Ez jó kérdés, valahol láttam 280.26-os típusként is emlegetni, ami szerintem kizárt. Érdekes viszont az utánfutóban a török módra merőlegesen elhelyezett üléssor.
Egyszer úgy 10 éve amikor a 282-es maradékát fotóztam Nyíregyen a Transz Tournál, azt mondta nekem egy Tag, hogy van itt még érdekesség, pl. a CLD-173-as csuklós, ami eredetileg jobbkormányos volt.
Erősen kételkedtem benne, de sajnos azóta sem volt módom kielemezni, ilyen irányú nyomokat keresve rajta.
Jaaa, nem, nem a CLD-173 volt. Egyébként mi igaz abból, hogy az az Ikarus Motorsporté volt? Az ACC-166-al meg Farkas Bercit hordozták körbe az országban. Ez is állítólag.
Mi köze az ablakoknak az alvázszámhoz? :-) Egyébként teljesen vegyesek az ablakok, eredetileg teliüvegek lehettek, amit apránként cserélgettek nyithatóra, van benne feles és negyedes is.
A második egyébként a BRF-921, ex-Agria, gondolom ezt te is tudtad.
Képeket, videót, információt keresek a buszok vasúti szállításáról a 80-as évekből saját célra. Eddig egy 1964-ben készült képet láttam csak az 'Az Ikarusz évszázados története' könyvben. (A könyv egyébként most akciós a kiadó honlapján, ha valakinek nincs még meg és szeretne beszerezni egyet (vagy további példányokat :o) )
@Alien Angel, esetleg az ismerős szerzőt megkérdeznéd, van-e a fentiekről további anyaga?