Azt ki is feljtettem, hogy ha ilyen modern vasgyűjtőink lennének, akkor azok nem fórumokat, hanem a Goolge maps műhold nézetét, meg a Google Driveot használnák.... Szerintem.
először is elnézését kérem az ismeretlenként való kérdésözönért, de aktív olvasója vagyok ezen topicoknak, és megdöbbenve olvasom az új trendet, vagyis a fotósok felelőségrevonását az állítólagos lopásokban.
Először is szeretném a teljesen privát véleményem kifejteni az ilyen "megóvásra" szánt járművekről. Gyakran megdöbbenve nézegetem a kert végébe lehányt járművek fotóit amiket bevágnak, majd a "hős" tulajok kardoskodását a képek ellen, mondván ők az utókornak "mentenek". Nem szeretném őket minősíteni, így inkább csak leírom mi a véleményem szerinti megóvás, vagyis mi lenne nekem az első dolgom ha egy ilyen jármű jutna tulajdonomba:
1, Fedett helyre teszem, ha nincs akkor gondosan letakarom. 2, Felbakolom. 3, Rendszeresen takarítom.
Ez három olyan dolog, ami szinte semmilyen hozzáértést, anyagi keretet nem feltételez, pusztán minimális igényességet. Ahogy az említett topicban és néha itt is látom, az ilyen járművek gyakran magukban roskadoznak valahol, odahányva, elhanyagoltan, minimális gondozást sem kapva. Gyakran nyitott ajtókkal, ablakokkal (!!!!!), méteres gazban. Ez nem állagmegőrzés, ez roncsgyűjtés.
De a lopásokra visszatérve:
Ön komolyan azt hiszi, hogy az állítólagos tolvajok internetes topikokból vadásszák össze a zsákmányt és utaznak akár több száz kilométert? Elképzelhetetlennek tartja azt, hogy az Ön által "nem láthatónak" mondott járműveket nem csak a szerencsétlen fotós látta, hanem a helybéliek is? Az ilyen mozgásképtelen járművek ellopásához vagy daru kell, vagy nem kevés szerszám, hogy feldarabolják (meg egy jó 7,5 tonnás teherautó). Egyik sem megy csöndben, vagy gyorsan, így nem is értem, hogy nem hallják/veszik észre a tulajok, hogy az állítólagos kert végében darabolják a kincseit? Vagy talán valami Isten háta mögötti telekre vannak ezek kiszórva? Nem tudom.
De összefoglalva, egy dolgot akartam csak mondani. Nem kell rögtön mutogatni az első emberre aki eszünkbe jut. Ha tényleg figyelnék ezeket a képeket, akkor pesten egyetlen gazdátlan autó sem lenne... (És tessék elhinni, tettek már fel sokkal nagyobb kincseket, mint 3 db UAZ...)
Garantálom, hogy Neki halvány lila segédfogalma sincs arról, hogy én ki vagyok in real life, ebből kifolyólag ez a megállapítés téves, hogy két ember személyes ellentéte. Ugyanis arról nem tudok nyilatkozni, hogy ő miként érez irántam, de azt tudom, hogy a nick nevem cé betűs szavát használta megjelölésemként a háttam megett. Ezért is ez a nevem............ fejezzük be.
Szerintem erről a buszról többször meg lett erősítve hogy a közhiedelemmel ellentétben NEM Ikarus 259-es. Ha jól rémlik a Volánbusz építette, alakította át ilyenné amilyen.
A vezetője mutatta nekem a román törzskönyvet, abba 1991 állt és, a tipusánál azt volt beirva, hogy csepel, ez utóbbit egy magyrországi kollégával kinyomoztuk, hogy a tipusa Ikarus 259, igy van felrakva a busztipusok.hu nevű honlapra is, azoka felvételek is régebb készültek ott épp a Csikszereda Szeged Kecskemét Budapest nemzetközi járatot végezte, de több mint 10 éve csak belföldön helyköziben jár, illetve pár különjáraton.
Hát valóban énis többfélét láttam fotókon. Ez a csikszeredai 91-es gyártás, valamikor a volanbusznál közlekedett, hasonló az ikarus 250-es tipushoz, csak magasabb és a hátsó ajtó nem távműködtetésü.
Beszereztem pár érdekes járművet, lehet hogy felújítani nincsen időm/pénzem jelenleg (bár kettő azért haladgat, meg van egy gyári állapotú, újszerű 1965-ös veteránom is), de nem pusztulnak tovább, és ha nem én, akkor majd egy tőkeerősebb ember 'megmenti' őket.
De ha én nem tárolnám, akkor lehet évekkel később nem lenne mit "megmenteni"
A férjemmel vettünk 3 éve egy jobb állapotú UAZ-t, felújítás céljából a Honvédségtől fillérekért, még vasárban sem volt... Mindketten odavagyunk a közlekedés minden formája iránt, férjem pedig katonai múltja miatt a katonai közlekedési eszközökért.....
Megvettük, meg mellé még másik kettőt alkatrésznek, hajtás, motor miatt, mert abban a honvédségi gyenge, leharcolt volt nagyon. Mind a három autót az udvarunkban tároltuk, de egyiket sem szem előtt. Valami barom a kertünk végétől kb. 100-150 méterre lévő földútról készített egy pár fotót a kis buszokról, és felkerült ide a velünk pusztuló történelem fórumra, mint megtudtuk utólag, kb. rá egy hónapra miután eltűnt a kertünkből mind a három, magától egyébként mozgásképtelen busz.
Jó előre kinézték, mert a lopás előtti és kettővel előtti napon véreztek ki a kutyáink (valószínűleg kaptak valami patkánymérges húst…).
A képre úgy derült fény, hogy facebook oldalra is kitettük, aki látja jelezze. Egy veterános osztotta meg, annak egy ismerőse jelezte, hogy ő bizony látta a fórumon a 2 UAZ-t. Megnéztük a képeket, ami az udvarunkról készült. Az illető a hozzászólásban a képek alatt szinte pontosan megírta hol található a három gépjármű…
Az udvarból még eltűnt pár dolog, mert feltörték a tárolót, a kamrát, a nyári konyhát is. Lába kélt még a motoros fűkaszának, a fűnyírónak, a nyári konyhában lévő gáztűzhelynek, 2 teli gázpalacknak, és eltolták a robogómat, a férjem biciklijét is...