Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84399

Nagyon jól haladtok. Látom a második fotón a fa csőfogót.

Előzmény: cdjbatyo (84397)
Osztott forda Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84398

Az alsóhoz gratulálok. De tényleg.

De szerintem szebb lenne, ha a helyén maradt volna Székesfehérváron a Király sori buszmegállóban.

Ha kibírt ott 20-30-40 évet, még maradhatott volna ott még legalább ugyanennyit.

De lehet,hogy én régimódi vagyok.

Előzmény: cdjbatyo (84397)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84397

Készül a hátsó pótkeréktartó:



Fékek,futómű,levegő-rendszer kész.Napokon belül kész lesz a hajtáslánc is.



Egy kis saját tulajdonú emlék a múltból:
:)

  

bandikaikarus Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84396
Ennek utanakerdezek majd. A kormanymu, a hidak es a motor valamint a "2" ajto a BPO-855-bol kerultek beepitesre. Nemigen lehet mar raismerni egykori onmagara...
Előzmény: ckg471 (84394)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84395

Lehet,hogy én is tudok csatlakozni... :) A mi 31-esünk is ilyesmi pótot húzott az előző tulajnál.(mutatványos)Ebben céllövölde volt kialakítva,a busz pedig a "lakórész" volt.A pótkocsi időközben fel lett újítva,és ha minden igaz,a mai napig használják,mint céllövölde. 
A buszhoz kaptunk pár fényképet a tulajtól:(sajnos a pót kevésbé látszik...) 

 

Előzmény: Minimodel (84381)
ckg471 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84394

Püff...

Azt' ez idáig hol volt, hogy most kapott egy ilyen rendszámot?

Előzmény: bandikaikarus (84393)
bandikaikarus Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84393
Barmennyire is hihetetlen, o itt a BRC-732.
Előzmény: 266-60 (84390)
D 20 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84392

Ne tessék benézni!
Az ISM-es buszoknak nem volt csak egy ablaka a jobb oldalon.
Kivéve a fotót még nem láttunk ISM-005; az elvileg 2ajtós volt...

Előzmény: norbee601 (84391)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84391
Ez szerintem pont azok közül lesz az egyik.
Előzmény: 266-60 (84390)
266-60 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84390

 

Sziasztok!

 

Lennek két kérdésem:

 

1, MIA-490. Ki mit tud róla, mi volt ezelőtt?

 

 

2, A másik topickba szóba kerültek az ISM-xxx buszok. Kb hány darab volt belőlük, és mikor épültek?

 

Előre is köszönöm

 

 

bodrostomi Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84389

OFF:

 

Más dolgokat is fotóztál ott?

Előzmény: Minimodel (84381)
pancserzoli Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84388

Igen, szinte már el is felejtettük, hogy milyen fontos elem volt ez a kocsi a "hűtőlánc" népgazdasági tervezésénél.

 

Amikor elkezdték tervezni a mirelit gyárakat, akkor a zöldborsó földtől a feldolgozóüzemen és a hűtőházon át a bolti és a lakásbéli mélyhűtőkig kellett végiggondolni a folyamatot. Ebbe kellett beilleszteni a hűtőkocsit és a szállítást.

Előzmény: RIKA424 (84384)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84387

Nem esküszöm meg rá, de boldogult közuti ellenőr koromból úgy emlékszem, hogy az úgynevezett "mutatványos" kocsik többsége NDK illetve Román gyártmányú volt.

 

 

Előzmény: Minimodel (84385)
Minimodel Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84386

Az Ikarus gépjárműfecskendőről nem is beszélve...

Előzmény: RIKA424 (84384)
Minimodel Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84385

Igen valószínű akkor, hogy az un. búcsús lakókocsik többsége is Ikarus típusúak lehettek. Hol céllövölde, hol más forbában működnek, igaz mára már jócskán átalakítottak.

...egy forgalmibol biztosan minden kiderülne, ha éppen van nekik forgali. :-)))

Előzmény: RIKA424 (84383)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84384

Ikarus-404

Előzmény: RIKA424 (84383)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.14 0 0 84383

Most, hogy kerestem ennek az IKarusz / Bp. Jármű KTSZ pótkocsinak az eredeti tipusjelzését* találtam egy az Ikarusról szóló jelentést a '60-as évekből.

 

A mátyásföldi gyár évente sok száz speciális járművet gyártott döntően Csepel alvázra.

Sok százat.

Évente.

 

A buszok mellett.

Mily kevés szó esik ezekről.

 

Vagy pk, az Ikarus-404 gyermekkoromban mindennapi utcakép része volt a városokban mint tejszállító, vagy hűtőkocsi, vagy Patyolat kocsi.

 

* = a típusjelzést megtaláltam de nem tudom beazonosítani.

Megvan a magyar pótkocsik (persze buszok is) típusbontása 1970-ből.

 

De vagy tíz-tizenkét féle Budapesti Jármű KTSZ pótkocsi van benne, db szám szerint fényképek nélkül.

Így csak a típusszámokkal nem mentem semmire.

 

 

 

 

CLY-802 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84382
Minimodel Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84381

Akkor ezennel én is csatlakozom képekkel: egy rosszabb állapotú példány a Nyugatdunántúli Regionális Építőipari Műzeum szabadtéri gyüjteményéből. Sajnos a múzeum csődbe ment, Állam bácsi nem nyitja ki. Jelenleg évek óta nem látogatható. A bezárás elött sikerült fotóznom.

 

Előzmény: Slam Jr. (84373)
daf69 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84380

Talán a HOMM Kft - re gondosz ?

Előzmény: norbee601 (84377)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84379
Előzmény: RIKA424 (84376)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84378

Bordó színűben láttam régebben ilyet, de soha eszembe sem jutott, hogy közelebről megnézzem. Most kezd érdekeleni.

Előzmény: Slam Jr. (84373)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84377
Ott most is van valami hasonló, Sprintereket-Craftereket építgetnek át busszá.
Előzmény: RIKA424 (84374)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84376

No megtaláltam.

 

A gyártó cég pontos neve : Budapesti Jármű KTSZ.

 

 

Előzmény: Slam Jr. (84373)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84375

Pedig az a cég amit említettem, a vezért kivéve idestova több mint 25 éve regnáló vezetői vannak. Helyi is, helyközi is, garázsfőnök is, állomásfőnök is, igazgatók is.... :)

Előzmény: cseza (84372)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84374

IKARUS gyártmány.

 

Majd az Ikarus átadta a gyártási jogot a Jármű pont-pont-pont (nem emlékszem már a pontos nevére KTSZ-nek.

 

Budapest, XI.ker Budafoki út - Építész utca sarkán működött.

 

Erről a cégről is mily kevés emlék maradt, pedig sok száz jármű készült ott.

Magyar gyártmányok.

Elsősorban pótkocsik, lakókocsik, tgk felépítmények.

 

 

Előzmény: Slam Jr. (84373)
Slam Jr. Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84373

Íme:

Szerintem semmi különös, de majd valaki megszakérti.

Előzmény: FAV 20 (84081)
cseza Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84372

4 vezér és 5 állomásvezető,ennyit szolgáltam máig.

Előzmény: Törölt nick (84370)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84371

Mindig megcsodálom Zircen a pályaudvaron ezt az 1 harmónikaajtós buszt. Mindig fáj a szívem, hogy nálunk nincs már ilyen busz, és nem vezethetem.  :(

Előzmény: siófoki35 (84238)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.13 0 0 84370

A főnök, akinek a működési ideje alatt ezek megtörténtek, mai napig abban a pozícióban van. Az üzemvezető is, és az állomásvezet is. :)) Egyetlen egy ember cserélődött le azóta, a vezér igazgató, de az is csak nyögdíj miatt.

Előzmény: cseza (84369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!