Keresés

Részletes keresés

f.domino Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87129

Pont ezt akartam kérdezni. Viszont más kérdésem is van. Tudjátok-e, mikor tértek át a szögletes órás műszerfalról a kerek órásra?

Meg még egy.

Vele mi van vajon? 2000 nyarán lőttem valahol Bicske és Fehérvár között, de sajnos nem írtam fel, hgy hol :-(

Előzmény: FAV 20 (87127)
Aron_son Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87128

FAL-255 --> MLS-896

FAV 20 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87127

A díszléceket a vázra fúrták fel. Nyilván a váz ővvonalát is feljebb kellett tenni. Felújításnál meg talán még egy vázat tettek a régi fölé.

Előzmény: Mihál (87126)
Mihál Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87126

Igen, a díszléc magasabbra került 1963-ban. Nyilván azért, mert a kerékkivágás változása miatt feljebb kellett tolni. Úgy gondolom, észrevették, hogy a magasabb helyzetű díszléc elfér a rendszám-megvilágító elem fölött, ezért ill. az egyszerűség kedvéért ott vezették el.

Megjegyzés: főjavítás után a rendszámok - a megvilágító elemmel együtt - általában lejjebb csúsztak, így a díszléctől távolabb kerültek.

Előzmény: f.domino (87122)
Mihál Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87125

90-01 fölött szögletes kerékkivágás feltételezésem szerint úgy fordulhatott elő, hogy főjavításkor régebbi kocsi lemezét tették föl rá.

Arra nem emlékszem, hány kocsi őrizhette meg selejtezésig a szögleteset.

Előzmény: f.domino (87121)
dud998 Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87124

Vettem egy Classicbus Ikarus 280.33-at. Eszméletlen szép és minőségi az egész cucc.

Teljesen fémből van. Méretaránya 1:43

Henrik Hován Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87123

Egy 280-as lesz a makett

f.domino Creative Commons License 2013.11.14 0 0 87122

Jól veszem ki a képeken, hogy a lehajlós díszléc végig alacsonyabban futott? (És elöl mintha csak kókányolással tudták volna a csík tetejét a lámpa tetejéhez igazítani. Lehet, hogy a csík miatt szűnt meg a lehajlás, hogy magasabbra kerülhessen a díszléc?)

Előzmény: Mihál (87120)
f.domino Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87121

Basszus, elveszett a hozzászólásom. Leírom mégegyszer :-(

 

Kösz, a táblázataidat már letöltöttem. Le a kalappal! A kerek lámpát tényleg írtad, bocsánat, elkerülte a figyelmemet ennyi adat között.
Viszont a táblázatod szerint 90-00-tól kerek a sárcédőív, az oldikarus-on viszont van egy kép a 91-09-ről lapos sárvédővel. (igaz, a képen a rendszám nem vehető ki, csak a képaláírás szerint.) Az egyik forrás (Nagy Zsolt Levente) szerint:
"Az első tengely típusa megváltozott valahol a GA 91-xx közepén és egy sokkal szélesebb változatot használtak, ezáltal a kerekek kijjebb kerültek és egy vonalban voltak a hátsó tengely külső kerekeivel. "

Gyerek koromból 91-74 rémlik, de sajnos nem írtam fel (9 éves voltam). Tudsz olyat, ami lapos sárvédővel ment a bontóba 71 után? (pl volt a fórumon egy 72-es kép egy telephelyi balesetről: IK60 vs 620. A 620-as lapos sárvédős volt, de a rendszám nem látszott.)

A rendszám és pályaszám tipográfiás táblázatért külön is max respekt!

 

 

 

 

Előzmény: Mihál (87119)
Mihál Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87120

GA5854: látszik a szalagos-tekerős viszonylatjelző. Csak ennél a szériánál volt. Ez volt az első ezüst sávval forgalomba állt széria. 1963-tól ment egyenesen a díszléc a hátsó rendszám fölött és megszűnt a "Vezess baleset nélkül!"

Előzmény: FAV 20 (87111)
Mihál Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87119

Gyárilag 1966-tól (9450-) volt a köralakú hátsólámpa és index, 1969-től (9501-) a kisebb fajta magasságjelző. Hosszútáblás 9501-15 és 9552-77-ig volt, majd 1970 végétől a főjavításra kerülők egy része is ilyet kapott.

Szögletes kerékkivágással 1962-ig gyártották, tehát 9001-től már gyárilag félkör volt.

 

Honlapomon az állományi táblázatok címsorába beleírtam a főbb jellegzetességeket ill. azok változásait. A selejtezéseket is megtalálod.

http://mihal.fw.hu/alap.html

 

A csuklós hosszaim tényleg csak saccolások.

Előzmény: f.domino (87109)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87118

Kösz az infót. 

Előzmény: BP-16-63 (87115)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87117

Nem volt őr hátul. Vasárnap reggel vittem kaját, és egész nap ott voltam a roncsok között.

Érdekel a villamosos feljegyzésed. Majd összefutunk egyszer.

Előzmény: f.domino (87112)
f.domino Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87116

OFF
Kösz, Mopettel és a hajós topikkal tartom a kapcsolatot. Abban reménykedem, hogy akad valaki (pl itt), akinek vannak képei, csak eddig még nem tartotta fontosnak, hogy a hajós topikra írjon.  (Pl buszőrült volt világ életében, csak mellesleg, fiatalkori botlásképpen hajókat is fényképezett.

Előzmény: Mwin (87114)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87115

A  JLZ-519-estől búcsúztak a kövesdiek.

Előzmény: lobbanórotor (87106)
Mwin Creative Commons License 2013.11.13 0 0 87114

Off

A meseflottáról képeket, adatokat kapsz Mopet nicktől a hajós topicon. de ott visszaolvasva is sok mindent megtudhatsz, plusz cipőt a cipőboltból:

 

www.hajoregiszter.hu

 

On

 

Előzmény: f.domino (87109)
bagesz14 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87113

És hol tudnék gyári újat venni?

Előzmény: pumukli89 (87056)
f.domino Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87112

Azok a részletes feljegyzések igencsak izgatnak. Cserébe egy 1981-es gyűjtést tudok felajánlani az akkor még futó 1000-es villamosokról. Áramszedő, menetkapcsoló, tetőellenállások, járópalló (oldallemezes v. lábakon álló), légsűrítő A v. B végen, lökhárító alakja, üléskárpit, padlóburkolat, falburkolat mélységig. 

Szemeretelepre én is jártam, Máig nem bocsájtottam meg magamnak, hogy nem jegyzeteltem. De örütem, hogy éltem, úgy be voltam sz@va. (kerítésmászás, stb. Mi van, ha jön az őr? Netán kutyával, stb. Persze nem jött. )

Előzmény: FAV 20 (87110)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87111

Kivont járművek.

Sárvédő, és ablakok. Ekkor még nem volt ezüst csík az oldalában.

Ablakok már újfajták.

Nagy Zsolt Levente fotója. Itt már több felújításon átesett a jármű.

FAV 20 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87110

A GA 95-00-tól 95-75-ig tudom a viszonylatjelzőket, és a kárpítok szinét is.

Amikor futóművet cseréltek elől, és szélesebbet kapott akkor szünt meg a szögletes sárvédő elöl, mert a kerék beleért. Volt, hogy hátul szögletes volt, és elöl kerek. A tetőszellőzők, és az ablakok is változtak, felújításnál. Volt, amit én láttam, hogy a GA 93-36-os hátsólámpája vízszintes két kerek lámpa volt. 1974-ben. Hajókról nincs fotóm abban nem tudok segíteni neked. Jól emlékszel karácsony elött érkeztek az új buszok. Én a 117-es vonalán tapasztaltam ezt.

Előzmény: f.domino (87109)
f.domino Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87109

Kösz! Fotók bármiről :-)
Félre tréfa! Eddig is sokat segítettek a képeid. Egyébként 620-asok minden mennyiségben. Pl érdekel, hogy az utolsó időkben melyiknek milyen viszonylatjelzője volt, illetve melyiknek volt még lapos sárvédőíve. (Pl a 91-esen a legutolsó igőkig* találkoztam egy lapított sárvédőssel, ráadásul széles viszonylatjelzővel. Úgy rémlik, 91-74 volt a rendszáma, de erről sehol sem találtam adatot.) Meg ilyen adatok, mint pl meddig lehetett nagy hátsó lámpással találkozni (és melyik volt az). Egyáltalán melyik rendszámtól kezdve lett gyárilag kicsi? 

Jó pár éve csináltam egy 620-as modellt. 1:87. Akkor elég kevés adat állt még rendelkezésemre, szóval vannak hibái. Egyszer nekilátok és csinálok egy szebbet, csak az idő.... Esetleg csuklósat. 

Csuklós témában pl egy csuklószerkezetet megmutató képet megnéznék. Közben megtaláltam Mihál topiktárs 2011. nyári kommentjét, miszerint ő 15,80-ra teszi a 660-as hosszát, szintén saját spekulációk alapján. 

OFF. Láttam már képeidet villamos, meg földalatti (a név kötelez) témákban is. Hajókról nincsenek képeid? Konkrétan a törpékről? 

Üdv


*1975 nov 25-ét pl feljegyeztem. Csak már arra nem emlékszem, hogy akkor cserélték le a 91-esen a 620-asokat GC-50-xx első szériás 260-asokra, vagy a 11-es 556-osait GC-51-xx (nagy nyitható ablakú) 260-asokra. 

Előzmény: FAV 20 (87101)
gabesz919_II Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87108

Milyen Ikarus lesz?

Előzmény: Henrik Hován (87107)
Henrik Hován Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87107

Sziasztok.

Egy maketten dolgozom, és azt szeretném megkérdezni valakinek vannak e pontos tervrajzai a vázról, vagy legalább hozzávetőlegesek illetve a többi alkatrészről.

lobbanórotor Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87106

Kép nem szükséges, de mondj egy rendszámot, hogy melyikre gondolsz. 

Előzmény: BP-16-63 (87105)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87105

Nagyon köszi az infót.

 

Ha érdekel,most lett selejt egy szintén 260.39-es Mezőkövesden,csináltam doku képeket róla,sajnos már menthetetlen volt a hátsóajtó felett látszik,hogy milyen váztörése van a gépnek.

 

Telephelyi kép ezért nem teszem be ide.

Előzmény: lobbanórotor (87104)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87104

260.39.1987.0994

Előzmény: BP-16-63 (87091)
Mwin Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87103

Ott a pont:-) nyilvános WC volt anno, sajnos, megszüntették.

Előzmény: Snake-Mojzi (87102)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87102

Kb. középpontosan szimmetrikus pincehelység 2 lejáróval. Szvsz nyilvános vizelde lehetett.

Előzmény: P.stephenson (87100)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87101

Már nagyot nem tévedsz az biztos.  Szerintem jó ahogy számoltad. Miről kellenek fotók? Ha tudok segítek.

Előzmény: f.domino (87096)
P.stephenson Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87100

Én konkrétan lépcsőt látok korláttal.

Előzmény: harajukushinobi (87099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!