Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87297

Újnak tünik,még a jobbos ülés is ott van a vezetőfülkében.A jobbos ablaktörlőlapátról nem is beszélve. :)

Előzmény: f.domino (87296)
f.domino Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87296

Hoppá!
A képet nézve beugrott, hogy teli kék ajtajú 620-asok is voltak annó. (Mármint a 70-es évek elején, amire emlékszem). Ez pedig újszerűnek tűnik (alsó index, sliccelt szoknyalemez, emblémás hűtőrács, fellépő a lökhárítón). Lehet, hogy a 95-ös széria eleje (mondjuk 15-ig, a viszonylatjelző váltásig - 69 őszi széria) kék ajtóval jött ki, és csak onnantól lett teliezüst?

 

f.domino Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87295

Az alsó így csak 92-61-ig fér bele, mert a hűtőjében nincs felirat.

 

Felújítás közben elveszett :-)

Előzmény: Mihál (87294)
Mihál Creative Commons License 2013.11.25 0 0 87294

Elvileg 94-50-ig sokminden belefér

Az alsó így csak 92-61-ig fér bele, mert a hűtőjében nincs felirat.

 

A régi hátsólámpákat emlékeim szerint kb. 69-től cserélték újra, vagyis 72-ig még biztos voltak régiek. De a régi buszok nagy részén ekkoriban - 67-68 táján alkalmazott - átmeneti megoldások voltak (eredeti lemezdomborulat, de körlámpa rátéve, képek az old-ikarus honlapon).

Előzmény: f.domino (87292)
f.domino Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87293

Most szúrtam ki:
A 620-asok első szoknyalemeze eleinte a lökhárító alatt ívesen hátrahajlott, és leért majdnem addig, mint az oldallemezek.

 

 
Az utolsó széria, (amiről van újkori fotó) felsliccelt szoknyalemezzel (és közvetlenül a fényszóró fölötti kerek indexszel) jött ki. 
Ezen a volános képen jól látszik a szoknyalemez, de ilyen volt a BKV-s 95-xx szériának is eredeti állapotában.

Később viszont az index és a rendszám helycseréjekor a szoknyalemez is megváltozott.

Itt látható két 620-as. Az egyiknek alul van az indexe, és sliccelt szoknyalemeze van, a másiknak felül van az indexe, és lelógó szoknyalemezes.



Ezek a részletek... De hát az ördög ezekben lakozik :-)

 

 

 

f.domino Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87292

A felsőnek a 95-69 es rendszámot néztem ki. De itt nagy a választék.
A középső 91-69. Találtam róla egy képet valamelyik fórumon (egy Zillel való csókolózás után), és pont így néz ki. 

Az alsónak még keresem az eredetijét.  Elvileg 94-50-ig sokminden belefér, hiszen sokat átépítettek a 91-00 előttiek közül is kerek sárvédősre. Jó lenne tudni, mikor alakították át (vagy selejtezték) az utolsó nagy hátsó lámpásokat, és, mi volt a rendszámuk. Visszagondolva, hogy kb mekkora lehettem, amikor ilyet még láttam, kb 71-72 lehetett. Miskolcon jóval később is voltak még.

Előzmény: Mihál (87290)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87291

Azaz egy másik 55-össel együtt összerakott belőlük egy olyan állatot, ami márpedig nincs.

Előzmény: Törölt nick (87276)
Mihál Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87290

A felső jó 1969-es szériának (vagy a 70-es 2. szériának)

Az alsó jó 1963-as szériának.

A középső csak úgy igaz, hogy egy főjavításon imitt-amott átalakított darab.

 

Új állapotban a lapos kerékkivágás elöl is volt, a díszléc picit lejjebb, táblatartó nem besüllyesztve, hanem az ablakban, hátsólámpa és első villogó még régi - ez így 62-es széria lenne. Ha pedig még az ablakokat is kicserélnéd fölső harmadában eltolhatóra, akkor 1959-61 közti.

Előzmény: f.domino (87260)
IK55 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87289

Végül is egy fél tábla lemez, és kb 3méter 3/4-es csőért cserébe nem lett volna rossz üzlet.:)

Előzmény: pumukli89 (87287)
IK55 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87288

Azt nem tudom.Szabály szerint átadtuk a tetemet az illetékes vadász társaságnak.

Előzmény: Törölt nick (87286)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87287

Még egy két hsz,aztán kiderül hogy direkt rontottál rá.:))

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87286

Disznópörkölt lett-e belőle? 

Előzmény: IK55 (87281)
yenoee Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87285

Uh. Ha az ott egy cigisdoboz mellette a földön, akkor tényleg nem lehetett kicsi ez az állat.

Viszont a buszban is volt anyag :)

Előzmény: IK55 (87282)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87284

Én a buszodat sajnálom,a pörköltnek valót nem annyira.....Bár egy jó vaddisznópöri..

Előzmény: IK55 (87282)
cat5409 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87283

nálunk anno egy 311-est talált meg egy ilyen jószág, az valahogy felugrott a csatt előtt, és egy kb. 200 literes hordó nagyságban " behorpasztotta" a jobb elejét.......ez még elég jól megúszta - mondjuk a disznó kevésbé....

Előzmény: 504LACI (87280)
IK55 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87282

Sajnáltam is szegényt.Jól megtermett kb 150kg-os kan volt.

Előzmény: 504LACI (87280)
IK55 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87281

Egy hete.

Előzmény: BHJ-962 (87279)
504LACI Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87280

A busz javítható a disznó nem.

Tanulság: a faros túlél mindent.

Előzmény: IK55 (87277)
BHJ-962 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87279

Bakker ! Ez mostanában volt?

Előzmény: IK55 (87277)
Dante001 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87278

Ouch :/

Előzmény: IK55 (87277)
IK55 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87277

Ha már törésteszt:(

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87276

Kisalföldy Jolán szétvágta   alkatrésznek.

Előzmény: Törölt nick (87270)
kristoof Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87275

Ikarus törögetés:

 

Ikarus az autóbuszok biztonságáért

A legendás járműgyár nemcsak a legnagyobb példányszámú sorozata (200-as széria) miatt kapott óriási figyelmet a világban, hanem az autóbuszok biztonságosabbá tételéért is. A magyar mérnökök fáradozásait a nyolcvanas évek derekán a szakma legnagyobb elismerése mellett[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

boz-021 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87274

#87263.

Előzmény: RIKA424 (87272)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87273
Előzmény: RIKA424 (87272)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87272

Miről ?

Előzmény: Törölt nick (87271)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87271

E-mail-en is lehet érdeklődni: zoleexv@citromail.hu

Helyszín: Budapest XV. kerület

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87270

A mellette álló 55-sel mi lett?

Előzmény: Törölt nick (87252)
f.domino Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87269


Mihál szaktárt szíves közlése szerint (87119 hsz):

Gyárilag 1966-tól (9450-) volt a köralakú hátsólámpa és index, 1969-től (9501-) a kisebb fajta magasságjelző. Hosszútáblás 9501-15 és 9552-77-ig volt, majd 1970 végétől a főjavításra kerülők egy része is ilyet kapott.

Szögletes kerékkivágással 1962-ig gyártották, tehát 9001-től már gyárilag félkör volt.

 

Honlapomon az állományi táblázatok címsorába beleírtam a főbb jellegzetességeket ill. azok változásait. A selejtezéseket is megtalálod.

http://mihal.fw.hu/alap.html

Tehát gyárilag is volt (90-00 -tól 94-50 -ig), de utólagosan egész biztos, hiszen pl a 95-12-es (69-es évjáratú) kocsin is volt lapos sárvédő. (amit ugyebár 62-ig gyártottak.)

 

Előzmény: BPO-105 (87261)
pantani75 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 87268

most látom a bejegyzésed. arra mostanában nem járok, azért köszi!

Előzmény: Törölt nick (87265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!