Keresés

Részletes keresés

Blindmouse Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84605

Nem akarok szegecsszámlálóvá lenni, de:

 

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/941866_526504624074592_1713263100_n.jpg

 

A "cancel" fogantyú mit keres azon az ajtószárnyon? :)

annak nem itt a helye?

 

 

Amúgy szép lett a jószág... :)

kristoof Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84604

Igen 2007-ben még adtak. Magyarra is adtak volna. Csak azóta volt egy válság és van egy kurmányunk... :-(

Előzmény: Törölt nick (84603)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84603

A kínai KingLong bóvlira is adtak hitelt...

Nem váltjuk meg a világot, de nekem még szabad véleményt nyílvánítani :)

Előzmény: RIKA424 (84600)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84602

Nyisd ki a nagy mesekönyved és mesélj arról, hogy milyen nevenincs főegységekből állna az Ikarus, mondjuk motor, váltó, futómű...

 

Én nehezen tudnám elképzelni, hogy szőke nők vásárolnak buszokat, akik csak annyit néznek egy buszon, hogy dejujj piros, bepisilek, azonnal vegyük meg.

Előzmény: RIKA424 (84601)
RIKA424 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84601

Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne.

 

-------------------

 

 

Hamis.

 

Hamis érvelés.

 

 

Ahhoz, hogy 6-8-10 év múlva amikor valamilyen indokkal el kell adni a mostani Merciket (tételezzük fel, hogy lesz rá vmilyen indok) akkor egyforma eséllyel lehetne eladni 10 éves használt Citarót és 10 éves használt Ikarus-187-et...............nos ez hamis látásmódra, a használbusz piac ismertéségének teljes hiányára mutat.

 

Ahhoz, hogy 10 v múlva (2023-ban) bárki megvegyen 75 vagy akármennyi , akkor 10 éves használt Ikarus-187-et ahhoz a kocsit ismernie kell.

 

De nem tudja mert nincs ilyen, ha csak azt a nyamvadt egy darabot nem számítjuk ami itt a 7-sen kóvályog.

 

Ha pedig az Ikarus most legyártana 75 db-ot Budapestnnek és többet senkinek, akkor megint ott tartunk, hogy a piac, használtpiac is, bizalmatlan lenne vele mert senki sem ismeri.

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84600

Sz...nak rá, hogy nekem mi a véleményem az Ikaruszról vagy Neked mi a véleményed az Ikaruszról.

 

Ilyen hitelkérelmeknél egy nevesincs banki belső tanácsadó dönt,  aki diákkora óta nem utazott se buszon, se villamoson mert autóval jár.

 

A főnöke meg aláírja azt amit a bank belső tanácsadóza (pénzügyi elemzője) elé tesz.

 

Neki a hitelkihelyezés szempontjából mindegy, hogy buszról, tratorról vagy cementkeverő gépről van szó.

Egyik se érdekli.

Az érdekli, hogy a hitel a megfelelő kamatokkal megtérüljön.

 

 

Előzmény: Törölt nick (84593)
Mondeo Mk II Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84599

Ejj, ejj, már megint ez az álmodozás.
Ha lenne is Ikarus, 200-ast már csak ESETLEG az orosz piacra gyártanának, kivétel talán a C56, ami néhány változtatással még eladható lenne városközi buszként.
Városi busznak meg valószínűleg még ma is 412-417 jellegű buszok készülnének... Vagy valami újabb modell. De végeredményben mindegy, mert az alacsonypadlós kocsik messze nem olyan tartósak, mint a 200-asok, sajnos ez a konstrukcióból adódik. 
Azt pedig ne hidd, hogy új 200-asok rajzanának szanaszét az országban, mert az EU-ban előírások vannak lépcsőmagasságra, városi busz esetén padlómagasságra, ezeknek a 280-as kapásból nem tud megfelelni.
Az Ikarus sajnos elmúlt, feléleszteni pedig közel ugyanannyiba kerülne, mint egy új gyárat alapítani. Ha erről bővebben szeretnél olvasni, javaslom ezt a hozzászólásomat: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112222820&t=9117898

Félre ne érts, én is sajnálom, hogy már nincs Ikarus, de nem álmodozok, mert nincs értelme.

Előzmény: richard08-66 (84596)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.01 0 0 84598

Ott a pont! :-)

Előzmény: Törölt nick (84593)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84597

Az az Ikarus megszűnt mindörökre. Ami most létezik Ikarus néven, az csak megvette a nevet, attól még egy teljesen más cég. Egyébként azt, hogy miért nem gyárt az ARC buszokat a tenderekre, lentebb már leírták elég részletesen.

Előzmény: richard08-66 (84596)
richard08-66 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84596

De jó lenne....

Ha még lenne IKARUS gyár, Gyártanának szép Ikarus buszokat,

nem pedig ilyen ócska buszokat. Az IKARUS verhetetlen!!!

BP-16-63 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84595

Basszus pedig jól jött volna pár alkatrész róla!

Előzmény: D 20 (84582)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84594

5  csillagos  hozzászólás!

 

 

Előzmény: Törölt nick (84593)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84593

Megint felnyitottad a mesekönyved :)

Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne. Ez egy jól kitalált propaganda mese, hogy miért pont Mercedest kell venni. Ha ezt a mesét jó 5 évvel ezelőtt találták volna ki, akkor vajon nem egy skandináv gyökerü márkáról szólna a Merci helyett? Szerintem.

Előzmény: RIKA424 (84586)
vt976 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84592

Melyik évben íródhatott a cikk?

Előzmény: kisautós váltógomb (84587)
7-es troli Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84591

13 db :-)

Előzmény: RIKA424 (84580)
Blindmouse Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84590

Gondolom magyar szokás szerint szétvágták.

Előzmény: Köny (84589)
Köny Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84589

Tök jó sztori...

Vajon mi lett utána a busz sorsa?

Előzmény: kisautós váltógomb (84587)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84588
Ez csak a magyar kormány zsigeri s...ggnyalási mentalitása, rohadtul nem érdekli a Mercedest hogy ide adja el a 159t vagy máshova.

Amiért a német idejön az a 300 euróért dolgozó magyar.

Kecskemétet is "gazdaságos" módon építették fel, más gyárakból összekukázott lehasznált gyártóberendezésekkel, stb. Abszolút másodvonalbeli telephely. Ellentétben a győri Audival, ami sokkal komolyabb beruházás és sokkal fontosabb pozíciója van a cégben.
Előzmény: D 20 (84584)
kisautós váltógomb Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84587

RIKA424 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84586

Nem.

 

Nem annyival jobbak.

 

A magyar gyártókat senki se tiltja ki a tenderekről.

de mivel dr.Fónagy már 3 éve buszbeszerzési stoppot rendelt el (nulla beszerzés) ezért a magyar gyártók nem tudnak felmutatni referenciákat a nagy tendereken mert az igazán minimális követelményeknek (10-15 eladott busz ugyannak az üzemeltetőnek az elmúlt 2-3 évben) sem felelnek meg.

Ez a pro prímo.

 

Pro secundó:

 

Mivel ez a vásárlás HITELBŐL történik, hisz Széles Gábornak sincs otthon a cihában 159-szer 70 millió forintja, ezért a hitelt folyósító bank, kiköti, hogy csak olyan buszra ad pénzt, amit a cég becsődölése esetén (erre van esély) ha veszteséggel is de tovább tud adni.

Ez részükről logikus kikötés, hisz az Ő pénzüket költi Széles.

 

A bank pedig nem tudna mit kezdeni ha a VT Transmann bedőlne, a nyakán maradt 159 db Ikarus= leánykori nevén ARC busszal.

 

Ha Széles a Mercikkel döl be, akkor a bank elkönyvel kocsinként még plusz 10-20% értékvesztést a normál amortizáción felül és kiszáll az üzletből.

 

de ha Széles az ARC-Ikarussal dőlne be, akkor a bank bukná a befektetzett pénze kb. 90%-át, mert fillérekért tudná valahová (mondjuk Moldáviába ??) elsózni a nyakán maradt 159 db ARC-Ikarust.

 

 

Előzmény: jázminapja (84583)
jázminapja Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84585

Ja, már értem...

Előzmény: D 20 (84584)
D 20 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84584

Ha már Kecskemétre hozták a gyárukat, cserébe támogatjuk jobban a nemzetgazdaságukat...

Előzmény: jázminapja (84583)
jázminapja Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84583

Szörnyű! Az offtopic Citaro-k helyett inkább tőlük rendelt volna a BKK. Vagy annyival jobbak?

Előzmény: RIKA424 (84580)
D 20 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84582

Ezt a régi hírdetést taglaltuk anno; egy figura fel is hívta a hirdetőt.
Már akkor nem volt meg a kasztnija a 211-esnek.
Az ilyen 2éves avult hirdetéseket automatikusan törölni kéne...

Előzmény: by-169 (84576)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84581

Kiváló minőségben elkészített kapkodó montázs.

 

 

Előzmény: KZX003 (84577)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84580

Igen.

 

Most megnyerték a szegedi troli tendert.

 

Oda készítenek (8-10 ??) üres csuklós troli kasztnit.

 

 

Előzmény: jázminapja (84578)
D 20 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84579

A múlkor volt újfent téma a csernobili Ikarus-os segedelem.
Ezt a képet fb-on találtam.

Valami montázs lehet.

jázminapja Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84578

A V187 projekttel mi van? Egy busz épült, és ennyi?

KZX003 Creative Commons License 2013.04.30 0 0 84577

Köszönöm. Ha már a képeim tetszenek, nézzétek meg a videómat is; szerepelnek benne ezek az öreg csodák is. :)

Előzmény: EKM-765 (84557)
by-169 Creative Commons License 2013.04.29 0 0 84576

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!