Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86903

Ez nyilvánvaló, de ezt a legtöbb helyen már réges-régen eltörölték, az ajtóelrendezés viszont maradt még a legutolsó C80-asokon is.

A fűtésproblémára meg szintén volt megoldás már régóta.

Előzmény: Snake-Mojzi (86901)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86902

Szerintem leginkább a csuklós rész végtelenül rossz fűthetősége lehet a magyarázat. Amikor visszajöttek az NDK-ból a hátul ajtó nélküli, sok ülőhellyel rendelkező 2-0-2-0 ajtajú Ikarusok, bizony már egy kisebb hidegben is simán az volt, hogy a csuklóban nem ült szinte senki, az első traktus meg majdnem tele volt.

A 2-2-2-0 ajtajú buszokon pedig ha az ajtóval lehűtöd az első részt is, akkor az egész buszban vagy 5 fokkal hidegebb van.

 

Emellett normális sofőrnél nem volt olyan nagy probléma a 2-0-2-2: miközben a felszállás ment/megy az első ajtón, hátrafelé mozogva le lehet szállni.Igazi tömegnyomoros vonalon (Kazincbarcika-Miskolc) sem ez volt, ami miatt késést szedett össze a járat.

Előzmény: torqmatic (86899)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86901

Ne felejtsd el, hogy az első kocsikon a hátsóajtó melletti ficakban utasülés helyett kalauzpulpitus volt. Hátsóajtós felszállás mellett egészen más utasáramlás mutatkozik.

Előzmény: torqmatic (86899)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86900

A DUD-672 az elővárosiba nálam belefér ezzel az utastérrel: http://indafoto.hu/wackond/image/5334303-98e110b7

 

Minden esetre érdekes lenne egy hiteles lista ezekről az "egyszerűsített számot" kapott altípusokról.

Előzmény: bi-02 (86898)
torqmatic Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86899

Soha nem értettem, hogy a helyközi változatoknál miért nem ezt az ajtóelrendezést alkalmazta az Ikarus... A Volánok vajon nem jelezték annakidején a gyártónak, hogy a 2-0-2-2 ajtóelrendezés utascsere szempontjából elég foscsi? :)

Előzmény: bi-02 (86871)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86898

Ez a 260.51 valóban elég zavaros.

 

Eredetileg tényleg FÁK elővárosi, ráadásul osztott első ajtós, nagyfülkés-különbejáratos ahogy a társai is (260.50 és .52) Nálam 1989-től létezik ez a trió.

 

A 260.51J1 és J2 későbbi volános 3 bolygóajtós mechanikus váltós, de egyáltalán nem 260.51, mégis az.

Viszont nálam hiányzik a 260.53 altípus, amibe beleillhetnének ezek a volános háromajtós példányok.

 

Aztán ott a 260.54, ami meg kétajtós elővárosi mechanikus, kivéve DUD-672...

 

Ki a fene érti ezt?

 

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (86887)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86897

De bizony, szegedi CNG kocsiknak voltak ilyan altípus-jelölései is.

Előzmény: LMB-706 (86882)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86896

Szerintem utólag került ki, ez valószínűbb. 

 

Az eredetét én sem tudom, de Volán-társaságtól biztosan nem.

Előzmény: bi-02 (86894)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86895

Csak azért kérdeztem, mert nemigen tudtam 1990-es gépről, ami kikerült volna, pedig van még ott a lapon nem is egy, ahonnan ez a fotó jött.

Előzmény: bi-02 (86894)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86894

Volános kivitel miért ment volna újonnan, amikor volt nem is egy CCCP altípus is? Szerintem utólag került ki, ez valószínűbb. 

Előzmény: BPO-105 (86892)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86893

Igenigen létezett a venezuelai kontingens, de azok 1975-ben voltak. Ez a busz későbbi. Külső jegyei alapján 1978-ra tippelek. Korábbi teljesen kizárt, későbbi max. 1979.

Előzmény: BPO-105 (86881)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86892

260.32.1990.0008

Lehetséges, hogy ment volna 260.32 1990-ben a Szovjetunióba?

18-09 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86891

Mennyi .33M és .33O készülhetett?

Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86890

"Legutóbbi értesülésem szerint a gázos példányok 260.3AG sorozatjel alatt futnak."

Épp ez az, hogy ezek a '90-es évek végi egyszerűsített alítpusok szinte mind rendelkeznek egy hagyományos megfelelővel (pl. IK263.30=IK263.11).

Előzmény: BPO-105 (86889)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86889

Szerintem elírás lesz az, és .06 kell legyen.

Legutóbbi értesülésem szerint a gázos példányok 260.3AG sorozatjel alatt futnak.

Előzmény: Snake-Mojzi (86884)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86888

Mindenkinek köszönöm

Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86887

Az "újhullámos" 200-asok többé-kevésbé használt altípusai nálam ezek:

 

IK256.22 VOLÁN, 12 méteres (C56 is)

IK256.32 VOLÁN, 12 méteres (csak C56)

IK256.42 VOLÁN, 12 méteres (C56 is)

IK256.44 VOLÁN, 11 méteres (korai 12 m-esek is)

IK256.74 FÁK, hagyományos kivitel (IK256.21)

 

IK260.50 FÁK, helyi

IK260.51 FÁK, helyközi (felmerült, hogy VOLÁN helyi)

IK260.54 VOLÁN, helyközi (IK260.20)

IK260.59 PL, helyközi?

IK260.73 PL, helyi

IK260.?? VOLÁN, helyi (IK260.30, C60 is) IK260.33 vagy IK260.51 vagy IK260.56 vagy más altípus

 

IK263.10 FÁK, helyi

IK263.11 VOLÁN, helyi (IK263.30, C63 is)

IK263.13, helyi (csak C63), DAF motoros

IK263.16 VOLÁN, helyközi (csak C63), Bács Volán

IK263.51 FÁK, helyközi

 

IK280.33 FÁK, helyi

IK280.52 VOLÁN, helyi (C80 is)

IK280.54 VOLÁN, helyközi (C80 is)

IK280.70 PL, helyi

 

IK283.10 FÁK, helyi (C83 is)

IK283.30 BRT, (csak C83),  TransMilenio

 

Azért biztos van benne javítanivaló bőven.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86886

all kind of  all kinds of

money need to be  money needs to be

person speak this person speaking this

 

Sorry about these.

Előzmény: Törölt nick (86885)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86885

You can give a try to Balaton Volan (their contact). They have 4 examples of 260.43s still in service, however they will be withdrawn by the end of the year. Plate nrs are: ELN-921, EUE-613, GFX-945, GFX-946. (In local service there are still significant amount of exGDR buses, but there will be no new buses in that division in the near future, so those will remain in service for a while.)

 

These 4 vehicles had been given a complete renewal once in their lifetime. This meant full exterior and interior renewal. Their engine was swapped to a turbocharged Raba D10. They were well cared until about 5-7 years ago. Since then they are 'spare' buses, i.e. they replace other ones if those need some fix. This means their appearance is somewhat shabby.

 

If you seriously want to buy one, ask for all kind of pictures you can imagine. Their body structre may be rusted, which means that a decent amount of money need to be invested to achieve a presentable condition.

 

Try to contact them in German first. Lake Balaton (or 'Plattensee') is in the proximity, so there may be some person speak this language. Don't expect too much eager from them.

 

Other opprortunity is Bakony Volan (contact). There remained one 260.02 (DUL-848), which will go to the graveyard this year. Note that the third door was elaiminated on this vehicle. The information given above holds for this bus and company as well.

 

Good luck!

Előzmény: IAK 4-04 (86862)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86884

Valamelyik szegedi kocsi kapcsán találkoztam vele, lehet hogy éppen gázbusz volt. Könnyen lehet, hogy elírás volt, mert azóta sem akadtam bele másutt.

 

Viszont a 260.51 nálam FÁK kivitel, a 260.50-es helyközi párja (2-0-2 ajtóval).

Előzmény: LMB-706 (86882)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86883

Or will you advise against buying BKV buses?

 

Don't even try to contact them. Avoid all of their buses unless you really want to live with pain and sorrow. 

Előzmény: IAK 4-04 (86865)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86882

260.56? Erről még sose hallottam. 

Előzmény: Snake-Mojzi (86868)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86881

Csak azért kérdeztem, mert létezett gyári 2-2-2-0 elrendezésű export kocsi, igaz, amiről én tudok, annak nyithatóak voltak az ablakai.

Én NDK-s próbabuszra tippelek amúgy...

Előzmény: bi-02 (86878)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86880

Ha jól tudom, ez az ún. "majrévas", mely később pl. a 256.42-eseken is megjelent, de a lényeg, hogy a fülke nélküli példányokon.

Egyrészt kapaszkodó (a fülkés példányokon van egy kisebb a falon), másrészt a szélvédő épségét is védi belülről - ha jól gondolom.

Előzmény: EKW-531 (86879)
EKW-531 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86879

Ostoba kérdés - és tán szégyellem is magam, hogy meg kell kérdeznem - de az ajtó felöli oldalon a szélvédő előtti hajlított kapaszkodó, ami kilátszik a régebbi 200-asokról készített fotók első szélvédőjén mi célt szolgált? Van esetleg valakinek belső képe arról, hogy ez hogy nézett ki az utastérben?

Köszi.

Előzmény: bi-02 (86871)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86878

Egyébként ez is olyan megérzés féle. Mármint az azonosság. Nem hinném, hogy sok ilyen készült volna, nekem olyan egyedinek 6. 

 

Összeakasztottak egy .02-es első, meg egy .03-as hátsó kocsitestet, aztán 'eccer csak lett 1 ruhabót :)

 

Előzmény: BPO-105 (86876)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86877

Biztos forrásaim addig vannak róla. Ez nem kőbe vésett, de addig és akkor még biztos készült. Érzésem szerint a 400-asok sorozatgyártásáig készül(het)tek a hagyományos típusok, és 1993 utánra tenném a 200-asok másodvirágzását az egyszerűsített számozással.

Előzmény: BPO-105 (86875)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86876

Az első fotón rendes forgalmi kocsinak néz ki.

Valaki tud mesélni a konkrét járműről?

Előzmény: bi-02 (86871)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86875

A .06 és a .32 biztos 90-ig készült?

Úgy tudom, volt még pár darab a 90-es évek elején is.

Előzmény: bi-02 (86873)
FAV 20 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86874

Nem lesz 2 egyforma. Már az elején el kellene felejteni az euro 5-ös motort.

Előzmény: Zahnrad (86872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!