Jól veszem ki a képeken, hogy a lehajlós díszléc végig alacsonyabban futott? (És elöl mintha csak kókányolással tudták volna a csík tetejét a lámpa tetejéhez igazítani. Lehet, hogy a csík miatt szűnt meg a lehajlás, hogy magasabbra kerülhessen a díszléc?)
Basszus, elveszett a hozzászólásom. Leírom mégegyszer :-(
Kösz, a táblázataidat már letöltöttem. Le a kalappal! A kerek lámpát tényleg írtad, bocsánat, elkerülte a figyelmemet ennyi adat között. Viszont a táblázatod szerint 90-00-tól kerek a sárcédőív, az oldikarus-on viszont van egy kép a 91-09-ről lapos sárvédővel. (igaz, a képen a rendszám nem vehető ki, csak a képaláírás szerint.) Az egyik forrás (Nagy Zsolt Levente) szerint: "Az első tengely típusa megváltozott valahol a GA 91-xx közepén és egy sokkal szélesebb változatot használtak, ezáltal a kerekek kijjebb kerültek és egy vonalban voltak a hátsó tengely külső kerekeivel. "
Gyerek koromból 91-74 rémlik, de sajnos nem írtam fel (9 éves voltam). Tudsz olyat, ami lapos sárvédővel ment a bontóba 71 után? (pl volt a fórumon egy 72-es kép egy telephelyi balesetről: IK60 vs 620. A 620-as lapos sárvédős volt, de a rendszám nem látszott.)
A rendszám és pályaszám tipográfiás táblázatért külön is max respekt!
GA5854: látszik a szalagos-tekerős viszonylatjelző. Csak ennél a szériánál volt. Ez volt az első ezüst sávval forgalomba állt széria. 1963-tól ment egyenesen a díszléc a hátsó rendszám fölött és megszűnt a "Vezess baleset nélkül!"
Gyárilag 1966-tól (9450-) volt a köralakú hátsólámpa és index, 1969-től (9501-) a kisebb fajta magasságjelző. Hosszútáblás 9501-15 és 9552-77-ig volt, majd 1970 végétől a főjavításra kerülők egy része is ilyet kapott.
Szögletes kerékkivágással 1962-ig gyártották, tehát 9001-től már gyárilag félkör volt.
Honlapomon az állományi táblázatok címsorába beleírtam a főbb jellegzetességeket ill. azok változásait. A selejtezéseket is megtalálod.
OFF Kösz, Mopettel és a hajós topikkal tartom a kapcsolatot. Abban reménykedem, hogy akad valaki (pl itt), akinek vannak képei, csak eddig még nem tartotta fontosnak, hogy a hajós topikra írjon. (Pl buszőrült volt világ életében, csak mellesleg, fiatalkori botlásképpen hajókat is fényképezett.
Azok a részletes feljegyzések igencsak izgatnak. Cserébe egy 1981-es gyűjtést tudok felajánlani az akkor még futó 1000-es villamosokról. Áramszedő, menetkapcsoló, tetőellenállások, járópalló (oldallemezes v. lábakon álló), légsűrítő A v. B végen, lökhárító alakja, üléskárpit, padlóburkolat, falburkolat mélységig.
Szemeretelepre én is jártam, Máig nem bocsájtottam meg magamnak, hogy nem jegyzeteltem. De örütem, hogy éltem, úgy be voltam sz@va. (kerítésmászás, stb. Mi van, ha jön az őr? Netán kutyával, stb. Persze nem jött. )
A GA 95-00-tól 95-75-ig tudom a viszonylatjelzőket, és a kárpítok szinét is.
Amikor futóművet cseréltek elől, és szélesebbet kapott akkor szünt meg a szögletes sárvédő elöl, mert a kerék beleért. Volt, hogy hátul szögletes volt, és elöl kerek. A tetőszellőzők, és az ablakok is változtak, felújításnál. Volt, amit én láttam, hogy a GA 93-36-os hátsólámpája vízszintes két kerek lámpa volt. 1974-ben. Hajókról nincs fotóm abban nem tudok segíteni neked. Jól emlékszel karácsony elött érkeztek az új buszok. Én a 117-es vonalán tapasztaltam ezt.
Kösz! Fotók bármiről :-) Félre tréfa! Eddig is sokat segítettek a képeid. Egyébként 620-asok minden mennyiségben. Pl érdekel, hogy az utolsó időkben melyiknek milyen viszonylatjelzője volt, illetve melyiknek volt még lapos sárvédőíve. (Pl a 91-esen a legutolsó igőkig* találkoztam egy lapított sárvédőssel, ráadásul széles viszonylatjelzővel. Úgy rémlik, 91-74 volt a rendszáma, de erről sehol sem találtam adatot.) Meg ilyen adatok, mint pl meddig lehetett nagy hátsó lámpással találkozni (és melyik volt az). Egyáltalán melyik rendszámtól kezdve lett gyárilag kicsi?
Jó pár éve csináltam egy 620-as modellt. 1:87. Akkor elég kevés adat állt még rendelkezésemre, szóval vannak hibái. Egyszer nekilátok és csinálok egy szebbet, csak az idő.... Esetleg csuklósat.
Csuklós témában pl egy csuklószerkezetet megmutató képet megnéznék. Közben megtaláltam Mihál topiktárs 2011. nyári kommentjét, miszerint ő 15,80-ra teszi a 660-as hosszát, szintén saját spekulációk alapján.
OFF. Láttam már képeidet villamos, meg földalatti (a név kötelez) témákban is. Hajókról nincsenek képeid? Konkrétan a törpékről?
Üdv
*1975 nov 25-ét pl feljegyeztem. Csak már arra nem emlékszem, hogy akkor cserélték le a 91-esen a 620-asokat GC-50-xx első szériás 260-asokra, vagy a 11-es 556-osait GC-51-xx (nagy nyitható ablakú) 260-asokra.
Egy maketten dolgozom, és azt szeretném megkérdezni valakinek vannak e pontos tervrajzai a vázról, vagy legalább hozzávetőlegesek illetve a többi alkatrészről.
Ha érdekel,most lett selejt egy szintén 260.39-es Mezőkövesden,csináltam doku képeket róla,sajnos már menthetetlen volt a hátsóajtó felett látszik,hogy milyen váztörése van a gépnek.