Keresés

Részletes keresés

504LACI Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87496

Súghatsz is családban, hogy minek örülnél a fa alatt...

Gondolom az autó nem fér oda, maradt a könyv.

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87495

Szerinten vedd meg,és támogasd azokat az embereket akik összehozták.Megérdemlik!Egy ilyen könyv fénymásolatban nem olyan,mintha az eredetit lapozgatja az emberfia.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
htibor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87494

OFF

Mindenkinek szíve joga saját maga meghatározni fontossági sorrendeket. :)

NAGYON BÍZOK benne, hogy leültél papírral és ceruzával és kiszámoltad, hogy vásárlást és átírást követően milyen összegek surranak majd ki a zsebedből akkor is, ha 0 km-rel garázsban tartod és időnként beülsz és magadtól berregsz és akkor is ha heti 30-50-200-400 kilométert teszel meg vele. Főleg ahogy írtad, hogy a jogsi is csúszósan lett meg.

 

Az én értékítéletemben egy 7500 forintos könyv és egy autó vásárlása nem tekinthető össze egy lapon. De ez én vagyok :)

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87493)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87493

Hujjujujj... 

 

Mármint nem az árra, hanem elgondolkodtam... Ugynis autót szeretnék majd venni, (elsőt) éshát gyűjtögetem keservesen a pénzt, a jogsira már kiköhögtem nagy nehezen, (erre a pöpicumizók 3 hét után nem akarják küldeni a jogsit..) és azon gondolkodom, hogy mit akarok jobban....(?) :) 

Egy ilyen könyv, vagy az autó, amire kb 8éves korom óta vágyom... 

 

Áhh.. 

Előzmény: htibor (87492)
htibor Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87492

Nem tudom feltűnt-e, de most akcióban árulja a könyvkiadó 9700 Ft helyett 7500 Ft-ért.

http://marotikonyvker.hu/az-ikarus-evszazados-tortenete.html&search=ikarus

 

Hiánypótló könyv, közel és távol semmi ehhez fogható könyv autóbuszok témájában nem található a könyvesboltokban.

1000 legjobb repülő-hajó-traktor-rendőrautó stb...persze dosztra, de busz témában szinte semmi.

 

Szánd rá az összeget és vásárold meg. Nem gondolom, hogy bárki is átnyújtaná neked a könyvet PDF vagy fekete-fehér fénymásolt formában.

 

HT

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87491

Köszönöm, azt hiszem ennek utánanézek, habár olvasni utálok, ezt azt hiszem végigolvasnám, többször is. :)

Előzmény: Snake-Mojzi (87490)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87490

Szerintem más könyvekhez képest egyeltalán nem számít különösen drágának.

Egyébként pedig tudom ajánlani a könyvtárakat. Többségünken van online katalógusa, ahol re lehet keresni, hogy tartanak-e a könyvből példányt.

Előzmény: Mádi Gerg (87489)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87489

Illetve van még egy kérdésem, amit lehet, hogy feltettem már, nem emlékszem.. :) 

 

Az ikarus típusok, és a gyárról szeretnék kicsit összeszedettebben olvasni, ha minden igaz, erre ajánlottátok az Ikarus Évszázados Története című könyvet. 

 

Rákerestem most, de sajnos az áránál elhasaltam. Nagyon szeretném elolvasni, de sajnos ennyi pénzt nem tudok erre kiadni. Persze tudom, támogatni kéne az írókat, meg egy könyv akkor könyv, ha az enyém, és eredeti, megfogható.. 

 

Viszont mégis az lenne a kérdésem, hogy nincs-e meg valakinek scannelve, fénymásolva, vagy valamilyen egyéb, olcsóbban beszerezhető formában? 

A célom csak a saját tudásom bővítése lenne vele, semmi más. :) 

 

Előre is köszönöm!

Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87488

Ohh.. :( 

 

Hát gondoltam, de reménykedtem.. Oszt' a Credo jobb?....

 

------------

 

Ellenben a történet, és típusmizériát jó volt olvasni, köszönöm mindenkinek ,aki írt azzal, és persze ezzel is kapcsolatban! :)

Előzmény: 18-09 (87465)
LMS-640 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87487

Ha már előkerült a 212-es: a 211-estől eltérően légrugós volt?

Előzmény: Mihál (87485)
CLY-802 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87486
Mihál Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87485

Néhány megjegyzés és kiegészítés a hosszú hozzászólásod végén felsorolt Ikarus típusokhoz:

 

Ik-210: utódja - járműbeszerzési szempontból - elsősorban az (1975-től IFA motorral készült, egyszerű kivitelű) Ik-211 volt. A jobb minőségű 212-esből már kevés készült.

 

Ik-250 (és rövidebb változata, a 252-es): megelőzte korát. 1984-től a 250.59 altípustól kezdett nagyobb számban elterjedni. Ekkortájt futott fel az Ik-256 gyártása is, mely tudtommal nem különbözött lényegesen a régi 252-estől.

 

Ik-260 helyközi tudtommal csak 1982-től volt. Addig a 266-os volt helyette.

Az eredeti Ikarus-palettán Ik-240 és 242 volt ilyen kategóriában, városi és helyközi változatban is, melyek nem kerültek sorozatgyártásra. (Szintén megelőzte korát.) Mivel jódarabig a kétajtós 260-assal helyettesítették, igazi utódja csak nagyon későn, 1993-ban készült el: az Ik-244. (A sorozat-példányok megváltoztatott, Ik-256.44 jelzéssel készültek.) Ezt a típust sajnálom legjobban, hogy nem több példány készült belőle.

Előzmény: RIKA424 (87480)
504LACI Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87484

Ez a mondat nagyon megragadt benned :)))

Előzmény: Törölt nick (87483)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87483

- Ik-255 Alap típus lett,egyszerű közepesen üzembiztos, meglepően kényelmes, "

 

" - Ik-266 Egyszerű mint a faék. Strapabíró, Ölég kényelmetlen. Sokat kibír. "

 

Itt  azért  sikeresen  ellentmondásba  keveredtél.

 

 

Más. A 266-nak  semmi  köze a  66-hoz.

 

Az  egyikben  egy  ősrégi  osztrák  tervezésű,  előkamrás  állómotor, a  másikban a MAN legfrissebb  fejlesztésének  licence, fekve,  direktes   égéstérrel.

 

A  farosban  elől  Rába 005 egy rugószemen és  csúszólapon , a  kockában  szovjet  import  LIAZ A4 két  rugószemen, melytől  jellegzetesen  pattogó üresen.

 

A  hátsó hidak sem  azonosak  Rába 123, ill.  MVG 018.

 

De más sebváltó,fékrendszer,  kardán, kormánygép  és szervó, fűtés...

 

Kicsit  az  55/66  620/630 dologról. A  két  buszcsalád csak  felépítésében és  motorelhelyezésében  tért  el  egymástól. De  azonos  elemekből  építkezett  mind kettő. Azonos volt a  teljes  gépészet.   Akkor  miért  volt  mégis  más a megbízhatóság? Az egyikben  jól  muzsikált  a Csepel, míg a  másikban  csak  köhögött volna? 

 

Persze  voltak  gépkocsivezetők aik  szerették a 620-t, a  gocartot  és  nem szerettek  "  bicskájukkal  hengerfejtömítést  faragni  Zakopaneban az  55-höz".

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RIKA424 (87480)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87482

Remélem közérthetően írtam le.

 

Az, hogy az Ik-266 az Ik-260 egyszerűsített kiadása, azt NEM műszaki fogalomként kell értelmezni,  hanem járműbeszerző politikusként.

 

 

Előzmény: RIKA424 (87480)
norbee601 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87481

Így van, a 266 nem a 260-as egyszerűbb változata, hanem a 66-os 200-as ruhába öltöztetve.

Előzmény: vt976 (87470)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87480

 

"Az Ikarus 266-os egyszerűbb változata a 260-as típusnak..."

Hogy lehet egyszerűbb változata, amikor szerintem teljesen eltérő konstrukció? Hiszen a 260-as középmotoros, míg a 266-os farmotoros, és - ha jól tudom - tulajdonképpen "új karosszériás 66-os".

 

------------------------------------

No akkor még egyszer.

Ahhoz megértsd, jól értsd először a 200-as család születése körüli anomáliákról kell írni.

 

Az Ik-55/66-nek hatalmas a sajtója. Nagy nimbusz övezi. De a valóság más volt. Különösen a 66-nál. Az Ik-55 egy végtelenül kényelmes, ringó, belül nagyon csendes jármű. Könnyű szerelni. De. Sajnos sokat is kell. Az Ik-55/66-nál a szerelési gyakoriság naptári napos volt. Magyarul minden üzemnapra jutott valami kis igazítani, meghúzni, beállítani, utánjavítani való.

Ha már csak minden másnap nyúlt hozzá a buszvezető azt a kocsit már nagyon becsülték. Ezért volt az, hogy amelyik volánoknál volt bőven helyközi 630-as, ott a buszvezetők a végsőkig kihúzták azzal és csak az utolsó utáni időben adták le, amikor már mindenkinek 66-a volt helyköziben.

 

Nos a 200-as család – mint köztudott – 1967-1972 között született meg. Ugyanakkor futott Mo.-n egy un. Közuti Járműfejlesztési Program, sok pénzzel, nagy sajtóval. E program egyik pontja volt, hogy az addig fixen évi kb. 3000 db buszt gyártó Ikaruszt felfejlesszék és évi 10.000 db busz gyártására alkalmassá tegyék. Ez olyannyira jól sikerült, hogy az évi 10.000 db-os tervből lett évi 13.000-os valóság is.

 

Hamis az a nézet, hogy a KGST magyar országot jelölte ki autóbuszgyártónak. Nem volt ilyen kijelölés. Olyan megállapodás volt, hogy amennyiben más KGST ország komolyabb autóbuszgyár fejlesztésbe kezdene otthon, akkor a fejlesztés megkezdése előtt egyeztet a KGST Jármű bizottságának közuti jármű albizottságában.

Minden KGST ország megtartotta autóbuszgyárait egy kivétellel. Ez az NDK volt. Ott az IFA H6 típusú buszok gyártását valóban befejezték és nem is gyártottak helyette más nagy buszt. Ők egyedül a Robur (20 személyes) kategóriát tartották meg és valóban az Ikarustól (Magyarországtól) remélték autóbuszpiacuk ellátását.

A többi KGST ország megtartotta nemzeti autóbuszgyárait. Sőt. Bulgária az állítólagos megállapodás (ami valójában nem volt) UTÁN vett autóbusz licenszet az NSZK-tól, és Csavdar néven kezdte gyártani a SETRA 100-as akkor már nyugaton kifutó modelleket.

 

Így jutott el Mo. ahhoz, hogy lecserélje a régi Ik típusokat és megkezdje a 200-as család gyártását.

A tárcaközi bizottság és a Tervhivatal először az alábbi típuscsaládot fogadta el:

 - Ik-208,

 - Ik210,

 - Ik-230,

 - Ik-250,

 - Ik-252,

 - Ik-260,

 _ Ik-280.

Valamennyi gyártani tervezett típus  igen korszerű, légrugós, szép, jól felszerelt volt.

 

Az első gond mindjárt az árkategóriánál kezdődött.

Ugye az Ik-620/630, az Ik-55/66 és az Ik-556/180 típusokat kellett leváltani.

Ezek a buszok százezrekkel voltak olcsóbbak mint a gyártani tervezettek.

A cégeknél az értékcsökkenési leírásból nem képződött annyi amortizáció, hogy a régi helyett új típust vegyenek.

 

Például:

-         egy Ik-55 580.000 Ft.-ba került, a helyette kínált Ik-250 pedig 899.000 forintba.

-          - egy Ik-66 518.000 forintba került, a helyette kínált kétajtós helyközi IK-260 kínálati ára pedig 792.000 ft,-volt. Ez a típus még pár évig nem épült meg.

-         Még rosszabb volt a helyzet városi fronton. A városokban tömegével meglévő 620-kat váltotta volna az Ik-260. A 620-as ára kb. 500.000 Ft- volt, a 260-as 790.000 Ft.-

-          

S akkor 1971-ben kikerültek a nullszériák.

Akkoriban még voltak protótípusok, típusonként 1-5 db.

Majd követték őket a nullszériák 10-20 db.

S csak utána kezdődött a gyártás.

 

Nos a nullszériák nem túl jól szerepeltek. Az Ik-250-es nullszériájával igen sok gond volt. Ragasztott üvegek menetközben potyogtak ki, az első független kerékfelfüggesztés alig vagy nem bírta a kiképzést. Annyi hűtőt fogyasztott a kocsi, hogy csak na.

 

Az Ik-260 nullszériája Győrbe és szombathelyre került. Ezek voltak a hátul keskeny ajtós kocsik.

Nagyon sok baj volt velük.

 

Drágák voltak, igen rossz üzemkészséggel.

 

S ekkor jött a Lipcsei vásár.

Ott az NDK járműipari fejesei kerek perec megmondták a MOGÜRT képviselőinek, hogy így nem lesz jó.

Nekik egy egyszerű, üzembiztos, minden komplikált megoldástól mentes autóbusz kell helyközi és távolsági feladatra. Ami fő, olcsóbban.

Egyenes beszéd.

 

Amikor a magyarok hazajöttek ezt vki elmondta a Fejér megyei hírlapnak, az meg megírta.

Innen kezdve egyik fél se tagadta (minek is ha már megírták) és nyíltan beszéltek arról, hogy a 200-as családból készülnek NDK kivitelek.

Később a MOGÜRT szólt, hogy ne nevezzék NDK kivitelnek, hátha máshová is el lehet majd adni.

Így lett a két típus (ik-255/266 ) közös neve = egyszerűbb kivitel

Ezen néven számos cikk, kép, stb. készült róluk.

 

Ezért nevezik az akkori szaknyelv egyszerű vagy egyszerűsített kivitelű Ikarusoknak ezeket.

 

Ez az elnevezés kb. 1977-re lekopott.

A két kocsi jobban sikerült mint eredetileg gondolták.

Nem csak az NDK-ba hanem számos országba adtak el mindkettőből.

 

A Volánbusz ik-250 nullszéria kudarca után, pedig a Volán Tröszt is úgy döntött, hogy nem az Ik-250 lesz a hazai távolsági autóbusz közlekedés meghatározó típusa hanem az Ik-255.

Sok évig a hazai volán parkba nem is került számos Ik-250 újonnan.

 

A típusokról melyek itt szerepelte:

 - Ik-208……..soha nem épült meg,

 - Ik-210 ….épült 2-3 db, túl drága volt, túl jó volt nem ez volt  a piaci igény. Nem műszakilag hanem kínálatilag talán az évekkel később megjelenő Ik-212 tartható utódtípusának.

 - Ik-230 csak 1 példányban épült meg.

 - Ik-250 Kiforrotta magát később. Sok ezer példányban épült, számos országba exportálták.

 - Ik-252 talán 3 példány épült.

 - Ik-255 Alap típus lett,egyszerű közepesen üzembiztos, meglepően kényelmes,

 - Ik-260 helyi. A legsikeresebb típus lett, több mint 75.000 példány épült.

 - Ik-260 helyközi. Az eredeti tervekben első és középső ajtaja lett volna. Ez nem épült meg. Évekkel később épült ilyen változat is.

 - Ik-266 Egyszerű mint a faék. Strapabíró, Ölég kényelmetlen. Sokat kibír.

 

 

 

 

Előzmény: vt976 (87470)
D 20 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87479

A beillesztés utáni küldéssel is megette?
Döbb.

Előzmény: RIKA424 (87478)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87478

Pont így csináltam............:-(((

 

Na mindegy.

 

Mindjárt nekiállok megint.

 

 

Előzmény: D 20 (87476)
Aron_son Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87477

Megoldás: Jegyzettömbben vagy egyéb szövegszerkesztőben leírod, és ide csak bemásolod a végén. Sok bosszúságot megspórolhatsz :)

Előzmény: RIKA424 (87474)
D 20 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87476

Hosszú kommentet megeszi a rendszer; van valamekkora időlimit egy komment megírásához.
Megoldás: kommentet megír, majd -biztos, ami biztos alapon- az egészet kijelöl, másol. Majd elküld. Ha nem jelenik meg, akkor új hsz; beillesztés és küldés.

Előzmény: RIKA424 (87474)
buszosjocó Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87475

Várjuk! :)

Előzmény: RIKA424 (87474)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.15 0 0 87474

Erre írtam egy részletes, hosszú választ.

 

A Zindex meg elnyelte.

A Zindex monnnyyyon le.

 

Most puffogok, mérgelődök.

Ha kidühöngtem magam, lehet megírom mégegyszer.

 

 

Előzmény: vt976 (87470)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87473

Ha volt a kép bocsi,nemrég találtam a neten.Sz.fehérvár.

 

bop308 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87472

028 volt az utolsó, de az is 2010-ben.

Előzmény: BENczúr utca (87467)
vt976 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87471
vt976 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87470

https://www.youtube.com/watch?v=MYXGv7o0TGg

Tudom, hogy már volt ez a videó, csak 13:20 körül nekem nem világos az alábbi szöveg:

"Az Ikarus 266-os egyszerűbb változata a 260-as típusnak..."

Hogy lehet egyszerűbb változata, amikor szerintem teljesen eltérő konstrukció? Hiszen a 260-as középmotoros, míg a 266-os farmotoros, és - ha jól tudom - tulajdonképpen "új karosszériás 66-os".

Dj Aty Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87469

Annyit tudok segíteni,hogy ebből a videóból van az a kép,amit linkeltél.


Igaz,engem az is érdekelne,hogy ezt a rövid jelenetet melyik dokumentumfilmből vágták ki.

Előzmény: BPO-105 (87468)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87468

Más téma, amit egy régi festésű Borsod Volán-256-os képének keresése közben találtam:

Erről valaki rendelkezik bárminemű infóval? Mi volt ez, mikori, hova került?

BENczúr utca Creative Commons License 2013.12.14 0 0 87467
Neked van igazad, a Mátránál már évek óta nincs állományban 280-as.
Előzmény: BPO-105 (87466)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!