amire nem mindenhol figyelnek. voltam már olyan 280-asba hogy a fejemet le kellett hajtani úgy be volt esve a harmonika. Amit észrevettem újabban már nem gumi harmonikát raknak fel hanem ezt a könnyebb nem tudom milyen anyagút.
Egerben a helyi Classicokon van egy kivételéven de a helyközis csuklósok is egyre több kapja meg.
TEgnapelőtt jártam Pesten ott láttam már a felújított troli 280-asokon is ilyen harmonikát. Jó meg minden egyedül a hangszigetelése rosszabb a gumi társánál.
Reggel még ezt szerettem volna feltölteni, de elmaradt:
Itt viszont nekem lenne egy kérdésem, ahhoz, aki tudja a pontos választ is: mire funkciónál a hosszanti, fekete fémrúd a csukló felénél? Összefogja a gumiharmonikát?
"...ahol egyértelműen látszik, hogy három tengely körül is elmozdul a pótkocsi..."
Igen, minden irányban tud mozogni (muszáj), de a csavarodást gátolnia kell, amennyire lehetséges. Véleményem szerint a mellékelt képen pirossal kiemelt rész erősítésként (is) funckionál.
A kényszerkormányzás érdekes lesz ennyi himbával, a legó eléggé kotyogós :p
Tetőstabilizátorra keresve már találtam képet, ahol egyértelműen látszik, hogy három tengely körül is elmozdul a pótkocsi, hejehuja. Kicsit furcsának tűnik, hogy mennyire nincs megerősítve a tetőstabilizátor környékén a vázszerkezet, nagy erők aligha dolgoznak arrafelé. Hmhm.
A csuklószerkezetet mutató képen a jobb oldali tolórúd vajon mi célt szolgál?
A hidak rögzítésével (és a kormányzás átvitelével is persze) azonban még mindig gondban vagyok.
A pótkocsi igen tud minden irányba mozogni tehát csavarodni is. A csuklónál lévő rugóstag a tetőstabilizátor, gondolom a csavarodó mozgást hivatott csökkenteni.
Néhány kép, amiket régebben mentettem le innen-onnan. A két fotó a lengyeleknél készült, a C tengely ellenkormányzását bemutató rajz már nem tudom honnan származik.
Egy 280-ast tervezek építeni legóból, kb. 1:16 méretarányban és a jellegrajzokon kívül nemigen találtam rajzokat. (próbáltam ezt a fórumot is áttúrni, de khmm... sokat írtok :d) Szeretném gépészetileg minél élethűbben összerakni, számos dolog viszont nem világos számomra. Kérlek segítsetek, adjatok pár linket, vagy valahogy jutassatok információhoz, ha belefér az életetekbe!
Konkrétumok:
- a pótkocsi rögzítése a vontatóhoz: csavarodik-e, avagy csak föl/le, oldalra mozdul? - a csukló fölötti rugóstagok funkcióját nem értem. - futómű: ugye mindhárom tengely merev (mvg 832?), két-két rugóval, node hogyan vannak rögzítve, hogyan megy át a kormányzás (himbák geometriája)? - a pótkocsi tengelyének kormányzása tolórúddal és himbákkal történik? (mintha erről láttam volna egyszer egy rajzot) - a bolygóajtók pneumatikájáról, geometriájáról sem találtam (még) semmit, bár ezt talán fel tudom találni újra :p
I see, those buses had beautiful ages. :-/ But are there some cities in Poland where Ikaruses are still running in service? If yes, until when (approximately)?
pedig egy-két ismerősöm mutatott október végi képeket, melyeken szerepelnek 280-asok is, főleg az E-6-os viszonylaton. :-) meg mostanság nézegettem a phototrans-on egy-két friss fényképet, az egyik 260-asról nov. 7-i kép van. de így már késő bánat, eb gondolat... :-(
Üdv gondolom belsős vagy a cégnél. Tudnál segíteni Tatra áramszedőről képekkel, közeli, motorikus, tartó váz stb részleteire tekintve? Nagyon megköszönném, egyszerűen sehol se találok neten se olyan képeket.
Amikor a 95-01 -----95-77 sorozat érkezett, milyen harc ment a garázsokban, már ahol volt mindkét típus, hogy NE kelljen a korszerűbbnek mondott 556-al szolgálatba menni, hanem inkább új 620-t vihessenek ki.
......................:-))
Az üzemegységvezetők ezt nagyon NEM kultiválták, egyfajta újjjal szembeni lázadásként élték meg és felfelé titkolták, szégyellették.