Annak idején volt egy eltérő hűtőrácsos 250-es, melyet tudj'Isten, miért, de néha összekevertem a 150-essel, lehet azért, mert mindkettőről csak fekete-fehér fotót ismertem, és a mintázatuk hasonló lehetett. A festésük viszont biztosan nem, mert a busz nagyrészt sárga volt, az alja pedig zöld. Ráadásul ha jól emlékszem, az egykori buszok.fw.hu-n is az ő (színes) képe volt a 250-es típusismertető legelején, nagyban. A rendszáma BX 01-05 volt. Valaki tudja, mi lett vele később (értékesítve Volánnak, exportra, magánnak, vagy Ikarus munkásszállító lett, bontását nem tartom valószínűnek)?
A '80-as években a Csatornázási Műveknek több Ikarusa is volt (211, 255, 256). BU 53-16 - 22 rendszámtartományt hallottam a 256-osokkal kapcsolatban (remélem, jól emlékszik a rendszámokra az, aki mesélt ezekről). Meg egy SZU-ból visszavásárolt 255-ös talán BU 23-xx rendszámmal. Van-e valakinek képanyaga ezekről a buszokról?
"Minek kettő cilinderes komprimátor egy olajfékes kocsira?"-Olajfékes kocsira semminek sem. Csakhogy ez nem csak olajfékes... Elhiheted,hogy nem hobbyból van rajta a kopresszor.
Igen, igen, közben én is rájöttem és köszönöm a gyors választ! :-) Megnéztem azt a műszerfal-leírásos honlapot, de ott sajnos nem szerepelt a kapcsolók között, így nem tudom, hogy gyáriĺag hol a helye.
A jobbos parkolólámpát kapcsolt.Felkapcsolásakor a bal első helyzetjelző és a bal hátsó helyzetjelző világított.A felső lámpák nem...én így emlékszem..
Szerintem a gazdája már készül a későbbi demonstrációs célokra. :) Nemzetközi vásárokon is állandó jelenség volt a különböző motorelemek színekre fújása, ilyenek, hogy levegőáramlás, üzemanyag, kenőolaj és kipufogógáz útja.
Tudomásom szerint: gyárilag a bal oldali lépcsővilágítás kapcsoló, tehát külső világítás használata nélkül is kapcsolható a lépcsővilágítás. A másik pedig a parkfék/megállófék kapcsolója. Ha hülyeséget mondtam cáfoljon meg valaki! :)