Szia! Nincs mit! Mihál (rendkívül alapos) gyűjteményét azért ajánlom, mert ha végig nézegeted, ott durván 1915-től kezdve nyomon tudod követni a BKV és elődjei járműállományi alakulását, a járművek sorsát. A 200-asok (és a BKV) esetében ez azért érdekes, mert többgenerációs típusról van szó, ahol az utolsó generációknak is csak egy része kapott "új" (BPI, BPO) rendszámot, és azt sem 1991-94 között, hanem 1999-2000-ben.
Rendben, köszönöm a tippet - tanácsot! :) A régi rendszámokat szerencsére feltünteti az oldal üzemeltetője a delpestibusz oldalán, ott szoktam nézegetni ezeket a dolgokat. Köszi!
Nincs különleges múltja, egy '89-es évjáratú 280.49-es, amiből igen sok üzemel még. BKV-s viszonyok között relevánsabb, ha kikeresed ezeknek a BPO, BPI rendszámoknak a régi (2 betű, 4 szám) elődjét, az sokkal több információt hordoz az adott busz múltjával kapcsolatban. Ha ilyen kell, nagyon jó összefoglaló táblázatokat tölthetsz le Miál topictárs honlapjáról, ráadásul ott a BKV már történelminek tekinthető állományi listáit is megtalálod.
Na igen. Legalább majd mindkét végét le kell ezentúl fotóznom.
Az mondjuk számomra is kissé furcsán hat, hogy egy üzemi körülmények között nem változtatható összeállítású szerelvény darabjait miért kell külön egységként kezelni, de legalább ha elkezdődnek majd 30 év múlva a mávos legózások, akkor talán nem lesz akkora nagy kavarás.
Látom sikerült a lényget megragadnod egy kevés személyeskedés mellett. Örülök neki, hogy te mindig ilyen aktívan csapsz le a hasonló hozzászólásokra, csak így tovább! Ja, tudom, a világ iránt már nem is érdeklődök. Szerencsére a többieknek sikerült értelmesen és érdemben is válaszolnia...
cdjbatyo: Gyönyörű munkát végeztek, ha jól gondolom és látom, akkor a legapróbb részletekre is odafigyeltek. Kár, hogy ez manapság "nem divat"... de pont ezért kívánok neked/nektek nagyon sok kitartást és elszántságot (bár ez biztosan megvan :)), illetve azt meg se merem kérdezni, hogy vajon mennyi munkaóra és pénz lehet az eddigi állapotban... :) Csak így tovább, nagyon szép [lesz]! :)
BPO-105: Köszi a választ! Ugye ez a mi esetünkben nem 000, mert BPO-001-ről van szó, ahol az O nem számot takar (persze az más kérdés, hogy maga a száma az lenne egyébként) - így maradt a 001-es szám. Ezért kérdeztem, hogy hogyhogy ő a legelső a BKV-nál.
Csak vasúton osztanak 0-s számokat, de ugyebár azt bátran tehetik a 12 jegyű pályaszámok miatt. Néha amúgy a sorozat nem 000-val, hanem 001-gyel kezdődik, ám ez főleg a vezérlőknél van így, ha valami vontatójárműhöz akarják a pályaszámot igazítani.
kösz - csak azért kérdeztem, mert nálunk nem volt ilyen felső ablakos, csak az egyik kollégá járt másodállásban ilyennel, valamelyik sport egyesület busza volt, úgy hogy nem igazán tudom miben tértek el a beredezések..........viszont multkoriban a padláson belebotlottam egy csomagtartó maradékba, onnan jutott most eszembe, hogy végignézegettem a hsz.-eket, meg a képeket, amiket beraktál idáig........további jó munkát - irigyellek benneteket !
BPO-001-nek van valami különleges múltja (vagy bármilye) a számán kívüll? Ma láttam az Örsön, gyönyörű, de megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy vajon hogyhogy 00-01-es, és akkor hol lehet a 00-00? Mert elvileg utóbbi nem létezik.