Keresés

Részletes keresés

P.Box Creative Commons License 2013.10.29 0 0 86922

A kép bal oldalán álló 266-osról nincs ugyanilyen belső fotód?

Előzmény: P.stephenson (86917)
IAK 4-04 Creative Commons License 2013.10.29 0 0 86921

Many thanks for helping me to everyone who contacted me :-)

 

Now I have all wanted pictures from the blue-white bus!

 

I am seraching for orange-white bus pictures (like NDK for BVB Berlin) in Ikarus factory now.

 

Does anybody have such pictures?

Előzmény: P.stephenson (86917)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.29 0 0 86920

Mert amortizáció is van a világon. Nem élhetünk örökké 1997-ben. 

Előzmény: Törölt nick (86918)
Balázs1 Creative Commons License 2013.10.29 0 0 86919

De, igen, végre sor került rá. :)

Előzmény: D 20 (86916)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 86918

Kár, pedig tényleg menők voltak. Ami jó azt miért kell megszüntetni?

Előzmény: siófoki35 (86915)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.29 0 0 86917

The BKV has only 260.45, and .46's (citybus, 3 door, ZF or Voith gearbox), so you cannot find 260.43 in the list.

 

I have the first edition of the Ikarus-bible, so I can't find the white-blue bus on the 93. page, but I think that you looking for this pictures:

Előzmény: IAK 4-04 (86865)
D 20 Creative Commons License 2013.10.28 0 0 86916

Meglested Alapon részletesebben?

:)

Előzmény: Balázs1 (86844)
siófoki35 Creative Commons License 2013.10.28 0 0 86915

Vége lesz Siófokon az ország legmenőbb mintájú 415-öseinek, akit érdekel, jöjjön minél előbb! :(

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9135666&go=127591242

Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.27 0 0 86914

jöttem láttam lefotóztam :) Polgár óta nagyon sokat haladtak vele.

 

Dzsokko Creative Commons License 2013.10.27 0 0 86913

 

Üdv Urak

 

Alábbi dolgaim eladóak

 

Tel : 06-20-9888-557

taro Creative Commons License 2013.10.27 0 0 86912

Sziasztok!

 

Képeket, videót, információt keresek a buszok vasúti szállításáról a 80-as évekből saját célra. Eddig egy 1964-ben készült képet láttam csak az 'Az Ikarusz évszázados története' könyvben. (A könyv egyébként most akciós a kiadó honlapján, ha valakinek nincs még meg és szeretne beszerezni egyet (vagy további példányokat :o) )

 

@Alien Angel, esetleg az ismerős szerzőt megkérdeznéd, van-e a fentiekről további anyaga?

Racilaci Creative Commons License 2013.10.27 0 0 86911

Értem. 

Előzmény: bi-02 (86909)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.27 0 0 86910
bi-02 Creative Commons License 2013.10.27 0 0 86909

De igen, ha az ösztönző rendszerre gondolsz.

 

Ha csak a nagyszobában fűtesz, ne csodálkozz, hogy a kicsiben hideg van. Ha mindkét helyen van fűtőtest, akkor azt be kell kapcsolni és akkor meleg lesz. Nem a szobaajtókat kell összenyitni azért, hogy az egyikből átmenjen a másikba a meleg.

 

Kb. ez a helyzet itt is.

Előzmény: Racilaci (86908)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86908

Ha a busz elején meleg van, hátul meg nem lehet a jeget lekaparni az ablakról, az nem inkább a rendszer hibája?

Előzmény: pumukli89 (86907)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86907

Azt azért ne felejtsük el,a buszvezető bére egy részét,az üza. megtakarításból kapta.

Előzmény: Racilaci (86906)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86906

A fűtésproblémára meg szintén volt megoldás már régóta.

 

 

Ezt nem vettem észre-:)

 

Ebben az esetben viszont nem marad más magyarázat, mint a Volán-társaságok máig megmaradó, legendásan árnyalt specifikációs szokásrendszere.

Előzmény: torqmatic (86903)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86905

Akkor ma is tanultam valamit.

A csuklósoknak mi volt a típusjele (a 3 elsőt kivéve, mert annak talán 52B és 52F volt eredetileg)?

Előzmény: Zsoltikarus (86897)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86904

Szerintem normálisan működő olajkályhával egész jó meleget lehet csinálni hátul

Előzmény: Racilaci (86902)
torqmatic Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86903

Ez nyilvánvaló, de ezt a legtöbb helyen már réges-régen eltörölték, az ajtóelrendezés viszont maradt még a legutolsó C80-asokon is.

A fűtésproblémára meg szintén volt megoldás már régóta.

Előzmény: Snake-Mojzi (86901)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86902

Szerintem leginkább a csuklós rész végtelenül rossz fűthetősége lehet a magyarázat. Amikor visszajöttek az NDK-ból a hátul ajtó nélküli, sok ülőhellyel rendelkező 2-0-2-0 ajtajú Ikarusok, bizony már egy kisebb hidegben is simán az volt, hogy a csuklóban nem ült szinte senki, az első traktus meg majdnem tele volt.

A 2-2-2-0 ajtajú buszokon pedig ha az ajtóval lehűtöd az első részt is, akkor az egész buszban vagy 5 fokkal hidegebb van.

 

Emellett normális sofőrnél nem volt olyan nagy probléma a 2-0-2-2: miközben a felszállás ment/megy az első ajtón, hátrafelé mozogva le lehet szállni.Igazi tömegnyomoros vonalon (Kazincbarcika-Miskolc) sem ez volt, ami miatt késést szedett össze a járat.

Előzmény: torqmatic (86899)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86901

Ne felejtsd el, hogy az első kocsikon a hátsóajtó melletti ficakban utasülés helyett kalauzpulpitus volt. Hátsóajtós felszállás mellett egészen más utasáramlás mutatkozik.

Előzmény: torqmatic (86899)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86900

A DUD-672 az elővárosiba nálam belefér ezzel az utastérrel: http://indafoto.hu/wackond/image/5334303-98e110b7

 

Minden esetre érdekes lenne egy hiteles lista ezekről az "egyszerűsített számot" kapott altípusokról.

Előzmény: bi-02 (86898)
torqmatic Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86899

Soha nem értettem, hogy a helyközi változatoknál miért nem ezt az ajtóelrendezést alkalmazta az Ikarus... A Volánok vajon nem jelezték annakidején a gyártónak, hogy a 2-0-2-2 ajtóelrendezés utascsere szempontjából elég foscsi? :)

Előzmény: bi-02 (86871)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86898

Ez a 260.51 valóban elég zavaros.

 

Eredetileg tényleg FÁK elővárosi, ráadásul osztott első ajtós, nagyfülkés-különbejáratos ahogy a társai is (260.50 és .52) Nálam 1989-től létezik ez a trió.

 

A 260.51J1 és J2 későbbi volános 3 bolygóajtós mechanikus váltós, de egyáltalán nem 260.51, mégis az.

Viszont nálam hiányzik a 260.53 altípus, amibe beleillhetnének ezek a volános háromajtós példányok.

 

Aztán ott a 260.54, ami meg kétajtós elővárosi mechanikus, kivéve DUD-672...

 

Ki a fene érti ezt?

 

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (86887)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86897

De bizony, szegedi CNG kocsiknak voltak ilyan altípus-jelölései is.

Előzmény: LMB-706 (86882)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86896

Szerintem utólag került ki, ez valószínűbb. 

 

Az eredetét én sem tudom, de Volán-társaságtól biztosan nem.

Előzmény: bi-02 (86894)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86895

Csak azért kérdeztem, mert nemigen tudtam 1990-es gépről, ami kikerült volna, pedig van még ott a lapon nem is egy, ahonnan ez a fotó jött.

Előzmény: bi-02 (86894)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86894

Volános kivitel miért ment volna újonnan, amikor volt nem is egy CCCP altípus is? Szerintem utólag került ki, ez valószínűbb. 

Előzmény: BPO-105 (86892)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86893

Igenigen létezett a venezuelai kontingens, de azok 1975-ben voltak. Ez a busz későbbi. Külső jegyei alapján 1978-ra tippelek. Korábbi teljesen kizárt, későbbi max. 1979.

Előzmény: BPO-105 (86881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!