Az alsó így csak 92-61-ig fér bele, mert a hűtőjében nincs felirat.
A régi hátsólámpákat emlékeim szerint kb. 69-től cserélték újra, vagyis 72-ig még biztos voltak régiek. De a régi buszok nagy részén ekkoriban - 67-68 táján alkalmazott - átmeneti megoldások voltak (eredeti lemezdomborulat, de körlámpa rátéve, képek az old-ikarus honlapon).
Most szúrtam ki: A 620-asok első szoknyalemeze eleinte a lökhárító alatt ívesen hátrahajlott, és leért majdnem addig, mint az oldallemezek.
Az utolsó széria, (amiről van újkori fotó) felsliccelt szoknyalemezzel (és közvetlenül a fényszóró fölötti kerek indexszel) jött ki. Ezen a volános képen jól látszik a szoknyalemez, de ilyen volt a BKV-s 95-xx szériának is eredeti állapotában.
Később viszont az index és a rendszám helycseréjekor a szoknyalemez is megváltozott.
Itt látható két 620-as. Az egyiknek alul van az indexe, és sliccelt szoknyalemeze van, a másiknak felül van az indexe, és lelógó szoknyalemezes.
Ezek a részletek... De hát az ördög ezekben lakozik :-)
A felsőnek a 95-69 es rendszámot néztem ki. De itt nagy a választék. A középső 91-69. Találtam róla egy képet valamelyik fórumon (egy Zillel való csókolózás után), és pont így néz ki.
Az alsónak még keresem az eredetijét. Elvileg 94-50-ig sokminden belefér, hiszen sokat átépítettek a 91-00 előttiek közül is kerek sárvédősre. Jó lenne tudni, mikor alakították át (vagy selejtezték) az utolsó nagy hátsó lámpásokat, és, mi volt a rendszámuk. Visszagondolva, hogy kb mekkora lehettem, amikor ilyet még láttam, kb 71-72 lehetett. Miskolcon jóval később is voltak még.
A felső jó 1969-es szériának (vagy a 70-es 2. szériának)
Az alsó jó 1963-as szériának.
A középső csak úgy igaz, hogy egy főjavításon imitt-amott átalakított darab.
Új állapotban a lapos kerékkivágás elöl is volt, a díszléc picit lejjebb, táblatartó nem besüllyesztve, hanem az ablakban, hátsólámpa és első villogó még régi - ez így 62-es széria lenne. Ha pedig még az ablakokat is kicserélnéd fölső harmadában eltolhatóra, akkor 1959-61 közti.
nálunk anno egy 311-est talált meg egy ilyen jószág, az valahogy felugrott a csatt előtt, és egy kb. 200 literes hordó nagyságban " behorpasztotta" a jobb elejét.......ez még elég jól megúszta - mondjuk a disznó kevésbé....
A legendás járműgyár nemcsak a legnagyobb példányszámú sorozata (200-as széria) miatt kapott óriási figyelmet a világban, hanem az autóbuszok biztonságosabbá tételéért is. A magyar mérnökök fáradozásait a nyolcvanas évek derekán a szakma legnagyobb elismerése mellett[...] Bővebben!Tovább »
Mihál szaktárt szíves közlése szerint (87119 hsz):
Gyárilag 1966-tól (9450-) volt a köralakú hátsólámpa és index, 1969-től (9501-) a kisebb fajta magasságjelző. Hosszútáblás 9501-15 és 9552-77-ig volt, majd 1970 végétől a főjavításra kerülők egy része is ilyet kapott.
Szögletes kerékkivágással 1962-ig gyártották, tehát 9001-től már gyárilag félkör volt.
Honlapomon az állományi táblázatok címsorába beleírtam a főbb jellegzetességeket ill. azok változásait. A selejtezéseket is megtalálod.
Tehát gyárilag is volt (90-00 -tól 94-50 -ig), de utólagosan egész biztos, hiszen pl a 95-12-es (69-es évjáratú) kocsin is volt lapos sárvédő. (amit ugyebár 62-ig gyártottak.)