Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 86749

A csuklós Citeliseken kívül elvileg minden megy selejetbe, meg eladásra.

Előzmény: nemeza (86747)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 86748

Arrafele miért újítanának fel 400-ast? Nincsenek is azokra szakosodva, nemhogy úgy egyáltalán az Ikarusokra. 

Amikor pár évesen totálkárosra törték az egyik pozsonyi 435-öst, azt is Fehérváron csináltatták meg. 

Előzmény: nemeza (86747)
nemeza Creative Commons License 2013.10.12 0 0 86747

http://iho.hu/hir/uj-busz-szazhuszonhetszor-131011

 

Így kukázzák  a maradék Ikarust? Pl. 415-ösöket láttam, eléggé leamortizált állapotban, gondolom még nem voltak felújítva.

torqmatic Creative Commons License 2013.10.12 0 0 86746

Agora:

 

- Mellső túlnyúlás: 2710 mm

- Hátsó túlnyúlás: 3160 mm

 

187.02:

 

- Mellső túlnyúlás: 2680 mm

- Hátsó túlnyúlás: 3590 mm

 

A B-csuklóközép és C-csuklóközép méreteket sajnos nem tudom, ezeket ritkán adják meg a gyártók.

Előzmény: Grikon1985 (86745)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.10.12 0 0 86745

Segítséget kérnék: az Ikarus-Irisbus Agora (tudom, valójában nem Ikarus) buszhoz kéne nekem B-csuklóközép és C-csuklóközép méretek mm-ben. Illetve mellső és hátsó túlnyúlás, már sokféleképp gúgliztam, de érdemi eredmény nélkül. Ugyanezen méretek a V187-hez.

Nagyon köszönöm!

trlpx Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86744
CLY-802 Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86743
bandikaikarus Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86742

Biztosan külön lehet választani a mechanikus és az automata váltó sajátosságait, vezetéstechnikáját menet közben, más-más útviszonyok esetén (vizes, havas, száraz stb). Mindenesetre, amiről beszélsz biztosan tapasztalati úton írod, magam is szívtam az off V7700-zal: havas úttesten álló helyzetben hiába volt rögzítve a veszting, álló helyében padlóra taposott fékkel tekeredett, a közepét tolta balra, mindaddig, amíg neutrálba nem kapcsoltam. Szóval álltában, a hóban befékezve (plusz rögzítőfékkel) simán hajtott (és forgott is) a 'C' tengely, nyomhattam ott akármit is...

Előzmény: Cpt.Dave (86741)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86741

Mert ha ráfékezek sebességben akkor beblokkol az első, viszont ha kilököm üresbe hátul már nincs hajtás, hatásosabb a fék és kisebb erővel kell taposni így éppen nem blokkol be az első. Ugyanez igaz az E94-re is.

Előzmény: RIKA424 (86739)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86740

Szerintem Eger.

Előzmény: RIKA424 (86739)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86739

???

 

Melyik város ?

 

Miért is kell üresben kanyarodni ?

 

 

Előzmény: Cpt.Dave (86737)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86738

.

Cpt.Dave Creative Commons License 2013.10.11 0 0 86737

OFF Credoval télen a Hajdúhegy rejteget izgalmakat. Ha nem lököd ki üresbe a havas leejtőn még csak ingerenciát se mutat a kanyarodásra.

Ez csak az egyik kereszteződés ahol sokszor a jó isten állít meg.

http://goo.gl/maps/FJ8Ss

 

Ez a másik két utcával fentebb. Ha itt nem lököd üresbe nem fordulsz be. 

http://goo.gl/maps/0Jgtw

igaz ezek télen problémásak csak.

pumukli89 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86734

Ezt,mondjuk úgy,jó helyre írtad. :)

Előzmény: cat5409 (86730)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86733

Szerintem MVG 007.42

Előzmény: suraki1 (86717)
cat5409 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86732

..

cat5409 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86731

.

cat5409 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86730

hát Debrecenben nem sok hegy van, még domb se - ott nagy gondot nem okozhat, de értelmes sofőrnek lejtmenetben eszébe se juthat üresben gurulni, pláne busszal....ahogy RIKA írta valahol: síkvidéki ember volt - a hegymenet le-föl azért egy más dimenzió...........

Előzmény: BV-78-14 (86728)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86729

Debrecen még hagyján, az egy vasalódeszka egyes hegyi vonalakhoz képest, ahol szintén láttam ilyen mutatványt...

Előzmény: BV-78-14 (86728)
BV-78-14 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86728

Hát igen,nekem is rémlik ilyesmi,nem is kevés alkalommal volt ilyen üresben gurulás a debreceni kocsiknál is.

Előzmény: Racilaci (86714)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86727

Értem. Ha volt ilyen lehetőség a helyszínen, akkor az bizony megint más megvilágításba helyezi a dolgokat.

Előzmény: RIKA424 (86725)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86726

Pontos.

Előzmény: cat5409 (86723)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86725

Ezért is volt érdekes számomra RIKA véleménye, miszerint ezt akkoriban minden buszos teljességgel úgy érezte, hogy vele nem történhet meg.

 

-----------

 

Nem hiszem, hogy ilyet írtam volna.

 

Azt viszont tényleg írtam, hogy az akkori buszvezetők kb. 90%-a a medicor buszvezetőt hibáztatta a dologért.

 

S akkor valamit az oktató fimről amit akkoriban minden BKV,Volán buszvezetőnek levetítettek.

Az Országos Közlekedés Biztonsági Tanács csináltatta a filmet.

 

Fogtak egy ugyanolyan altípusú IKARUS-255-öt. Eljátszották a filmben a a berettyóújfalui telepen történteket. Majd kivitték a buszt +szerplőket Ausztriába. Pont oda ahol a dolog történt.

Bemutatták, hogy mi történt a hegytetői parkolóban amíg a csoport odavolt.

 

Majd több kameraállásból lejöttek ugyanott (nem IV.-ben) a busszal, ahol eredetileg is lejöttek.

Van ott egy hosszű egyenes lefelé még a kanyar előtt.

Amikor az oktatásokon a filmvetítés zajlott, a filmet néző aktív buszvezetők egy része (mint a gyerekekek a bábszínházban) bekiabáltak a filmbe, hogy :.

...FEKTESD EL? fektesd el !!.....

Ugyanis a hosszú egyenes jobb oldala a felfelé tartó rézsű. Jó hosszú rézsű.

Tehát amikor észreveszi, hogy baj van, bemegy a jobb oldali árokba (kicsi lapos szögben) és ráfekteti a busz jobb oldalát a rézsűre, akkor széttöri a busz jobb oldalát + lehet, hogy lesz 2-3 halottja + 10-12 sebesültje, ......de ennyivel megússzák.

 

Ehhhez hideg fej és nem remegő kéz kell.

Sajnos a buszvezetők se nem angyalok, se nem hősök.

(pláne ma)

 

A kolléga amatőrsége abban is tetten érhető volt, hogy pánikba esett.

Annak idején (ma már nem) nem volt megengedhető, hogy közforgalmú buszvezető pánikba essen.

 

Ha valakiről ilyen kiserült, akár kisebb ügyben is, attól elköszöntek.

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (86718)
18-09 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 86724

A lengyelországi Sosnowiecben ma hivatalosan is elbúcsúznak az Ikarusoktól.

 

Az elmúlt 3 évben 55 280-ast selejteztek, ebből idén 15 darabot. A teljes állomány egykor (lényegében 2006-ig 100+ jármű volt) 120 280-asból és 23 260-asból állt. Utóbbiakat 2007-ig fokozatosan vonták ki az állományból, míg a 280-asok tömeges selejtezése 2006 óta tartott.

 

Mindkét típusból megőrizésre került 1-1 jármű.

cat5409 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86723

valószínűleg a motor addigra már annyira felpörög, hogy talán kivenni sem lehet/ett/ negyedikből, nem hogy még visszarakni 3-ba, 2- nél meg tuti szakad a kereszt....

Előzmény: Racilaci (86716)
cat5409 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86722

vagy a kardánkereszt..../lehet, nekem sincs igazam.../

Előzmény: pumukli89 (86713)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86721

Sokan ma is játszák ezt a fajta hazárdjátékot, egyesek automatával is...

Előzmény: Racilaci (86714)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86720

Pedig az elöző hsz-ednél ott a válasz.Amit "RIKA424"írt,a 86693-ban.

Előzmény: Racilaci (86716)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86718

Nekem ott tojik be az egész ügy,hogy a sofőr (bírósági jegyzőkönyvben tett saját vallomása szerint !) tudta,hogy nem jó a fék,és ennek ellenére elvitte a buszt a sok emberrel.

 

 

A tegnap említett Moldova-könyv a kamionosokról (A pénz szaga) tele van olyan sztorival, hogy szó szerint életveszélyes kocsikkal mennek fuvarba, mert muszáj. Jó, tudom, a busz az más, mert az viszi a legdrágább holmit, de mégis, a kötetből legalábbis az jön le, hogy bőven benne volt a rendszerben egy ilyen katasztrófával végződő fatális sorozat esélye. Ezért is volt érdekes számomra RIKA véleménye, miszerint ezt akkoriban minden buszos teljességgel úgy érezte, hogy vele nem történhet meg.

Előzmény: BV-78-14 (86678)
suraki1 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86717

Ilyen (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123903191&t=9043237) buszról van szó, pontos típust nem tudok (engem is épp érdekelne), de körmös kialakítású Rába csendes híd van alatta.

Előzmény: Mwin (86711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!