Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.09 0 0 84800

"Nem tudom tisztában vagy-e, hogy mennyi pénzt kapnak ennyi vasért." 

 

Újra leírom, mert nehéz volt látom, senki nem vonta kétségbe a lopás tényét.

 

"Hogy honnan szedtem, leírtam, konkrétumot tudok, de nem fogom senki orrára kötni."

 

Ebben az esetben az illetékes hatóság a segítségeddel elfogja majd az elkövetőket, akik valószínűleg nem a fotósok lesznek.

"Nyílván nem ismered az ellopás körülményeit sem. Te minden nap otthon vagy? Nem, de okoskodtál."

Ha én valahol értéket tárolok, megpróbálok gondoskodni róluk. Amennyiben ezt a lakóhelyemtől távolabb teszem és a tárolás a kert végében történik, őrizetlenül, akkor lopás esetén nem egy fórumot fogok ezért felelősnek kikiálntani. Ennyi erővel a kifosztásra került balatoni nyaralók kiválasztásánál is biztos az odavonatkozó fórumok képei irányítják útba a tolvajokat, betörőket. 

 

"Más is használhatja, pl. az illetéktelenek. Csak azzal nem vagy tisztában, hogy a Google Street Wiev nem lát be mindenhova és nincs 100%-os lefedetsége sem. Ezt se tudod, de legalább okoskodsz."

 

Ki írta hogy mindenhova belát? Ki mondta, hogy 100%-os a lefedettsége? Csak annyit akartam jelezni, hogy a Google átlát a kerítés felett, így akár az is kiszúrhat hasonló járműveket. Nem akarod őket beperelni?

"Felfogtad, hogy a járműveket fel kell újítani?"

 

Fel, persze. Csak itt senki nem beszélt semmi féle felújításról, csak állagmegőrzésről, ami továbbra sem abból áll, hogy kikúrom a kert végébe spanolni a gazzal!

 

"Egy végletekig leharcolt járművön, amin a vázszerkezet nagyrésze csere, az okoskodásod értelmezhetetlen. A leponyvázás pedig egy tipikus, "pályaszéléről bekiabáló" marhaság."


Akkor itt megint nem sikerül megérteni a lényeget. Akkor újra leírom neked a kulcsszót: ÁLLAGMEGŐRZÉS. Akkor szeretném elmagyarázni neked, hogy én hogy látom a kettő között a különbséget:

Rohasztás: A jármű valamelyik kert végében le van hányva, méteres gazban. Tárolása gyakran nyitott ajtókkal, ablakokkal történik, minden nemű gondozást mellőzve.

ÁLLAGMEGŐRZÉS (mondjuk felújításig): A jármű tárolása lehetőleg betonon történik, felbakolva, valamilyen módon védve az időjárástól  (nem, nem bebugyolálva!). A jármű rendszeres takarítás/gondozás alatt áll.

"Nem tudsz elszakadni a megmentős rögeszmédtől, mindenki azon van, hogy nagyobb anonimitást kaphasson, ami nektek fáj. Senki nem veri a mellét. Ha nem lennének általad roncsgyűjtöként megjelölt emberek, lehet, hogy felújítani se lenne mit. Ahogy Cafka Margit esetében sincs már mit."

Eme kemény 3 hozzászólásomat újra elolvastam, kerestem a rögeszmémet, de nem találtam.  Azt viszont tudom, hogy veteránjaink nagy része kerti bódéként, vagy valamilyen megváltozott funkcióban tovább szolgált, így azzal ha kismértékben is, de törődtek. 

 

"Okoskodásod fényében értelmezhetetlen, pl. a BPO-103 és sok Ikarus 55, 311 felújítása. Nyílván követed a fórumot, pl. a 222-esről is szerepelt itt kép, de te legalább az eredményeket is megcáfolod okoskodással. A GJSz udvaráról is kitakarították a roncsokat. Lett volna rá vevő, de így ebben az esetben legalább nincs roncsgyűjtő, nincs mit felújítani se és teljesült a tévelméleted, azok tényleg végérvényesen tönkre mentek."

 

Igen, a 222-es nagyon jó dolog hogy előkerült. De az új tulajdonos volt annyira igényes (ahogy hozzászólásában is jelezte), hogy fedett helyre került. És itt továbbra sem arról van szó, hogy a roncsgyűjtők járművei nem felújíthatóak, hanem arról, hogy sokszor ebben a nagy megvédésben semmisülnek meg (nem csak buszról beszélek). 

"Nem magamról, ez a véleményem a kis gennyes Ikarus buzikról :)"

 

Ők nem is adják elő a mindentudó kiskakast a szemétdombon:)

Előzmény: Törölt nick (84797)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.09 0 0 84799

"(Mondjuk a ponyvázás pont nem jó ötlet, mert gyönyörűen lecsapódik alulról a pára, és "bepálik", ami meg nem feltétlen tesz jót a fémnek..)"

Nem is légmentes lezárásról beszéltem, csak a csapadéktól való óvástól és erre mondtam a ponyvát, mint olcsó alternatíva:).

Előzmény: Mádi Gerg (84798)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.05.09 0 0 84798

Én egyetértek Silver Ghost-al, azért nem bűnös senki, hogy fotóz egyet a kerítés kinti feléről... 

 

Mint írtam pár nappal ez előtt is, hülye lennék (ha tenném) fórumról nézni, mikor az utcán sétálva is látnám/látom, hogy hol van ilyesmi... 

 

Azzal is egyet értek, hogyha a gaz benövi, akkor az már nem megmentés, inkább csak rohasztás, amit egy kis munkával, időráfordítással meg lehetne változttni, kordában tartani. 

(Mondjuk a ponyvázás pont nem jó ötlet, mert gyönyörűen lecsapódik alulról a pára, és "bepálik", ami meg nem feltétlen tesz jót a fémnek..)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.09 0 0 84797

Ilyet nem tudom honnan szedtél, pusztán annyit mertem megjegyezni, hogy nemt artom valószínűnek, hogy ezekért nagy távolságokat utaznak, felszereléssel, járművel.

 

Nem tudom tisztában vagy-e, hogy mennyi pénzt kapnak ennyi vasért. Ennél sokkal kevesebbért embert is ölnek. Hogy honnan szedtem, leírtam, konkrétumot tudok, de nem fogom senki orrára kötni. Nem tudom tisztában vagy-e, hogy mennyi pénzt kapnak ennyi vasért. Ennél sokkal kevesebbért embert is ölnek. Nyílván nem tudod, de okoskodsz.

És ennek mi köze három mozgásléptelen uazhoz? Nem azt vontam kétségbe hogy elvitték, csak rávilágítottam arra, hogy ez sok idővel és zajjal jár, ami szemet kellene szúrjon...

 

Nyílván nem ismered az ellopás körülményeit sem. Te minden nap otthon vagy? Nem, de okoskodtál.


Nos, ha szerinted valaki azért ellenség, mert egy földutról, vagy az útszéléről lő egy képet, hát akkor nem szállnék veled vitába (A három UAZ is a földútról lett lefotózva az elmondások szerint.). Abben egyetértek veled, hogy néha megszegnek szabályokat, de ezt személye válogatja. Egyébként minek járnék fotózni ha van Google Street View, ami egy autó tetejéről néz be mindenhova?:) Még a magyar gyártók raktárra készült buszait is naphosszat nlézegethetem anélkül, hogy felállnék a székből:)

 

Más is használhatja, pl. az illetéktelenek. Csak azzal nem vagy tisztában, hogy a Google Street Wiev nem lát be mindenhova és nincs 100%-os lefedetsége sem. Ezt se tudod, de legalább okoskodsz.


Őőőőőő. Megértetted amit írtam? Én a "megóvásról", a "tárolásról" beszéltem, vagyis az állagmegőrzésről. Nem tudom nálad milyen gaz nő, vagy milyen nem, de nálunk egy kis odafigyeléssel igen könnyen kordában tartható. Az pedig, hogy folymatosan takarítod, ne adj isten lefeded, csak magadnak és a későbbi felújításnak teszel jót. Most leírnám, milyen állapotba kerülhet a felfüggesztési rendszer, illetve a vázszerkezet a pőrén, keréken való tárolástól, de ezt te is biztos tudod.

 

Felfogtad, hogy a járműveket fel kell újítani? Egy végletekig leharcolt járművön, amin a vázszerkezet nagyrésze csere, az okoskodásod értelmezhetetlen. A leponyvázás pedig egy tipikus, "pályaszéléről bekiabáló" marhaság.

 

Most már tényleg nem értem, milyen hozzászólást olvastál. Minden tiszteletem azoknak akik tényleg megmentenek valamit az utókornak. Tényleg. Nekik köszönhetjük azt, hogy az a korosztály is láthat valamit a múltból aki akkor nem élt. De a magukat megmentőként beállító roncsgyűjtőket nem tudom hova tenni, bocs.

 

Nem tudsz elszakadni a megmentős rögeszmédtől, mindenki azon van, hogy nagyobb anonimitást kaphasson, ami nektek fáj. Senki nem veri a mellét. Ha nem lennének általad roncsgyűjtöként megjelölt emberek, lehet, hogy felújítani se lenne mit. Ahogy Cafka Margit esetében sincs már mit.

 

Megpróbálják? Mit? A járművek nagy része, végérvényesen tönkre megy, menthetetlen állapotba kerül, hála magának a "megmentőnek".

 

Okoskodásod fényében értelmezhetetlen, pl. a BPO-103 és sok Ikarus 55, 311 felújítása. Nyílván követed a fórumot, pl. a 222-esről is szerepelt itt kép, de te legalább az eredményeket is megcáfolod okoskodással. A GJSz udvaráról is kitakarították a roncsokat. Lett volna rá vevő, de így ebben az esetben legalább nincs roncsgyűjtő, nincs mit felújítani se és teljesült a tévelméleted, azok tényleg végérvényesen tönkre mentek.

 

Ezzel pedig mindent elmondtál magadról! Nincs több kérdésem!

 

Nem magamról, ez a véleményem a kis gennyes Ikarus buzikról :)


Előzmény: Törölt nick (84796)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84796

"Nem kell lenézni a tolvajokat sem, nem biztos, hogy te (vagy én) okosabb vagy nála, náluk. Ha te megtaláltad ezt vagy más fórumot, az illetéktelenek miért nem találhatnák meg?"

 

Ilyet nem tudom honnan szedtél, pusztán annyit mertem megjegyezni, hogy nemt artom valószínűnek, hogy ezekért nagy távolságokat utaznak, felszereléssel, járművel.

 

"És ha valóban olvasnád a fórumot, mint azt állítod, volt ide linkelve egy video (keresd meg, nem fogom belinkelni, akik valóban olvassák emlékeznek rá), amint épp ellopnak felszerelkezve egy Ikarus 260-ast. "

És ennek mi köze három mozgásléptelen uazhoz? Nem azt vontam kétségbe hogy elvitték, csak rávilágítottam arra, hogy ez sok idővel és zajjal jár, ami szemet kellene szúrjon...

 

"Mindenesetre ez az okoskodó hsz is megerősített, hogy a fémtolvaj mellett maga a közlekedés barát a másik fő ellenség. Én se megyek fotózni a más kertjébe, más se jöjjön hozzám. Tiszteld a magántulajdonom, amihez valójában senkinek semmi köze. Ez volt a kérés. Ezt igazából nem kérni kéne, hanem természetesnek kéne lennie..."

 

Nos, ha szerinted valaki azért ellenség, mert egy földutról, vagy az útszéléről lő egy képet, hát akkor nem szállnék veled vitába (A három UAZ is a földútról lett lefotózva az elmondások szerint.). Abben egyetértek veled, hogy néha megszegnek szabályokat, de ezt személye válogatja. Egyébként minek járnék fotózni ha van Google Street View, ami egy autó tetejéről néz be mindenhova?:) Még a magyar gyártók raktárra készült buszait is naphosszat nlézegethetem anélkül, hogy felállnék a székből:)

"Kispajtás csak annyit a gazról, te még életedben nem dolgoztál keményen a céljaidért, merthogy a buszt, vagy más járművet nem a fűnyíróval vagy seprűvel újítanak fel... "

 

Őőőőőő. Megértetted amit írtam? Én a "megóvásról", a "tárolásról" beszéltem, vagyis az állagmegőrzésről. Nem tudom nálad milyen gaz nő, vagy milyen nem, de nálunk egy kis odafigyeléssel igen könnyen kordában tartható. Az pedig, hogy folymatosan takarítod, ne adj isten lefeded, csak magadnak és a későbbi felújításnak teszel jót. Most leírnám, milyen állapotba kerülhet a felfüggesztési rendszer, illetve a vázszerkezet a pőrén, keréken való tárolástól, de ezt te is biztos tudod. 

 

"Légyszíves mutass már rá, hogy mégis kik verik a mellüket, hogy megmentettek valamit? Máskor meg az a baj, hogy senki nem mond semmit. Döntsétek el, hogy mégis miért szemét az, akinek van valamilyen járműve..."

 

Most már tényleg nem értem, milyen hozzászólást olvastál. Minden tiszteletem azoknak akik tényleg megmentenek valamit az utókornak. Tényleg. Nekik köszönhetjük azt, hogy az a korosztály is láthat valamit a múltból aki akkor nem élt. De a magukat megmentőként beállító roncsgyűjtőket nem tudom hova tenni, bocs. 

"Sok sikert, remélem egyszer lesz lehetőséged példát mutatni azoknak, akik legalább megpróbálják és nem a szájuk jár." 

 

Megpróbálják? Mit? A járművek nagy része, végérvényesen tönkre megy, menthetetlen állapotba kerül, hála magának a "megmentőnek". 

"Vasvillát az összes gennyes Ikarus buziba! "

 

Ezzel pedig mindent elmondtál magadról! Nincs több kérdésem!

Előzmény: Törölt nick (84795)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84795

Erre, csak annyit tudok mondani, hogy konkrétumokat tudok, veled ellentétben és a vitaindító hozzászólásomat nem véletlenül, passzióból ejtettem meg. Egyebet sajnos nem mondhatok. Nem kell lenézni a tolvajokat sem, nem biztos, hogy te (vagy én) okosabb vagy nála, náluk. Ha te megtaláltad ezt vagy más fórumot, az illetéktelenek miért nem találhatnák meg? És ha valóban olvasnád a fórumot, mint azt állítod, volt ide linkelve egy video (keresd meg, nem fogom belinkelni, akik valóban olvassák emlékeznek rá), amint épp ellopnak felszerelkezve egy Ikarus 260-ast.

Mindenesetre ez az okoskodó hsz is megerősített, hogy a fémtolvaj mellett maga a közlekedés barát a másik fő ellenség. Én se megyek fotózni a más kertjébe, más se jöjjön hozzám. Tiszteld a magántulajdonom, amihez valójában senkinek semmi köze. Ez volt a kérés. Ezt igazából nem kérni kéne, hanem természetesnek kéne lennie...

Kispajtás csak annyit a gazról, te még életedben nem dolgoztál keményen a céljaidért, merthogy a buszt, vagy más járművet nem a fűnyíróval vagy seprűvel újítanak fel...

 

Légyszíves mutass már rá, hogy mégis kik verik a mellüket, hogy megmentettek valamit? Máskor meg az a baj, hogy senki nem mond semmit. Döntsétek el, hogy mégis miért szemét az, akinek van valamilyen járműve...

 

Sok sikert, remélem egyszer lesz lehetőséged példát mutatni azoknak, akik legalább megpróbálják és nem a szájuk jár.

 

Vasvillát az összes gennyes Ikarus buziba!

 

 

Előzmény: Törölt nick (84789)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84793

Urak, a 180-as még mindig jár kifelé szombatonként a szentendrei múzeum felé?

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84791

Nem Drive, Street View, bocsánat!

Előzmény: Törölt nick (84790)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84790

Azt ki is feljtettem, hogy ha ilyen modern vasgyűjtőink lennének, akkor azok nem fórumokat, hanem a Goolge maps műhold nézetét, meg a Google Driveot használnák.... Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (84789)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84789

Kedves Margó! 

először is elnézését kérem az ismeretlenként való kérdésözönért, de aktív olvasója vagyok ezen topicoknak, és megdöbbenve olvasom az új trendet, vagyis a fotósok felelőségrevonását az állítólagos lopásokban.

Először is szeretném a teljesen privát véleményem kifejteni az ilyen "megóvásra" szánt járművekről. Gyakran megdöbbenve nézegetem a kert végébe lehányt járművek fotóit amiket bevágnak, majd a "hős" tulajok kardoskodását a képek ellen, mondván ők az utókornak "mentenek". Nem szeretném őket minősíteni, így inkább csak leírom mi a véleményem szerinti megóvás, vagyis mi lenne nekem az első dolgom ha egy ilyen jármű jutna tulajdonomba:

 

1, Fedett helyre teszem, ha nincs akkor gondosan letakarom.
2, Felbakolom.
3, Rendszeresen takarítom.


Ez három olyan dolog, ami szinte semmilyen hozzáértést, anyagi keretet nem feltételez, pusztán minimális igényességet. Ahogy az említett topicban és néha itt is látom, az ilyen járművek gyakran magukban roskadoznak valahol, odahányva, elhanyagoltan, minimális gondozást sem kapva. Gyakran nyitott ajtókkal, ablakokkal (!!!!!), méteres gazban. Ez nem állagmegőrzés, ez roncsgyűjtés.

De a lopásokra visszatérve:

Ön komolyan azt hiszi, hogy az állítólagos tolvajok internetes topikokból vadásszák össze a zsákmányt és utaznak akár több száz kilométert? Elképzelhetetlennek tartja azt, hogy az Ön által "nem láthatónak" mondott járműveket nem csak a szerencsétlen fotós látta, hanem a helybéliek is? 
Az ilyen mozgásképtelen járművek ellopásához vagy daru kell, vagy nem kevés szerszám, hogy feldarabolják (meg egy jó 7,5 tonnás teherautó). Egyik sem megy csöndben, vagy gyorsan, így nem is értem, hogy nem hallják/veszik észre a tulajok, hogy az állítólagos kert végében darabolják a kincseit?  Vagy talán valami Isten háta mögötti telekre vannak ezek kiszórva? Nem tudom.

De összefoglalva, egy dolgot akartam csak mondani. Nem kell rögtön mutogatni az első emberre aki eszünkbe jut. Ha tényleg figyelnék ezeket a képeket, akkor pesten egyetlen gazdátlan autó sem lenne... (És tessék elhinni, tettek már fel sokkal nagyobb kincseket, mint 3 db UAZ...)

 

Előzmény: Törölt nick (84762)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84788

1. Nem én kezdtem a kötözködést!

2. ...rája, magasról.

 

ON

 

Margó...

Előzmény: Mondeo Mk II (84787)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84787

1. Tényleg nem itt kéne...
2. Még mondj el magadról egy pár ilyen dolgot, és hamarosan rájön, hogy ki is vagy IRL... 

ON 

Előzmény: Törölt nick (84786)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84786

Garantálom, hogy Neki halvány lila segédfogalma sincs arról, hogy én ki vagyok in real life, ebből kifolyólag ez a megállapítés téves, hogy két ember személyes ellentéte. Ugyanis arról nem tudok nyilatkozni, hogy ő miként érez irántam, de azt tudom, hogy a nick nevem cé betűs szavát használta megjelölésemként a háttam megett. Ezért is ez a nevem............ fejezzük be.

Cafka Margit utca következik!


Margó...

Előzmény: MCA-001 (84784)
ckg471 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84785

Szerintem meg kurvaszar, és kurvára nem ide való, mégha ez is itt a megszokott.

Előzmény: MCA-001 (84784)
MCA-001 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84784

NEEEE:)

 

Tök jó olvasni egy nyitott fórumon két ember személyes ellenszenvből táplálkozó kommunikációját:)

Előzmény: Törölt nick (84780)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84783

Az. De hagyd. Ő ilyen. Tudom. Dolgoztam Vele....

 

Margó...

Előzmény: Komlósfecskés (84782)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84782

Színtiszta trollkodás amit művelsz....

Előzmény: RIKA424 (84778)
Zsoltikarus Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84781

Ráadásul már a '80-as évek végétől a Volánbusznál volt. Ez az alább leírt 1991-es évjárat miatt érdekes.

Előzmény: trlpx (84779)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84780

T., eleget egrecíroztatott maga engem a közlekdés mérnöki karon, meg a beosztottja ként is... fejezzük be.

 

Margó...

Előzmény: RIKA424 (84778)
trlpx Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84779

Szerintem erről a buszról többször meg lett erősítve hogy a közhiedelemmel ellentétben NEM Ikarus 259-es. Ha jól rémlik a Volánbusz építette, alakította át ilyenné amilyen.

Előzmény: Laszlocsik (84775)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84778

Kedves Grimbi Margó !

 

A korosztályomban a hiányos tudást tanulással pótoljuk.

 

Mivel nem ismerem az UAZ típusú buszt, Önnek meg három is volt, ráadásul ez egy buszos topik, nem topikidegen megkérdezni, hogy milyen az ?

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (84777)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84777

Mit kötekszik?

 

Margó....

Előzmény: RIKA424 (84764)
kristoof Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84776

Ezta fotót elkérhetem? Igaz nem a legszebb kép, amit láttam, de kuriózum van rajta! :-)

Előzmény: Laszlocsik (84763)
Laszlocsik Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84775

A vezetője mutatta nekem a román törzskönyvet, abba 1991 állt és, a tipusánál azt volt beirva, hogy csepel, ez utóbbit egy magyrországi kollégával kinyomoztuk, hogy a tipusa Ikarus 259, igy van felrakva a busztipusok.hu nevű honlapra is, azoka felvételek is régebb készültek ott épp a Csikszereda Szeged Kecskemét Budapest nemzetközi járatot végezte, de több mint 10 éve csak belföldön helyköziben jár, illetve pár különjáraton.

Előzmény: BPO-105 (84774)
BPO-105 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84774

91-es gyártás? Ez biztos?

Előzmény: Laszlocsik (84773)
Laszlocsik Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84773

Hát valóban énis többfélét láttam fotókon. Ez a csikszeredai 91-es gyártás, valamikor a volanbusznál közlekedett, hasonló az ikarus 250-es tipushoz, csak magasabb és a hátsó ajtó nem távműködtetésü.   

Előzmény: BPO-105 (84772)
BPO-105 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84772

Na igen, ez várható volt.

Sajnos az a helyzet, hogy többféle Ikarus 259-es létezett ugyanezen típusszámon, nem tudom, miért.

Ez a másik fajta.

Előzmény: Laszlocsik (84763)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84771

Jön a jól bevált csúsztatás...

 

Szólj, ha segítsek a valószinüleg szó értelmezésében. Remélem ez már nem a szellemi hanyatlás jelei. :)

Előzmény: RIKA424 (84770)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84770

... mindenki értette.

 

--------------

 

Hiába ha Istenek is élnek közöttünk.

 

Ő ismeri mindenki gondolatát.

 

Úgy könnyű.

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.08 0 0 84769

Olyan, mint a Ford Tranzit, MB Sprinter, WV Caravelle, T4-es stb. Ha nagyon kötekedni akarsz...

 

Valószínüleg mindenki értette.

Előzmény: RIKA424 (84764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!