A Medicoros baleset 83-ban volt? Akkor én keverem valamivel. Mintha történt volna egy nagyon hasonló 96-7-8 körül is. Azt hittem eddig hogy arról van szó.
Én,elfogadom a pontosítást.Nincs ezzel semmi bajom.A másik topikban feltett-saját!!képeim megtaláltam a facekönyvön,vízjelezve.Mérgem már elszállt,egy barátom segítségével/vannakbirkabunkókatonatisztekaföldönésrégenisvoltakennyi/,ez a válaszom.Nézzétek el,kicsit off.
Nem ramaty kocsi volt,hiszen '82 márciusban érkezett a MEDICOR-hoz,a baleset meg '83 szeptemberben volt.Másfél éves (és mellesleg gyönyörű)kocsi volt.Nekem ott tojik be az egész ügy,hogy a sofőr (bírósági jegyzőkönyvben tett saját vallomása szerint !) tudta,hogy nem jó a fék,és ennek ellenére elvitte a buszt a sok emberrel.(Plusz tudták a szerelők,és az igazgató is,aki szintén a buszon volt) Ehhez jött a nem megfelelően megválasztott sebességfokozat,és a hegyi úton való gyakorlat hiánya.
A segítségeteket szeretném kérni. Szoktam reggelente látni egy zöld Ikarus 415-ös autóbuszt, a Nagy Lajos király útjánál. Megnéztem a menetrendjét, és azt írják, hogy az Örs vezér terénél is megáll. Nem tudjátok, hogy az Örsön hol szokott megállni? A 32-es busz leszállóhelyén, vagy a Monor-Budapest járat megállójában áll meg?
Nagyon érdekes, amit írsz. S különösen az, hogy nem tudod felmenteni. Ahol valóban nagyon kilóg a lóláb, hogy a hegytetőn nem szerelünk féket. Ez tényleg vitán felüli.
A többi? Ott már eléggé jogos, hogy ne a sofőr vigye el az egész balhét.
Azt írja, hogy próbálta alacsonyabb fokozatba tenni, de nem ment neki. Létezik ilyen? Vlsz. az egész kocsi ramaty állapotban volt - előfordulhat ilyesmi? Vagy csak a pánik miatt nem ment neki?
Az meg, hogy ilyen tömeggyilkos eszközökkel kellett az egyszeri sofőröknek dolgozni, eléggé nyilvánvalóvá vált néhány évvel később: Moldova kamionos szociográfiájából elég szépen kiviláglik, hogy kábé az isteni csodának köszönhető, hogy nem fordult elő ilyen sokkal többször.
Akkor viszont meg tudod erősíteni vagy cáfolni a tippelt helyszínt a kérdéses képpel kapcsolatban, valamint felskiccelni a történetet hozzá.
anno mikor leveleztünk, akkor azt írtad hogy azokból a körzetekből semmilyen képed nincs amikről azt írod hogy a tieid, de itt most az a kérdés hogy hogy kerültek ezek hozzájuk?
Örülök a véleményednek,teljesen egyetértek a leírtakkal.Amúgy épp most volt ennek a balesetnek a 30.évfordulója. Én is érintett vagyok kicsit ez ügyben,mert a szüleim azon a buszon voltak ,de szerencsére túlélték azt a borzalmat.Végtelenül felháborította őket,hogy a sofőrt felmentették.Mai napig én sem értem,hogyan is ..?
A "Wir lieben Omnibusse" által publikált - javarészt baleseti - felvételek tőlem származnak, azok publikálására semmilyen engedélyt nem adtam sem szóban sem pedig írásban.
Roppant sajnálatos, hogy egy hevenyészett levelet sem küldött a felhasználásukra vonatkozóan, pedig még talán meg is adtam volna ha ezt az utat választja.
Így van. Lényegében Berlinet kasztnis Ik260-asok a Jelcz gondozásában, Rába-MAN motorral, ASH váltóval, Csepel kormányművel. Lett volna 280-as is (Jelcz M17), de a konkurencia elvitte az üzletet (Ikarus-Zemun IK160P).