Keresés

Részletes keresés

BP-16-63 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84626

Annyira utálom ezeket a hatósági azonosítókat minden buszban egyforma a pontszám,a gyárija sokkal érdekesebb IKARUS C63.16.

Előzmény: megatomek[PL] (84618)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84625

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Az Észt autóbuszvezetők többször szerepeltek az Ikarusz történetében.

Amolyan pillanat képként.

 

Ha jól emlékszem ebben az esetben a két buszvezető, egy vadi új Ikarus-250-el ment vissza hazájába.

 

A Tallin-Leningrád útvonalat járták és igen sok cikk született arról a 6-8 buszvezetőről akik e viszonylatokon dolgoztak.

Több cikket lefordítottak magyarra és különböző újságokban, itthon is megjelentek.

 

Már a '80-as években történt, hogy az aktuális tavaszi BNV-n a szokásos Ikarus kiállításon állt egy sötétbordó Ikarus-250-es, mellyel észt buszvezetők 1.250.000 km-t mentek fődarab (motor+váltó+hidak) felújítás nélkül.

 

Ez ma már nem különösen kiemelkedő teljesítmény, hisz sok Scania 395/E95-ös ennél többet ment, de akkoriban ez kuriózum volt.

 

--------------------------------------------

 

Az eredeti képhez.

Az Ikarus-55-sök első szériái, melyhez a képen látható busz is tartozhatott, álltalában 400.000 -600.000 km-t futottak.

E futásteljesítmény közben egy vagy kettő felújításon estek át.

 

A Csepel motorok, akkoriban, buszokban,  kb. 100.000 km-t bírtak komoly megbontás nélkül.

Átlagban ez a 100.000 km se jöött össze, ezért 1973-ig biztosan (utána nem tudom) például a BKV-nál amelyik buszvezető páros egy Ik-620-ba épített Csepel motorral 100.000 km-t megbontás nélkül futott, az kb. egyhavi fizetésnek megfelelő prémiumot kapott.

 

Ennek fényében kell értékelni vagy lenézni a két Észt buszvezető teljesítményét.

 

 

 

 

 

Előzmény: kisautós váltógomb (84587)
cserkszcsaba Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84624

Még egy pár kép (bocsi a gépelési hibákért rosz a billentyűzet)

A vázszerkezet szerintem jó állapotban van a gép alá van bakolva könnyen megközelíthető lenne.

cserkszcsaba Creative Commons License 2013.05.02 0 0 84623

Üdv mindenkinek

 

Ugyan nem vagyok aktív résztvevő a fórumon de beleolvasgatok . Na rég írtam,h találta egy pótkocsit amit érdemes lenne megmenteni csináltam képeket. Még annyit,h a varjak már megkezdték így tényleg aktuális lenne a mentési akció. Ha valakit érdekel keressen segítek a tulaj felkerítésében.

BPO-105 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84622

Látod, ez egy jó kérdés.

Előzmény: Blindmouse (84605)
LMB-706 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84621

Ez nyilvánvalóan egy büdös nagy átverés. 

Nem először panaszkodunk a kamu buszhirdetésekre. 

Előzmény: tga18.430 (84620)
tga18.430 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84620

Pont most néztem én is. Gondolom a kép csak illusztráció!!??

 

Előzmény: ujfigura (84619)
ujfigura Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84619
megatomek[PL] Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84618

What engine and gearbox has HSX-486 (Ikarus C63.30M/2) from Bacs Volan?

 

http://phototrans.net/15,220647,51.html

Scatty29 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84617
ujfigura Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84616

Ja.

 

Jó lenne, ha olvasná a gazdája, vagy legalább aki ismeri, kíváncsi lennék a történetre, hogy áll, illetve jó lenne látni a vidoefelvételt újra.

Előzmény: norbee601 (84615)
norbee601 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84615

Az volt amit elloptak?

Előzmény: ujfigura (84614)
ujfigura Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84614

Ennyira jó buli volt az ex-kisalföldes, mi, rákaptatok?

Előzmény: lacikafarkas (84608)
Szentendre Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84613

Képek vannak róluk?

Amúgy én tudok Budapesten vagy 900 vesződő Ikarus buszt :P

Előzmény: lacikafarkas (84608)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84612

A kecskeméti MÉH-telepen parkolnak?

Előzmény: lacikafarkas (84608)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84611

Melyik ez a 4 busz?

Előzmény: lacikafarkas (84608)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84610

A banki belső tanácsadót meg qvára nem érdeklik a vélemények.

 

Sőt.

 

A Fórumokról se tud. Se erről a topikról, se a többiről.

 

Ez így van rendjén. Azt pedig nem kötik a fórumozók és senkinek az orrára, hogy mit mondott valójában a "banki tanácsadó". A tiedre sem. Azt sem, hogy milyen tárgyalások folytak a hitel igényléséről. Még az árát se találtam meg egy 10 perces kereséssel a Citaroknak.

Előzmény: RIKA424 (84609)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84609

Nem váltjuk meg a világot, de nekem még szabad véleményt nyílvánítani :))

 

----------------------------------

 

Te írhatsz véleményt.

 

Kristoof írhat véleményt.

 

Sok olvtárs írhat véleményt.

 

A banki belső tanácsadót meg qvára nem érdeklik a vélemények.

 

Sőt.

 

A Fórumokról se tud. Se erről a topikról, se a többiről.

 

 

lacikafarkas Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84608

Sziasztok!!!! Önkéntes embereket keresek IKARUS BUS megmentésére!! Én már 4 buszt mentettem meg  most is tudok 2-tőt ha valakinek van kedve csatlakozni akkor az kérem jelezze( Budapest s környéke)!! Vagy ha tud valahol vesződő buszt persze csak IKarust s nincs rá esetleg keret akkor nagyon segítek!! Szállitás,alkatrész,szerelés,stb,stb . Kérek mindenkit hogy csak komoly szándékú ember keresen!! farkaslacika@citromail.hu

KPK-299 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84607

Szép lett, remélem majd jön a 180-assal együtt hétvégenként!

Előzmény: Blindmouse (84605)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84606

Válság nem csak volt, hanem van is. Ezért nagyon nehezen tudnak hitelt kihelyezni, egy ilyen buszbeszerzés pedig igencsak tuti és zsíros falat...

 

A mesekönyvben a következő fejezet, hogy csak és kizárólag egy bank volt hajlandó hitelt adni és csakis a Mercire, mert egyik bank sem szereti a tuti és zsíros falatot...

 

És kormányunk is volt 2007-ben.

Előzmény: kristoof (84604)
Blindmouse Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84605

Nem akarok szegecsszámlálóvá lenni, de:

 

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941866_526504624074592_1713263100_n.jpg

 

A "cancel" fogantyú mit keres azon az ajtószárnyon? :)

annak nem itt a helye?

 

 

Amúgy szép lett a jószág... :)

kristoof Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84604

Igen 2007-ben még adtak. Magyarra is adtak volna. Csak azóta volt egy válság és van egy kurmányunk... :-(

Előzmény: Törölt nick (84603)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84603

A kínai KingLong bóvlira is adtak hitelt...

Nem váltjuk meg a világot, de nekem még szabad véleményt nyílvánítani :)

Előzmény: RIKA424 (84600)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84602

Nyisd ki a nagy mesekönyved és mesélj arról, hogy milyen nevenincs főegységekből állna az Ikarus, mondjuk motor, váltó, futómű...

 

Én nehezen tudnám elképzelni, hogy szőke nők vásárolnak buszokat, akik csak annyit néznek egy buszon, hogy dejujj piros, bepisilek, azonnal vegyük meg.

Előzmény: RIKA424 (84601)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84601

Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne.

 

-------------------

 

 

Hamis.

 

Hamis érvelés.

 

 

Ahhoz, hogy 6-8-10 év múlva amikor valamilyen indokkal el kell adni a mostani Merciket (tételezzük fel, hogy lesz rá vmilyen indok) akkor egyforma eséllyel lehetne eladni 10 éves használt Citarót és 10 éves használt Ikarus-187-et...............nos ez hamis látásmódra, a használbusz piac ismertéségének teljes hiányára mutat.

 

Ahhoz, hogy 10 v múlva (2023-ban) bárki megvegyen 75 vagy akármennyi , akkor 10 éves használt Ikarus-187-et ahhoz a kocsit ismernie kell.

 

De nem tudja mert nincs ilyen, ha csak azt a nyamvadt egy darabot nem számítjuk ami itt a 7-sen kóvályog.

 

Ha pedig az Ikarus most legyártana 75 db-ot Budapestnnek és többet senkinek, akkor megint ott tartunk, hogy a piac, használtpiac is, bizalmatlan lenne vele mert senki sem ismeri.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84600

Sz...nak rá, hogy nekem mi a véleményem az Ikaruszról vagy Neked mi a véleményed az Ikaruszról.

 

Ilyen hitelkérelmeknél egy nevesincs banki belső tanácsadó dönt,  aki diákkora óta nem utazott se buszon, se villamoson mert autóval jár.

 

A főnöke meg aláírja azt amit a bank belső tanácsadóza (pénzügyi elemzője) elé tesz.

 

Neki a hitelkihelyezés szempontjából mindegy, hogy buszról, tratorról vagy cementkeverő gépről van szó.

Egyik se érdekli.

Az érdekli, hogy a hitel a megfelelő kamatokkal megtérüljön.

 

 

Előzmény: Törölt nick (84593)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84599

Ejj, ejj, már megint ez az álmodozás.
Ha lenne is Ikarus, 200-ast már csak ESETLEG az orosz piacra gyártanának, kivétel talán a C56, ami néhány változtatással még eladható lenne városközi buszként.
Városi busznak meg valószínűleg még ma is 412-417 jellegű buszok készülnének... Vagy valami újabb modell. De végeredményben mindegy, mert az alacsonypadlós kocsik messze nem olyan tartósak, mint a 200-asok, sajnos ez a konstrukcióból adódik. 
Azt pedig ne hidd, hogy új 200-asok rajzanának szanaszét az országban, mert az EU-ban előírások vannak lépcsőmagasságra, városi busz esetén padlómagasságra, ezeknek a 280-as kapásból nem tud megfelelni.
Az Ikarus sajnos elmúlt, feléleszteni pedig közel ugyanannyiba kerülne, mint egy új gyárat alapítani. Ha erről bővebben szeretnél olvasni, javaslom ezt a hozzászólásomat: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112222820&t=9117898

Félre ne érts, én is sajnálom, hogy már nincs Ikarus, de nem álmodozok, mert nincs értelme.

Előzmény: richard08-66 (84596)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84598

Ott a pont! :-)

Előzmény: Törölt nick (84593)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84597

Az az Ikarus megszűnt mindörökre. Ami most létezik Ikarus néven, az csak megvette a nevet, attól még egy teljesen más cég. Egyébként azt, hogy miért nem gyárt az ARC buszokat a tenderekre, lentebb már leírták elég részletesen.

Előzmény: richard08-66 (84596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!