Keresés

Részletes keresés

BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87319

Igen elírtam,való igaz,elnézést érete.

 

Szaknyelven pontszám,de hívják altípusnak is ahogy mondod.

Előzmény: Törölt nick (87312)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87318

5254?

Előzmény: Aron_son (87314)
zaza benő Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87317

Köszönöm!

 

 

A kényszerkormányzás érdekes lesz ennyi himbával, a legó eléggé kotyogós :p

Tetőstabilizátorra keresve már találtam képet, ahol egyértelműen látszik, hogy három tengely körül is elmozdul a pótkocsi, hejehuja. Kicsit furcsának tűnik, hogy mennyire nincs megerősítve a tetőstabilizátor környékén a vázszerkezet, nagy erők aligha dolgoznak arrafelé. Hmhm.

A csuklószerkezetet mutató képen a jobb oldali tolórúd vajon mi célt szolgál?

A hidak rögzítésével (és a kormányzás átvitelével is persze) azonban még mindig gondban vagyok.

 

Bármi további infót előre is köszönök! :)

 

szb

 

Előzmény: Aron_son (87314)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87316

Wrocław - 7xIkarus 280.70E -> 2014 

 

Częstochowa -> a lot :) -> ?

http://phototrans.hu/24,67,0.html

 

Bielsko Biała -> a lot also of 280  (280.37 and 280.70E) -> ?

http://phototrans.hu/24,35,0.html

 

Katowice -> 47 db x 280 -> i think it will end in next year or 2015

 

MZK Kędzierzyn KoŸle (!) -> 2x i280.57 and 1x260.73A

They repairing it now!

 

PKM Czechowice Dziedzice -> 1x Ikarus 260.59A - one year approximately.

 

Some private operator near Włocławek uses one or two ikarus 280 for transporting workers... and this is roughly all.

 

 

 

Előzmény: Oleever07 (87308)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87315

A pótkocsi igen tud minden irányba mozogni tehát csavarodni is. A csuklónál lévő rugóstag a tetőstabilizátor, gondolom a csavarodó mozgást hivatott csökkenteni.

Előzmény: zaza benő (87313)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87314

Szia!

 

Néhány kép, amiket régebben mentettem le innen-onnan. A két fotó a lengyeleknél készült, a C tengely ellenkormányzását bemutató rajz már nem tudom honnan származik.

 

     

Előzmény: zaza benő (87313)
zaza benő Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87313

Sziasztok hölgyekurak!

 

 

Egy 280-ast tervezek építeni legóból, kb. 1:16 méretarányban és a jellegrajzokon kívül nemigen találtam rajzokat. (próbáltam ezt a fórumot is áttúrni, de khmm... sokat írtok :d) Szeretném gépészetileg minél élethűbben összerakni, számos dolog viszont nem világos számomra. Kérlek segítsetek, adjatok pár linket, vagy valahogy jutassatok információhoz, ha belefér az életetekbe!

 

Konkrétumok:

- a pótkocsi rögzítése a vontatóhoz: csavarodik-e, avagy csak föl/le, oldalra mozdul?
- a csukló fölötti rugóstagok funkcióját nem értem.
- futómű: ugye mindhárom tengely merev (mvg 832?), két-két rugóval, node hogyan vannak rögzítve, hogyan megy át a kormányzás (himbák geometriája)?
- a pótkocsi tengelyének kormányzása tolórúddal és himbákkal történik? (mintha erről láttam volna egyszer egy rajzot)
- a bolygóajtók pneumatikájáról, geometriájáról sem találtam (még) semmit, bár ezt talán fel tudom találni újra :p

 

 

Előre is köszönöm:

 

szb

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87312

Azt hívják altípusnak.

A 200, a család.

Kivüllll-bellllül.

Előzmény: BP-16-63 (87311)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 87311

A 260-ason bellül vannak pontszámok,úgy gondolkodj.

Előzmény: Törölt nick (87310)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87310

A 260-as nem csak egy típus? Oké, hogy készült belőle sokféle, de attól már típuscsalád lesz?

Előzmény: BP-16-63 (87309)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87309

Sziasztok!

 

Saját tervezésű 12 oldalas+borítólap,exkluzív fotónaptár A4-es méretben a 260-as típuscsalád tagjaiból!

 

Akit érdekel,mailon keressen meg,ott megírok mindent és mintaképet is küldök!

 

A mail publikus.

 

Üdv:Szabolcs.

Oleever07 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87308

I see, those buses had beautiful ages. :-/ But are there some cities in Poland where Ikaruses are still running in service? If yes, until when (approximately)?

Előzmény: Tatus[PL] (87304)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87307

Ez nem ilyen egyszerű.

Előzmény: masterboy69 (87306)
masterboy69 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87306

Az biztos, hogy Varsói MZA többre becsüli az Ikarust mint a BKV. Fáj................

Előzmény: Oleever07 (87303)
Slam Jr. Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87305

Hát így múlik el a... a 200-as csacsit csak meghagyják.

Előzmény: Oleever07 (87303)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.11.27 0 0 87304

In december also ends normal service for Ikaruses 260.04 in Poland - last company (PKM Gliwice) is selling it to scrapyard :/

 

Előzmény: Oleever07 (87303)
Oleever07 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 87303

pedig egy-két ismerősöm mutatott október végi képeket, melyeken szerepelnek 280-asok is, főleg az E-6-os viszonylaton. :-) meg mostanság nézegettem a phototrans-on egy-két friss fényképet, az egyik 260-asról nov. 7-i kép van. de így már késő bánat, eb gondolat... :-(

Előzmény: 18-09 (87302)
18-09 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 87302

Mondjuk hónapok óta nem igazán volt kiadva az a pár 200-as.

 

A sorban dec31.-ig elvileg Moszkva jön.

Előzmény: Oleever07 (87301)
Oleever07 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 87301

December 1-én véget ér egy 35 éves korszak a varsói buszközlekedésben... :-(

harajukushinobi Creative Commons License 2013.11.26 0 0 87300

Üdv gondolom belsős vagy a cégnél. Tudnál segíteni Tatra áramszedőről képekkel, közeli, motorikus, tartó váz stb részleteire tekintve? Nagyon megköszönném, egyszerűen sehol se találok neten se olyan képeket.

Előzmény: cooldogg1992 (87299)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 87299

Fényképeket kérnék a 100-as széria (3 részes) műszerfaláról. A készülő 156-os elkészüléséhez lenne rá szükség. Műszak nevében is köszönöm!

A képeket a bence347@gmail.com címre vagy ide a topicba kérem.

RIKA424 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 87298

Amikor a 95-01 -----95-77 sorozat érkezett, milyen harc ment a garázsokban, már ahol volt mindkét típus, hogy NE kelljen a korszerűbbnek mondott 556-al szolgálatba menni, hanem inkább új 620-t vihessenek ki.

 

......................:-))

 

Az üzemegységvezetők ezt nagyon NEM kultiválták, egyfajta újjjal szembeni lázadásként élték meg és felfelé titkolták, szégyellették.

 

 

Előzmény: f.domino (87296)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87297

Újnak tünik,még a jobbos ülés is ott van a vezetőfülkében.A jobbos ablaktörlőlapátról nem is beszélve. :)

Előzmény: f.domino (87296)
f.domino Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87296

Hoppá!
A képet nézve beugrott, hogy teli kék ajtajú 620-asok is voltak annó. (Mármint a 70-es évek elején, amire emlékszem). Ez pedig újszerűnek tűnik (alsó index, sliccelt szoknyalemez, emblémás hűtőrács, fellépő a lökhárítón). Lehet, hogy a 95-ös széria eleje (mondjuk 15-ig, a viszonylatjelző váltásig - 69 őszi széria) kék ajtóval jött ki, és csak onnantól lett teliezüst?

 

f.domino Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87295

Az alsó így csak 92-61-ig fér bele, mert a hűtőjében nincs felirat.

 

Felújítás közben elveszett :-)

Előzmény: Mihál (87294)
Mihál Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87294

Elvileg 94-50-ig sokminden belefér

Az alsó így csak 92-61-ig fér bele, mert a hűtőjében nincs felirat.

 

A régi hátsólámpákat emlékeim szerint kb. 69-től cserélték újra, vagyis 72-ig még biztos voltak régiek. De a régi buszok nagy részén ekkoriban - 67-68 táján alkalmazott - átmeneti megoldások voltak (eredeti lemezdomborulat, de körlámpa rátéve, képek az old-ikarus honlapon).

Előzmény: f.domino (87292)
f.domino Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87293

Most szúrtam ki:
A 620-asok első szoknyalemeze eleinte a lökhárító alatt ívesen hátrahajlott, és leért majdnem addig, mint az oldallemezek.

 

 
Az utolsó széria, (amiről van újkori fotó) felsliccelt szoknyalemezzel (és közvetlenül a fényszóró fölötti kerek indexszel) jött ki. 
Ezen a volános képen jól látszik a szoknyalemez, de ilyen volt a BKV-s 95-xx szériának is eredeti állapotában.

Később viszont az index és a rendszám helycseréjekor a szoknyalemez is megváltozott.

Itt látható két 620-as. Az egyiknek alul van az indexe, és sliccelt szoknyalemeze van, a másiknak felül van az indexe, és lelógó szoknyalemezes.



Ezek a részletek... De hát az ördög ezekben lakozik :-)

 

 

 

f.domino Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87292

A felsőnek a 95-69 es rendszámot néztem ki. De itt nagy a választék.
A középső 91-69. Találtam róla egy képet valamelyik fórumon (egy Zillel való csókolózás után), és pont így néz ki. 

Az alsónak még keresem az eredetijét.  Elvileg 94-50-ig sokminden belefér, hiszen sokat átépítettek a 91-00 előttiek közül is kerek sárvédősre. Jó lenne tudni, mikor alakították át (vagy selejtezték) az utolsó nagy hátsó lámpásokat, és, mi volt a rendszámuk. Visszagondolva, hogy kb mekkora lehettem, amikor ilyet még láttam, kb 71-72 lehetett. Miskolcon jóval később is voltak még.

Előzmény: Mihál (87290)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87291

Azaz egy másik 55-össel együtt összerakott belőlük egy olyan állatot, ami márpedig nincs.

Előzmény: Törölt nick (87276)
Mihál Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87290

A felső jó 1969-es szériának (vagy a 70-es 2. szériának)

Az alsó jó 1963-as szériának.

A középső csak úgy igaz, hogy egy főjavításon imitt-amott átalakított darab.

 

Új állapotban a lapos kerékkivágás elöl is volt, a díszléc picit lejjebb, táblatartó nem besüllyesztve, hanem az ablakban, hátsólámpa és első villogó még régi - ez így 62-es széria lenne. Ha pedig még az ablakokat is kicserélnéd fölső harmadában eltolhatóra, akkor 1959-61 közti.

Előzmény: f.domino (87260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!