Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86670

Így van. Lényegében Berlinet kasztnis Ik260-asok a Jelcz gondozásában, Rába-MAN motorral, ASH váltóval, Csepel kormányművel. Lett volna 280-as is (Jelcz M17), de a konkurencia elvitte az üzletet (Ikarus-Zemun IK160P).

Előzmény: norbee601 (86667)
Dante001 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86669

Jól tudod.

Előzmény: norbee601 (86667)
bi-02 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86668

De igen. Ik 260.88=Jelcz M11

Előzmény: BPO-105 (86666)
norbee601 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86667

Úgy tudom ezek 260-as padlóvázra épültek.

Előzmény: BPO-105 (86666)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86666

Ez a vázszám ugye nem komoly? Úgy tűnik, nem ő az egyetlen ilyen amúgy...

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86665

Köszönöm a segítséget!
Remélem egyszer hasonlóképp tudok valakinek segíteni.

Előzmény: Törölt nick (86639)
FAV 20 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86664

Az utolsó kép ahol a zsigulit vasalja a busz ott látni a bontót.  

Előzmény: Blindmouse (86655)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86663

.

pumukli89 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86662

Köszönöm,számomra érdekes amit írtál.

Előzmény: RIKA424 (86651)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86661

Köszi,érdekes cikk,főleg az miatt,hogy pár éve én is találkoztam tákolt-mákolt felújított fékkel.Mondjuk azt sem biciglire gyártották.

Előzmény: Törölt nick (86654)
Blindmouse Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86660

Ha minden igaz akkor jászberényi út.  a felüljáró után, ha minden igaz, az ott a háttérben a vastelep kerítése, mögötte meg egy vashulladékhalmaz. 

Előzmény: P.stephenson (86658)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86659

Akkoriban ennek nagy sajtója volt.

 

Sok szakértő dolgozott rajta.

 

Autóbusz féket NEM javítunk TSz sufnituning módszerrel. Pedig a Medicorban ezt tették.

 

Az IKARUS-255-ös féke pedig nagyon egyszerű volt mint a faék.

Mégis elrontották.

 

Már 1981-től nem engedték, hogy autóbusz féket - javítás után - úgy ítéljenek meg jónak, vagy rossznak, hogy .............húzasd meg Jóskááám + most lépj bele.............módszerrel minősítsék a telep udvarán.

 

Ez a módszer - műszerek híján - még 1969-ben elment vidéken, de 1981-ben /83-ban már nem.

 

Ők mégis így csinálták.

 

-----------------------

 

Más

 

a buszvezető alkalmi buszvezető volt aki naponta NEM buszt vezetett.

Sajnos akkoriban a "közületeknél" ez bevett szokás volt.

 

Az esetről készült egy oktatófilm, melyet minden közforgalmú autóbuszvezetőnek, levetítettek a havi oktatáson** akkoriban.

 

Az ilyen oktatásokon az aktív buszvezetők kb. 90%-a elítélte a Medicor buszvezetőjét azért amit tett.

Ennek semmilyen jogi következménye NEM volt, ez csak erkölcsi értékítélet lett.

 

Amiről a Friderikusz műsorban - sajnos - nem esett szó.

 

1./ Az alkalmi buszvezető, fenn a hegytetőn, amig a csoport odavolt hozzányúlt a fékhez.

Egy buszvezető kint az úton semmilyen körülmények között nem nyúl a fékhez.

 

2./ Lejtőn lefelé (jó meredek lejtő) negyedikben próbálta lehozni a buszt. Egy IKARUS 255.70 negyedikben - sík úton - megy kb. 80-90-et.

Lejtőn meg................

Azt mondja nem állt meg neki.

Én meg azt mondom, csoda lett volna ha lejtőn lefelé negyedikben megáll.

 

5./ Egy buszvezető hegyi túrára, nem működő bubuval NEM indul el.

Ő elindult.

Síkvidéki ember volt aki már 2 méteres kupacot is hegynek nevezi. Ilyen "tapasztalatokkal" ment ki a hegyek közé.

 

------------------------------------------------------------

 

Emberileg sajnálom.

Mint ex buszvezető, mint ex oktató, mint ex vizsgabiztos, mint ex baleseti helyszínelő én NEM tudom felmenteni akárhogy ítélt a bíróság később.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Gyakorló buszvezetők soxor máshogy ítélnek meg balesetet mint a jog.

Például a  közelmúlt egyik közfeltűnést keltő buszbalesetében a buszvezetőt tekintem felelősnek 95%-ban és csak 5%-ban azt aki okozta a balesetet.

 

---------------------------

 

** = akkoriban a közforgalmú autóbuszvezetőknek (BKV, VOLÁN, MKV? stb.) még havi 1 munkanap (4-6 óra)  továbbképzés kötelező volt.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (86654)
P.stephenson Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86658

Hát, én is nézem egy ideje, de még mindig nem jöttem rá, hol lehet.

Előzmény: Blindmouse (86656)
Blindmouse Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86657

szuper ez a fórummotor.  eltűnik a post, megírom mégegyszer erre megjelenik mindkettő...

Blindmouse Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86656

Fél órán át néztem a jobb alsó képet hogy rájöjjek hol történhetett, de elvileg megvan.

 

Azokról a képekről ahol egy közeli rokona ütött ki egy oszlopot arról van egy olyan kósza emlékem hogy amikor az történt akkor pont ott voltam a háttérben lévő iskolaépületben..

de hogy pontosan hogy esett meg az eset, azt már nem tudnám felidézni max 10 éves lehettem kb..

Előzmény: FAV 20 (86646)
Blindmouse Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86655

Fél órán át néztem hogy rájöjjek hol készülhetett..

 

viszont ahol ennek egy közeli rokona ütött ki egy oszlopot arról van egyolyan emlékem hogy azthiszem amikor az történt akkor én ott voltam a háttérben lévő iskolaépületben.. de hogy hogy esett meg az eset, arra már nem emlékszem.

Előzmény: FAV 20 (86646)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86654

Érdemes  elolvasni:

 

 

http://www.friderikusz.hu/em/archivum/tiba.php3

 

 

 

Előzmény: RIKA424 (86651)
mhunci3 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86653

Szia! Akár itt, akár privátban (mhunci@freemail.hu) szeretnék részleteket megtudni ha lehet a P1 kiviteléről, esetleg képekkel együtt. Anno én is készítettem pár felvételt még máramarosi majd érmihályfalvi korából, tulajával beszélgettem, és számomra is nagy öröm ha "új életet leheltek" beléje. Tisztelettel és köszönettel, Hunor

Előzmény: ikarinátor (86635)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86652

Posta? :) De jó! 

Előzmény: RIKA424 (86651)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86651

Tudjuk a cégnél dolgoztál,ezekre milyen rálátásod volt?.

Vagy mi publikus ezzel kapcsolatban?

Köszönöm,előre is válaszod.

 

-----------------

 

Ezekre semmi.

 

Valóban voltam baleseti helyszínelő (5 évig) de a Magyar Postánál.

Az is elég mozgalmas volt.

 

BKV-s balesettel csak akkor kerültem kapcsolatba ha közös meccsset játszottak járművezetőink.

Sajnos az ilyen közös meccsek 90%-ban a postás járművezető volt a hunyó.

Legtöbb bajom a táviratosokkal volt, majd a szüttyősök törtek-zúztak, utánuk a járatosok következtek, majd a csomagkézbesítők.

A legkevesebbet az I.garázs járművezetői törtek ( kábelesek, mozgópostások, teherek, stb.)

 

A BKV és más buszbalesetekkel akkor kerültem legközelebb kapcsolatba amikor a KPM VI:Főosztály beosztott-beosztott tagjaként a minisiter nekem szabta feladatul a :..."..Közforgalmú autóbuszok közfeltűnést keltő balesetei miniszteri zárójelentéseinek elkészítését....."

 

Ez a hosszú cím azt takarta, hogy amikor olyan baleset történt BKV, MKV, Volán, stb. autóbusszal, mely az egész országban érdeklődést váltott ki, akkor a helyszínelők, rendőrök elvégezték a munkájukat és a végén nekem kellett megírni azt az összegzőt amit a Közlekedési miniszter a Minisztertanács elé terjesztett az ügyről.

 

Megbízásom a Közforgalmú buszokról szólt, de legtöbb figyelmet egy civil busz balesete miatti munkám kapott, ez volt a MEDICOR busz austria balesete.

 

 

 

 

Előzmény: pumukli89 (86644)
BPO-105 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 86650

Az alsó egy 250-es.

Előzmény: CLY-802 (86647)
EKW-531 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86649

no

pumukli89 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86648

.

CLY-802 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86647
FAV 20 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86646

2106-ost kivasalta nagyon a busz.

Előzmény: pumukli89 (86644)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86645

.

pumukli89 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86644

Remélem sikerült rátalálni,érdekes balesetes fotók is vannak.Tudjuk a cégnél dolgoztál,ezekre milyen rálátásod volt?.Vagy mi publikus ezzel kapcsolatban? Köszönöm,előre is válaszod.

 

 

 

 

Előzmény: RIKA424 (86641)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86643

https://www.facebook.com/WirLiebenOmnibusse?_ft_

Előzmény: pumukli89 (86642)
pumukli89 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86642

Bocsánat:"Wir lieben omnibusse",nekem így kiadta,nem vagyok fenn a facebook-on.

Előzmény: RIKA424 (86641)
RIKA424 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 86641

Mire kell rákeresni ?

 

 

 

Előzmény: pumukli89 (86640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!