--------------------------------------------------------------------------------------
Az Észt autóbuszvezetők többször szerepeltek az Ikarusz történetében.
Amolyan pillanat képként.
Ha jól emlékszem ebben az esetben a két buszvezető, egy vadi új Ikarus-250-el ment vissza hazájába.
A Tallin-Leningrád útvonalat járták és igen sok cikk született arról a 6-8 buszvezetőről akik e viszonylatokon dolgoztak.
Több cikket lefordítottak magyarra és különböző újságokban, itthon is megjelentek.
Már a '80-as években történt, hogy az aktuális tavaszi BNV-n a szokásos Ikarus kiállításon állt egy sötétbordó Ikarus-250-es, mellyel észt buszvezetők 1.250.000 km-t mentek fődarab (motor+váltó+hidak) felújítás nélkül.
Ez ma már nem különösen kiemelkedő teljesítmény, hisz sok Scania 395/E95-ös ennél többet ment, de akkoriban ez kuriózum volt.
--------------------------------------------
Az eredeti képhez.
Az Ikarus-55-sök első szériái, melyhez a képen látható busz is tartozhatott, álltalában 400.000 -600.000 km-t futottak.
E futásteljesítmény közben egy vagy kettő felújításon estek át.
A Csepel motorok, akkoriban, buszokban, kb. 100.000 km-t bírtak komoly megbontás nélkül.
Átlagban ez a 100.000 km se jöött össze, ezért 1973-ig biztosan (utána nem tudom) például a BKV-nál amelyik buszvezető páros egy Ik-620-ba épített Csepel motorral 100.000 km-t megbontás nélkül futott, az kb. egyhavi fizetésnek megfelelő prémiumot kapott.
Ennek fényében kell értékelni vagy lenézni a két Észt buszvezető teljesítményét.