Gyönyörű ez az Ikarus 180-as kívül-belül, a hangja pedig méginkább, hiába visít úgy, hogy még a maj' egy kilóméterre lévők is meghallják... :))) Egy élmény volt a múzeum és a buszozás is, esetleg akinek van kapcsolata a kalauzokkal (netalántán Ők maguk olvasnak errefelé, vagy rátalálnak), az adja át legyen szíves, hogy mégegyszer köszönök mindent, mert ritka korrektek emberileg is, nagyon jó kis hangulata volt odafelé az egésznek! :) "Oktató Úrnak" hiába nem sikerült néha helyesen váltania, valahogy hozzátartozott az egészhez a dolog... :) Végre láttam (először) a 260T-t, belülről egy csoda, külsőre pedig olyan-amilyen, de nem sok kivetnivaló van rajta, az biztos. A kiállított Ikarus 556-os is rendben lenne, ha nem lenne ennyire lerohadva, és láthatóan nem foglalkozva vele... persze, értem én hogy nem fogják kiráncigálni és szépítgetni, de pl. egy kerékfelfújás csak-csak beleférne... gondolom. Mindenesetre tisztelem Mindenkinek, aki eltudja vezetni a 180-ast, részt vett bármilyen felújítási munkálatban, és esetleg köze van ahhoz, ahogy a mai szentendrei múzeum kinéz / amivel rendelkezik a múzeum. Persze, ennyivel nem intézném el, de nem igazán tudom itt máshogy kifejteni. :) Jó volt ez a nap, szerintem máskor is meglessük a "nosztalgia/veterán buszt", meg a múzeumot is. Nem semmi. :)
Szeretem én is Magyarországot, csak azt nem értem, hogy miért kell HDR képet csinálni egy olyan fotóból, ami önmagában is szép lenne. Tudom, divat meg minden... Most már csak egyet nem értek, hogy Rizsavi mi a fenének fotóz vasúton kívűl mást is, mert hogy buszt és várost még mindig nem tud, az egyszer biztos.... Celebnek elmegy a srác, de fotósnak gyenge....
Köszönöm. Nem gondoltam, hogy nem mindegyik IETT tulajdon (sajnos nem sokat tudok az ottani rendszerről, ezek szerint ott is valami BKK-szerűség valósult meg), olyasmire gondoltam, mint egyes helyeken a telephely szerinti eltérő fényezés.
Istanbulban és Ankarában (lehet több városban is ??) valaha minden városi busz piros-fehér volt.
(török zászló színei)
Később ebből engedtek és ugyan maradtak döntően piros-fehérek a buszok de már engedélyezték a központi színsémától való eltérést.
Még később - privatizálás után - viszont megjelentek a társasági színek.
Minden új társaság választott magának új színsémát ami már nem mindíg a piros és vaj(fehér) színkombináció volt, hanem valami egész más.
A kistársaságok gyors tönkremenetélével (ez minden privatizáció után megtörténik) a nagyobbak felvásárolták a megszűnő kisebbeket és így is ismét csökkent a színválaszták.
Megmarad(t) ugyan a több színű buszflotta de már NEM 1001 színűek csupán tucatnyi színvariáció él.
Nem tudjátok hogy mi lett a 04-78-as ikarussal? Hallottam olyat is hogy elvileg selejtezték, de az info még akkor nem volt annyira biztos, de most már jó ideje nem láttam az utakon és ezért felmerült bennem, hogy tényleg az S betüs sorra került. Még az lenne a kérdésem, hogy ha selejtezték akkor megtudná nekem valaki mondani hogy melyik buszgarázsban áll és várja a sorsát?