarus-evszazados-tortenete.html&search=ikarus

 

Hiánypótló könyv, közel és távol semmi ehhez fogható könyv autóbuszok témájában nem található a könyvesboltokban.

1000 legjobb repülő-hajó-traktor-rendőrautó stb...persze dosztra, de busz témában szinte semmi.

 

Szánd rá az összeget és vásárold meg. Nem gondolom, hogy bárki is átnyújtaná neked a könyvet PDF vagy fekete-fehér fénymásolt formában.

 

HT

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87491

Köszönöm, azt hiszem ennek utánanézek, habár olvasni utálok, ezt azt hiszem végigolvasnám, többször is. :)

Előzmény: Snake-Mojzi (87490)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87490

Szerintem más könyvekhez képest egyeltalán nem számít különösen drágának.

Egyébként pedig tudom ajánlani a könyvtárakat. Többségünken van online katalógusa, ahol re lehet keresni, hogy tartanak-e a könyvből példányt.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87489

Illetve van még egy kérdésem, amit lehet, hogy feltettem már, nem emlékszem.. :) 

 

Az ikarus típusok, és a gyárról szeretnék kicsit összeszedettebben olvasni, ha minden igaz, erre ajánlottátok az Ikarus Évszázados Története című könyvet. 

 

Rákerestem most, de sajnos az áránál elhasaltam. Nagyon szeretném elolvasni, de sajnos ennyi pénzt nem tudok erre kiadni. Persze tudom, támogatni kéne az írókat, meg egy könyv akkor könyv, ha az enyém, és eredeti, megfogható.. 

 

Viszont mégis az lenne a kérdésem, hogy nincs-e meg valakinek scannelve, fénymásolva, vagy valamilyen egyéb, olcsóbban beszerezhető formában? 

A célom csak a saját tudásom bővítése lenne vele, semmi más. :) 

 

Előre is köszönöm!

Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87488

Ohh.. :( 

 

Hát gondoltam, de reménykedtem.. Oszt' a Credo jobb?....

 

------------

 

Ellenben a történet, és típusmizériát jó volt olvasni, köszönöm mindenkinek ,aki írt azzal, és persze ezzel is kapcsolatban! :)

Előzmény: 18-09 (87465)
LMS-640 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87487

Ha már előkerült a 212-es: a 211-estől eltérően légrugós volt?

Előzmény: Mihál (87485)
CLY-802 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87486
Mihál Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87485

Néhány megjegyzés és kiegészítés a hosszú hozzászólásod végén felsorolt Ikarus típusokhoz:

 

Ik-210: utódja - járműbeszerzési szempontból - elsősorban az (1975-től IFA motorral készült, egyszerű kivitelű) Ik-211 volt. A jobb minőségű 212-esből már kevés készült.

 

Ik-250 (és rövidebb változata, a 252-es): megelőzte korát. 1984-től a 250.59 altípustól kezdett nagyobb számban elterjedni. Ekkortájt futott fel az Ik-256 gyártása is, mely tudtommal nem különbözött lényegesen a régi 252-estől.

 

Ik-260 helyközi tudtommal csak 1982-től volt. Addig a 266-os volt helyette.

Az eredeti Ikarus-palettán Ik-240 és 242 volt ilyen kategóriában, városi és helyközi változatban is, melyek nem kerültek sorozatgyártásra. (Szintén megelőzte korát.) Mivel jódarabig a kétajtós 260-assal helyettesítették, igazi utódja csak nagyon későn, 1993-ban készült el: az Ik-244. (A sorozat-példányok megváltoztatott, Ik-256.44 jelzéssel készültek.) Ezt a típust sajnálom legjobban, hogy nem több példány készült belőle.

Előzmény: RIKA424 (87480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!