Volt egy óvodai busz, ami egy Felvinci úti óvodából vitte a gyerekeket naponta egy fix időpontban (talán 3/4 6, vagy ilyesmi) Ribáry út - Bimbó út - Mecwart tér - Mártírok útja útvonalon. Az egy kézi ajtós paravánfal nélküli 630-as volt, volán szürke színben, kék nyíllal az oldalán. Arról nincs képem, a rendszámát talán feljegyeztem, ha megtalálom, megírom. Egészen sokáig járt, talán 80-ig.
Egy másik meg a 28-as vonalán járt. Egy haverommal fölmentünk, hogy lefényképezzük. Azonnal megjelent egy kápó, és kitépte a filmet, azt ordítozta, hogy ki bízott meg minket. Mondtuk, hogy hát csak a busz, meg modellezés, meg mittomén, meg egyébként sincs ehhez joga. Ő meg csak hajtogatta, hogy persze, jó duma, mondjuk meg, ki bízott meg. Na ezután alaposabban megnéztük, és kiderült, hogy az egy belügyi óvoda volt. (Ha a barma nem csinál ekkor palávert, soha nem tudtam volna meg, hogy az elvtársak csemeti oda járnak.)
Meg volt egy csuklós 620-as, ami esténként (szintén 6 körül) döngetett végig a Mártírok útján a Moszkva irányában. Oda jártam zeneiskolába a templom melletti téglaépületbe. Sokszor meg is állt az ablak előtt (talán volt ott zebra?). Baromira untam a szolfézs órát a zúgó neonok közt, de a csepel motor alapjárata mindig begdobogtatta a szívemet. Gyönyörködve néztem, amint a hosszú bálna elúszik az ablak alatt. (Ez is 77-78 volt. Talán még 79)
Mondjuk ahogy most nézem a Gördülő Legendák függelékében, 1972-ben tényleg kiment Romániába egy 100 darabos kontingens. Akkor végül is nem annyira meglepő, hogy még 17 évvel később is futott némelyik, csak a román szállításoknál mindig azt szoktam gondolni, hogy a főváros szívta fel az összeset, vidékre pedig maradtak a helyi gyártók puruttya termékei és/vagy az ökrösszekér. :))))
Bár lehet,hogy utólag építették bele,de én úgy emlékszem,hogy a BPV-037-ben Rába motor volt és emiatt a hátsó ajtajának csak az egyik szárnyát lehetett kinyitni.Ráadásul nyitott ablakok nélkül nem lehetett vele menni,mert az utastér mindig tele volt kipufogógázzal..