Még egy apróság: ACC-166 és az ANT-608 fordított 5-6 fokozatos volt, és ugyanaz az ember hajtotta őket. Sajnos lassan 2. hónapja meghalt 48 évesen munka után hazafelé még a buszon.... :(
Volt egy egyenes műszerfalas 260-as is arról esetleg valami morzsa? Kár, hogy ott van közel az a MÉH telep... ha van egy kis szerencsém a szomszédba hozták volna őket az állomás mellé.
Volt még ANT-601, -605, -608, ELM-791 ( a számok?) ami 280, utóbbi volt NDK-s gép piros-fehéren kezdte, aztán sokáig volt a parajosba, majd kék-feháren jelent meg rövid időre a Setrák érkezése előtt. Jah a 601 ha jól tudom maradt végig eredeti fényében, nem kapta meg a TT-s bordó-fehéret.
Elvileg mindegyiknek ott kéne lennie az első ajtónál. Aminél nincs, arról egyszerűen leesett, "leesett", vagy csak nem rakták vissza egy alaposabb felújítás után (ennek töb oka is lehet).
Az Ikarusokon hol található valamilyen adattábla, amin a gyártási év, pontos típus van? Némelyiken láttam az első ajtó mögötti falon, a műszerfal alatt, de amelyiken nem itt van, azokon hol van? :)
Remélem sikerül zöldágra vergődni velük. Én szoktam ott vásárolni, és eddig korrektek voltak. Pl. két jó állapotú rohadásmentes első sárvédő golf I-re 2000 Ft, hűtőradiátor ugyanennyi. Van ami lemezárban megy, van ami egyedi áras, de színesfémet nem lehet venni. Erősen gondolkodom egy Ikarus homlokfalon garázsajtónak:-), és ha a DZC-880-ét sikerülne, akkor az nem lenne gyenge. Jó, tudom, semmmi extra, csak a tudat, hogy a kevés hazai 283-as közül az egyik ott figyel a garázson és várja hogy beletolassak:-)
Ezek néhány éve még a környéken közlekedtek, azt tudtam, hogy hol tárolják őket, mert egy ruhabolt emeletéről rálátni a helyre, de ott nem láttam 282-est. Van néhány belső telepes kép is, de mivel nem én csináltam ezért nem tenném fel ide. A fickó, aki bevontatta annyit mondott,hogy 6-7 darab csuklós van összesen, és minden délután kihúznak egyet, mert már nem kellenek. 45 Ft/kg áron keltek el.
VTT is nagy mennyiségű jobbára ONtopik üzemképtelen járművet tárol. Legalábbis pár éve még biztosan megvoltak az expécsi cuccok is, még a két villamosos 280-as is...
Az elkövetkező néhány napban 6-7 db csuklós végzi kiskanálként az egyik nyíregyházi méhtelepen. Köztük van egy 283-as is. A Trans Tour Kft. válik meg végleg ezen járműveitől. A buszok járóképesek, indíthatóak, de az elmúlt évek tető nélküli és irányjelzőig erő dzsungelben történő tárolása meglátszik rajtuk. Tegnap vontatták be az elsőt, egy 2 ráncajtós 280-ast.
Ha valaki alkatrészek után érdeklődik, itt egy elérhetőség, szerintem olcsón kapható minden.