Keresés

Részletes keresés

BP-16-63 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84651

A motor helyesen RÁBA D10 UTSLL 190 EURO 2-es!

Előzmény: gabesz919_II (84636)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84650

És akkor haza is vezethették volna az észtek? Mert a jelenlegi cikk szempontjából ez az érdekes.

 

-------------------------

 

Ennyire azért nem lehet nehéz dolog az olvasás....................:-(((

 

1965-1989 között TÖBB cikk jelent meg az észt buszvezetők kimagasló busz gondozási tevékenységéről a magyar sajtóban.

 

Mondom több.

Emlékeim szerint úgy 5-8 cikk.

 

Amikor az Ik-250 új volt  és már a széria darabokat gyártották (tehát nem a protótípusokat) akkor egy észt buszvezető párás haza/visszahozott egy Ik-55-öt sok-sok kilóméterrel és helyette kapott egy nullkilométeres Ik-250-et.

 

Ezt az Ik-250-et 1.250.000 km után ismét visszahozták és kiállították a BNV-n.

 

Van róla fénykép.

 

Ami az én hibám : Nem az első visszahozó észt páros kapta 1966-ban az új 250-et, mert még nem is kaphatta.

Hanem a harmadik,negyedik vagy a fenetudja hányadik.

Ezt elismerem.

 

Majd megbízok egy sajtó történészt, hogy kutassa ki hány cikk jelent meg az észt buszvezetőkről a magyar sajtóban és nyugtassa meg azokat,  akiknek a hibám (elismerem) mérhetetlen szenvedést okozott.

 

Akkor azután majd nagy betűkkel kiírjuk mindenhová, hogy a vizsgálat eredménye bebizonyította, hogy NEM az első észt páros kapott új buszt, hanem például a harmadik vagy a negyedik.

 

Remélem akkor mindenki megnyugszik.

Az igazság bejelentője én leszek s közben nyilvánosan hamut szórok majd a fejemre.

 

Hisz nagy a bűnöm.

 

 

Előzmény: kisautós váltógomb (84634)
BPO-105 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84649

Rég láttam már őket, de az nem 250-es volt, hanem egy 256-os (LPY-740).

Előzmény: Törölt nick (84646)
BPO-105 Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84648

260-asok.

Előzmény: Törölt nick (84647)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84647

Ezek milyen típusú buszok?

TUDOM, HOGY FOTÓZÁST TARTANAK BENNE, MEG FILMEZÉST, ÉS ÁTÖLTÖZŐS BUSZOK, RÉGI MALÉV-ES HOMLOK VISZONYLATJELZŐ TÁBLÁVAL!!!!!!!

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84646

XVII. kerületben, a Ferihegyi úton lévő Iskolás Uszodánál szokott állni egész nap szinte egy IK250-es és egy-két IK211-es.

46 vagy 98-as busszal 2 megálló után, a Rákoskeresztúr, Postától.

Előzmény: Törölt nick (84643)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.03 0 0 84645

A Ferihegyi úton szokott parkolni kettő is az iskolánál. 

Előzmény: Törölt nick (84643)
by-169 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84644

Németországban nincs meg a roncs? Az egy 2 ajtós 180-as volt.

Előzmény: 18-09 (84641)
trlpx Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84642

Milyen nyelvű érdeklene?

Előzmény: Irizar ranger (84640)
18-09 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84641

Lehet rosszul tudom, de ez a 2 van csak.

Előzmény: norbee601 (84639)
Irizar ranger Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84640

Sziasztok!

 

Képet keresnék a fülkék hátára rakott Mogürtös lemeztáblácskáról. Valaki tudna ilyen képpel szolgálni?

 

Köszönöm!

norbee601 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84639

Ezen meg a miénken kívül maradt még 180-as?

Előzmény: 18-09 (84638)
18-09 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84638

Persze. Néha kiviszik megsimizi.

Előzmény: Scatty29 (84635)
FLR373IC12 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84637

OFF

 

Ujfigura, köszönettel venném, ha elolvasnád a Fb. postáidat, már lassan 1! hónapja (04.06.) kaptál egy levelet, de válaszra sem méltattad....  :-((((

 

ON

gabesz919_II Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84636

Rába D10 UTSLL 160 engine with Csepel S6-120U gearbox.

Előzmény: megatomek[PL] (84618)
Scatty29 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84635
kisautós váltógomb Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84634

És akkor haza is vezethették volna az észtek? Mert a jelenlegi cikk szempontjából ez az érdekes.

Előzmény: Törölt nick (84633)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84633

1967.májusában a BNV-n  mutatták be a 250-t. Szóval  1966-ban  már erősen   téma   volt a   Margit  utcában.

Előzmény: kisautós váltógomb (84631)
Köny Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84632

Azt kérdezi, hogy milyen motor és váltó van abban a buszban.

Előzmény: BP-16-63 (84626)
kisautós váltógomb Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84631

Te is rosszul emlékszel 1966-ban jelent meg a cikk, de az igaz, hogy a 250-nek még híre-hamva sem volt

Előzmény: Törölt nick (84627)
kisautós váltógomb Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84630

1966-os a cikk

Előzmény: vt976 (84592)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84628

Nyert.

 

------------------

 

Majd megkeressük az IKARUS újságban azt a hasonló tartalmú cikket, amikor két észt buszvezető új Ik-250-ért utazott ide.

 

Mint már írtam több ilyen cikk jelent meg az észt buszvezetők teljesítményeiről.

 

 

Előzmény: Törölt nick (84627)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84627

Ismét   rosszul  emlékezel.  1964-ben  jelent  meg a lenti  cikk. Akkor  az  Ik250 még  rajzasztalon sem  volt.

Előzmény: RIKA424 (84625)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84626

Annyira utálom ezeket a hatósági azonosítókat minden buszban egyforma a pontszám,a gyárija sokkal érdekesebb IKARUS C63.16.

Előzmény: megatomek[PL] (84618)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84625

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Az Észt autóbuszvezetők többször szerepeltek az Ikarusz történetében.

Amolyan pillanat képként.

 

Ha jól emlékszem ebben az esetben a két buszvezető, egy vadi új Ikarus-250-el ment vissza hazájába.

 

A Tallin-Leningrád útvonalat járták és igen sok cikk született arról a 6-8 buszvezetőről akik e viszonylatokon dolgoztak.

Több cikket lefordítottak magyarra és különböző újságokban, itthon is megjelentek.

 

Már a '80-as években történt, hogy az aktuális tavaszi BNV-n a szokásos Ikarus kiállításon állt egy sötétbordó Ikarus-250-es, mellyel észt buszvezetők 1.250.000 km-t mentek fődarab (motor+váltó+hidak) felújítás nélkül.

 

Ez ma már nem különösen kiemelkedő teljesítmény, hisz sok Scania 395/E95-ös ennél többet ment, de akkoriban ez kuriózum volt.

 

--------------------------------------------

 

Az eredeti képhez.

Az Ikarus-55-sök első szériái, melyhez a képen látható busz is tartozhatott, álltalában 400.000 -600.000 km-t futottak.

E futásteljesítmény közben egy vagy kettő felújításon estek át.

 

A Csepel motorok, akkoriban, buszokban,  kb. 100.000 km-t bírtak komoly megbontás nélkül.

Átlagban ez a 100.000 km se jöött össze, ezért 1973-ig biztosan (utána nem tudom) például a BKV-nál amelyik buszvezető páros egy Ik-620-ba épített Csepel motorral 100.000 km-t megbontás nélkül futott, az kb. egyhavi fizetésnek megfelelő prémiumot kapott.

 

Ennek fényében kell értékelni vagy lenézni a két Észt buszvezető teljesítményét.

 

 

 

 

 

Előzmény: kisautós váltógomb (84587)
cserkszcsaba Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84624

Még egy pár kép (bocsi a gépelési hibákért rosz a billentyűzet)

A vázszerkezet szerintem jó állapotban van a gép alá van bakolva könnyen megközelíthető lenne.

cserkszcsaba Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84623

Üdv mindenkinek

 

Ugyan nem vagyok aktív résztvevő a fórumon de beleolvasgatok . Na rég írtam,h találta egy pótkocsit amit érdemes lenne megmenteni csináltam képeket. Még annyit,h a varjak már megkezdték így tényleg aktuális lenne a mentési akció. Ha valakit érdekel keressen segítek a tulaj felkerítésében.

BPO-105 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84622

Látod, ez egy jó kérdés.

Előzmény: Blindmouse (84605)
LMB-706 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84621

Ez nyilvánvalóan egy büdös nagy átverés. 

Nem először panaszkodunk a kamu buszhirdetésekre. 

Előzmény: tga18.430 (84620)
tga18.430 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84620

Pont most néztem én is. Gondolom a kép csak illusztráció!!??

 

Előzmény: ujfigura (84619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!