Keresés

Részletes keresés

Lucky76 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 87146

438-asból kettő darab volt?

 

(A GVP-231 ma JID-095.)

Előzmény: Scatty29 (87137)
f.domino Creative Commons License 2013.11.15 0 0 87145

Ha csak úgy nem! És alig pár év múlva élesben is tesztelhették! (A későbbiekről ez lemaradt, és lám, nem is lett rá szükség azóta sem.)

Előzmény: Snake-Mojzi (87144)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.11.15 0 0 87144

"ha már 60-as: Mi célt szolgált az első sorozaton a hátoldali ajtó?"

 

Ott lehetett ki-be rakosgatni a hordágyat. Kétségkívül kényelmesebbb megoldás volt, mint az IK30-ason (ott csak a hátfali duplaablaknak megfelelő hely állt rendelkezésre).

Előzmény: f.domino (87142)
f.domino Creative Commons License 2013.11.15 0 0 87143

Ja, igen! És vajon mi van most ezzel manapság? 

Előzmény: FAV 20 (87134)
f.domino Creative Commons License 2013.11.15 0 0 87142

A biztosítékot nem tudtam. Van kép a másik oldalról is, és nincs rajta az áramszedőtartó. Viszont ahhoz túl jól nézett ki 2000-ben, hogy egy 66-ban selejtezett busz legyen. (Nem tudom, csináltak-e akkor öltözőbuszt belőlük). Egy 75-ben selejtezett és 8x-ig öltözőként használt troli valóban logikusabb. 

 

ha már 60-as: Mi célt szolgált az első sorozaton a hátoldali ajtó?

Előzmény: FAV 20 (87134)
Scatty29 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87141

Leégett jószág volt az ősproto ha jól tudom, 246-os beírva, 410-es számmal van a EKN-911 is, BCB-262-es 440-es 415 proto meg 1983-as.

Előzmény: GOX-799 (87139)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87140

A-a, a BZ 28-04 az a leégett busz. GMX exe BPV-036, azelőtt meg BZ 28-18 volt.

Előzmény: GOX-799 (87139)
GOX-799 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87139

Sziasztok. ha jól látom a táblázatodban hogy egy darab 410-es volt akkor azzal én Pécsen közlekedtem és akkor GMX-021 volt a rendszáma. a három 284-es pedig a BPV-140 a BPV-866 és az AFC-658 volt. még bele illene a táblázatba az egyedüli 246 os aminek az első rendszáma a DUD-688 volt és KAZ-449 lett

Előzmény: Scatty29 (87137)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87138

Az első 284-es elméletileg az Alba Volán AIJ-229-ese volt.

Előzmény: Scatty29 (87137)
Scatty29 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87137

Bocsánat a konyhanyelvért.

Itt az eddigi gyüjtögetés, majd még bővül.

Előzmény: BPO-105 (87135)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87136

Köszi,így már értve. :)

Előzmény: FAV 20 (87134)
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87135

A 293-asnak csak próbarendszáma volt.

Az AVE 345 tudtommal 78-as (6. abban az évben), és a VB-s gépek 79-esek.

Utolsó 284-es nálam BX 55-11.

Utolsó két 283-as a GBZ-086 és DUD-689 (0001, 0002).

Utolsó 266.25 a 90-es AFC-165 (0027).

Utolsó két magyar 263-as a HLF-947 és 946 (0021, 0022).

 

Ui: szerintem nem én vagyok az egyetlen, akit a "magyarban" kifejezés és társai kissé felzaklatnak.

Előzmény: Scatty29 (87131)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87134

A fától nem látni a tetőn az áramszedőtartót, de az oldalán van egy kis biztosítékdoboz ajtó.

Előzmény: pumukli89 (87133)
pumukli89 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87133

Nem kételkedve,inkább kérdezve,ezt honnan lehet tudni/látni a képről?

Előzmény: FAV 20 (87130)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87132

Utolsó magyar 417-es, ami egyben első is volt: GFX-101.

Utolsóként (VIN szerint) itthon forgalomba helyezett 417-es: HFZ-994 (ma KCM-439).

Előzmény: Scatty29 (87131)
Scatty29 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87131

Sziasztok!

Ezekre válaszol valaki nekem? Nagyon Megköszönném.

Ezek kérdőjelek az Excel táblázatomban.

 

1:Mi volt a 293-as rendszáma amikor BKV-nál tesztelt?

2:Utolsó 282-es az AVE-345 volt?

3:Utolsó legyártott 284-es rendszáma?

4:Utolsó itthoni közlekedő/közlekedett 283-as rendszáma?

5:Első és utolsó legyártott magyarban közlekedő 266-os rendszáma?

6:Utolsó magyar 263-as és 417-es rendszáma?

 

Scatty.

FAV 20 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87130

Trolibusz volt.

Előzmény: f.domino (87129)
f.domino Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87129

Pont ezt akartam kérdezni. Viszont más kérdésem is van. Tudjátok-e, mikor tértek át a szögletes órás műszerfalról a kerek órásra?

Meg még egy.

Vele mi van vajon? 2000 nyarán lőttem valahol Bicske és Fehérvár között, de sajnos nem írtam fel, hgy hol :-(

Előzmény: FAV 20 (87127)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87128

FAL-255 --> MLS-896

FAV 20 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87127

A díszléceket a vázra fúrták fel. Nyilván a váz ővvonalát is feljebb kellett tenni. Felújításnál meg talán még egy vázat tettek a régi fölé.

Előzmény: Mihál (87126)
Mihál Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87126

Igen, a díszléc magasabbra került 1963-ban. Nyilván azért, mert a kerékkivágás változása miatt feljebb kellett tolni. Úgy gondolom, észrevették, hogy a magasabb helyzetű díszléc elfér a rendszám-megvilágító elem fölött, ezért ill. az egyszerűség kedvéért ott vezették el.

Megjegyzés: főjavítás után a rendszámok - a megvilágító elemmel együtt - általában lejjebb csúsztak, így a díszléctől távolabb kerültek.

Előzmény: f.domino (87122)
Mihál Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87125

90-01 fölött szögletes kerékkivágás feltételezésem szerint úgy fordulhatott elő, hogy főjavításkor régebbi kocsi lemezét tették föl rá.

Arra nem emlékszem, hány kocsi őrizhette meg selejtezésig a szögleteset.

Előzmény: f.domino (87121)
dud998 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87124

Vettem egy Classicbus Ikarus 280.33-at. Eszméletlen szép és minőségi az egész cucc.

Teljesen fémből van. Méretaránya 1:43

Henrik Hován Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87123

Egy 280-as lesz a makett

f.domino Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87122

Jól veszem ki a képeken, hogy a lehajlós díszléc végig alacsonyabban futott? (És elöl mintha csak kókányolással tudták volna a csík tetejét a lámpa tetejéhez igazítani. Lehet, hogy a csík miatt szűnt meg a lehajlás, hogy magasabbra kerülhessen a díszléc?)

Előzmény: Mihál (87120)
f.domino Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87121

Basszus, elveszett a hozzászólásom. Leírom mégegyszer :-(

 

Kösz, a táblázataidat már letöltöttem. Le a kalappal! A kerek lámpát tényleg írtad, bocsánat, elkerülte a figyelmemet ennyi adat között.
Viszont a táblázatod szerint 90-00-tól kerek a sárcédőív, az oldikarus-on viszont van egy kép a 91-09-ről lapos sárvédővel. (igaz, a képen a rendszám nem vehető ki, csak a képaláírás szerint.) Az egyik forrás (Nagy Zsolt Levente) szerint:
"Az első tengely típusa megváltozott valahol a GA 91-xx közepén és egy sokkal szélesebb változatot használtak, ezáltal a kerekek kijjebb kerültek és egy vonalban voltak a hátsó tengely külső kerekeivel. "

Gyerek koromból 91-74 rémlik, de sajnos nem írtam fel (9 éves voltam). Tudsz olyat, ami lapos sárvédővel ment a bontóba 71 után? (pl volt a fórumon egy 72-es kép egy telephelyi balesetről: IK60 vs 620. A 620-as lapos sárvédős volt, de a rendszám nem látszott.)

A rendszám és pályaszám tipográfiás táblázatért külön is max respekt!

 

 

 

 

Előzmény: Mihál (87119)
Mihál Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87120

GA5854: látszik a szalagos-tekerős viszonylatjelző. Csak ennél a szériánál volt. Ez volt az első ezüst sávval forgalomba állt széria. 1963-tól ment egyenesen a díszléc a hátsó rendszám fölött és megszűnt a "Vezess baleset nélkül!"

Előzmény: FAV 20 (87111)
Mihál Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87119

Gyárilag 1966-tól (9450-) volt a köralakú hátsólámpa és index, 1969-től (9501-) a kisebb fajta magasságjelző. Hosszútáblás 9501-15 és 9552-77-ig volt, majd 1970 végétől a főjavításra kerülők egy része is ilyet kapott.

Szögletes kerékkivágással 1962-ig gyártották, tehát 9001-től már gyárilag félkör volt.

 

Honlapomon az állományi táblázatok címsorába beleírtam a főbb jellegzetességeket ill. azok változásait. A selejtezéseket is megtalálod.

http://mihal.fw.hu/alap.html

 

A csuklós hosszaim tényleg csak saccolások.

Előzmény: f.domino (87109)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87118

Kösz az infót. 

Előzmény: BP-16-63 (87115)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87117

Nem volt őr hátul. Vasárnap reggel vittem kaját, és egész nap ott voltam a roncsok között.

Érdekel a villamosos feljegyzésed. Majd összefutunk egyszer.

Előzmény: f.domino (87112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!