Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86892

260.32.1990.0008

Lehetséges, hogy ment volna 260.32 1990-ben a Szovjetunióba?

18-09 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86891

Mennyi .33M és .33O készülhetett?

Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86890

"Legutóbbi értesülésem szerint a gázos példányok 260.3AG sorozatjel alatt futnak."

Épp ez az, hogy ezek a '90-es évek végi egyszerűsített alítpusok szinte mind rendelkeznek egy hagyományos megfelelővel (pl. IK263.30=IK263.11).

Előzmény: BPO-105 (86889)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86889

Szerintem elírás lesz az, és .06 kell legyen.

Legutóbbi értesülésem szerint a gázos példányok 260.3AG sorozatjel alatt futnak.

Előzmény: Snake-Mojzi (86884)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.26 0 0 86888

Mindenkinek köszönöm

Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86887

Az "újhullámos" 200-asok többé-kevésbé használt altípusai nálam ezek:

 

IK256.22 VOLÁN, 12 méteres (C56 is)

IK256.32 VOLÁN, 12 méteres (csak C56)

IK256.42 VOLÁN, 12 méteres (C56 is)

IK256.44 VOLÁN, 11 méteres (korai 12 m-esek is)

IK256.74 FÁK, hagyományos kivitel (IK256.21)

 

IK260.50 FÁK, helyi

IK260.51 FÁK, helyközi (felmerült, hogy VOLÁN helyi)

IK260.54 VOLÁN, helyközi (IK260.20)

IK260.59 PL, helyközi?

IK260.73 PL, helyi

IK260.?? VOLÁN, helyi (IK260.30, C60 is) IK260.33 vagy IK260.51 vagy IK260.56 vagy más altípus

 

IK263.10 FÁK, helyi

IK263.11 VOLÁN, helyi (IK263.30, C63 is)

IK263.13, helyi (csak C63), DAF motoros

IK263.16 VOLÁN, helyközi (csak C63), Bács Volán

IK263.51 FÁK, helyközi

 

IK280.33 FÁK, helyi

IK280.52 VOLÁN, helyi (C80 is)

IK280.54 VOLÁN, helyközi (C80 is)

IK280.70 PL, helyi

 

IK283.10 FÁK, helyi (C83 is)

IK283.30 BRT, (csak C83),  TransMilenio

 

Azért biztos van benne javítanivaló bőven.

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86886

all kind of  all kinds of

money need to be  money needs to be

person speak this person speaking this

 

Sorry about these.

Előzmény: Törölt nick (86885)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86885

You can give a try to Balaton Volan (their contact). They have 4 examples of 260.43s still in service, however they will be withdrawn by the end of the year. Plate nrs are: ELN-921, EUE-613, GFX-945, GFX-946. (In local service there are still significant amount of exGDR buses, but there will be no new buses in that division in the near future, so those will remain in service for a while.)

 

These 4 vehicles had been given a complete renewal once in their lifetime. This meant full exterior and interior renewal. Their engine was swapped to a turbocharged Raba D10. They were well cared until about 5-7 years ago. Since then they are 'spare' buses, i.e. they replace other ones if those need some fix. This means their appearance is somewhat shabby.

 

If you seriously want to buy one, ask for all kind of pictures you can imagine. Their body structre may be rusted, which means that a decent amount of money need to be invested to achieve a presentable condition.

 

Try to contact them in German first. Lake Balaton (or 'Plattensee') is in the proximity, so there may be some person speak this language. Don't expect too much eager from them.

 

Other opprortunity is Bakony Volan (contact). There remained one 260.02 (DUL-848), which will go to the graveyard this year. Note that the third door was elaiminated on this vehicle. The information given above holds for this bus and company as well.

 

Good luck!

Előzmény: IAK 4-04 (86862)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86884

Valamelyik szegedi kocsi kapcsán találkoztam vele, lehet hogy éppen gázbusz volt. Könnyen lehet, hogy elírás volt, mert azóta sem akadtam bele másutt.

 

Viszont a 260.51 nálam FÁK kivitel, a 260.50-es helyközi párja (2-0-2 ajtóval).

Előzmény: LMB-706 (86882)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86883

Or will you advise against buying BKV buses?

 

Don't even try to contact them. Avoid all of their buses unless you really want to live with pain and sorrow. 

Előzmény: IAK 4-04 (86865)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86882

260.56? Erről még sose hallottam. 

Előzmény: Snake-Mojzi (86868)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86881

Csak azért kérdeztem, mert létezett gyári 2-2-2-0 elrendezésű export kocsi, igaz, amiről én tudok, annak nyithatóak voltak az ablakai.

Én NDK-s próbabuszra tippelek amúgy...

Előzmény: bi-02 (86878)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86880

Ha jól tudom, ez az ún. "majrévas", mely később pl. a 256.42-eseken is megjelent, de a lényeg, hogy a fülke nélküli példányokon.

Egyrészt kapaszkodó (a fülkés példányokon van egy kisebb a falon), másrészt a szélvédő épségét is védi belülről - ha jól gondolom.

Előzmény: EKW-531 (86879)
EKW-531 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86879

Ostoba kérdés - és tán szégyellem is magam, hogy meg kell kérdeznem - de az ajtó felöli oldalon a szélvédő előtti hajlított kapaszkodó, ami kilátszik a régebbi 200-asokról készített fotók első szélvédőjén mi célt szolgált? Van esetleg valakinek belső képe arról, hogy ez hogy nézett ki az utastérben?

Köszi.

Előzmény: bi-02 (86871)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86878

Egyébként ez is olyan megérzés féle. Mármint az azonosság. Nem hinném, hogy sok ilyen készült volna, nekem olyan egyedinek 6. 

 

Összeakasztottak egy .02-es első, meg egy .03-as hátsó kocsitestet, aztán 'eccer csak lett 1 ruhabót :)

 

Előzmény: BPO-105 (86876)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86877

Biztos forrásaim addig vannak róla. Ez nem kőbe vésett, de addig és akkor még biztos készült. Érzésem szerint a 400-asok sorozatgyártásáig készül(het)tek a hagyományos típusok, és 1993 utánra tenném a 200-asok másodvirágzását az egyszerűsített számozással.

Előzmény: BPO-105 (86875)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86876

Az első fotón rendes forgalmi kocsinak néz ki.

Valaki tud mesélni a konkrét járműről?

Előzmény: bi-02 (86871)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86875

A .06 és a .32 biztos 90-ig készült?

Úgy tudom, volt még pár darab a 90-es évek elején is.

Előzmény: bi-02 (86873)
FAV 20 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86874

Nem lesz 2 egyforma. Már az elején el kellene felejteni az euro 5-ös motort.

Előzmény: Zahnrad (86872)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86873

A többiek nagyjából már összeszedték :)

 

Full Volán altípusok:

 

260.06 1973-90 automata-3 ajtós

260.16 1975-77 mechanikus-3 ajtós

 

260.32 1982-90 mechanikus-2 ajtós

260.39 1985-90 mechanikus-2 ajtós

 

260.51xx vevőspecifikus 1990 utáni (260.30A vagy M)

260.54xx vevőspecifikus 1990 utáni (260.20M)

 

Előzmény: RIKA424 (86866)
Zahnrad Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86872

Nagy nehezen csak kap esélyt az Ikarus is a fővárosban:

Ikarusokat fog gyártani a BKV!

Az Ikarusok készítője, a Magyar autóbuszgyártó Kft. nyerte a BKV PKD (Partly Knocked Down) tenderét. Az első új háromajtós Ikarus V127 2014 tavaszán állhat forgalomba. [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86871

Szerintem igen:

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (86859)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86870

A 260.50 elvileg FÁK rendeltetésű, szóval exportból visszamaradt. De hogy cifrább legyen, némelyik itthonragadt kocsi értékesítés előtt hazai kivitelnek megfelelő altípust kapott.

Előzmény: ckg471 (86869)
ckg471 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86869

A rendszerváltás előtt újonnan 260.06, 260.16, meg a nagyon ősi időkben 260.00 is. Lehet, hogy exportból is csurrant-cseppent egy-két kocsi. A 90-es években került az Albához .33A, meg .50J is, utóbbi nem tudom, menniyre azonos a .30A-val vagy a .30M-mel.

Előzmény: RIKA424 (86866)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86868

Alapvetően 260.06 a megoldás. Ezen felül vanak az exportból visszamaradt és visszavásárolt kocsik, a BKV-MVK-tól levetett kocsik.

Meg az "újhullámos", '90-es évek második felében a volánoknak készült kocsik, amik főleg 260.30A és 260.30M-ként vannak vizsgáztatva, a valódi altípust nem tudom (talán 260.33 vagy 260.56 ?)

Előzmény: RIKA424 (86866)
LMS-640 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86867

A 260.06 a Nógrád esetében biztosan jó, itt mindegyik helyis 260-as ilyen.

Előzmény: RIKA424 (86866)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86866

Kérdés :

 

A Volánokhoz került,  Ikarus 260-as busz városi, helyi, háromajtós, (hazai) változaitanak mik az alváltozat számaik ?

 

Pl. 260.06 az jó ?

 

és még ?

 

 

IAK 4-04 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86865

@ Alien Engel: Thank you very much, that is very friendly :-)

 

@ P. Stephenson: I know the Haidu Volan buses since 2 years. Last year I asked there and got some pictures, but the shape of the buses was horrible. This year I asked again, but they never answer.

 

About BKV buses I have heard, that they are not in good condition too. But I cannot prove certainly, so I just have heard. I just have looked to your link and I saw, that they sell 260.43. Means "komplett", that the buses are driveable and any compontents are still in it? Whom I can ask for questions? The mail address at the bottom below the list of buses? Or will you advise against buying BKV buses?

P.stephenson Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86864

You can buy IK415 by the BKV, but unfortunately it isn't 100% complete:

http://bkv.hu/hu/felajanljuk_megvetelre/autobuszok_131022

But one IK435 is totally complete! :-)

 

You can find some 280.02 for sale at Hajdú Volán:

http://www.hajduvolan.hu/ikarus-195.html

I'm not sure that every vehicle is still exist, for example the BPY-s are scrapped

 

 

Előzmény: IAK 4-04 (86862)
Alien Angel Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86863

About your second request: I know one of the three authors, I've forwarded him your request, we'll see what he can do for you, I ask for your patience.

Előzmény: IAK 4-04 (86862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!