Szerintem nem kéne itt okoskodni amugy 19 éves vagyok! Figyeld már meg ember ezen a videón is 0:50 től ezt a szisszenő hangot ez mióta légfék ??? -_- ez ZF autómata váltóknál tipikus hang és jól mondta az elöttem szoló hogy voith váltóknák ilyen nincs vegyük pl nak a BKV Ikarus 260 sait azok zf váltóval és voith váltóval is készültek és ott is csak zf váltósak adnak ki ilyen hangot vagyis a légfék ki van zárva.
Ez a nem a légfékkel van össze függésben mert akkor adja ezt a hangot amikor akkir vusszavált egy sebeséget a busz ezt az is lehet h a retarderrel van összefügésben. Régóta figyelem ezt és egy két zf váltó nem is ad ki ilyen hangot ami frissen van szervizelve meg amikor gurul a busz ugye lassul és ezáltal vissza vált a busz ez ugye autómata váltó akkor is kiadja ezt a szisszenő hangot pedig akkor nem is fékez a vezető szóval ez nem légfékkel van összefügésben.
A Vt-transman székesfehérvári telephelyén állt hátul,mikor megvette az egyik itteni topiktárs.
Tele volt minden kacattal egy napig takarítottuk mire láthatóvá vált az utastér,összeszedtünk,mindent amit még megtaláltunk hozzá és betettük a buszba,többek között megvan az ős hátfal is!
Azóta a megmentő eladta A.G-nak akinél jó kezekben van.
Attól, hogy nem akarják a forgalomban tartás költségeit viselni, attól még állhat egy telepen valamerre, az nem jelenti automatikusan azt, hogy szétvágták / megsemmisítették...
"A fentiek alapján az első 415-ösnek én az EKN-911-et nevezném. A meglévők közül meg a BCB-262-t."
Már asse'.
Rendszám: bcb-262 Gyártmány: IKARUS Típus: 415 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
A BCB-262 csak 11 méteres, éppen ezért nem 410-es, hanem 440-es a kereskedelmi jelölése. Összevetve egy 415-össel, az A tengely és a 2. ajtó között szemmel látható különbség van.
Volt egy óvodai busz, ami egy Felvinci úti óvodából vitte a gyerekeket naponta egy fix időpontban (talán 3/4 6, vagy ilyesmi) Ribáry út - Bimbó út - Mecwart tér - Mártírok útja útvonalon. Az egy kézi ajtós paravánfal nélküli 630-as volt, volán szürke színben, kék nyíllal az oldalán. Arról nincs képem, a rendszámát talán feljegyeztem, ha megtalálom, megírom. Egészen sokáig járt, talán 80-ig.
Egy másik meg a 28-as vonalán járt. Egy haverommal fölmentünk, hogy lefényképezzük. Azonnal megjelent egy kápó, és kitépte a filmet, azt ordítozta, hogy ki bízott meg minket. Mondtuk, hogy hát csak a busz, meg modellezés, meg mittomén, meg egyébként sincs ehhez joga. Ő meg csak hajtogatta, hogy persze, jó duma, mondjuk meg, ki bízott meg. Na ezután alaposabban megnéztük, és kiderült, hogy az egy belügyi óvoda volt. (Ha a barma nem csinál ekkor palávert, soha nem tudtam volna meg, hogy az elvtársak csemeti oda járnak.)
Meg volt egy csuklós 620-as, ami esténként (szintén 6 körül) döngetett végig a Mártírok útján a Moszkva irányában. Oda jártam zeneiskolába a templom melletti téglaépületbe. Sokszor meg is állt az ablak előtt (talán volt ott zebra?). Baromira untam a szolfézs órát a zúgó neonok közt, de a csepel motor alapjárata mindig begdobogtatta a szívemet. Gyönyörködve néztem, amint a hosszú bálna elúszik az ablak alatt. (Ez is 77-78 volt. Talán még 79)
Mondjuk ahogy most nézem a Gördülő Legendák függelékében, 1972-ben tényleg kiment Romániába egy 100 darabos kontingens. Akkor végül is nem annyira meglepő, hogy még 17 évvel később is futott némelyik, csak a román szállításoknál mindig azt szoktam gondolni, hogy a főváros szívta fel az összeset, vidékre pedig maradtak a helyi gyártók puruttya termékei és/vagy az ökrösszekér. :))))