"gumicsont" 87510 hozzászólást nem olvastam el egytől egyig. Amit elolvastam, abban nem volt erről szó. Bocsánat!
Elfogadom, hogy a korhű kerék probléma lehet. OK. A tömör ablak már kevésbé, abból azért csak akad, hozzá való viszonylatjelző talán még van is szolgálatban 415-ösökön. De plusz egy ülés, meg egy díszléc levétele azért már csak nem lottónyeremény kategória!
Kicsit az 55/66 620/630 dologról. A két buszcsalád csak felépítésében és motorelhelyezésében tért el egymástól. De azonos elemekből építkezett mind kettő. Azonos volt a teljes gépészet.
Akkor miért volt mégis más a megbízhatóság? Az egyikben jól muzsikált a Csepel, míg a másikban csak köhögött volna?
----------------------
Azonos gépészet esetén is lehet üzembiztonsági, rendelkezésre állási különbözőség.
Ezt a tervezéskor saccolni nem lehet.
Évek múlva, sok száz db rendelkezésre állási mutatóit értékelve, lehet érdekes következtetésekre jutni.
Amikor dr.Zahumenszky még csak Volán Tröszt vezig helyettes volt, a csapatában dolgozott egy fura figura.
Ez a mérnök igen sok, addig szokatlan statisztikai adatgyűjtést végeztetett.
Igen meglepő eredmények születtek.
Olyanok melyek az általános vagy közkeletű vélekedéseket nem igazolták, sőőőt.
Írtam valami nagyon hosszút, de kitöröltem. Rövidebben:
Nem apucitól kapom puszira a pénzt, de tudok vele bánni, pont ezért gondolkodom 7500ft kiadásán is.
Hogy miért nem Lada? Mert a Wartburg kétütemű, és Wartburg. Nekem ez tetszik, amúgy nem vennék autót.
Ha most valaki azt gondolja, mint az írták előtted, érdekes stílusban, hogy egy felelőtlen tömeggyilkos vagyok, akkor menjen nyugodtan melegebb éghajlatra, nem bmw-t kívánok venni apuci pénzéből.
Tudom, nem 2ft lesz fenttartani, de nem is olyan nagy dolog, hogy ekkora dobra kelljen verni az egészet.
Arról van szó, hogy nem tudtam mérlegelni, hogy a könyv, vagy inkább hagyjam a pénzt, ne nyúljak hozzá, ha már gyűjtöm több hónapja..
Ne haragudj, de ez most komoly? Egy 150 ezer forintos kétütemű wartburg? Ha már ennyire olcsó és nagy részt törődésigányes kocsit akarsz, vegyél fele ennyiért egy Ladát, ami legalább négy ütemű. Egyébként igaza van az előttem szólónak, ha valakinek ennyire nincs pénze jogsira/kocsira, a kötelezőre, benyóra, gumikra se lesz pénze, nem beszélve a váratlak kiadásokra, mint az esetleges elszállítás, szerelés...
Szánalmas egy csávó vagy, de őszintén bízom benne, hogy inkább a könyvhez jutsz hozzá, és a kocsi ugrik. Legalábbis feltételezem, hogy te vagy az a tipikus kcsg, akinek kocsira telik, de téligumira, fékre, stb. már nemigen.
Hát igen, de ugye hogy nézne ki, ha azt mondanám, hogy a könyvnek csak a közepe kell, a borítója nem, a visszapillantó tükröt meg tartsa meg az eladó.. :D
Kiszámoltam? Annyira nem, mert amire lehet számítani, azzal nincs gond. Ami bajt okozhat, az kiszámíthatatlan, csak bekövetkezik, pl egy bírság, vagy baleset. Mindenki mondta, hogy nem fogom tudni fenntartani, de erre szeretnék rácáfolni. :)
Azért egy 100-150 E- ftos autónál 7000 ft is pénz... Kiszámoltam, hogy mi az, ami kötelező, az meg simán kifizethető... Csak ugye az első nagy falat, az autó ára, + átírás..
Ha már off, legyen kövér, szóval a kiszemelt "áldozat" egy kétütemű Wartburg.. :)
Szóval majd kiderül, lehet hogy úgy lesz, hogy tényleg súgok, esetleg a felét kifizetem, vagy hasonló.. :)
Szerinten vedd meg,és támogasd azokat az embereket akik összehozták.Megérdemlik!Egy ilyen könyv fénymásolatban nem olyan,mintha az eredetit lapozgatja az emberfia.
Mindenkinek szíve joga saját maga meghatározni fontossági sorrendeket. :)
NAGYON BÍZOK benne, hogy leültél papírral és ceruzával és kiszámoltad, hogy vásárlást és átírást követően milyen összegek surranak majd ki a zsebedből akkor is, ha 0 km-rel garázsban tartod és időnként beülsz és magadtól berregsz és akkor is ha heti 30-50-200-400 kilométert teszel meg vele. Főleg ahogy írtad, hogy a jogsi is csúszósan lett meg.
Az én értékítéletemben egy 7500 forintos könyv és egy autó vásárlása nem tekinthető össze egy lapon. De ez én vagyok :)
Mármint nem az árra, hanem elgondolkodtam... Ugynis autót szeretnék majd venni, (elsőt) éshát gyűjtögetem keservesen a pénzt, a jogsira már kiköhögtem nagy nehezen, (erre a pöpicumizók 3 hét után nem akarják küldeni a jogsit..) és azon gondolkodom, hogy mit akarok jobban....(?) :)
Egy ilyen könyv, vagy az autó, amire kb 8éves korom óta vágyom...
Illetve van még egy kérdésem, amit lehet, hogy feltettem már, nem emlékszem.. :)
Az ikarus típusok, és a gyárról szeretnék kicsit összeszedettebben olvasni, ha minden igaz, erre ajánlottátok az Ikarus Évszázados Története című könyvet.
Rákerestem most, de sajnos az áránál elhasaltam. Nagyon szeretném elolvasni, de sajnos ennyi pénzt nem tudok erre kiadni. Persze tudom, támogatni kéne az írókat, meg egy könyv akkor könyv, ha az enyém, és eredeti, megfogható..
Viszont mégis az lenne a kérdésem, hogy nincs-e meg valakinek scannelve, fénymásolva, vagy valamilyen egyéb, olcsóbban beszerezhető formában?
A célom csak a saját tudásom bővítése lenne vele, semmi más. :)
Néhány megjegyzés és kiegészítés a hosszú hozzászólásod végén felsorolt Ikarus típusokhoz:
Ik-210: utódja - járműbeszerzési szempontból - elsősorban az (1975-től IFA motorral készült, egyszerű kivitelű) Ik-211 volt. A jobb minőségű 212-esből már kevés készült.
Ik-250 (és rövidebb változata, a 252-es): megelőzte korát. 1984-től a 250.59 altípustól kezdett nagyobb számban elterjedni. Ekkortájt futott fel az Ik-256 gyártása is, mely tudtommal nem különbözött lényegesen a régi 252-estől.
Ik-260 helyközi tudtommal csak 1982-től volt. Addig a 266-os volt helyette.
Az eredeti Ikarus-palettán Ik-240 és 242 volt ilyen kategóriában, városi és helyközi változatban is, melyek nem kerültek sorozatgyártásra. (Szintén megelőzte korát.) Mivel jódarabig a kétajtós 260-assal helyettesítették, igazi utódja csak nagyon későn, 1993-ban készült el: az Ik-244. (A sorozat-példányok megváltoztatott, Ik-256.44 jelzéssel készültek.) Ezt a típust sajnálom legjobban, hogy nem több példány készült belőle.