Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amik gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú[...] Bővebben!Tovább »
Azt amúgy én se hiszem hogy a fémgyűjtő cigók a fórumról szednék a tippeket hol van "vás". Azt már annál inkább hogy a gyűjtőszenvedélyes "közlekedésbarátok" akiknek a BPO-103-ból is bőven kellett ez-az-amaz. És abból se a fém tűnt el.
"Persze jogos az is.."-"de ez már tényleg nem az én (mi ) dolgum (unk)"... de az első bekezdés is elég zavaros, bár az is lehet nekem vannak szövegértési problémáim.
Mindenesetre az én olvasatomban az lenne a lényeg, hogy a megmentett "védett" helyen tartott vasakat nem kellene bolygatni. Már csak neked kellene eldönteni melyik oldalon is állsz.
Bocs mindenkitől, hogy beleszóltam, de nincs kedvem oldalakon át azt görgetni, hogy muti már meg hol van nem gáz nem viszik le úgyse rozsdaboglya stb...
Szóval itt én nem az ellen próbáltam érvelni, hogy "mondja már, hogy mi van vele", hanem az ellen, hogy valaki a lelőhelyét "elárulja" kb 50 embernek, miközben több százan már tudnak róla.
Persze jogos az is, hogy néha-néha dobhatna fel egy-két képet, hogy hogy halad, vagy egy kis infót, de ez már tényleg nem az én (mi ) dolgum (unk).
Nekem is úgy van megmentve a gépem, (nem busz de veterán) hogy majd lesz belőle valami. Elég sok dolog felül tudja írni ezeket a terveket, főleg ha az ember közben épp az életbe bontogatja a szárnyait.
Szerintem inkább akkor oszd az észt, amikor neked is lesz egy roncsod és nem lesz hozzá épp pénzed... Megérted vagy sem, nem véletlenül van egy két vas tartózkodási helye titokban, mivel senkinek nem hiányzik a cigánykodás.
Most azt akarjátok "mondani", hogy ne írják le a busz lelőhelyét, mert a méhtelepre sűrűn járók ezt összegyűjtik, és elviszik onnan azért, mert itt le lett írva?
Ez hát.. Csak szerintem irreális?
Most linkeltetek itt híreket, hogy elvitték onnan, meg amonnan a buszokat.... (persze vélhetőleg azért, mert itt le lett írva.)
Ahhoz, hogy elvigyek egy buszt (meg sem fordulna a fejemben, mielőtt valaki azt hinné) de... Valószínűleg nem a világ másik feéről vinném, mert...
-Nincs helyi ismeretem
-Nincs hol tárolni, amíg esetleg egy kicsit "leülepedik" az ügy
-Nincsenek ismerősök
-Nem ismerem a helyi szokásokat.
Ellenben itt a városban is tudnék felsorolni pár buszt, ami félig szét van bontva, és nincs túlzottan őrizve... És ezt nem innen, hanem szimplán onnan tudom, hogy láttam. (és ismerem a helyet.)
Szerintetek majd pont a fórumról nézik ki, hogy hol van, mikor elég csak menni pár kört az utcán, és máris megvan....
Persze az megint más, ha a tulajnak kint van a tanyán, egy hullámpalával borított viskóban.
A Volánbusznál talán csak az ELK-757, a legelső sorozatgyártású 260.32 lett volna megőrzésre és megmentésre érdemes. Aki viszont a '70-es évek végére, '80-as évek elejére jellemző 256-oshoz keres felújítási alapot, az néhány helyen még találhat. (Személy szerint én egy ilyen ős-papagájt bármilyen veterántalálkozón szívesen látnék.)
"Ha a tulajdonos valóban megmentésre vásárolta az említett járműveket, akkor miért a kertjében (vagy egy zárt helyiségben) rohasztja ahelyett hogy felújítaná?"
Talán mert nincs pénze?
Viszont annyi igazság van benne, hogy sok "megmentő" végül hagyta ebek harmincadjára jutni a kincset. Hol is van az elvileg már megmentett Ikarus 415 proto? Kiskanál. Hol is van az elvileg már megmentett repülőtéri Ikarus busz (az alacsonypadlós)? Kiskanál. A néhány évvel ezelőtti BKV-ról és Volánbuszról nem is beszélve, amik szinte a teljes felújításra váró veterán buszgyüjteményüket megsemmisítették. (Szerencsére a BKV fényéveket fejlődött ebben pozitív irányba, lásd BPO-103.)
Ma "boldog tulajdonosa" lettem egy írott betűs Ikarus emblémának, végre... :) Örökre ellett / ellesz téve, úgyhogy ha más nem, ez megmarad majd az utókornak. Bár a buszon jobb helye lenne, tudom, hogy a BKV nagyívben leszarja, és ugyanúgy "kidobná" a busszal együtt, úgyhogy... jó helyen van mégiscsak. Nem, nem lelopva lett szerencsére.
Kövezzetek meg azért, amit most mondok, de létezik az az emberfajta, aki ellen nemhogy nem bír visszatartó erővel a magyar (európai) törvénykezés, hanem semmit sem ér.
Az, ha egy ilyet tetten érnének, kikötnék a kerítésre ott helyben, élve megnyúznák, és közszemlére otthagynák egy hétig, az bizony drasztikusan csökkentené az ilyen esetek számát. (Félreértés ne essék, nem kívánom ezt követendő példaként feltüntetni.)
De mint tudjuk, a hatás, az etika és a modern jog nem járnak kéz a kézben, sokkal inkább egyre jobban eltávolodnak egymástól. Ennyi.
Kérném egy kicsit visszavenni a tempót, hogy mi hol van!
Az utóbbi években elharapózott a veterán célú megörzőtt járművek ellopása. A járműveket ilyen esetben azért lopják el, hogy a MÉH telepen pénzt kapjanak érte. Buszt, teherautót, személygépkocsit egyaránt. Kedves közlekedés barátok, ha megmenteni nem tudtok semmit, legalább ne ártsatok, infót ne adjatok nyílvánosan, hogy mit honnan érdemes ellopni. Nem csak ti olvassátok!
Emeletes, 436-os, 411-es megvan. Jó helyen. Pont. Ennyi publikus. Köszönöm a megértést.
Van olyan ex. helyi Agriás 260 ill. 280-as,ami üzemel még valahol magávállalkozónál vagy más volánnál? Valamint BRF-916-ot szétvágták vagy meg van még valahol?
Szavakat szerintem nem igazán lehet erre írni, csodálatos, ennyi. :)
cdjbatyo: Nagyon szép, szépen haladtok vele, kívánom hogy minden úgy sikerüljön ahogy Ti gondoljátok! Egy igazi mesterművet nehezebb összerakni, mint egy kis modell járgányt...! :)
Nem, azon a képeslapon egy magyar makettező keze munkája látható. Ugyan olyan van kiállítva a közlekedési múzeumban is, mint ami azon a bizonyos képeslapon szerepelt, csak BKV -s festéssel.
Pilóta is van benne. Anno létezett olyan limitált postai levelezőlap, amin ugyanilyen fényezésű 180-as modell szerepelt sötétzöld háttérrel. Nem lehetett ez?
Jó lenne tudni, hogy a most látott remekmű mikori építés...
Na, köszi az infót, kicsit félrenéztem ezek szerint! :) Merrefelé járt? Egy veterános találkozóról tudtam, de az sem Budapesten volt... esetleg van valami oldal, ahol lehet követni, hogy hol vannak ilyen összejövetelek?
Ha jól láttam, akkor egy Ikarus 31-es volt a csoda, piros színű, szép, krómozott felnikkel. Ő kihez / mihez tartozik, mit keresett itt a 14. - 16. kerületnél? :)
"A miskolci Ik 180-as példányok közül egy darabot az MVK Rt. megmentett az utókornak, a 90-es években felújította, majd a szentendrei Tömegközlekedési Múzeumba szállította."
És akkor haza is vezethették volna az észtek? Mert a jelenlegi cikk szempontjából ez az érdekes.
-------------------------
Ennyire azért nem lehet nehéz dolog az olvasás....................:-(((
1965-1989 között TÖBB cikk jelent meg az észt buszvezetők kimagasló busz gondozási tevékenységéről a magyar sajtóban.
Mondom több.
Emlékeim szerint úgy 5-8 cikk.
Amikor az Ik-250 új volt és már a széria darabokat gyártották (tehát nem a protótípusokat) akkor egy észt buszvezető párás haza/visszahozott egy Ik-55-öt sok-sok kilóméterrel és helyette kapott egy nullkilométeres Ik-250-et.
Ezt az Ik-250-et 1.250.000 km után ismét visszahozták és kiállították a BNV-n.
Van róla fénykép.
Ami az én hibám : Nem az első visszahozó észt páros kapta 1966-ban az új 250-et, mert még nem is kaphatta.
Hanem a harmadik,negyedik vagy a fenetudja hányadik.
Ezt elismerem.
Majd megbízok egy sajtó történészt, hogy kutassa ki hány cikk jelent meg az észt buszvezetőkről a magyar sajtóban és nyugtassa meg azokat, akiknek a hibám (elismerem) mérhetetlen szenvedést okozott.
Akkor azután majd nagy betűkkel kiírjuk mindenhová, hogy a vizsgálat eredménye bebizonyította, hogy NEM az első észt páros kapott új buszt, hanem például a harmadik vagy a negyedik.
Remélem akkor mindenki megnyugszik.
Az igazság bejelentője én leszek s közben nyilvánosan hamut szórok majd a fejemre.
Az Észt autóbuszvezetők többször szerepeltek az Ikarusz történetében.
Amolyan pillanat képként.
Ha jól emlékszem ebben az esetben a két buszvezető, egy vadi új Ikarus-250-el ment vissza hazájába.
A Tallin-Leningrád útvonalat járták és igen sok cikk született arról a 6-8 buszvezetőről akik e viszonylatokon dolgoztak.
Több cikket lefordítottak magyarra és különböző újságokban, itthon is megjelentek.
Már a '80-as években történt, hogy az aktuális tavaszi BNV-n a szokásos Ikarus kiállításon állt egy sötétbordó Ikarus-250-es, mellyel észt buszvezetők 1.250.000 km-t mentek fődarab (motor+váltó+hidak) felújítás nélkül.
Ez ma már nem különösen kiemelkedő teljesítmény, hisz sok Scania 395/E95-ös ennél többet ment, de akkoriban ez kuriózum volt.
--------------------------------------------
Az eredeti képhez.
Az Ikarus-55-sök első szériái, melyhez a képen látható busz is tartozhatott, álltalában 400.000 -600.000 km-t futottak.
E futásteljesítmény közben egy vagy kettő felújításon estek át.
A Csepel motorok, akkoriban, buszokban, kb. 100.000 km-t bírtak komoly megbontás nélkül.
Átlagban ez a 100.000 km se jöött össze, ezért 1973-ig biztosan (utána nem tudom) például a BKV-nál amelyik buszvezető páros egy Ik-620-ba épített Csepel motorral 100.000 km-t megbontás nélkül futott, az kb. egyhavi fizetésnek megfelelő prémiumot kapott.
Ennek fényében kell értékelni vagy lenézni a két Észt buszvezető teljesítményét.
Ugyan nem vagyok aktív résztvevő a fórumon de beleolvasgatok . Na rég írtam,h találta egy pótkocsit amit érdemes lenne megmenteni csináltam képeket. Még annyit,h a varjak már megkezdték így tényleg aktuális lenne a mentési akció. Ha valakit érdekel keressen segítek a tulaj felkerítésében.
A banki belső tanácsadót meg qvára nem érdeklik a vélemények.
Sőt.
A Fórumokról se tud. Se erről a topikról, se a többiről.
Ez így van rendjén. Azt pedig nem kötik a fórumozók és senkinek az orrára, hogy mit mondott valójában a "banki tanácsadó". A tiedre sem. Azt sem, hogy milyen tárgyalások folytak a hitel igényléséről. Még az árát se találtam meg egy 10 perces kereséssel a Citaroknak.
Sziasztok!!!! Önkéntes embereket keresek IKARUS BUS megmentésére!! Én már 4 buszt mentettem meg most is tudok 2-tőt ha valakinek van kedve csatlakozni akkor az kérem jelezze( Budapest s környéke)!! Vagy ha tud valahol vesződő buszt persze csak IKarust s nincs rá esetleg keret akkor nagyon segítek!! Szállitás,alkatrész,szerelés,stb,stb . Kérek mindenkit hogy csak komoly szándékú ember keresen!! farkaslacika@citromail.hu
Válság nem csak volt, hanem van is. Ezért nagyon nehezen tudnak hitelt kihelyezni, egy ilyen buszbeszerzés pedig igencsak tuti és zsíros falat...
A mesekönyvben a következő fejezet, hogy csak és kizárólag egy bank volt hajlandó hitelt adni és csakis a Mercire, mert egyik bank sem szereti a tuti és zsíros falatot...
Nyisd ki a nagy mesekönyved és mesélj arról, hogy milyen nevenincs főegységekből állna az Ikarus, mondjuk motor, váltó, futómű...
Én nehezen tudnám elképzelni, hogy szőke nők vásárolnak buszokat, akik csak annyit néznek egy buszon, hogy dejujj piros, bepisilek, azonnal vegyük meg.
Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne.
-------------------
Hamis.
Hamis érvelés.
Ahhoz, hogy 6-8-10 év múlva amikor valamilyen indokkal el kell adni a mostani Merciket (tételezzük fel, hogy lesz rá vmilyen indok) akkor egyforma eséllyel lehetne eladni 10 éves használt Citarót és 10 éves használt Ikarus-187-et...............nos ez hamis látásmódra, a használbusz piac ismertéségének teljes hiányára mutat.
Ahhoz, hogy 10 v múlva (2023-ban) bárki megvegyen 75 vagy akármennyi , akkor 10 éves használt Ikarus-187-et ahhoz a kocsit ismernie kell.
De nem tudja mert nincs ilyen, ha csak azt a nyamvadt egy darabot nem számítjuk ami itt a 7-sen kóvályog.
Ha pedig az Ikarus most legyártana 75 db-ot Budapestnnek és többet senkinek, akkor megint ott tartunk, hogy a piac, használtpiac is, bizalmatlan lenne vele mert senki sem ismeri.
Ejj, ejj, már megint ez az álmodozás. Ha lenne is Ikarus, 200-ast már csak ESETLEG az orosz piacra gyártanának, kivétel talán a C56, ami néhány változtatással még eladható lenne városközi buszként. Városi busznak meg valószínűleg még ma is 412-417 jellegű buszok készülnének... Vagy valami újabb modell. De végeredményben mindegy, mert az alacsonypadlós kocsik messze nem olyan tartósak, mint a 200-asok, sajnos ez a konstrukcióból adódik. Azt pedig ne hidd, hogy új 200-asok rajzanának szanaszét az országban, mert az EU-ban előírások vannak lépcsőmagasságra, városi busz esetén padlómagasságra, ezeknek a 280-as kapásból nem tud megfelelni. Az Ikarus sajnos elmúlt, feléleszteni pedig közel ugyanannyiba kerülne, mint egy új gyárat alapítani. Ha erről bővebben szeretnél olvasni, javaslom ezt a hozzászólásomat: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=112222820&t=9117898
Félre ne érts, én is sajnálom, hogy már nincs Ikarus, de nem álmodozok, mert nincs értelme.
Az az Ikarus megszűnt mindörökre. Ami most létezik Ikarus néven, az csak megvette a nevet, attól még egy teljesen más cég. Egyébként azt, hogy miért nem gyárt az ARC buszokat a tenderekre, lentebb már leírták elég részletesen.
Majd a használt Mercikre mint a sas rárepül egész Nyugat-Európa, persze... Használtan ugyanannyi lehet az értéke, mint a használt Ikarusnak, tekintettel, hogy a használt Mercinek a felvevő piaca is ugyanott lesz, ahol a használt Ikarusé lenne. Ez egy jól kitalált propaganda mese, hogy miért pont Mercedest kell venni. Ha ezt a mesét jó 5 évvel ezelőtt találták volna ki, akkor vajon nem egy skandináv gyökerü márkáról szólna a Merci helyett? Szerintem.
Ez csak a magyar kormány zsigeri s...ggnyalási mentalitása, rohadtul nem érdekli a Mercedest hogy ide adja el a 159t vagy máshova.
Amiért a német idejön az a 300 euróért dolgozó magyar.
Kecskemétet is "gazdaságos" módon építették fel, más gyárakból összekukázott lehasznált gyártóberendezésekkel, stb. Abszolút másodvonalbeli telephely. Ellentétben a győri Audival, ami sokkal komolyabb beruházás és sokkal fontosabb pozíciója van a cégben.
A magyar gyártókat senki se tiltja ki a tenderekről.
de mivel dr.Fónagy már 3 éve buszbeszerzési stoppot rendelt el (nulla beszerzés) ezért a magyar gyártók nem tudnak felmutatni referenciákat a nagy tendereken mert az igazán minimális követelményeknek (10-15 eladott busz ugyannak az üzemeltetőnek az elmúlt 2-3 évben) sem felelnek meg.
Ez a pro prímo.
Pro secundó:
Mivel ez a vásárlás HITELBŐL történik, hisz Széles Gábornak sincs otthon a cihában 159-szer 70 millió forintja, ezért a hitelt folyósító bank, kiköti, hogy csak olyan buszra ad pénzt, amit a cég becsődölése esetén (erre van esély) ha veszteséggel is de tovább tud adni.
Ez részükről logikus kikötés, hisz az Ő pénzüket költi Széles.
A bank pedig nem tudna mit kezdeni ha a VT Transmann bedőlne, a nyakán maradt 159 db Ikarus= leánykori nevén ARC busszal.
Ha Széles a Mercikkel döl be, akkor a bank elkönyvel kocsinként még plusz 10-20% értékvesztést a normál amortizáción felül és kiszáll az üzletből.
de ha Széles az ARC-Ikarussal dőlne be, akkor a bank bukná a befektetzett pénze kb. 90%-át, mert fillérekért tudná valahová (mondjuk Moldáviába ??) elsózni a nyakán maradt 159 db ARC-Ikarust.
Ezt a régi hírdetést taglaltuk anno; egy figura fel is hívta a hirdetőt. Már akkor nem volt meg a kasztnija a 211-esnek. Az ilyen 2éves avult hirdetéseket automatikusan törölni kéne...
Nem ugatok, hanem segítettem (akartam), de kár volt. Rosszindulatú vagy, de nem érdekel. Eredeti állapot: ahogy megvásárolta az eladótól. Nem nyúltak hozzá azóta. Ennyi. :D
Ha már ennyire szeretsz beleugatni mindenbe, akkor azt is magyarázd meg, hogy értette az olvtárs, hogy "és eredeti állapotában van". Szerencsére én tudom a megoldást, így már csak a ti szellemi csatátok kimenetelére vagyok kíváncsi.
Tudom, uncsi, de tényleg fájó, hogy nincs csuklós 620-asunk. Aki esetleg épp ilyet támaszt fel, (ha van ilyen), néha életjelet adhatna magáról akár képek formájában. De köszi, jó képek!
Szimplán egy jóindulatú, humoros megjegyzés volt. Nem látok benne semmi olyat, amiért elő lehetne venni bárkit is.. Utasítás szerint jártak erre a buszok, tehát snekinek semmi baja nem lesz belőle. Nem utaspanasz volt, csak egy jópofa megjegyzés..
Nem ráncigálja meg őket senki, itt van kijelölve a foduló.
Szóval a félreértések elkerülése végett: semmiféle rali nem volt, csak a 2-24V buszok nem tudtak hol megfordulni, és itt a prérin volt kijelölve a fordulóhely.
A felvert por meg nem a sebesség hanem a szárazság miatt van.
Köszi a képeket, és a múlktori választ is valakitől, hogy innen jött a látott 55-ös...! :) Gyönyörűek a képek, a képeken is a buszok, és élőben is az 55, sajnos fényképezéshez igencsak csipkedte magát... :)
Ritkán látok már Volános Ikarus 260/280-at, na meg alapjában véve ritkán utazok a társasággal, úgyhogy 1x-1x lekapom a buszokat. Elgondolkodtam hogy egy-kettő szebb BKV-sat is kellene, gondolom lassacskán mennek a kukába/máshova ahol egyáltalán nem járok, ahogy az újakat majd forgalomba állítják.
Hivatalos buszforduló itt van, az adott útviszonyhoz képest olyan sebességgel mennek amivel megengedett, továbbá itt utast sem szállítanak, mert a Közvágóhídnál lekell szállniuk.
De már többen kifejtették, hogy nem 'raliztak' hanem nagyon lassan mentek, csak nagy a por a földúton. A Kf-es snow drift természetesen más, de arra rá lehet fogni, hogy kipróbálta, mennyire irányítható téli útviszonyok között :D Kicsit túl nagy hisztit érzek itt pár kép láttán, bizonyos embereknél.
Ha nem látnád, itt nem épp a kifejezéssel lenne gond (ami amugy tökéletes), hanem ha valamivel lenne is az az amit a képen látunk. Biztos hogy a közvagyont, a köz tulajdonát ralizásra kell használni szünetben/ráérésből? És RIKA úr még mindig be lehet szívva mert ez a tevékenység meg amúgy még semmit sem árul el arról, hogy a vezető jó vagy rossz sofőr. :D
Az ilyen " ralisat játszik" kifejezéssel vigyázni kellene ám !!!
Emlékezzünk csak a Fürst Garázsban csúszkáló buszra.. Az is nagy havat vert fel.
Mondjuk aki azt videóra vette, az is inkább a saját munkájával foglakozott volna, mint másnak kellemetlenséget okozva a világhálóra tölti fel a saját baromságát. A média meg jót csámcsogott rajta. Mintha ezvolna a legnagyobb gond.
A Te képeidról is legalább a kocsik rendszámait letkarhatnád, ha ilyen megjegyzéseket fűzöl a hozzászólásodban !
Beszéltem a Németh Lászlóval, és mondta, hogy festeni kell a buszát. Meséltem a buszodról neki, és a pótkerékről. Mondta nekem, hogy neki nem hitték el amikor mesélte, hogy volt aminek hátul volt a pótkereke a hátfalon. Mondtam neki, hogy nagyon precízen készül a buszod. Aztán kaptam egy nosztalgia jegyet tőle.
Van egy online magazinom, és a 2013/6-os számba szeretnék egy fotóösszeállítást csinálni az Ikarus 180-ról, ami most rója köreit a Széll Kálmán tér-Szentendre között.
Ha vannak itt olyanok, akik voltak rajta, vagy végigfotózták, és szeretnék a képeiket a magazin oldalain látni, akkor azokat kérem, hogy linkeljék ide be, vagy a mail címemre (sdzrt[kukac]gmail[pont]com a buszról készült képeiekt. A képeken mindenképp legyen vízjel, a félreértések elkerülése végett.
Hanyas Ikarus lehet? Kicsit később többet is látni a belteréből. Közel-keleti a hangulat, de mintha valahol azt olvastam volna, hogy Romániában forgatták a videót.
A Webasto (illetve mostmár Spheros) már több mint 75 éve gyárt tetőrendszereket, nem csoda ha az Ikarusnál megvették a licencet és alkalmazták a buszokban :)
Szeretném tisztázni, hogy a most következő pár sor nem az ez előtt lévő "vita" (vagy nem is tudom mi)-re válasz, csupán csak ez váltotta ki belőlem azt, hogy leírjam.
Mit várnak az emberek tőlünk, fiataloktól, ha még ők maguk se tudnak értelmesen, kultúráltan társalogni, egy olyan fórumon, ahol csak az Ikarus a téma, egy (pl.) német busz már off.
Ténylegesen csak az Ikarus van ilyen szempontból, de az egymás szidása az simán elfér.
(Természetesen nem szószerinti anyázásról beszélek, de ha a sz.t burkoljuk, az attól még az marad.)
A válaszokat megelőlegezem magamnak:
Okosabb maradtál volna, ha csendben maradtál volna. - vagy valami hasonló.
(én ezt bemagyarázom magamnak azzal, hogy , építő szándék vezérelt, illetve fiatal vagyok, ezért lehetek hülye :) )
Én tényleg nem azért olvasom ezt a fórumot, hogy nyuszikákról (bocs a konkrét példáért) menjen a csevej, de ha belekérdezek egy másik márkába, akkor kapjam a 20hsz-t miszerint ne offoljak.
Bocsánat az offért, bocs, hogy nem maradtam csöndben!
2. elnézést hogy van egy kreatív ötletem arról hogy ha már nyolcvanas évekbeli állapot, akkor lenne értelme meglőni egy korabeli hangulatot árasztó fotón, mint anno a gyári képek.
3. elhiszem hogy frusztrál téged az hogy én még vizuális dokumentáció kategóriának sem tartom amiket megosztottál róla, de azon már rég átléptem, és egyszerűen ignorálom a múltkori hisztid óta.
4. Mi az hogy "be se tudsz jutni?" ez nem így működik ilyen esetben. ha valaki valamit meg akar örökíttetni, és pont arra van szüksége, amit én tudok, akkor megkeres, és akkor lehet tárgyalni arról hogy mi mennyi merre meddig.. (a 2. pontban taglalt történet mondjuk kicsit más elbírálás alá esik)
A szegeccszámlálók majd fujjogva fordulnak el.. :D
Szerintem nem baj ha egyben van a pánt.. amig a csillag alakú "agy" megmarad. :)
Ha kész van akkor titokban ki kéne vinni valami Ikarus related helyszínre rendesen megfotózni a 2 méterre félkörben mobiltelefont nyomkodó közönséget elkerülve :D
Túl lehet élni, ezt mondom. Végülis meg lehet anélkül lenni, hogy nem látjuk a három tört vágást a keréken, márpedig én sajnos kb. csak annyira fogom látni az elkövetkezendő 10 évben. Ugyanolyan szép teljesítmény ettől még a felújítása.
Az hogy a kerékpánt nem marad trilexes, hanem hegesztett, vagy leginkább tömlő nélküli lesz, az jelentéktelen. Ez már üzemeltetési szempontból indokolt.
(De inkább nem kötekszem. Gyönyörű kocsi lesz, ez a lényeg. Szívesen megcsodálom majd, ha kész lesz, mert többek között az ő felújításáért drukkoltam nagyon.)
Szerintem amik le vannak festve alkatrészek, azok anyagában szinezett elemek. Igaz látszik a kerékdobnál a festés. Nem néztem meg, hogy a fekete az esetleg konzerváló védőréteg e. De az is lehet.
Nekem úgy tűnik, hogy ott fényezik le, ahol a későbbi fényezés elütne a korábbitól. Például az ajtó és a homlokfal itthon van fényezve, aztán mellettük még egy kicsit belepacsmagoltak. Vagy a kényes helyeket fújták le(kerékjárat), hogy ámerikában már csak a durvája maradjon, aminek neki lehet esni.
Ezt természetesen tudom, azt viszont továbbra sem értem, hogy mi értelme van annak, hogy itt-ott belefényeznek. Akkor már miért nem kint fújják le az egész buszt?
Üdv! Valaki véletlenül nem tudja, hogy a "nosztaglia" 180-as honnan indul a Széll Kállmán térről, illetve hogy indulás előtt kb mennyi idővel érkezik oda? Előre is köszönöm!
én a busz másik oldalán az összes ablak alatt végigfutó dobozra gondolok. szemmel jól megkülönböztethető a "dekorlemeztől" is. valami csövek mehetnek ott végig?
A minőségén én is majd' "agyidegbajt" kaptam, úgy tessék megnyitni a linket.
(Persze megvagyok a közfalfejelgetéssel, hogy ami volt egy példányom, azt kisrépa koromban szétollóztam és a kivágott busz sem került elő a lomtúrásaim alkalmával.)
Így van, tévedésből hülyeséget írtam, szóval 435.02/P1 Katowiceben. Azzal a rendszámmal Varsóban futott. Utána sorban járta a nagyobb városokat: Łódz, Katowice és végül Krakkó.
Szerettem rajta utazni, jó kezekben ment mint a golyó. Csak ne lett volna olyan "szűk". Nem tudom, lehet csak én vagyok így vele, de a 2xx-okban mintha jobban el lehetett volna férni.
Ennek utanakerdezek majd. A kormanymu, a hidak es a motor valamint a "2" ajto a BPO-855-bol kerultek beepitesre. Nemigen lehet mar raismerni egykori onmagara...
Lehet,hogy én is tudok csatlakozni... :) A mi 31-esünk is ilyesmi pótot húzott az előző tulajnál.(mutatványos)Ebben céllövölde volt kialakítva,a busz pedig a "lakórész" volt.A pótkocsi időközben fel lett újítva,és ha minden igaz,a mai napig használják,mint céllövölde. A buszhoz kaptunk pár fényképet a tulajtól:(sajnos a pót kevésbé látszik...)
Igen, szinte már el is felejtettük, hogy milyen fontos elem volt ez a kocsi a "hűtőlánc" népgazdasági tervezésénél.
Amikor elkezdték tervezni a mirelit gyárakat, akkor a zöldborsó földtől a feldolgozóüzemen és a hűtőházon át a bolti és a lakásbéli mélyhűtőkig kellett végiggondolni a folyamatot. Ebbe kellett beilleszteni a hűtőkocsit és a szállítást.
Nem esküszöm meg rá, de boldogult közuti ellenőr koromból úgy emlékszem, hogy az úgynevezett "mutatványos" kocsik többsége NDK illetve Román gyártmányú volt.
Igen valószínű akkor, hogy az un. búcsús lakókocsik többsége is Ikarus típusúak lehettek. Hol céllövölde, hol más forbában működnek, igaz mára már jócskán átalakítottak.
...egy forgalmibol biztosan minden kiderülne, ha éppen van nekik forgali. :-)))
Most, hogy kerestem ennek az IKarusz / Bp. Jármű KTSZ pótkocsinak az eredeti tipusjelzését* találtam egy az Ikarusról szóló jelentést a '60-as évekből.
A mátyásföldi gyár évente sok száz speciális járművet gyártott döntően Csepel alvázra.
Sok százat.
Évente.
A buszok mellett.
Mily kevés szó esik ezekről.
Vagy pk, az Ikarus-404 gyermekkoromban mindennapi utcakép része volt a városokban mint tejszállító, vagy hűtőkocsi, vagy Patyolat kocsi.
* = a típusjelzést megtaláltam de nem tudom beazonosítani.
Megvan a magyar pótkocsik (persze buszok is) típusbontása 1970-ből.
De vagy tíz-tizenkét féle Budapesti Jármű KTSZ pótkocsi van benne, db szám szerint fényképek nélkül.
Akkor ezennel én is csatlakozom képekkel: egy rosszabb állapotú példány a Nyugatdunántúli Regionális Építőipari Műzeum szabadtéri gyüjteményéből. Sajnos a múzeum csődbe ment, Állam bácsi nem nyitja ki. Jelenleg évek óta nem látogatható. A bezárás elött sikerült fotóznom.
Pedig az a cég amit említettem, a vezért kivéve idestova több mint 25 éve regnáló vezetői vannak. Helyi is, helyközi is, garázsfőnök is, állomásfőnök is, igazgatók is.... :)
A főnök, akinek a működési ideje alatt ezek megtörténtek, mai napig abban a pozícióban van. Az üzemvezető is, és az állomásvezet is. :)) Egyetlen egy ember cserélődött le azóta, a vezér igazgató, de az is csak nyögdíj miatt.
Ezeknek a falusi buszosoknak valami nagyon értelmes városi főnökük lehetett.Ha ennyi feszültség összejött bennük, lehet jobban jártak volna ha a főnökkel kezdik a k...p...zást! Véleményem szerint ellenkező dolgokat is tudnánk mesélni bőven,de nem hinném,hogy ez a fórum arra való.
Kolléga úr matta részegen beténfereg a végállomási tartózkodóba, ahol beleköt minden kollégába, majd előveszi a brét és oda akar vizelni... kollégák kirakják, majd el nem rakott férfiasságát étkezésre kínálja fel a forgalmista hölgynek. A tartalékos kolléga hazakiséri, mert közelben lakik. Ugyanaznap megjelenik a telephelyen, ahol elkezdi buszáról szagatni a reklámot, mert az neki nem tetszik..... :))))
Falusi busz ugyancsak, részegen hazatér a kocsmából a sofőr úr, végig apríjta a családot, majd dühöngve beszáll a "buszába", majd a buszmegállóig elgurul, hót részegen felszedi az utasokat, beviszi őket a megyeszékhelyre, ahol kollégákkal nem fut össze, bemegy egy szűk egy irányú utcába, de akkor már olyan mákos, hogy jobbnak látja nem bajlódni a tolatással... buszleállít, westing behúz és benyomta a szunyát a hátós üléseken.... :)))))
Vidéki falusi busszal végez a sofőr, leáll a még nyitva lévő kocsma előtt (állítása szerint csak cigit akart venni), mire kijött a busznak hült helye volt (benne hagyta a kulcsot az összes cuccát). Mindez Heves megyében.
Zalás helyis kollégáknak feltűnt, hogy mégis mi a fenét keres egy Agria Volános sárga 2 ajtós 260-as Nagykanizsa belvárosában, ráadásul ráadásul kitáblázva Eger-Mátraballára... Soha nem derült ki mi történt. Az autóbuszon egy sérülés sem volt, hiánytalan állapotban volt, lezárva, a sofőr minden cucca megvolt, csak a fél kiló kenyér hiányzott amit vitt magával melóba. A kulcs a jobb első kerékre volt rátéve/betéve. Jó... a tank csont üres volt.... :)))
Egy Bp-től 50 km-re levő városba élt egy fószer aki miután berúgott, ellopott egy autót, furikázott majd valahol otthagyta. Egyszer ellopott egy Ikarust. Felment Pestre, útközben felvette az utasokat, jöttek skinheadok azokkal kölcsönösen borral kínálták egymást. Pesten leszállította az utasokat és behajtott egy szűk egyirányú utcába ahol elakadt a parkoló autókban, onnan vitték el a sünök.
Hát igen érdekel de nem vétel céljából hanem hogy csinálhatnák róla egy pár képet csak annyit szeretnék. Nekem az is jó elküldöd emailba a helyet nagyon megköszönném nem mondanám el senkinek :) Köszi szépen :)
A buszok nagy többsége már nincs a fotón szereplő helyen,de egy bekerített helyen álltak,ahol porta illetve kutyás biztonsági szolgálat van,ja és sorompóval védett bejárat is.
Ha komolyan érdekel a 436-os ex Nógrádos Busz,akkor megkérdezem neked!
A 695-ös pedig az oly sokszor említett 02-es és nem a 01-es!!
A 222-est is mellettük tároltam de már nincs ott megkezdődött a felújítása,elhoztam a telepről.
Öreg vagy, nem kifogás! Anyám 7x felett kapott tőlem egy számítógépet, és tanult meg internetezni. Elképzelhető, hogy 2x, 3x szor annyi időmbe tellik nekem is 4x fölött elsajáítítani amit egy tizen-huszon évesnek, de nálam még anyámnak is több idejéne telt, mégis teljes mértékben kiismeri magát az interneten, facebookon szép taglétszámú csoportot üzemeltet, gmailen csetel, fórumokra írkál a hobbijával kapcsolatban, kommentel.... stb. 74 évesen...
Hát ezt nem tudtam, de én egyből láttam, hogy csak azért írod, hogy ne legyen belőle bonyodalom. Nem tudom.... nem akarok senkit sem megsérteni, de egyesek annyira nem látnak tovább az orruknál, hogy az már szinte fáj.
Ráadásul ez az ügy már egyszer lefutott. Évekkel ezelőtt berakták ugyanezt a képet ugyanerről a roncsgyűjteményről, aztán mindjárt el is kezdett csápolni a sok csíra, hogy de szeretnék megnézni, fotózni, meg tudomisén. Mint most. És akkor megint végigrágtuk ugyanezt: a kérdéses roncstelep az illetékes gyűjtőnek (a nevét se tudom egyébként) valószínűleg a magánterülete, de ha mégsem, a létezése a magánügye akkor is, és addig jó, amíg nem publikus, hogy hol tárolja a vasait.
Most ne haragudj te se,és Alpino se,de lehet hogy már öreg vagyok,de ilyenekre nem gondolok.Nekem elég egy egyszerű,rövid válasz,és kész.Ha itt vagyok,figyelek,és válaszolok.
Szerintem csak elkerüldendő az esetleges balhét, veszekedést írta mindezt... valóban utána lehetne olvasni annak akinek válaszolsz. Tudom könnyebb egyből klaviatúrát ragadni és írni, de az ilyen felesleges félreértések elkerülhetőek lennének pár perc kattintgatással, olvasással, keresgetéssel.... nem hiszem, hogy annyira nehéz lenne.
Rákattintasz a nickemre, megnézed, hogy merrefele és mit szoktam kommentelni, és mindjárt nem feltételezel ostobaságokat a másikról. De semmi gond, tegnap például Pannon Volán-dolgozónak hittek. Az sem vagyok, meg roncsgyűjtő sem.
Ja akkor félreértettem bocsi! De ettől függetlenül ez egy valamilyen ik60-as kocsi, látszanak a lámpák helyei, azt nem mondom h csuklós de nem is pót, az biztos.
dede nézd meg jobban még a lámpahelye is látszik, Ponyi János erre kérdett rá először, ez lenne a 436-os csuklós IK60! a 443-as mellett ezek szerint ez is túlélt mindent.
"BU-86-67-es, amikor a tulajdonosa egy másik topikban le is írta, hogy az ővé, és ha akarja akkor fel is gyújthatja. Mellesleg 1000-szer rosszabb állapotban van, mint ameddig a GJSZ udvarán rohadt éveken át."
Rosszabb állapotban? Megvétele után egy picit ki lett pofozva és gurultak is vele párszor, egyszer nekem is volt szerencsém "lógni" rajta. Azóta nem történt módosítás? Illetve még egy csuklós BKV 280-asról tudok, amit közlekedés barát vett meg, róla azt hallottam, hogy buszt vezet a 3 bötüs cégnél.
Amennyire a képről meg lehet állapítani a tulajdonosa nem igazán törődik velük, csak megvette őket és letette valahova.
Másfelől az őrzése az ő feladata, és nincs szükség fórumcsendőrökre, hogy megmondják mit lehet vagy nem lehet feszegetni, kérdezni, érdeklődni.
Nagyon rossz dolog, hogy egy kisebb csoport (akik anno ugyanígy szereztek meg minden információt, csak az ő kérdéseikre nem olyan válaszok születtek, mint amiket most ugyanők másoknak adnak) minden létező információt próbál eltitkolni mindenki elől ráadásul ezt úgy adja elő, hogy a tulajdonost és annak tulajdonát védi.
Inkább a tulajdonos védje meg a saját tulajdonát.
Most ki fogom verni a biztosítékot, de az, hogy valaki megmentési célzattal megvesz egy járművet/roncsot, az nem jelent semmit, és erre a legjobb példa a BU-86-67-es, amikor a tulajdonosa egy másik topikban le is írta, hogy az ővé, és ha akarja akkor fel is gyújthatja. Mellesleg 1000-szer rosszabb állapotban van, mint ameddig a GJSZ udvarán rohadt éveken át.
Gondolom a tulajnak nem hiányoznak a gyüjtőgető-fanok, akik a nagyszobafalon szeretnék viszontlátni az ikaruslogókat, a számítóképükön az ICO-kapcsolókat, a kertibudiban a féklámpát, stb. Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha a köztudomású helyen tárolt BPO-103 is időről időre megfogyatkozott volna lyen téren, míg kezelésbe nem vették.
Nahát, nem mondod! Képzeld, miután leírtam, észrevettem, hogy hibás, de ha már megesett, inkább nem javítottam, mert kíváncsi voltam, hogy élsz-e a potyára kapott okoskodási lehetőséggel. És igen!
'90-es? Azok a Kravtex-es tákolmányok az '50-es, '60-as évek színvonalát súrolják - de erősen alulról. És hogy mennyit kell szervizelni, mennyire megbízhatóak? Na ebben is simán verik az '50-es évek konstrukcióit. Részemről hálás vagyok az utóbbi pár év beszerzési stopjának, hogy legalább addig nem terjednek a volántársaságoknál, mint gaz az útszélen.
Igen. Pontosan ezek a dolgok alapozták meg azt, hogy az Ikarus 200-as sorozat akkora karriert futott be a világon, mint amit igen kevés más típusról lehet elmondani. Ehhez kellettek az alapozó, tapasztalatszerző évek és a "kísérleti kocsik".
Kicsit félreértettél, és kissé a válaszod is érdekes hangneműre sikeredett, de nézd, ha Neked ez így rendben van, akkor legyen, és örülj is neki, hogy te ilyen korrektül megtudsz válaszolni dolgokat. Természetesen én vagyok a hülye, aki egy kicsit kedveli még a buszainkat, de nem probléma, lehet degradálva írni erről több oldalról... csak kérdem én, hogy minek? Megér egyáltalán ennyi időt ráfordítani egy hozzászólásra? :) Tudom, meg.
Becsülöm, hogy ennyit tudsz, de kicsit túlzás, amerre elvitted a hsz.-t...
Érdekes, hogy erről mennyire másként vélekedik az úriember (4:36-tól). És akkor az ilyen homlokegyenest ellenkező véleményekből próbálja meg eldönteni az egyszeri közlekedésbarát, hogy mi az igazság :P
- Az Ik-556/180 sorozat nem volt a legsikerültebb konstrukció,
- a ma elsősorban média, másodsorban rajongói tábor által istenített Ik-55/66-osnál a buszvezető még 40-50%-ban (nem elírás) szerelő volt és nem csak vezető.
- az Ik-250/255 első szériáit úgy tudtuk jól üzemeltetni, hogy 30 napos hónapban 10-20 alkalommal volt műhelyben. Igaz a műhelyi kapacitásokat is erre méretezték. Ezek az első szériák 6-9 évesen már selejtek voltak.
- A RÁBA 2156-os motorok az első 10 évben 1969-1979 kb. 150.000 km-t futottak (átlagban) felújítás nélkül. Utána csere.
- Az Ik-260/280 majd az Ik-415 első járművei nullszériák igen rossz hatásfokkal üzemeltek.
Mindezek a tapasztalatok kellettek ahhoz, hogy később tízezres sorozatok készülhenek megbízható üzemre.
Ebben a szétsíbolt, semmire nincs /nem marad/ pénz országban akkora jóság
üzemeltetni az agyonelektronizált, csiszolt márvány símaságú utakra való
autóbuszokat, hogy ihaj...
Majd' minden volántársaságnál van már divatalacsonypadlós elektronikai túlbonyolított cucc.
Mivel ezeknél még az ajtó csukódásának sebességének módosításához is laptop kell,
a megfelelő programmal és egy tetves szelep is csillió pénzbe kerül, ezért az öreg kocsik
sokszor már szinte vállalhatatlanul el lettek/vannak/lesznek hanyagolva.
Egy öreg, de jó állapotú, tiszta buszra a laikus is szívesebben mászik fel ugye.
A néhai hazai gyár kényszer alacsonypadlós konstrukciós kompromisszumoktól terhelt kreálmányaitól eltekintve nem maradt ki járat, mert az ajtóvezérlő elektronika elkúródott, s letilt az egész kóceráj.
Ott, ha nem tetszik, ahogy záródik az ajtó, egy db csavarhúzóval lehet állítani.
AP-s kocsikból érdekelne engem is több tucat 20-onéves, ami jelenleg is fut és olyan kiképzést kap, mint Pesten a Panama Zrt-nél a járműpark.
Persze most lehet jönni az 1992-es LE MAN-okkal...
Hihetetlen, hogy ennyire elvárás lett az AP; minden második ember nyomorék?! Elektronika: ahány széria, annyi program; a BK Zrt-s Volvo-k programja pl.: nem jó az exathéni kocsikhoz...
De ez a világi elvárás; ne legyen olyan tartós, minél kevesebben értsenek hozzá igazán és fogyasszon többet kevesebb károsanyag kibocsátás mellett...
Agyrém.
Sz'al tessék tovább répázni az Ikarus-ra, de a Föld tovább forog...
Az Ikarusokat szinte fillérekből fent lehetett tartani. Egy felújítás sem volt túl nagy költség. Vázcsere is megoldható volt.
Manapság ez már nem így megy. Drága, bonyolult elektronika kerül szinte minden buszba. Az alacsonypadló miatt rengetek indokolatlan kompromisszumot kell kötni, így a váz sem mindig kapja meg a megfelelő merevítést (lásd a 412-eseket).
A Credo pedig a mai buszok roburja. Full fapad, full igénytelenség. Túl sok kompromisszum, ami a többi gyártónál nem jellemző, vagy nem érzi ennyire az utas és/vagy az üzemeltető. Van néhány cél, ami a tárkoldában szempont: alacsony ár (-> alacsony minőség), alacsony fogyasztás (-> kis kerék, kis teljesítmény -> hóban alig használható, a klíma sem javít érdemben a levegőn nyáron), gyors és olcsó szervizelhetőség (-> minimális "luxus", kevés elektronika, olasz beszállító). Éppcsak azt nem veszik észre, hogy már nem a '90-es években élünk...
Ha annyival jobb lenne bármelyik nyugati márkánál, amennyire nyomatod, hogy jobb volt, akkor ezt odaát is tudták volna. Ja, hogy másképp tudták? Biztos mindenki hülye, leszámítva az Ikarus-fanatikusokat.
és mert mai gyártmányok
Jó nagy szarban is lennének a járműgyártók, ha a tervezett avulás ugyanazon követelményei alapján kellene járműveket tervezni, amelyeknek megfelelően a háztartási gépeket tervezik. Tudod, mi mindenen megy keresztül egy bevezetni tervezett busztípus a prototípus-fázisban, mielőtt piacra kerül? Tudom, vannak azok a jópofa képek a boruláspróbákról a Gördülő Legendákban - na, az kábé a tizede, huszada annak a nyúzópróbának, ami manapság jellemző. És nem spórolják meg, és nem az a vezérelv, hogy csak a típusbizonyítvány meglegyen, aztán úgyis megveszi valaki... Ezt egyszer el lehetett játszani a 417-esekkel Wuppertalban. Egyszer. Többször nem.
elég csak a kiégő Volvóra, a széthulló Localo-kra gondolni
Naná, egy Ikarus-szal ilyesmi még csak véletlenül sem történhet, a 412-esek pedig kizárólag az Irisbus sötétben ólálkodó szabotőreinek aknamunkája nyomán szoktak leégni. Sőt, még Pörbölynél is meghamisították a történelmet, mert valójában a mozdony csak úgy lepattant a 266-osról.
Az egy dolog, de érdekes, hogy még mindig mennek, nem?
Bármilyen technika elmegy ugyanennyit, amit ugyanígy életben tartanak.
Nem is tudom, hogy egy Ikarus topicban mit is kell ezen megmagyaráznom.
Óriási különbség van Ikarus-rajongás és Ikarus-fanatizmus között. Az előbbinél tudod a helyed a világban, az utóbbinál meg azt hajtogatod, hogy a világ a hülye.
Tudod miért? Mert nem Ikarus, és mert mai gyártmányok. Persze, elég csak a kiégő Volvóra, a széthulló Localo-kra gondolni, a pár másik érdekes márkáról nem is beszélve... Mindegy, majd meglátjuk... nem véletlen kérdőjellel írtam, engem nem izgatnak, én utaznék bármikor a kis csoda buszainkkal, de felőlem jöhetnek a németek járművek is, teljesen mindegy. Az tény, hogy mennyit ment a szovjet metró + a ZIU is, illetve ezek mellett a legtöbbet használt Ikarus buszaink is. Ja, hogy öregek, meg nagyívben nem érdekli őket senki? Az egy dolog, de érdekes, hogy még mindig mennek, nem? Nem is tudom, hogy egy Ikarus topicban mit is kell ezen megmagyaráznom. :)))
Thökölyn már csak a Hernád utca - Dózsa között van kockakő. A Hungária - Mexikói út közötti rész még necces, meg talán a Bosnyák tér egy része. Szerintem a Blaha és Erzsébet-híd közötti rész pl. sokkal rosszabb, főleg az Astoria - Ferenciek, meg a Baross tér..
"Kituno pelda arra, h az ido mindent megszepit. 10-15 eve (már!!!) a Pragas kocsiktol a jvezetok tobbsege teljesen kivolt (a tobbseg ZF-es es Voith-os kocsikkal meg D10-zel csapatta szivesen),"
95-ben pontosan így voltam én is,kár lenne szépíteni.Kínlódás volt velük a müszak egy 3 éves 260-ashoz képest.
Ezekre emlékszem,amiket vezettem:88-06,88-08,88-38,53-15,53-47,53-53,53-54,ez utóbbit az utolsó üzemnapjan vittem ki a 103-asra,akkor már nosztalgiából..
Most meg már alig várom,hogy a 01-03-at kipróbálhassam:)
Istenem, milyen gyönyörűek azokon a képeken! :))) Ha ezt tudom, én is küldök párat. Sajnos tényleg igazatok van, hogyha jönnek a Mercik (talán 5-10(?) évig bírni fogják?), akkor mehetnek a kukába a Mi Ikarusaink... :(
Ahová be van bökve a térképen, ott vagy álcaháló alatt van, vagy egyéb módon elrejtve. Elvileg nem exAlbás, vagy régebbi fehérvári selejt, ami eddig dugva volt. Valamint egy 280-ast nem így kéne fotóval illusztrálni.
Bár nem volt valami hú de patent gép nálunk az egyetlen prágás 260 mert fregoli volt már mikor idekerültem és mivel egyedüli volt sok gond volt a váltójával. Ettől függetlenül boldog voltam/vagyok hogy volt szerencsém prágás 260-ast hajtani még ha csak pár alkalommal is. Sajnos prágás busszal már csak más városban vagy nosztalgiázás közben találkozhatok. Ennyiből szeretem a polgári találkozót. Ott van szerencsém mindig viszonthallani a 2 exMVK-s buszt. :)
Én utasként utaztam, és nem vezettem ezeket a buszokat, de az ajtajuk tényleg csiga módra nyílt és záródott. A 620-as 2 másodper alatt csukta be az ajtajait! És ami érdekes, hogy gyenge volt, mert menet közben, ha jeleztem, de nem akartam leszállni, akkor csak meghúztam az ajtót a rászerelt foggantyúval, és már el is aludt a kontróllámpa. Leszállásnál meg lehetett segíteni a nyitást, és a levegő még nem volt az ajtón, de már elkezdtük a leszállást. A lépcsőn állva meg divat volt a barna műbőrben kapaszkodni amik a harmónika ajtók között voltak, és zárt állapotban egy hosszú tarajt képeztek.
Emlékszem egyszer a 13-asra kellett pótlás és a Szent Imre térről jött át a tartalék, a 15-84 volt ha jól emlékszem de az tuti hogy valamelyik Prágás. (ez nem sokkal azelőtt volt hogy kidobták az utolsókat)
A lerobbant 13-as kelenföldi sofőrje ragaszkodott hozzá hogy hadd vezesse ő egy kört:D A sofőr aki áthozta a fülkeajtóban állt végig. A srác meg bubuztatta és fülig ért a szája:D
Kituno pelda arra, h az ido mindent megszepit. 10-15 eve (már!!!) a Pragas kocsiktol a jvezetok tobbsege teljesen kivolt (a tobbseg ZF-es es Voith-os kocsikkal meg D10-zel csapatta szivesen), ma pedig a BPO-103 igazi kuriozum, vagy akar a polgari talalkozon a Pragas vasak, melyeken szinte mindenki utazni/nosztalgiazni vagyik. Ugyhogy magam mindig kellemes es szivemhez kozeli emlekkent fogom orizni ezeket a kocsikat, akarcsak a 180/556 parost. Igaz, nem dolgoztam veluk, de manapsag is csak IK200-assal vagyom dolgozni, Volvoval soha. Lehet 40'C vagy barmilyen kulso korulmeny...
Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.
...tehát akkor semmi akadálya működőképessé tenni a buszt egy D2156-al, és még a szegecsszámlálók, HÉV tehervagon-küllő-nyilvántartók se háboroghatnak.
Láttad volna, ahogy cincálták. A markoló csipegette a kanalával. Most menj fényképezni 260-ast, és 280-ast, mert nemsokára amikor megérkeznek a Merci buszok, akkor az Ikarusokat elkezdik kidobálni.
20 centivel sodort jobbra és balra a hátulja. Talán ezért van a 280-asok kereke hátrébb. Azok is sodornak a kanyarokban, de kicsit kevesebbet. Itt látható a kormányzás.
Nem értettem miért ilyen, de ez a magyarázat annak idején soha nem jutott az eszembe. Kösz, jó pap holtig tanul (ha csak valami tökéletesen haszontalan dolgot is :-)))
A 180-as hátul jobban kilógott, mint a 280-asok. Nem lógott ki jobban a kanyarban, mint az eleje (bár sokan úgy hitték), de nem volt tanácsos amikor az eleje elhaladt, közelebb lépni. Egyszer láttam, hogy a Margit hídra rákanyarodó 6-os jól mellbe vert egy bátor pofát. Akkor még csak zebra volt ott, nem volt lámpa.
Az NDK-ban a 180-asok hátfalára rá volt nagy betűkkel írva: "Achtung, schwenkt aus!"