Lehet, hogy már nem aktuális a kérdés, de a válasz friss: nem, még egyben van. :) OFF Fogalmam sincs, miért pont erre válaszoltam pár évnyi visszaolvasás után. ON
Hátttő, az alvázszámot nem a kocsiban találtam, hanem a neten, így az nincs kőbe vésve. Kék festéknyomot mindenesetre nem találtam a homlokajtó mögött.
Hű, nagyon sajnálom, de ez csak linkelt kép. Neonreklámokat kerestem, így találtam rá. Gondoltam egyszerűbb beszúrni, mint végigpörgetni 200 képet. Ne haragudj. :(
Csak a pontosság kedvéért: kisnyomású nátriumgőz lámpáról van szó. Magnéziumot az egyszerhasználatos villanókban használtak, az elemes kisvakuk megjelenése előtt.
Emellett préselt farostlemez ülések voltak benne, a kerékdobok felett oldalra fordítva. Talán a padló lemezében a tartóvasak lukai még megvannak, ha csak a padlóburkolatot cserélték :)
Ha 78-as a kocsi, akkor a dekorit színe, állapota nem stimmel, az tutira fiatalabb. A 4. ajtóra lehet árulkodó jel az, hogy bal hátsó teliablaknál olyan kapaszkodó van, amelyet csak az állóhelyeknél használtak bármely típusokban (a magyar példányoknál csak a 260-asban). Ez arra enged következtetni, hogy ott valóban állóhely volt, ha viszont így van, akkor az állóhellyel szemben meg ajtó (mert anélkül elég hülye megoldás lenne). Ami viszont ennek ellentomond, az a a fekete kapaszkodó, mert az tutira nem '78-as. De ha az is, akkor meg átfényezték. De akkor viszont minek rakták vissza?
Kedves fórumos társak! Valaki tud bármilyen információt a HCP-084 hollétéről? Selejtezését követően eltűnt mint Petőfi a ködben. Előre is köszönöm a segítséget!
Viszont úgy tudom, hogy 280.22-ből csak egy bemutató kocsi készült a görögöknek. Az viszont '78-ban. Annak jellegzetességei: tekerős viszonylatjelzők (Roll-Band) elöl, oldalt az első ablakban és hátul középen
roletták az oldalablakokon (mint a 250/256-ban) és a tetőszellőzők között a hossztengelyben "kupola" ventillátorok. Ez az, aminek legalább látszani kellene. Nem tartom valószínűnek, hogy az összes tetődekoritot emiatt kicseréltek volna, nem beszélve a tetőlemezen levő kerek lyukak becsinálásáról. Azok ugyanis "kit zavartak volna" kategória. Aztán lehet, hogy tévedek.
Tehát, ha az alvázszámához hűen ez volt a görög mintakocsi, akkor a fenti jellegek nyomait kéne megtalálni rajta.
Ja, meg persze 4 ajtó nyomát, amit elég egyértelműen meg lehet találni. Esetleg kék festéknyomok a felnyitott homlokajtó mögötti alkatrészeken (de ez már 'naon perverz).
Ha viszont a két befalazott ajtó nem derül ki egyértelműen, akkor bukott a mutatvány és ez tuti nem az a busz. Esetleg annak az alvázszámát örökölte meg ez valamikor.