Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86881

Csak azért kérdeztem, mert létezett gyári 2-2-2-0 elrendezésű export kocsi, igaz, amiről én tudok, annak nyithatóak voltak az ablakai.

Én NDK-s próbabuszra tippelek amúgy...

Előzmény: bi-02 (86878)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86880

Ha jól tudom, ez az ún. "majrévas", mely később pl. a 256.42-eseken is megjelent, de a lényeg, hogy a fülke nélküli példányokon.

Egyrészt kapaszkodó (a fülkés példányokon van egy kisebb a falon), másrészt a szélvédő épségét is védi belülről - ha jól gondolom.

Előzmény: EKW-531 (86879)
EKW-531 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86879

Ostoba kérdés - és tán szégyellem is magam, hogy meg kell kérdeznem - de az ajtó felöli oldalon a szélvédő előtti hajlított kapaszkodó, ami kilátszik a régebbi 200-asokról készített fotók első szélvédőjén mi célt szolgált? Van esetleg valakinek belső képe arról, hogy ez hogy nézett ki az utastérben?

Köszi.

Előzmény: bi-02 (86871)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86878

Egyébként ez is olyan megérzés féle. Mármint az azonosság. Nem hinném, hogy sok ilyen készült volna, nekem olyan egyedinek 6. 

 

Összeakasztottak egy .02-es első, meg egy .03-as hátsó kocsitestet, aztán 'eccer csak lett 1 ruhabót :)

 

Előzmény: BPO-105 (86876)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86877

Biztos forrásaim addig vannak róla. Ez nem kőbe vésett, de addig és akkor még biztos készült. Érzésem szerint a 400-asok sorozatgyártásáig készül(het)tek a hagyományos típusok, és 1993 utánra tenném a 200-asok másodvirágzását az egyszerűsített számozással.

Előzmény: BPO-105 (86875)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86876

Az első fotón rendes forgalmi kocsinak néz ki.

Valaki tud mesélni a konkrét járműről?

Előzmény: bi-02 (86871)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86875

A .06 és a .32 biztos 90-ig készült?

Úgy tudom, volt még pár darab a 90-es évek elején is.

Előzmény: bi-02 (86873)
FAV 20 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86874

Nem lesz 2 egyforma. Már az elején el kellene felejteni az euro 5-ös motort.

Előzmény: Zahnrad (86872)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86873

A többiek nagyjából már összeszedték :)

 

Full Volán altípusok:

 

260.06 1973-90 automata-3 ajtós

260.16 1975-77 mechanikus-3 ajtós

 

260.32 1982-90 mechanikus-2 ajtós

260.39 1985-90 mechanikus-2 ajtós

 

260.51xx vevőspecifikus 1990 utáni (260.30A vagy M)

260.54xx vevőspecifikus 1990 utáni (260.20M)

 

Előzmény: RIKA424 (86866)
Zahnrad Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86872

Nagy nehezen csak kap esélyt az Ikarus is a fővárosban:

Ikarusokat fog gyártani a BKV!

Az Ikarusok készítője, a Magyar autóbuszgyártó Kft. nyerte a BKV PKD (Partly Knocked Down) tenderét. Az első új háromajtós Ikarus V127 2014 tavaszán állhat forgalomba. [...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

bi-02 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86871

Szerintem igen:

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (86859)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86870

A 260.50 elvileg FÁK rendeltetésű, szóval exportból visszamaradt. De hogy cifrább legyen, némelyik itthonragadt kocsi értékesítés előtt hazai kivitelnek megfelelő altípust kapott.

Előzmény: ckg471 (86869)
ckg471 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86869

A rendszerváltás előtt újonnan 260.06, 260.16, meg a nagyon ősi időkben 260.00 is. Lehet, hogy exportból is csurrant-cseppent egy-két kocsi. A 90-es években került az Albához .33A, meg .50J is, utóbbi nem tudom, menniyre azonos a .30A-val vagy a .30M-mel.

Előzmény: RIKA424 (86866)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86868

Alapvetően 260.06 a megoldás. Ezen felül vanak az exportból visszamaradt és visszavásárolt kocsik, a BKV-MVK-tól levetett kocsik.

Meg az "újhullámos", '90-es évek második felében a volánoknak készült kocsik, amik főleg 260.30A és 260.30M-ként vannak vizsgáztatva, a valódi altípust nem tudom (talán 260.33 vagy 260.56 ?)

Előzmény: RIKA424 (86866)
LMS-640 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86867

A 260.06 a Nógrád esetében biztosan jó, itt mindegyik helyis 260-as ilyen.

Előzmény: RIKA424 (86866)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86866

Kérdés :

 

A Volánokhoz került,  Ikarus 260-as busz városi, helyi, háromajtós, (hazai) változaitanak mik az alváltozat számaik ?

 

Pl. 260.06 az jó ?

 

és még ?

 

 

IAK 4-04 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86865

@ Alien Engel: Thank you very much, that is very friendly :-)

 

@ P. Stephenson: I know the Haidu Volan buses since 2 years. Last year I asked there and got some pictures, but the shape of the buses was horrible. This year I asked again, but they never answer.

 

About BKV buses I have heard, that they are not in good condition too. But I cannot prove certainly, so I just have heard. I just have looked to your link and I saw, that they sell 260.43. Means "komplett", that the buses are driveable and any compontents are still in it? Whom I can ask for questions? The mail address at the bottom below the list of buses? Or will you advise against buying BKV buses?

P.stephenson Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86864

You can buy IK415 by the BKV, but unfortunately it isn't 100% complete:

http://bkv.hu/hu/felajanljuk_megvetelre/autobuszok_131022

But one IK435 is totally complete! :-)

 

You can find some 280.02 for sale at Hajdú Volán:

http://www.hajduvolan.hu/ikarus-195.html

I'm not sure that every vehicle is still exist, for example the BPY-s are scrapped

 

 

Előzmény: IAK 4-04 (86862)
Alien Angel Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86863

About your second request: I know one of the three authors, I've forwarded him your request, we'll see what he can do for you, I ask for your patience.

Előzmény: IAK 4-04 (86862)
IAK 4-04 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 86862

Hello,

 

I am new member and I am from Germany. So please excuse, that I cannot write and not understand hungarian language.

If I have read in this forum before, I used the "google translator" with it's sometimes horrible translations ...

 

Now I have 2 request to you hungarian bus fans:

 

First request:  COLORS of Ikarus buses for GDR (NDK)

 

I am searching for the original color names in the 80's years which were used in Ikarus Factory for delivery to the GDR (NDK).

I want to know the official colour name of the "Ikarus yellow" and if it was a colour from "RAL" color space or from east-german "TGL" color space. You understand, every color has a name.

 

 

So for example the tramway in Berlin was colored in "TGL" number 0310 "elfenbeinbeige" (ivory beige) and 0507 "rotorange" (redorange).

 

But the orange color of the buses from BVB Berlin was a little bit more yellow. It was not "TGL 0507" like the tram-orange.

 

I think, someone from the Ikarus factory should now, in which color they have painted the special colored vehicles for Berlin BVB.

 

 

And I want to know the color names and numbers from old Ikarus 180 and 556 buses white with red band.

 

 

In Germany no one can answer my questions, no one know ... so now I will try to ask in the "home country" of Ikarus buses and I will hope someone remember ... :-)

 

Second request: Picture in the book "Rolling legends" ("Az Ikarus évszázados története")

 

I have the book "Rolling legends" (english book version of "Az Ikarus évszázados története") from Gerlei Tamás, Kukla László and Dr. Lovász György.

 

 

On the top of page 93 there are 2 pictures of Ikarus 280.02 from 1974 in blue-white color for GDR (NDK).

 

In the book is no individual evidence of photographers or source of pictures.

I want to ask the three authors for this two pictures, but I cannot find a way to contact them. 

And I searched for the publisher of the book. In the book stands "Didaktika Kft.".
I tried to search with google, but I did not found any contact to a publisher with this name.

 

So my question to you: Does anybody have this 2 pictures (1 x blue-white 280.02 door side, 1 x cockpit view of the same bus)?

Or does anybody can help me to find a way to contact one of the authors or the publisher? Or a way to get the pictures in good quality?

 

 

Does anybody know, if there are Ikarus 260.02, 280.02 or 415 to sale in hungary?

If you know, please let me know too.

 

You can write to me in english or german language please.

 

Please contact me here or e-mail iak4-04(at-symbol)indamail(dot)hu

 

Thank you for helping me :-)

krepsz_zoltan Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86860

266 akart lenne, így tökéletes, köszönöm!

Előzmény: P.stephenson (86854)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86859

Ez vajon gyárilag ilyen volt?

Előzmény: P.stephenson (86856)
EAG E95 Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86858

Köszi neked is meg Cpt.Dave-nek is :D

Előzmény: BPO-105 (86796)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86857

SH 12-64

 

Előzmény: P.stephenson (86856)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86856

P.stephenson Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86855

Kizárt. Szerintem az összes negatívot begyűjtötte a BM/Munkásőrség/MHSZ/MH és eltüzelte. :-)

Előzmény: =D Doma (86853)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86854

Egész pontosan 260, 280 és a képen látható 266.

Előzmény: krepsz_zoltan (86852)
=D Doma Creative Commons License 2013.10.24 0 0 86853

de király :D

 

még a végén hordágyas bkv-s 260asról is lesz belső fotó :D

Előzmény: Minimodel (86851)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2013.10.23 0 0 86852

Volt 260-as és 255-ös is.

 

Előzmény: Minimodel (86851)
Minimodel Creative Commons License 2013.10.23 0 0 86851

Szuperek a képek, kár, hogy eredeti ÁFÉSZ-es már nincs belőle. A sárga szín az már nem az eredetije. Nekem volt szerencsém ilyenből vásárolni abban a faluban, ahová oviba jártam át. Akkor jött, ha a vegyesboltban szabadság volt, vagy valami nem működött. A kassza a sofőrnél volt és jó szűk volt a hely a polcok között. Ezen a buszon kivételesen hátul kellett felszállni, elöl pedig le. Persze csakis fizetés után :-)

 

van két belső kép a neten:

Forás: Fotodokumentációs adatbázis, Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány

 

Nagy élmény volt nekem, most is szívesen vásárolnék belőle, nem pedig a hipermarketekben.

 

 

Előzmény: krepsz_zoltan (86800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!