Keresés

Részletes keresés

PT 34-42 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86688

IK 260-as talpraállítása baleseti szimulációs gyakorlat után:

 

PT 34-42 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86687

Selejt 260-ast baleseti szimulációs gyakorlatra használtak. A gyakorlat utáni talpraállításról van videóm:

 

 

norbee601 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86686
A Medicoros baleset 83-ban volt? Akkor én keverem valamivel. Mintha történt volna egy nagyon hasonló 96-7-8 körül is. Azt hittem eddig hogy arról van szó.
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86685

Kettő van.

Előzmény: buszos :) (86676)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86684

A 112-es azokat a bizonyos Roman névre hallgató buszokat juttatta eszembe.

Előzmény: Snake-Mojzi (86682)
LMB-706 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86683

Dehogynem. 

Előzmény: siófoki35 (86680)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86682
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86681

Mondjuk,ilyenre gondoltam,"bunkóval"kapcsolatban.

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86680

az nem a hitgyülisek iskolabusza?

Előzmény: buszos :) (86676)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86679

Én,elfogadom a pontosítást.Nincs ezzel semmi bajom.A másik topikban feltett-saját!!képeim megtaláltam a facekönyvön,vízjelezve.Mérgem már elszállt,egy barátom segítségével/vannakbirkabunkókatonatisztekaföldönésrégenisvoltakennyi/,ez a válaszom.Nézzétek el,kicsit off.

Előzmény: Törölt nick (86671)
BV-78-14 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86678

Nem ramaty kocsi volt,hiszen '82 márciusban érkezett a MEDICOR-hoz,a baleset meg '83 szeptemberben volt.Másfél éves (és mellesleg gyönyörű)kocsi volt.Nekem ott tojik be az egész ügy,hogy a sofőr (bírósági jegyzőkönyvben tett saját vallomása szerint !) tudta,hogy nem jó a fék,és ennek ellenére elvitte a buszt a sok emberrel.(Plusz tudták a szerelők,és az igazgató is,aki szintén a buszon volt) Ehhez jött a nem megfelelően megválasztott sebességfokozat,és a hegyi úton való gyakorlat hiánya.

Előzmény: Racilaci (86675)
BX 73-69 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86677

Néhány fénykép a miskolci IK-620-ról:
http://ik620kirandulas.bx-73-69.fotoalbum.hu/

buszos :) Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86676

Heló mindenki! :-)

A segítségeteket szeretném kérni. Szoktam reggelente látni egy zöld Ikarus 415-ös autóbuszt, a Nagy Lajos király útjánál. Megnéztem a menetrendjét, és azt írják, hogy az Örs vezér terénél is megáll. Nem tudjátok, hogy az Örsön hol szokott megállni? A 32-es busz leszállóhelyén, vagy a Monor-Budapest járat megállójában áll meg?

Köszönöm a segítségeteket, előre is. :-)

Üdv.

KP

Racilaci Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86675

Nagyon érdekes, amit írsz. S különösen az, hogy nem tudod felmenteni. Ahol valóban nagyon kilóg a lóláb, hogy a hegytetőn nem szerelünk féket. Ez tényleg vitán felüli. 

A többi? Ott már eléggé jogos, hogy ne a sofőr vigye el az egész balhét.

 

Azt írja, hogy próbálta alacsonyabb fokozatba tenni, de nem ment neki. Létezik ilyen? Vlsz. az egész kocsi ramaty állapotban volt - előfordulhat ilyesmi? Vagy csak a pánik miatt nem ment neki?

 

Az meg, hogy ilyen tömeggyilkos eszközökkel kellett az egyszeri sofőröknek dolgozni, eléggé nyilvánvalóvá vált néhány évvel később: Moldova kamionos szociográfiájából elég szépen kiviláglik, hogy kábé az isteni csodának köszönhető, hogy nem fordult elő ilyen sokkal többször. 

 

Előzmény: RIKA424 (86659)
jázminapja Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86674
Blindmouse Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86673

Akkor viszont meg tudod erősíteni vagy cáfolni a tippelt helyszínt a kérdéses képpel kapcsolatban, valamint felskiccelni a történetet hozzá.

 

anno mikor leveleztünk, akkor azt írtad hogy azokból a körzetekből semmilyen képed nincs amikről azt írod hogy a tieid, de itt most az a kérdés hogy hogy kerültek ezek hozzájuk? 

(nem az állításodat vitatom, csak érdeklődöm)

 

 

Előzmény: Törölt nick (86671)
BV-78-14 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86672

Örülök a véleményednek,teljesen egyetértek a leírtakkal.Amúgy épp most volt ennek a balesetnek a 30.évfordulója. Én is érintett vagyok kicsit ez ügyben,mert a szüleim azon a  buszon voltak ,de szerencsére túlélték azt a borzalmat.Végtelenül felháborította őket,hogy a sofőrt felmentették.Mai napig én sem  értem,hogyan is ..?

Előzmény: RIKA424 (86659)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.08 0 0 86671

Csak egy kis pontosítás:

 

A "Wir lieben Omnibusse" által publikált - javarészt baleseti  - felvételek tőlem származnak, azok publikálására semmilyen engedélyt nem adtam sem szóban sem pedig írásban.

Roppant sajnálatos, hogy egy hevenyészett levelet sem küldött a felhasználásukra vonatkozóan, pedig még talán meg is adtam volna ha ezt az utat választja.

 

 

Előzmény: pumukli89 (86644)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86670

Így van. Lényegében Berlinet kasztnis Ik260-asok a Jelcz gondozásában, Rába-MAN motorral, ASH váltóval, Csepel kormányművel. Lett volna 280-as is (Jelcz M17), de a konkurencia elvitte az üzletet (Ikarus-Zemun IK160P).

Előzmény: norbee601 (86667)
Dante001 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86669

Jól tudod.

Előzmény: norbee601 (86667)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86668

De igen. Ik 260.88=Jelcz M11

Előzmény: BPO-105 (86666)
norbee601 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86667

Úgy tudom ezek 260-as padlóvázra épültek.

Előzmény: BPO-105 (86666)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86666

Ez a vázszám ugye nem komoly? Úgy tűnik, nem ő az egyetlen ilyen amúgy...

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86665

Köszönöm a segítséget!
Remélem egyszer hasonlóképp tudok valakinek segíteni.

Előzmény: Törölt nick (86639)
FAV 20 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86664

Az utolsó kép ahol a zsigulit vasalja a busz ott látni a bontót.  

Előzmény: Blindmouse (86655)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86663

.

pumukli89 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86662

Köszönöm,számomra érdekes amit írtál.

Előzmény: RIKA424 (86651)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86661

Köszi,érdekes cikk,főleg az miatt,hogy pár éve én is találkoztam tákolt-mákolt felújított fékkel.Mondjuk azt sem biciglire gyártották.

Előzmény: Törölt nick (86654)
Blindmouse Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86660

Ha minden igaz akkor jászberényi út.  a felüljáró után, ha minden igaz, az ott a háttérben a vastelep kerítése, mögötte meg egy vashulladékhalmaz. 

Előzmény: P.stephenson (86658)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86659

Akkoriban ennek nagy sajtója volt.

 

Sok szakértő dolgozott rajta.

 

Autóbusz féket NEM javítunk TSz sufnituning módszerrel. Pedig a Medicorban ezt tették.

 

Az IKARUS-255-ös féke pedig nagyon egyszerű volt mint a faék.

Mégis elrontották.

 

Már 1981-től nem engedték, hogy autóbusz féket - javítás után - úgy ítéljenek meg jónak, vagy rossznak, hogy .............húzasd meg Jóskááám + most lépj bele.............módszerrel minősítsék a telep udvarán.

 

Ez a módszer - műszerek híján - még 1969-ben elment vidéken, de 1981-ben /83-ban már nem.

 

Ők mégis így csinálták.

 

-----------------------

 

Más

 

a buszvezető alkalmi buszvezető volt aki naponta NEM buszt vezetett.

Sajnos akkoriban a "közületeknél" ez bevett szokás volt.

 

Az esetről készült egy oktatófilm, melyet minden közforgalmú autóbuszvezetőnek, levetítettek a havi oktatáson** akkoriban.

 

Az ilyen oktatásokon az aktív buszvezetők kb. 90%-a elítélte a Medicor buszvezetőjét azért amit tett.

Ennek semmilyen jogi következménye NEM volt, ez csak erkölcsi értékítélet lett.

 

Amiről a Friderikusz műsorban - sajnos - nem esett szó.

 

1./ Az alkalmi buszvezető, fenn a hegytetőn, amig a csoport odavolt hozzányúlt a fékhez.

Egy buszvezető kint az úton semmilyen körülmények között nem nyúl a fékhez.

 

2./ Lejtőn lefelé (jó meredek lejtő) negyedikben próbálta lehozni a buszt. Egy IKARUS 255.70 negyedikben - sík úton - megy kb. 80-90-et.

Lejtőn meg................

Azt mondja nem állt meg neki.

Én meg azt mondom, csoda lett volna ha lejtőn lefelé negyedikben megáll.

 

5./ Egy buszvezető hegyi túrára, nem működő bubuval NEM indul el.

Ő elindult.

Síkvidéki ember volt aki már 2 méteres kupacot is hegynek nevezi. Ilyen "tapasztalatokkal" ment ki a hegyek közé.

 

------------------------------------------------------------

 

Emberileg sajnálom.

Mint ex buszvezető, mint ex oktató, mint ex vizsgabiztos, mint ex baleseti helyszínelő én NEM tudom felmenteni akárhogy ítélt a bíróság később.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Gyakorló buszvezetők soxor máshogy ítélnek meg balesetet mint a jog.

Például a  közelmúlt egyik közfeltűnést keltő buszbalesetében a buszvezetőt tekintem felelősnek 95%-ban és csak 5%-ban azt aki okozta a balesetet.

 

---------------------------

 

** = akkoriban a közforgalmú autóbuszvezetőknek (BKV, VOLÁN, MKV? stb.) még havi 1 munkanap (4-6 óra)  továbbképzés kötelező volt.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (86654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!