Ne felejtsd el, hogy az első kocsikon a hátsóajtó melletti ficakban utasülés helyett kalauzpulpitus volt. Hátsóajtós felszállás mellett egészen más utasáramlás mutatkozik.
Soha nem értettem, hogy a helyközi változatoknál miért nem ezt az ajtóelrendezést alkalmazta az Ikarus... A Volánok vajon nem jelezték annakidején a gyártónak, hogy a 2-0-2-2 ajtóelrendezés utascsere szempontjából elég foscsi? :)
Eredetileg tényleg FÁK elővárosi, ráadásul osztott első ajtós, nagyfülkés-különbejáratos ahogy a társai is (260.50 és .52) Nálam 1989-től létezik ez a trió.
A 260.51J1 és J2 későbbi volános 3 bolygóajtós mechanikus váltós, de egyáltalán nem 260.51, mégis az.
Viszont nálam hiányzik a 260.53 altípus, amibe beleillhetnének ezek a volános háromajtós példányok.
Aztán ott a 260.54, ami meg kétajtós elővárosi mechanikus, kivéve DUD-672...
Igenigen létezett a venezuelai kontingens, de azok 1975-ben voltak. Ez a busz későbbi. Külső jegyei alapján 1978-ra tippelek. Korábbi teljesen kizárt, későbbi max. 1979.
You can give a try to Balaton Volan (their contact). They have 4 examples of 260.43s still in service, however they will be withdrawn by the end of the year. Plate nrs are: ELN-921, EUE-613, GFX-945, GFX-946. (In local service there are still significant amount of exGDR buses, but there will be no new buses in that division in the near future, so those will remain in service for a while.)
These 4 vehicles had been given a complete renewal once in their lifetime. This meant full exterior and interior renewal. Their engine was swapped to a turbocharged Raba D10. They were well cared until about 5-7 years ago. Since then they are 'spare' buses, i.e. they replace other ones if those need some fix. This means their appearance is somewhat shabby.
If you seriously want to buy one, ask for all kind of pictures you can imagine. Their body structre may be rusted, which means that a decent amount of money need to be invested to achieve a presentable condition.
Try to contact them in German first. Lake Balaton (or 'Plattensee') is in the proximity, so there may be some person speak this language. Don't expect too much eager from them.
Other opprortunity is Bakony Volan (contact). There remained one 260.02 (DUL-848), which will go to the graveyard this year. Note that the third door was elaiminated on this vehicle. The information given above holds for this bus and company as well.
Ostoba kérdés - és tán szégyellem is magam, hogy meg kell kérdeznem - de az ajtó felöli oldalon a szélvédő előtti hajlított kapaszkodó, ami kilátszik a régebbi 200-asokról készített fotók első szélvédőjén mi célt szolgált? Van esetleg valakinek belső képe arról, hogy ez hogy nézett ki az utastérben?
Biztos forrásaim addig vannak róla. Ez nem kőbe vésett, de addig és akkor még biztos készült. Érzésem szerint a 400-asok sorozatgyártásáig készül(het)tek a hagyományos típusok, és 1993 utánra tenném a 200-asok másodvirágzását az egyszerűsített számozással.
Az Ikarusok készítője, a Magyar autóbuszgyártó Kft. nyerte a BKV PKD (Partly Knocked Down) tenderét. Az első új háromajtós Ikarus V127 2014 tavaszán állhat forgalomba.
[...] Bővebben!Tovább »