Keresés

Részletes keresés

Oleever07 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 87334

Ok, so as I guessed, the Ikaruses are in the Upper Silesian region, and they are not too far from each other. :-)

Előzmény: Tatus[PL] (87331)
zaza benő Creative Commons License 2013.11.29 0 0 87333

Hosszas gyűjtőmunka eredménye, jórészt bricklink. Legómilliomos (sem) nem vagyok, de ez még kb. összejön. Alkatrészgondom majd a pneumatikával lesz, mert kis munkahengereim (még) nincsenek, csak nagyok, azok meg nemigen fognak szépen beférni az ajtók fölé. 37 ülést nem hiszem, hogy le fogok gyártani, de nem is azt tartom lényegesnek.

 

Amúgy 127 stud teljes hosszt és kb 20 stud szélességet számoltam 20x30 kerekekkel. (http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4266c02) Így egy ajtónyílás 10 stud szélesre jön ki. Nem olyan nagy az, a méretarány kb. olyan, mint ez a busz: http://www.youtube.com/watch?v=-qLUG_EBPGw .

 

szb

Előzmény: masterboy69 (87332)
masterboy69 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 87332

Honnan veszel annyi lego elemeket?

 

Előzmény: zaza benő (87313)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.29 0 0 87331

No problem.

I forgot about wrecks in Opole. But I am not if they survice this winter.

 

Előzmény: Oleever07 (87329)
zaza benő Creative Commons License 2013.11.29 0 0 87330

Kösz a további felhozatalt!

 

"pirossal kiemelt rész erősítésként"

"A proto 435-ösöknél ezt az erősítést lehagyták" <-- ilyennel még nem találkoztam :o

 

Ez nem a "bukókeret"? Azaz a borulásos tesztek után bepakolt erősítés?

 

Kicsit matekoztam is és ismét arra jutottam, hogy a tetőstabilizátor csavarodás/belengés ellen nem sokat érhet. A pótkocsi tömegközéppontja a stabilizátorok hosszához képest hatalmas erőkart jelent, a lengedező tömeg sem aprócska, nehezen tudom elképzelni, hogy a tető rácsszerkezete érdemben viselhetne ilyesmi terhet.

 

Csak találgatok: nem csak a harmónika középső merevítésének középre pozicionálásában segít? (erre a célra meg túl bonyolultnak tűnik). Vajon csillapít is, vagy csak rugóztat? Arrrgh.

 

Kérem a mélyen tisztelt szakértőket, nyilatkozzanak! :D

 

szb

Oleever07 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 87329

thank you so much! :-)

Előzmény: Tatus[PL] (87316)
=D Doma Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87328

van olyan is pesten amin a körbe futó aluminium? keretek össze-vissza hajlottak, és már nem egyenes a harmonika oldala..

Előzmény: Cpt.Dave (87326)
EKM-765 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87327

A proto 435-ösöknél ezt az erősítést lehagyták, a sorozatpéldányokon már volt.

 

Előzmény: Aron_son (87323)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87326

amire nem mindenhol figyelnek. voltam már olyan 280-asba hogy a fejemet le kellett hajtani úgy be volt esve a harmonika. Amit észrevettem újabban már nem gumi harmonikát raknak fel hanem ezt a könnyebb nem tudom milyen anyagút.

http://indafoto.hu/ekm-765/image/17550695-8cf701f7

Egerben a helyi Classicokon van egy kivételéven de a helyközis csuklósok is egyre több kapja meg.

TEgnapelőtt jártam Pesten ott láttam már a felújított troli 280-asokon is ilyen harmonikát. Jó meg minden egyedül a hangszigetelése rosszabb a gumi társánál.

 

Előzmény: Snake-Mojzi (87325)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87325

Szvsz a fémrúd a harmónika beesését, megereszkedését hivatott megelőzni.

Előzmény: Aron_son (87323)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87324
Előzmény: Aron_son (87322)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87323

Reggel még ezt szerettem volna feltölteni, de elmaradt:

 

 

Itt viszont nekem lenne egy kérdésem, ahhoz, aki tudja a pontos választ is: mire funkciónál a hosszanti, fekete fémrúd a csukló felénél? Összefogja a gumiharmonikát?

 

 

 

"...ahol egyértelműen látszik, hogy három tengely körül is elmozdul a pótkocsi..."

 

Igen, minden irányban tud mozogni (muszáj), de a csavarodást gátolnia kell, amennyire lehetséges. Véleményem szerint a mellékelt képen pirossal kiemelt rész erősítésként (is) funckionál.

 

Előzmény: zaza benő (87317)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87322

I don't remember :(

Előzmény: Tatus[PL] (87318)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87321

Now there is more such vehicles in Poland.

Wroclaw, ŁódŸ, Poznan, Grudzišdz, Œwidnica, etc.

 

I forgot about ŁódŸ in the list of cities having ikaruses - but there are only few left.

Előzmény: reszelozsir (87320)
reszelozsir Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87320

A csacsi 2009-ben:

 

Előzmény: Slam Jr. (87305)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87319

Igen elírtam,való igaz,elnézést érete.

 

Szaknyelven pontszám,de hívják altípusnak is ahogy mondod.

Előzmény: Törölt nick (87312)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87318

5254?

Előzmény: Aron_son (87314)
zaza benő Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87317

Köszönöm!

 

 

A kényszerkormányzás érdekes lesz ennyi himbával, a legó eléggé kotyogós :p

Tetőstabilizátorra keresve már találtam képet, ahol egyértelműen látszik, hogy három tengely körül is elmozdul a pótkocsi, hejehuja. Kicsit furcsának tűnik, hogy mennyire nincs megerősítve a tetőstabilizátor környékén a vázszerkezet, nagy erők aligha dolgoznak arrafelé. Hmhm.

A csuklószerkezetet mutató képen a jobb oldali tolórúd vajon mi célt szolgál?

A hidak rögzítésével (és a kormányzás átvitelével is persze) azonban még mindig gondban vagyok.

 

Bármi további infót előre is köszönök! :)

 

szb

 

Előzmény: Aron_son (87314)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87316

Wrocław - 7xIkarus 280.70E -> 2014 

 

Częstochowa -> a lot :) -> ?

http://phototrans.hu/24,67,0.html

 

Bielsko Biała -> a lot also of 280  (280.37 and 280.70E) -> ?

http://phototrans.hu/24,35,0.html

 

Katowice -> 47 db x 280 -> i think it will end in next year or 2015

 

MZK Kędzierzyn KoŸle (!) -> 2x i280.57 and 1x260.73A

They repairing it now!

 

PKM Czechowice Dziedzice -> 1x Ikarus 260.59A - one year approximately.

 

Some private operator near Włocławek uses one or two ikarus 280 for transporting workers... and this is roughly all.

 

 

 

Előzmény: Oleever07 (87308)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87315

A pótkocsi igen tud minden irányba mozogni tehát csavarodni is. A csuklónál lévő rugóstag a tetőstabilizátor, gondolom a csavarodó mozgást hivatott csökkenteni.

Előzmény: zaza benő (87313)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87314

Szia!

 

Néhány kép, amiket régebben mentettem le innen-onnan. A két fotó a lengyeleknél készült, a C tengely ellenkormányzását bemutató rajz már nem tudom honnan származik.

 

     

Előzmény: zaza benő (87313)
zaza benő Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87313

Sziasztok hölgyekurak!

 

 

Egy 280-ast tervezek építeni legóból, kb. 1:16 méretarányban és a jellegrajzokon kívül nemigen találtam rajzokat. (próbáltam ezt a fórumot is áttúrni, de khmm... sokat írtok :d) Szeretném gépészetileg minél élethűbben összerakni, számos dolog viszont nem világos számomra. Kérlek segítsetek, adjatok pár linket, vagy valahogy jutassatok információhoz, ha belefér az életetekbe!

 

Konkrétumok:

- a pótkocsi rögzítése a vontatóhoz: csavarodik-e, avagy csak föl/le, oldalra mozdul?
- a csukló fölötti rugóstagok funkcióját nem értem.
- futómű: ugye mindhárom tengely merev (mvg 832?), két-két rugóval, node hogyan vannak rögzítve, hogyan megy át a kormányzás (himbák geometriája)?
- a pótkocsi tengelyének kormányzása tolórúddal és himbákkal történik? (mintha erről láttam volna egyszer egy rajzot)
- a bolygóajtók pneumatikájáról, geometriájáról sem találtam (még) semmit, bár ezt talán fel tudom találni újra :p

 

 

Előre is köszönöm:

 

szb

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87312

Azt hívják altípusnak.

A 200, a család.

Kivüllll-bellllül.

Előzmény: BP-16-63 (87311)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87311

A 260-ason bellül vannak pontszámok,úgy gondolkodj.

Előzmény: Törölt nick (87310)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87310

A 260-as nem csak egy típus? Oké, hogy készült belőle sokféle, de attól már típuscsalád lesz?

Előzmény: BP-16-63 (87309)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87309

Sziasztok!

 

Saját tervezésű 12 oldalas+borítólap,exkluzív fotónaptár A4-es méretben a 260-as típuscsalád tagjaiból!

 

Akit érdekel,mailon keressen meg,ott megírok mindent és mintaképet is küldök!

 

A mail publikus.

 

Üdv:Szabolcs.

Oleever07 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87308

I see, those buses had beautiful ages. :-/ But are there some cities in Poland where Ikaruses are still running in service? If yes, until when (approximately)?

Előzmény: Tatus[PL] (87304)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87307

Ez nem ilyen egyszerű.

Előzmény: masterboy69 (87306)
masterboy69 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87306

Az biztos, hogy Varsói MZA többre becsüli az Ikarust mint a BKV. Fáj................

Előzmény: Oleever07 (87303)
Slam Jr. Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87305

Hát így múlik el a... a 200-as csacsit csak meghagyják.

Előzmény: Oleever07 (87303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!