Azok a részletes feljegyzések igencsak izgatnak. Cserébe egy 1981-es gyűjtést tudok felajánlani az akkor még futó 1000-es villamosokról. Áramszedő, menetkapcsoló, tetőellenállások, járópalló (oldallemezes v. lábakon álló), légsűrítő A v. B végen, lökhárító alakja, üléskárpit, padlóburkolat, falburkolat mélységig.
Szemeretelepre én is jártam, Máig nem bocsájtottam meg magamnak, hogy nem jegyzeteltem. De örütem, hogy éltem, úgy be voltam sz@va. (kerítésmászás, stb. Mi van, ha jön az őr? Netán kutyával, stb. Persze nem jött. )
A GA 95-00-tól 95-75-ig tudom a viszonylatjelzőket, és a kárpítok szinét is.
Amikor futóművet cseréltek elől, és szélesebbet kapott akkor szünt meg a szögletes sárvédő elöl, mert a kerék beleért. Volt, hogy hátul szögletes volt, és elöl kerek. A tetőszellőzők, és az ablakok is változtak, felújításnál. Volt, amit én láttam, hogy a GA 93-36-os hátsólámpája vízszintes két kerek lámpa volt. 1974-ben. Hajókról nincs fotóm abban nem tudok segíteni neked. Jól emlékszel karácsony elött érkeztek az új buszok. Én a 117-es vonalán tapasztaltam ezt.
Kösz! Fotók bármiről :-) Félre tréfa! Eddig is sokat segítettek a képeid. Egyébként 620-asok minden mennyiségben. Pl érdekel, hogy az utolsó időkben melyiknek milyen viszonylatjelzője volt, illetve melyiknek volt még lapos sárvédőíve. (Pl a 91-esen a legutolsó igőkig* találkoztam egy lapított sárvédőssel, ráadásul széles viszonylatjelzővel. Úgy rémlik, 91-74 volt a rendszáma, de erről sehol sem találtam adatot.) Meg ilyen adatok, mint pl meddig lehetett nagy hátsó lámpással találkozni (és melyik volt az). Egyáltalán melyik rendszámtól kezdve lett gyárilag kicsi?
Jó pár éve csináltam egy 620-as modellt. 1:87. Akkor elég kevés adat állt még rendelkezésemre, szóval vannak hibái. Egyszer nekilátok és csinálok egy szebbet, csak az idő.... Esetleg csuklósat.
Csuklós témában pl egy csuklószerkezetet megmutató képet megnéznék. Közben megtaláltam Mihál topiktárs 2011. nyári kommentjét, miszerint ő 15,80-ra teszi a 660-as hosszát, szintén saját spekulációk alapján.
OFF. Láttam már képeidet villamos, meg földalatti (a név kötelez) témákban is. Hajókról nincsenek képeid? Konkrétan a törpékről?
Üdv
*1975 nov 25-ét pl feljegyeztem. Csak már arra nem emlékszem, hogy akkor cserélték le a 91-esen a 620-asokat GC-50-xx első szériás 260-asokra, vagy a 11-es 556-osait GC-51-xx (nagy nyitható ablakú) 260-asokra.
Egy maketten dolgozom, és azt szeretném megkérdezni valakinek vannak e pontos tervrajzai a vázról, vagy legalább hozzávetőlegesek illetve a többi alkatrészről.
Ha érdekel,most lett selejt egy szintén 260.39-es Mezőkövesden,csináltam doku képeket róla,sajnos már menthetetlen volt a hátsóajtó felett látszik,hogy milyen váztörése van a gépnek.
Üdv a topiktársaknak! Régi közlekedésbuzi meg hellyel-közzel modellező vagyok, bár ezen a topikon eddig még csak nézelődtem. Régi becsípődésem, hogy a szép emlékű FAÜ csuklósok különböző változatai között milyen méretkülönbségek voltak. Konkrét adatot sehol sem találtam, mindenhol 15 méteres hosszot említenek, de ez csak a TR-5 utánfutóra igaz. (Egy rajz lelhető fel, a skiccen a legfelső). Itt-ott említik, hogy a "felhasznált kocsik eltérő adottságai miatt a csuklósok mérete változott" (vagy valami hasonló). Konkrétumokat sehol nem találtam. Készítettem egy skiccet, amelyben házilag csuklósítottam néhány szóló busz jellegrajzát. Ezen a rajzon lemérve adódtak a feltüntetett számok. Nagyon nagyot nem tévedhettem, de a kiindulási rajzok eleve pontatlanok. Van valakinek hitelt érdemlő információja?