Most azt akarjátok "mondani", hogy ne írják le a busz lelőhelyét, mert a méhtelepre sűrűn járók ezt összegyűjtik, és elviszik onnan azért, mert itt le lett írva?
Ez hát.. Csak szerintem irreális?
Most linkeltetek itt híreket, hogy elvitték onnan, meg amonnan a buszokat.... (persze vélhetőleg azért, mert itt le lett írva.)
Ahhoz, hogy elvigyek egy buszt (meg sem fordulna a fejemben, mielőtt valaki azt hinné) de... Valószínűleg nem a világ másik feéről vinném, mert...
-Nincs helyi ismeretem
-Nincs hol tárolni, amíg esetleg egy kicsit "leülepedik" az ügy
-Nincsenek ismerősök
-Nem ismerem a helyi szokásokat.
Ellenben itt a városban is tudnék felsorolni pár buszt, ami félig szét van bontva, és nincs túlzottan őrizve... És ezt nem innen, hanem szimplán onnan tudom, hogy láttam. (és ismerem a helyet.)
Szerintetek majd pont a fórumról nézik ki, hogy hol van, mikor elég csak menni pár kört az utcán, és máris megvan....
Persze az megint más, ha a tulajnak kint van a tanyán, egy hullámpalával borított viskóban.
A Volánbusznál talán csak az ELK-757, a legelső sorozatgyártású 260.32 lett volna megőrzésre és megmentésre érdemes. Aki viszont a '70-es évek végére, '80-as évek elejére jellemző 256-oshoz keres felújítási alapot, az néhány helyen még találhat. (Személy szerint én egy ilyen ős-papagájt bármilyen veterántalálkozón szívesen látnék.)
"Ha a tulajdonos valóban megmentésre vásárolta az említett járműveket, akkor miért a kertjében (vagy egy zárt helyiségben) rohasztja ahelyett hogy felújítaná?"
Talán mert nincs pénze?
Viszont annyi igazság van benne, hogy sok "megmentő" végül hagyta ebek harmincadjára jutni a kincset. Hol is van az elvileg már megmentett Ikarus 415 proto? Kiskanál. Hol is van az elvileg már megmentett repülőtéri Ikarus busz (az alacsonypadlós)? Kiskanál. A néhány évvel ezelőtti BKV-ról és Volánbuszról nem is beszélve, amik szinte a teljes felújításra váró veterán buszgyüjteményüket megsemmisítették. (Szerencsére a BKV fényéveket fejlődött ebben pozitív irányba, lásd BPO-103.)
Ma "boldog tulajdonosa" lettem egy írott betűs Ikarus emblémának, végre... :) Örökre ellett / ellesz téve, úgyhogy ha más nem, ez megmarad majd az utókornak. Bár a buszon jobb helye lenne, tudom, hogy a BKV nagyívben leszarja, és ugyanúgy "kidobná" a busszal együtt, úgyhogy... jó helyen van mégiscsak. Nem, nem lelopva lett szerencsére.
Kövezzetek meg azért, amit most mondok, de létezik az az emberfajta, aki ellen nemhogy nem bír visszatartó erővel a magyar (európai) törvénykezés, hanem semmit sem ér.
Az, ha egy ilyet tetten érnének, kikötnék a kerítésre ott helyben, élve megnyúznák, és közszemlére otthagynák egy hétig, az bizony drasztikusan csökkentené az ilyen esetek számát. (Félreértés ne essék, nem kívánom ezt követendő példaként feltüntetni.)
De mint tudjuk, a hatás, az etika és a modern jog nem járnak kéz a kézben, sokkal inkább egyre jobban eltávolodnak egymástól. Ennyi.
Kérném egy kicsit visszavenni a tempót, hogy mi hol van!
Az utóbbi években elharapózott a veterán célú megörzőtt járművek ellopása. A járműveket ilyen esetben azért lopják el, hogy a MÉH telepen pénzt kapjanak érte. Buszt, teherautót, személygépkocsit egyaránt. Kedves közlekedés barátok, ha megmenteni nem tudtok semmit, legalább ne ártsatok, infót ne adjatok nyílvánosan, hogy mit honnan érdemes ellopni. Nem csak ti olvassátok!
Emeletes, 436-os, 411-es megvan. Jó helyen. Pont. Ennyi publikus. Köszönöm a megértést.
Van olyan ex. helyi Agriás 260 ill. 280-as,ami üzemel még valahol magávállalkozónál vagy más volánnál? Valamint BRF-916-ot szétvágták vagy meg van még valahol?