Keresés

Részletes keresés

bagesz14 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87113

És hol tudnék gyári újat venni?

Előzmény: pumukli89 (87056)
f.domino Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87112

Azok a részletes feljegyzések igencsak izgatnak. Cserébe egy 1981-es gyűjtést tudok felajánlani az akkor még futó 1000-es villamosokról. Áramszedő, menetkapcsoló, tetőellenállások, járópalló (oldallemezes v. lábakon álló), légsűrítő A v. B végen, lökhárító alakja, üléskárpit, padlóburkolat, falburkolat mélységig. 

Szemeretelepre én is jártam, Máig nem bocsájtottam meg magamnak, hogy nem jegyzeteltem. De örütem, hogy éltem, úgy be voltam sz@va. (kerítésmászás, stb. Mi van, ha jön az őr? Netán kutyával, stb. Persze nem jött. )

Előzmény: FAV 20 (87110)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87111

Kivont járművek.

Sárvédő, és ablakok. Ekkor még nem volt ezüst csík az oldalában.

Ablakok már újfajták.

Nagy Zsolt Levente fotója. Itt már több felújításon átesett a jármű.

FAV 20 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87110

A GA 95-00-tól 95-75-ig tudom a viszonylatjelzőket, és a kárpítok szinét is.

Amikor futóművet cseréltek elől, és szélesebbet kapott akkor szünt meg a szögletes sárvédő elöl, mert a kerék beleért. Volt, hogy hátul szögletes volt, és elöl kerek. A tetőszellőzők, és az ablakok is változtak, felújításnál. Volt, amit én láttam, hogy a GA 93-36-os hátsólámpája vízszintes két kerek lámpa volt. 1974-ben. Hajókról nincs fotóm abban nem tudok segíteni neked. Jól emlékszel karácsony elött érkeztek az új buszok. Én a 117-es vonalán tapasztaltam ezt.

Előzmény: f.domino (87109)
f.domino Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87109

Kösz! Fotók bármiről :-)
Félre tréfa! Eddig is sokat segítettek a képeid. Egyébként 620-asok minden mennyiségben. Pl érdekel, hogy az utolsó időkben melyiknek milyen viszonylatjelzője volt, illetve melyiknek volt még lapos sárvédőíve. (Pl a 91-esen a legutolsó igőkig* találkoztam egy lapított sárvédőssel, ráadásul széles viszonylatjelzővel. Úgy rémlik, 91-74 volt a rendszáma, de erről sehol sem találtam adatot.) Meg ilyen adatok, mint pl meddig lehetett nagy hátsó lámpással találkozni (és melyik volt az). Egyáltalán melyik rendszámtól kezdve lett gyárilag kicsi? 

Jó pár éve csináltam egy 620-as modellt. 1:87. Akkor elég kevés adat állt még rendelkezésemre, szóval vannak hibái. Egyszer nekilátok és csinálok egy szebbet, csak az idő.... Esetleg csuklósat. 

Csuklós témában pl egy csuklószerkezetet megmutató képet megnéznék. Közben megtaláltam Mihál topiktárs 2011. nyári kommentjét, miszerint ő 15,80-ra teszi a 660-as hosszát, szintén saját spekulációk alapján. 

OFF. Láttam már képeidet villamos, meg földalatti (a név kötelez) témákban is. Hajókról nincsenek képeid? Konkrétan a törpékről? 

Üdv


*1975 nov 25-ét pl feljegyeztem. Csak már arra nem emlékszem, hogy akkor cserélték le a 91-esen a 620-asokat GC-50-xx első szériás 260-asokra, vagy a 11-es 556-osait GC-51-xx (nagy nyitható ablakú) 260-asokra. 

Előzmény: FAV 20 (87101)
gabesz919_II Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87108

Milyen Ikarus lesz?

Előzmény: Henrik Hován (87107)
Henrik Hován Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87107

Sziasztok.

Egy maketten dolgozom, és azt szeretném megkérdezni valakinek vannak e pontos tervrajzai a vázról, vagy legalább hozzávetőlegesek illetve a többi alkatrészről.

lobbanórotor Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87106

Kép nem szükséges, de mondj egy rendszámot, hogy melyikre gondolsz. 

Előzmény: BP-16-63 (87105)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87105

Nagyon köszi az infót.

 

Ha érdekel,most lett selejt egy szintén 260.39-es Mezőkövesden,csináltam doku képeket róla,sajnos már menthetetlen volt a hátsóajtó felett látszik,hogy milyen váztörése van a gépnek.

 

Telephelyi kép ezért nem teszem be ide.

Előzmény: lobbanórotor (87104)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87104

260.39.1987.0994

Előzmény: BP-16-63 (87091)
Mwin Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87103

Ott a pont:-) nyilvános WC volt anno, sajnos, megszüntették.

Előzmény: Snake-Mojzi (87102)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87102

Kb. középpontosan szimmetrikus pincehelység 2 lejáróval. Szvsz nyilvános vizelde lehetett.

Előzmény: P.stephenson (87100)
FAV 20 Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87101

Már nagyot nem tévedsz az biztos.  Szerintem jó ahogy számoltad. Miről kellenek fotók? Ha tudok segítek.

Előzmény: f.domino (87096)
P.stephenson Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87100

Én konkrétan lépcsőt látok korláttal.

Előzmény: harajukushinobi (87099)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87099

Az csak valami kerítéssel körbe vett emelvény (terasz) Z alakban lehetett elhagyni. :D

Előzmény: P.stephenson (87098)
P.stephenson Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87098

Én meg, hogy volt metrólejáró. :-)

Előzmény: Mwin (87097)
Mwin Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87097

 

Fortepan, Baja. Nem is tudtam, hogy volt pótkocsis üzem is Baján...

f.domino Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87096

Lemaradt a rajz :-(

 

f.domino Creative Commons License 2013.11.12 0 0 87095

Üdv a topiktársaknak!
Régi közlekedésbuzi meg hellyel-közzel modellező vagyok, bár ezen a topikon eddig még csak nézelődtem. 
Régi becsípődésem, hogy a szép emlékű FAÜ csuklósok különböző változatai között milyen méretkülönbségek voltak. Konkrét adatot sehol sem találtam, mindenhol 15 méteres hosszot említenek, de ez csak a TR-5 utánfutóra igaz. (Egy rajz lelhető fel, a skiccen a legfelső). Itt-ott említik, hogy a "felhasznált kocsik eltérő adottságai miatt a csuklósok mérete változott" (vagy valami hasonló). Konkrétumokat sehol nem találtam. 
Készítettem egy skiccet, amelyben házilag csuklósítottam néhány szóló busz jellegrajzát. Ezen a rajzon lemérve adódtak a feltüntetett számok. Nagyon nagyot nem tévedhettem, de a kiindulási rajzok eleve pontatlanok. 
Van valakinek  hitelt érdemlő információja? 

Oleever07 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87094

igen, olyasmi fényezése volt.

Előzmény: BPO-105 (87085)
Oleever07 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87093

HÉV-ről láttam csak. :-/

Előzmény: boz-021 (87083)
4ajtós Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87092

https://www.youtube.com/watch?v=Hv3Ins8Ep9c

 

1:22-nél egy szép 280-as.  

BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87091

Bocsánat a HCP-re még egy vinszám is hiányzik,köszi.

P.stephenson Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87090

De.

Előzmény: ckg471 (87087)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87089

Szakiktól kérnék egy pontos és számomra fontos infót két Szabolcs Volános gépről!

 

CLD-270 IK 260.02 ITT PONTOS MOTOR ÉS VÁLTÓ TÍPUSRA LENNE SZÜKSÉGEM.

 

HCP-089 IK 260.39 SZINTÉN UA.

 

KÖSZÖNETTEL ELŐRE IS.

BP-16-63 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87088

Egy kis kiegészítés.

 

A busz 1988-ban debütált BKV színekben,majd a sztori sokaknak ismerős....

 

1992-ben készült a fotó immáron ugyan arról a gépről átalakítva Iráni megrendelésre.

 

A 293-as pontos hossza 22680mm volt.

 

A busz már nincs meg szétvágták.

Előzmény: BHJ-962 (87073)
ckg471 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87087

Ez nem az a kocsi, aminek a tulaja habzó szájjal szokta elkergetni a fotósokat?

Előzmény: Törölt nick (87086)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87086
BPO-105 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87085

SZU/FÁK festés?

Előzmény: Oleever07 (87079)
norbee601 Creative Commons License 2013.11.11 0 0 87084

https://www.youtube.com/watch?v=gmSu7bHOhng

 

 

Driftelj fél 280-assal...:D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!