You can give a try to Balaton Volan (their contact). They have 4 examples of 260.43s still in service, however they will be withdrawn by the end of the year. Plate nrs are: ELN-921, EUE-613, GFX-945, GFX-946. (In local service there are still significant amount of exGDR buses, but there will be no new buses in that division in the near future, so those will remain in service for a while.)
These 4 vehicles had been given a complete renewal once in their lifetime. This meant full exterior and interior renewal. Their engine was swapped to a turbocharged Raba D10. They were well cared until about 5-7 years ago. Since then they are 'spare' buses, i.e. they replace other ones if those need some fix. This means their appearance is somewhat shabby.
If you seriously want to buy one, ask for all kind of pictures you can imagine. Their body structre may be rusted, which means that a decent amount of money need to be invested to achieve a presentable condition.
Try to contact them in German first. Lake Balaton (or 'Plattensee') is in the proximity, so there may be some person speak this language. Don't expect too much eager from them.
Other opprortunity is Bakony Volan (contact). There remained one 260.02 (DUL-848), which will go to the graveyard this year. Note that the third door was elaiminated on this vehicle. The information given above holds for this bus and company as well.
Ostoba kérdés - és tán szégyellem is magam, hogy meg kell kérdeznem - de az ajtó felöli oldalon a szélvédő előtti hajlított kapaszkodó, ami kilátszik a régebbi 200-asokról készített fotók első szélvédőjén mi célt szolgált? Van esetleg valakinek belső képe arról, hogy ez hogy nézett ki az utastérben?
Biztos forrásaim addig vannak róla. Ez nem kőbe vésett, de addig és akkor még biztos készült. Érzésem szerint a 400-asok sorozatgyártásáig készül(het)tek a hagyományos típusok, és 1993 utánra tenném a 200-asok másodvirágzását az egyszerűsített számozással.
Az Ikarusok készítője, a Magyar autóbuszgyártó Kft. nyerte a BKV PKD (Partly Knocked Down) tenderét. Az első új háromajtós Ikarus V127 2014 tavaszán állhat forgalomba.
[...] Bővebben!Tovább »
A 260.50 elvileg FÁK rendeltetésű, szóval exportból visszamaradt. De hogy cifrább legyen, némelyik itthonragadt kocsi értékesítés előtt hazai kivitelnek megfelelő altípust kapott.
A rendszerváltás előtt újonnan 260.06, 260.16, meg a nagyon ősi időkben 260.00 is. Lehet, hogy exportból is csurrant-cseppent egy-két kocsi. A 90-es években került az Albához .33A, meg .50J is, utóbbi nem tudom, menniyre azonos a .30A-val vagy a .30M-mel.
Alapvetően 260.06 a megoldás. Ezen felül vanak az exportból visszamaradt és visszavásárolt kocsik, a BKV-MVK-tól levetett kocsik.
Meg az "újhullámos", '90-es évek második felében a volánoknak készült kocsik, amik főleg 260.30A és 260.30M-ként vannak vizsgáztatva, a valódi altípust nem tudom (talán 260.33 vagy 260.56 ?)
@ Alien Engel: Thank you very much, that is very friendly :-)
@ P. Stephenson: I know the Haidu Volan buses since 2 years. Last year I asked there and got some pictures, but the shape of the buses was horrible. This year I asked again, but they never answer.
About BKV buses I have heard, that they are not in good condition too. But I cannot prove certainly, so I just have heard. I just have looked to your link and I saw, that they sell 260.43. Means "komplett", that the buses are driveable and any compontents are still in it? Whom I can ask for questions? The mail address at the bottom below the list of buses? Or will you advise against buying BKV buses?
About your second request: I know one of the three authors, I've forwarded him your request, we'll see what he can do for you, I ask for your patience.