Szeretnék egy kis segítséget kérni. Munkavédelem és biztonságtechnika tárgyból készítek beadandót, a buszok biztonsátechnikájáról írok. Olyan kérdésem volna, hogy az ablakokra és tetőablakokra milyen előírások vonatkoznak?Vészkijáratként való alkalmazásuk, minimum számuk, ilyesmire gondolok.
I wonder if it would be better to buy some Ikarus 260 from Poland? Some time ago there were a lot of Warsaw ones to buy and now PKM Gliwice solds 3 (including 260.30A from 1997).
Mindkettő 31-es: a baloldali 1960-as, a jobboldali 1961-es évjárat.
311-es csak 1962-től volt, de az kívülről nem felismerhető, mert nem a külsejében, hanem belső szerkezetében különbözött az azonos évjáratú 31-esektől. (Erről egyszer már írtam.)
A baloldalihoz megjegyezném: a díszhűtőrács és az Ikarus-jelvény közötti sávban hiányzik egy vízszintes csík alakú légbeáramló nyílás, továbbá az ablakok alatt a dupla díszléc nem megy körbe rajta, mint az 1960-ig gyártott 31-eseken.
A jobboldalihoz: hátsólámpáját Wartburg-lámpára cserélték.
Kinti "kollgák" szerint a 90-es években is előfordult, hogy hazahozták a kocsikat felújításra. Mivel kint eléggé korlátozottak a lehetőségek és a munka minősége is közelít a pocsékhoz, valószínű, hogy most is ez történt.
Végre egy normális válasz :) de ez a szelep egy levegős szelep mert én utána néztem ennek a wandlernek az egy hidrodinamikus tengely kapcsolo tulajdonképen nem ?
Na. Akkor a sok dilettans baromsag utan a megfejtes: ZF Ecomat valtoknal a retarderuzem befejeztevel a hidraulika-tarolo EP szelepe leold. Minden fokozat visszakapcsoltakor illetve 1. sebessegi fokozatba torteno kapcsolaskor ezt hallani (mar amelyik kocsinal). Eredeti gyari programnal a fekpedal felengedeseig aktiv a retarderuzem (nem old a Wandler), a modositott programoknal az 1. Fokozat kapcsolasaval automatukusan kiold a Wandler a felesleges hoterheles megelozese erdekeben.
Ha valamit rosszul irtam, Ex Recseis tt. kijavit, O ebben a magus.
Szerintem nem kéne itt okoskodni amugy 19 éves vagyok! Figyeld már meg ember ezen a videón is 0:50 től ezt a szisszenő hangot ez mióta légfék ??? -_- ez ZF autómata váltóknál tipikus hang és jól mondta az elöttem szoló hogy voith váltóknák ilyen nincs vegyük pl nak a BKV Ikarus 260 sait azok zf váltóval és voith váltóval is készültek és ott is csak zf váltósak adnak ki ilyen hangot vagyis a légfék ki van zárva.
Ez a nem a légfékkel van össze függésben mert akkor adja ezt a hangot amikor akkir vusszavált egy sebeséget a busz ezt az is lehet h a retarderrel van összefügésben. Régóta figyelem ezt és egy két zf váltó nem is ad ki ilyen hangot ami frissen van szervizelve meg amikor gurul a busz ugye lassul és ezáltal vissza vált a busz ez ugye autómata váltó akkor is kiadja ezt a szisszenő hangot pedig akkor nem is fékez a vezető szóval ez nem légfékkel van összefügésben.