Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86716

Oké-oké, de mi van akkor, ha a lejtő miatt fokozatosan kell visszaváltani. Tehát megy előbb négyesben, majd ahogy erősödik a lejtő, úgy vált vissza hármasba, kettesbe. Ilyet sem lehet? (Autóval ilyet szokás tenni.)

Előzmény: pumukli89 (86713)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86715

a buszvezetőknek (teherautó vezetőknek is) már 194x-től azt tanították, hogy lejtőn lefelé maximum azzal a sebességi fokozattal haladunk mint amekkorával fel tudtunk oda menni.

 

Ezt még én is ismerem, pedig nem vagyok buszvezető.

Előzmény: RIKA424 (86693)
Racilaci Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86714

Ehhez képest elég közismert üzemanyagtakarékos megoldás volt az üresben gurulás - még az Ikarusok idején. Volt, aki kilométert is gurult, rendszeresen.

Előzmény: RIKA424 (86694)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86713

Szerintem,nem tudsz visszaváltani.Kiveszed a sebességből,és akkor tovább gyorsul a busz.És innentől nem tudsz akkora "gázfröccsöt"adni,hogy elfogadja az alacsonyabb sebességi fokozatot.

Ha ez sikerülne mégis,a váltó szétszakadna.(Lehet nincs igazam)

Előzmény: buszosjocó (86712)
buszosjocó Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86712

"Azt írja, hogy próbálta alacsonyabb fokozatba tenni, de nem ment neki"

 

A konkrét példától elvonatkoztatva, egy kérdés merül fel bennem, magával a visszaváltással kapcsolatban. Ha egy ilyen szituációban, ilyen paraméterekkel mondjuk tényleg vissza tudna kapcsolni, kibírná a kuplung? Nem égne le? Mert ha leég ugyan ott van... Egyébként az a véleményem, hogy ennél a balesetnél, ha a technika jó lett volna, talán még a gyakorlatlan sofőr hibáját is ki tudta volna védeni. Jól működő bubuval, meg fékkel még 4-esben is lejött volna. Lehet megijedt volna és több ilyen utat nem vállal. De itt sok a ha..., meg eltelt 30 év. De azért érdekes, hogy egy 1 éves busz ilyen fékekkel legyen. :(

Előzmény: RIKA424 (86695)
Mwin Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86711

ERROR 403-as típusú.

Előzmény: Lucky76 (86708)
504LACI Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86710

Pár éve egy BKV elfekvő anyag raktárban egy komplett ládára való vadonatúj volt belőle kábelköteggel. A kutyának sem kellett. Ki is lett selejtezve.

Előzmény: Törölt nick (86709)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86709

 

10000Ft. kissjanos1231@freemail.hu

Lucky76 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86708

Üdv! Régóta furdal a kíváncsiság, hogy ezek alatt az autók alatt milyen hátsóhíd van? 

 

http://busztipusok.hu/250/250-240.jpg

=D Doma Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86707

...

=D Doma Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86706

..

=D Doma Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86705

én a hétvégén ezt a képet találtam (vettem)..

 

 egy 404es..

Pionyr Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86704

Ezek a kicsi naptárak vannak.

Előzmény: =D Doma (86703)
=D Doma Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86703

köszi a képeket

 

a naptárakat is fel fogod tölteni?

Előzmény: Pionyr (86702)
Pionyr Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86702

Egyenlőre ennyi van,meg vannak régi natárak az elején régi kék piros Ikarus 405-el meg a 300-as szériából is van asszem.

Előzmény: Pionyr (86701)
Pionyr Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86701

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86700

Azt hiszem mindenki nevében mondhatom, kérjük!

Előzmény: Pionyr (86699)
Pionyr Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86699

Üdv Urak!

Nemrégiben papirgyűjtés volt nálunk,és ráleltem néhány Ikarusos képre.
Van köztük faros,asszem 620-as és 180-as is,nameg a 200-as szériából is.
Nem tudom sajnos,hogy képeslapok lehettek valaha,vagy egy fotós egyedi darabjai.
Ha érdekel valakit,bescannelem és felteszem őket.

--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86698

A fotón látható Tr5-ös bal felső "sarkán" az a valami a tetőn kivezetett kipufogócső. A korai Ikarus 60-asokon is létezett még ilyen megoldás. A Tr5-ös helyzetjelző/féklámpája a rendszám felett középen vehető ki. A karos index 1958-ig volt elfogadott. Érdekesség képpen jegyzem meg, hogy tudomásom szerint legtovább a Volkswageneket szerelték ilyennel. Az 1960-as(nem usa kivitelű) bogarakon még ilyen volt a "b" oszlopukban, ezt követően 61-ben már kizárolag az azóta is alkalmazott irányjelzőkkel folyt a gyártás.  A borostyánsárga indexbúra szabványa Mo.-n ~1976-ban lett bevezetve. Addig elfogadott volt a hátul piros, elöl pedig a helyzetjelzővel közös házban lévő színtelen búrájú lámpa is.

Előzmény: saxi1982 (86696)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86697

Az 1958-as KRESZ módosításig nem volt kötelező a két oldali index.

 

Hátul pedig elég volt egy lámpa, mely egyben volt helyzetjező és féklámpa.

 

A kép valószínűleg 1958 előtt készült.

 

Akkoriban az irányjelzést ilyen buszokon a vezetőfülke mögötti oszlopba épített kar irányjelző biztosította.

 

Ez egy kapcsolóval elektromosam működtetett kb. 20 cm-es ivelt műanyag volt mely naracssárgán villogott ha kihajtotta a buszvezető.

 

 

Előzmény: saxi1982 (86696)
saxi1982 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86696

Kedves busz-barátok!

 

A képen látható busz, ha jól látom nem Ikarus, hanem egy tr.5-ös. Ezeknek hol voltak az irányjelző és egyéb lámpái hátul? Vagy akkor még nem szereltek hátulra lámpákat? Egyet látok csak a bal felső sarokban. Vagy a korabeli kresz szabályai szerint csak a balra fordulást kellett láttatni? Régi tájakat, városokat bemutató könyvekben is figyeltem, hogy némely busz hátulján nem látszanak lámpák (pl. Ikarus 60-ason sem, csak egy bazinagy lökhárító.) Nem vagyok hozzáértő, csak érdekel...

Köszönöm!

RIKA424 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86695

Azt írja, hogy próbálta alacsonyabb fokozatba tenni, de nem ment neki.

Létezik ilyen?

 

------------------

 

Igen.

 

Sajnos létezik.

 

Az IKARUS-255 típusú buszok többsége még a régi ATRA** váltóval volt szerelve.

A szóban forgó példány már az IKARUS-255 egyik utolsó hazai szériájából való, itt már ZF hatsebességes váltó volt.

 

Mindkét váltónál az volt a helyzet, hogy 1-3 évig (úgy 300.000 km-ig) igen kemény volt.

Elméletileg szinkronizáltak voltak, de a gyakorlatban az 2.-3.fokozatokat inkább régi duplakuplongos módon használtuk (1.fokozatot nem használtuk) mert olyan keményen kellett betenni, hogy alig bírtuk egy kuplung kinyomással elsőre kapcsolni.

 

El tudom képzelni, hogy az ilyen alkalmi, un. "udvari"*** buszvezetők ezt nem tudták, vagy nem ismerték.

 

Felelőtlenül felváltott erős lejtőn negyedikbe, s amikor onnan vissza akart kapcsolni, az nem ment elsőre se másodikra.

Ezzel azt érte el, hogy üresben ragadt.

 

Gyakorlatilag abban a pillanatban megpecsélődött a sorsuk.

Az IKARUS-255 amúgy se a fékeiről híresült el.

Hirhedten gyenge fékekkel rendelkezett, sűrűn megtaknyosodott.

Emiatt eleinte sok ráfutásos koccanás is történt.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

**= ATRA váltó :

Ezt a leírásokban általában CSEPEL xxx váltóként lehet olvasni.

Mivel a XX.ker Soroksári úton lévő ex ATRA gyárban gyártották, amit akkorra már a Csepel Autógyárhoz csatoltak, sokáig rajta ragadt (maradt) az ATRA váltó név.

 

 

***=udvari buszvezetők:

A szakma hívta így azokat a rakodóhép kezelőket, garázsmestereket, parádéskocsisokat, művezetőket, stb. akiknek a cég kifizette a "D" kategóriás jogsit és évente 3-10 alkalommal - általában vállalati kirándulásokon - vezették a cég egyetlen autóbuszát.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86694

Állítólag azt tanítják buszosoknak, hogy lejtőn nem vesszük ki sebességből a buszt.

 

------------------

 

Majdnem.

 

Buszosnak azt tanítják, hogy közuti forgalomban soha nem tesszük üresbe a sebességváltót.

Még üres busznál se.

 

Utasokkal a fedélzeten, egy üresbe tett váltó, azonnali négynapos főbelövést jelent + a négybevágott sofőr testet a telep négy sarkára/fokára kitűzik.

Ez főbenjáró bűn, akkor is ha nem történik baleset.

 

 

Előzmény: P.stephenson (86692)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86693

Azt írja, hogy próbálta alacsonyabb fokozatba tenni, de nem ment neki. Létezik ilyen? Vlsz. az egész kocsi ramaty állapotban volt - előfordulhat ilyesmi?

 

------------------

 

Első dolog, hogy Ő azt állítja erős lejtőn megpróbált visszaváltani.

Ok.

 

De arról nem szól, hogy hogyan került egy erős lejtőn IV.-be a váltó?

Ki tette oda?

Miért?

 

Ez olyan mint mikor az autópálya belső sávjában elütnek egy gyalogost.

Nem azt vizsgáljuk, hogy a gázoló mennyivel ütötte el, hanem azt, hogy hogyan kerül élő ember egy autópálya belső sávjába?

 

----------------

 

a buszvezetőknek (teherautó vezetőknek is) már 194x-től azt tanították, hogy lejtőn lefelé maximum azzal a sebességi fokozattal haladunk mint amekkorával fel tudtunk oda menni.

A közforgalmú autóbuszvezetőknek 1970-198-ig biztosan azt tanították (havonta), hogy inkább egyel KISEBB sebességi fokozatban jöjjön le mint amiben felment.

 

S Ú csodálkozik, hogy nem tudott megállni.

Én meg azon csodálkoztam volna ha meg tud állni.

 

 

 

Az idézet alkalmi buszvezető ehelyett nagyobb sebességi fokozatban jött le.

 

 

Előzmény: Racilaci (86675)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86692

Állítólag azt tanítják buszosoknak, hogy lejtőn nem vesszük ki sebességből a buszt.

Előzmény: Racilaci (86675)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.09 0 0 86691

Amire te gondolsz, az a stájerországi Pack közelében volt. Ugyanaz történt, mint 1983-ban, ugyanúgy Ikarus volt az áldozat, csak itt nem volt sérült.

Előzmény: norbee601 (86686)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86690

Ez egy GSJ-533 rendszámú, egyébként akkor 20 éves Neoplan volt. 

Előzmény: Snake-Mojzi (86689)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86689
Előzmény: norbee601 (86686)
PT 34-42 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86688

IK 260-as talpraállítása baleseti szimulációs gyakorlat után:

 

PT 34-42 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86687

Selejt 260-ast baleseti szimulációs gyakorlatra használtak. A gyakorlat utáni talpraállításról van videóm:

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!