Persze. Az is egy dolog, hogy pl.: fél évvel később jött az eggyel kisebb rendszámú cucc... A rendszámok már akkor sem teljesen a rendről szóltak... :)
A GSX-056-ban benne van ez a felszerelés, volt szerencsém fotózni is. Azt nem tudom, merjem-e publikálni. Egy mentési gyakorlat szünetében engedtek fel rá.
Egyébként én azt figyeltem meg, hogy lényegében alapból ezzel az előkészítéssel gyártották a - nagyrészt helyis - 260-as vázakat, mindet, és csak apránként tűntek el belőlük ezek.
A 280.40A-k felújított 280.49-esek (legalábbis a BKV-nál, máshol nem), kaptak D10 UTSLL160-as motort a D2156 helyett (kivéve azokat, amelyekben már gyárilag D10 motor volt), azonkívül baromi sok dolog változott, amit te is észrevehetsz.
Urak, mi a különbség az Ikarus 280.40A és a 280.49-es típus között? Illetve annyi a kérdésem, hogy a linken található állományba vételhez írt adatok mennyire valósak? http://www.delpestibusz.hu/keptar/O400-499.html
Erősen hiányosak az ismereteid. Se azt nem írtad, hogy melyik Voláné volt, sem az alvázszáma/előző rendszámai és a sofőrök cipőmérete sincs megadva. Pedig ezek mind hallatlanul fontos adatok ám! :)
"nyilvántartásom szerint ennek a busznak a padlóján a többivel ellentétben 5-el több gumipötty volt, nézd, ezen meg a lépcsőnél még fél gumipötty is van, hát ezt így nem lett volna szabad felújítani, inkább maradt volna a kertben Balotaszőlős-alsón, ahová 1973 augusztus 17-én 12 óra 20 perckor kerúlt ki"
Ha utazol egy IC-n, és két órát késve érkezik az úticélodhoz, fogadni mernék, hogy ott dörömbölnél a pénztárban visszakövetelve a pótjegy árát! :D :D
De amúgy az hétszentség, hogy a fiaskó ellenére úgy volt kalkulálva, hogy 50000ft bevétel fedezze a fotóstúrát, különben a BKK úgy beint, mint a huzat. Tudniillik nosztalgia villamosos körörkben már azért terjedt el az, hogy érvényes napijegy helyett nosztalgia jegy a részvételi díj (mostanában 2000 körül van egy ilyen alkalomra), mert így nyoma van annak, mennyibe került, és a BKK kalkulál, hogy rentábilis-e, vagy nem. Ugyanis szeretnék követni, hogy a BKV az ilyen nosztalgia/fotósmenetekkel mennyire terheli a cég kasszáját (úgy, hogy a srácok ingyen vezetnek a saját szabadidejükben), különben bezárják a bazárt. Arról meg ne álmodozz, hogy az általatok "pórnépnek" nevezett (gratulálok...) nosztalgiázni vágyók, fotósok fogják kitermelni a busz felújításának költségeit. Az egy befektetés, egyrészt népszerűsíti a céget, másrészt illik megőzni a múltból legalább egy működőképes példányt. De akár hajthat hasznot is, bérbeadva rendezvényekre. Az itteni veteránosok ha nem is lesznek belőle milliomosok, de biztosan vállalnak esküvőket, túrákat, külföldi csoportok utaztatását, stb.