Keresés

Részletes keresés

=D Doma Creative Commons License 2013.12.05 0 0 87375

hát a wb otokarjai alapján hamar le lesznek azok az újak cserélve.. :D

Előzmény: 18-09 (87374)
18-09 Creative Commons License 2013.12.05 0 0 87374

Isztambul

 

Az utolsó, 110 darab Otokar forgalomba állásával november végén a még meglévő 260-asok selejtezésre kerültek.

504LACI Creative Commons License 2013.12.04 0 0 87373

Nekem is jöhet egy lista, mail címem publikus.

Előzmény: uazos zoli (87368)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.04 0 0 87372

Az nem alkatrész. 

Előzmény: masterboy69 (87370)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.04 0 0 87371

Az MLG-014 új üléseket kapott? Mintha már nem műbőrösen futna...

masterboy69 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 87370

Ikarus felirat/logo érdekelne!

Előzmény: uazos zoli (87368)
zsig Creative Commons License 2013.12.04 0 0 87369

Itt egy jelentkező. Milyen cuccaid vannak? címem: zsigmond.pap qúkac gmail.com

Előzmény: uazos zoli (87368)
uazos zoli Creative Commons License 2013.12.04 0 0 87368

Üdv!

 

Valakinek nincs Ikarusos ismerőse? Volna sok új alkatrészem Ikarushoz amittől megszeretnék válni tőle mivel nekem nincs rá szükségem!

Tatus[PL] Creative Commons License 2013.12.03 0 0 87367

Catch him outside the bus station :P

Előzmény: 1116059 (87360)
1116059 Creative Commons License 2013.12.03 0 0 87366
Egyben van, ha bele tudják operálni a D10-est akkor azzal fog menni :)
Előzmény: FKU-911 (87364)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87365

A 192-es ha minden igaz, D10-essel fog feltámadni.

Előzmény: FKU-911 (87364)
FKU-911 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87364

A másik messze nincs ilyen szép állapotban. Sőt, nincs is egyben.

Előzmény: 1116059 (87360)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87363

Bizony, az a gazdagréti pont kegyetlenül igénybeveszi az ilyen csuklósokat, megfelelő szögből nézve látni ahogy a futóműveken keresztül próbál kiegyenlítődni a csavarodó mozgás. Láttam már képet a Hübner csuklószerkezetéről de nem jöttem rá melyik eleme engedi a hosszirányú csavarodást. Vajon a v187-ben már olyan van?

(Egyébként régen fürstös 435-ösöknél óriási volt a különbség éveken át, hogy melyik járt a 7-7A-n és melyik a 139GY-n: az előbbiek csörögtek zörögtek hála a kockaköves Bartóknak és Thökölynek, nem egynek az ablakai kirobbantak vagy kiestek egyszerűen gumiágyastul, míg a gazdagréti vonalnál a kocsik egész egyben maradtak, és persze a törzs cinkotás kocsik megint más állapotban voltak, hála a Keresztúri (61E) és a Jászberényi (61, 62) utak teljesen eltérő állapotának.)

Előzmény: bi-02 (87361)
zaza benő Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87362

Nem mintha konkrétan tudnám, de szerintem egy ilyen koszorú tömege a komplett jármű 10%-a mondjuk. Hát úgy. A futómű meg (túl?)méretezve van valamekkora tartományra, ha azt sikerül átlépni, akkor jön a reccs valahol. 

 

Szemléletes példa, hogy egy lego (!!!) 9 görgős koszorú engem röhögve kibír (felfordított hokedlin tudok pörögni :D), pedig az csak ócska ABS és nem csapágyacél.

 

Ujfigura: :DDD Az igazi is kipróbálható, 350HUF egy kör :))

 

 

Előzmény: bi-02 (87361)
bi-02 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87361

Ez is egy olyan probléma, amin sokat rágódok unalmas perceimben. Mármint, hogy a golyóskoszorús csuklószerkezet hogy bír ki bizonyos üzemi helyzeteket, ha nem tud csavarodni.

 

Jó szemléltető példák találhatók a budapesti 139-es viszonylaton. A legdurvább közülük, amikor egy jobb ívű enyhén emelkedő útról ami ráadásul túl is van emelve (Rétköz út) balra fordul a Gazdagréti útra, ami egy lejtős út és kb 100'-os fordulattal kanyarodik rá a 435 (meg az off is). Ott aztán van nyekergés meg csavarodás.

 

 

Előzmény: Grikon1985 (87352)
1116059 Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87360
ujfigura Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87359

Jajó, ok, a lego modell:) Már azt hittem, igaz:) Ettől függetlenül engem mindenképpen érdekel.

 

Mi újság minimodell topiktárssal? Rég hallottam felőle, pedig érdekelne a 266 projekt is!

Előzmény: ujfigura (87358)
ujfigura Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87358

Mindenképpen várjuk, de miről van szó?

Előzmény: zaza benő (87357)
zaza benő Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87357

Hölgyeim, uraim!

 

Örömmel jelenthetem be, hogy fizikailag is elindult a 280t projekt, minden lényegi részletkérdést sikerült tisztáznom (legalábbis most azt hiszem :X).

 

Alakul a gépes alváz, kész a B-tengely (híd), túl vagyok az első próbafutáson (ratyis A-híddal), megvan a szelepvezérlés, a nyomásszabályzó, a királycsap stb stb.

 

Ha nem tekintitek spam-nek, akkor majd beszámolok, ha már jól is néz ki...

 

Még egyszer köszönöm a segítséget!

 

 

szb

 

 

rezgaras Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87356

Amikor az első csuklós Ikarust bemutatták Amerikában megírta a sajtó, hogy a helyieket leginkább ez a tetőstabilizátor érdekelte. Felmásztak mindere, hogy minden oldalról lefotózhassák... :-))

 

Előzmény: rezgaras (87355)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.02 0 0 87355

A 180-as tetőstabilizátora még "jobban 3 dimenziós" volt, tényleg egy pókra hasonlított. Nem is értettem egészen, hogy a 280-asban a "lapos pók" hogy tudja a csavaró mozgást követni.

Előzmény: Grikon1985 (87352)
zaza benő Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87354

Ahhh :D Így már minden világos (a pókkal kapcsolatban). Ennél csakis bonyolultabb ötleteim voltak. Ez pofonegyszerű és nagyszerű. Brávó a tervezőknek. Tényleg. 

 

Köszönöm.

 

szb

Előzmény: Cpt.Dave (87349)
Mwin Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87353

Itt a FAÜ-csuklós golyóskoszorúja, még eredeti beépítési helyén, a DUTRA FRAK-B tartozékaként.

 

http://aprod.hu/hirdetes/dutra-frak-b1-elado-ID1mGLX.html

Előzmény: f.domino (87351)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87352

A FAÜ csuklósok is golyókoszorúsak voltak, a két kocsitest a hossztengely mentén nem igazán tudott csavarodni, ahogy ezt a 435-ös se tudja. Viszont az újabb Hübner csuklószerkezetek ránézésre (lehet csak optikai csalódás) mintha már tudnák mind a három irányú mozgást.
A 180-as a 280-ashoz hasonló királycsapos volt, azért jelent meg rajtuk a tetőstabilizátor.

Előzmény: f.domino (87351)
f.domino Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87351

Valahol láttam egy elég gyengus fotót a FAÜ csuklós csuklójáról. Ott is mintha ez a kör alakú és zsanéros megoldás lett volna. Ezek szerint az sem csavarodott? És a 180-as?

Előzmény: John Howard (87341)
T 6 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87350
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87349

semmi ördöngősség nincs benne. 1 nagy gumipogácsa van a kerek rész alatt abba van csavarokon keresztül rögzítve a rudazat. de itt egy távoli kép róla.

http://dbkh.atw.hu/kepek/2010/100_3848.jpg

Előzmény: zaza benő (87345)
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87348

;-)

Előzmény: EKM-765 (87347)
EKM-765 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87347
Előzmény: Scatty29 (87346)
Scatty29 Creative Commons License 2013.12.01 0 0 87346

Azt hittem már nem él ilyen.:

http://www.youtube.com/watch?v=c84i5vrnHaY

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!