Keresés

Részletes keresés

Irisbus Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84291

Sose értettem miért is kéne ezt hanyagolnia bárkinek is, na de mindegy...

Előzmény: LMB-706 (84290)
LMB-706 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84290

Ezt a témát hanyagoljátok. 

Előzmény: Ponyi János (84288)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84289

honnan van ez a kép, ott egy ik60-as váz is

Előzmény: Ponyi János (84288)
Ponyi János Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84288

Sziasztok :) Nem tudjátok hogy hol van ez a hely a 436-os érdekelne. köszi 

SASA1234 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84287

Üdv.

 

Engem érdekelne Ikarus 553 javítási könyv.

 

nok2400@freemail.hu

 

 

Előre is köszönöm a választ.

 

 

Szép napot!

 

Sanyi

Előzmény: ocsibusz (79798)
LMB-706 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84286

Még szerencse, hogy nyeremény épp nem jár a helyes tippedért, tehát annyit is ér. 

Előzmény: BX-60-72 (84285)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84285

Nahát, nem mondod! Képzeld, miután leírtam, észrevettem, hogy hibás, de ha már megesett, inkább nem javítottam, mert kíváncsi voltam, hogy élsz-e a potyára kapott okoskodási lehetőséggel. És igen!

LMB-706 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84284

Avulás, nem évülés. 

Random kifejezéseket pedig bárki össze tud dobálni egy kupacba. 

Előzmény: BX-60-72 (84283)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84283

Ferenciek tere - Asoria (Blaha)? Fogyasztói társadalom? Piacgazdaság? Tervezett elévülés?

Előzmény: LMB-706 (84259)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84282

'90-es? Azok a Kravtex-es tákolmányok az '50-es, '60-as évek színvonalát súrolják - de erősen alulról. És hogy mennyit kell szervizelni, mennyire megbízhatóak? Na ebben is simán verik az '50-es évek konstrukcióit. Részemről hálás vagyok az utóbbi pár év beszerzési stopjának, hogy legalább addig nem terjednek a volántársaságoknál, mint gaz az útszélen.

Előzmény: Irizar ranger (84267)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84281

Egyetértek teljesen!

Előzmény: D 20 (84269)
BX-60-72 Creative Commons License 2013.04.11 0 0 84280

Igen. Pontosan ezek a dolgok alapozták meg azt, hogy az Ikarus 200-as sorozat akkora karriert futott be a világon, mint amit igen kevés más típusról lehet elmondani. Ehhez kellettek az alapozó, tapasztalatszerző évek és a "kísérleti kocsik".

Előzmény: RIKA424 (84270)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84279

Kicsit félreértettél, és kissé a válaszod is érdekes hangneműre sikeredett, de nézd, ha Neked ez így rendben van, akkor legyen, és örülj is neki, hogy te ilyen korrektül megtudsz válaszolni dolgokat.
Természetesen én vagyok a hülye, aki egy kicsit kedveli még a buszainkat, de nem probléma, lehet degradálva írni erről több oldalról... csak kérdem én, hogy minek? Megér egyáltalán ennyi időt ráfordítani egy hozzászólásra? :) Tudom, meg.

Becsülöm, hogy ennyit tudsz, de kicsit túlzás, amerre elvitted a hsz.-t...

Előzmény: LMB-706 (84265)
EKM-765 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84278

...... a D10 aztán a nagy semmi.

Előzmény: RIKA424 (84277)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84277

Úgy tudom, hogy az első években 1-3 év (1968-1971) még kerültek be a Győrben gyártott RÁBA motorokba eredeti német alkatrészek is.

 

Ahogy sikerült itthon meghonosítani a motorhoz szükséges szerelvény gyártást, úgy szünt meg a német alkatrészek beszerelése.

 

Az Ikarus-200-as családot a RÁBA-MAN motor vitte be vállán a világpiacra.

 

A 2156-os motor egy végtelenül egyszerű, könnyen kezelhető, könnyen szerelhető 192 LE-s motor volt.

Igen sok mindenbe beletették kishajótól kezdve, mellékvonali motorvonaton át, traktorik, buszig mindenbe.

 

Amiben nem vált be az a kamion.

Ott kevés volt.

 

Már 1980 körül megjelent a 2356-os motor de fájdalom abból csak imitt-amott létezett pár példány buszokban.

 

Később jöttek a LIST-RÁBA motorok majd ......

 

 

Előzmény: norbee601 (84272)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84276

Erről volt egy igen jó cikk pár éve.

 

Egy ex olvtársunk írta.

 

Az M.A.N. motor megvétele, honosítása, gyártásának kezdete, stb.

 

 

Előzmény: norbee601 (84272)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84275

Kivételek mindíg voltak.

Előzmény: EKM-765 (84271)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84274

Már én is gondolkodtam rajta, hogy betegyem, vagy sem. :D

Előzmény: torqmatic (84273)
torqmatic Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84273

Érdekes, hogy erről mennyire másként vélekedik az úriember (4:36-tól). És akkor az ilyen homlokegyenest ellenkező véleményekből próbálja meg eldönteni az egyszeri közlekedésbarát, hogy mi az igazság :P

 

Előzmény: RIKA424 (84246)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84272
A Rába 2156 mennyire különbözött a MAN 2156-tól? (Főleg a kezdeti szériák? )
Előzmény: RIKA424 (84270)
EKM-765 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84271

A Rába múzeumban volt egy Tisza Volános D2165 ami 1.000.000 millió kilométert futott főjavítás nélkül.

Előzmény: RIKA424 (84270)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84270

IKARUS fan topicban azért érdemes tudni:

(nem hinni, tudni)

 

 - Az Ik-556/180 sorozat nem volt a legsikerültebb konstrukció,

 

 - a ma elsősorban média, másodsorban rajongói tábor által istenített Ik-55/66-osnál a buszvezető még 40-50%-ban (nem elírás) szerelő volt és nem csak vezető.

 

 - az Ik-250/255 első szériáit úgy tudtuk jól üzemeltetni, hogy 30 napos hónapban 10-20 alkalommal volt műhelyben. Igaz a műhelyi kapacitásokat is erre méretezték. Ezek az első szériák 6-9 évesen már selejtek voltak.

 

 - A RÁBA 2156-os motorok az első 10 évben 1969-1979 kb. 150.000 km-t futottak (átlagban) felújítás nélkül. Utána csere.

 

 - Az Ik-260/280 majd az Ik-415 első járművei nullszériák igen rossz hatásfokkal üzemeltek.

 

Mindezek a tapasztalatok kellettek ahhoz, hogy később tízezres sorozatok készülhenek megbízható üzemre.

 

 

 

 

D 20 Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84269

Ez az időszakos "érvagdalás" nagyon "jó" téma:

 

Többen már n+1-szer megírták a frankót.

 

N+1. finghasogatás tőlem is:

 

Ebben a szétsíbolt, semmire nincs /nem marad/ pénz országban akkora jóság

üzemeltetni az agyonelektronizált, csiszolt márvány símaságú utakra való

autóbuszokat, hogy ihaj...

 

Majd' minden volántársaságnál van már divatalacsonypadlós elektronikai túlbonyolított cucc.

Mivel ezeknél még az ajtó csukódásának sebességének módosításához is laptop kell,

a megfelelő programmal és egy tetves szelep is csillió pénzbe kerül, ezért az öreg kocsik

sokszor már szinte vállalhatatlanul el lettek/vannak/lesznek hanyagolva.

 

Egy öreg, de jó állapotú, tiszta buszra a laikus is szívesebben mászik fel ugye.

 

A néhai hazai gyár kényszer alacsonypadlós konstrukciós kompromisszumoktól terhelt kreálmányaitól eltekintve nem maradt ki járat, mert az ajtóvezérlő elektronika elkúródott, s letilt az egész kóceráj.

Ott, ha nem tetszik, ahogy záródik az ajtó, egy db csavarhúzóval lehet állítani.

 

AP-s kocsikból érdekelne engem is több tucat 20-onéves, ami jelenleg is fut és olyan kiképzést kap, mint Pesten a Panama Zrt-nél a járműpark.

Persze most lehet jönni az 1992-es LE MAN-okkal...

 

Hihetetlen, hogy ennyire elvárás lett az AP; minden második ember nyomorék?!
Elektronika: ahány széria, annyi program; a BK Zrt-s Volvo-k programja pl.: nem jó az exathéni kocsikhoz...

 

De ez a világi elvárás; ne legyen olyan tartós, minél kevesebben értsenek hozzá igazán és fogyasszon többet kevesebb károsanyag kibocsátás mellett...

 

Agyrém.

 

Sz'al tessék tovább répázni az Ikarus-ra, de a Föld tovább forog...

Irizar ranger Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84268

"Sőt, még Pörbölynél is meghamisították a történelmet, mert valójában a mozdony csak úgy lepattant a 266-osról. "

:DD

Előzmény: LMB-706 (84265)
Irizar ranger Creative Commons License 2013.04.10 0 0 84267

Az Ikarusokat szinte fillérekből fent lehetett tartani. Egy felújítás sem volt túl nagy költség. Vázcsere is megoldható volt.

Manapság ez már nem így megy. Drága, bonyolult elektronika kerül szinte minden buszba. Az alacsonypadló miatt rengetek indokolatlan kompromisszumot kell kötni, így a váz sem mindig kapja meg a megfelelő merevítést (lásd a 412-eseket).

 

A Credo pedig a mai buszok roburja. Full fapad, full igénytelenség. Túl sok kompromisszum, ami a többi gyártónál nem jellemző, vagy nem érzi ennyire az utas és/vagy az üzemeltető. Van néhány cél, ami a tárkoldában szempont: alacsony ár (-> alacsony minőség), alacsony fogyasztás (-> kis kerék, kis teljesítmény -> hóban alig használható, a klíma sem javít érdemben a levegőn nyáron), gyors és olcsó szervizelhetőség (-> minimális "luxus", kevés elektronika, olasz beszállító). Éppcsak azt nem veszik észre, hogy már nem a '90-es években élünk...

Előzmény: Subaruwrxsti (84264)
LMB-706 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84266

Tudom, hol van kockakő, de nem ez a lényeg. Nem egy-egy rossz minőségű útszakaszból kell kiindulni. 

Előzmény: nemeza (84262)
LMB-706 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84265

Mert nem Ikarus

 

Ha annyival jobb lenne bármelyik nyugati márkánál, amennyire nyomatod, hogy jobb volt, akkor ezt odaát is tudták volna. Ja, hogy másképp tudták? Biztos mindenki hülye, leszámítva az Ikarus-fanatikusokat. 

 

és mert mai gyártmányok

 

Jó nagy szarban is lennének a járműgyártók, ha a tervezett avulás ugyanazon követelményei alapján kellene járműveket tervezni, amelyeknek megfelelően a háztartási gépeket tervezik. Tudod, mi mindenen megy keresztül egy bevezetni tervezett busztípus a prototípus-fázisban, mielőtt piacra kerül? Tudom, vannak azok a jópofa képek a boruláspróbákról a Gördülő Legendákban - na, az kábé a tizede, huszada annak a nyúzópróbának, ami manapság jellemző. És nem spórolják meg, és nem az a vezérelv, hogy csak a típusbizonyítvány meglegyen, aztán úgyis megveszi valaki... Ezt egyszer el lehetett játszani a 417-esekkel Wuppertalban. Egyszer. Többször nem. 

 

elég csak a kiégő Volvóra, a széthulló Localo-kra gondolni

 

Naná, egy Ikarus-szal ilyesmi még csak véletlenül sem történhet, a 412-esek pedig kizárólag az Irisbus sötétben ólálkodó szabotőreinek aknamunkája nyomán szoktak leégni. Sőt, még Pörbölynél is meghamisították a történelmet, mert valójában a mozdony csak úgy lepattant a 266-osról. 

 

Az egy dolog, de érdekes, hogy még mindig mennek, nem?

 

Bármilyen technika elmegy ugyanennyit, amit ugyanígy életben tartanak. 

 

Nem is tudom, hogy egy Ikarus topicban mit is kell ezen megmagyaráznom.

 

Óriási különbség van Ikarus-rajongás és Ikarus-fanatizmus között. Az előbbinél tudod a helyed a világban, az utóbbinál meg azt hajtogatod, hogy a világ a hülye. 

Előzmény: Subaruwrxsti (84264)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84264

Tudod miért? Mert nem Ikarus, és mert mai gyártmányok. Persze, elég csak a kiégő Volvóra, a széthulló Localo-kra gondolni, a pár másik érdekes márkáról nem is beszélve...
Mindegy, majd meglátjuk... nem véletlen kérdőjellel írtam, engem nem izgatnak, én utaznék bármikor a kis csoda buszainkkal, de felőlem jöhetnek a németek járművek is, teljesen mindegy. Az tény, hogy mennyit ment a szovjet metró + a ZIU is, illetve ezek mellett a legtöbbet használt Ikarus buszaink is.
Ja, hogy öregek, meg nagyívben nem érdekli őket senki? Az egy dolog, de érdekes, hogy még mindig mennek, nem? Nem is tudom, hogy egy Ikarus topicban mit is kell ezen megmagyaráznom. :)))

Előzmény: LMB-706 (84259)
Villámhetes Creative Commons License 2013.04.09 -1 0 84263

Még beugrott az 53-13,és a 40-es gyorson is voltam 52-xx-es kocsikkal.De rég volt..

Előzmény: Villámhetes (84260)
nemeza Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84262

Thökölyn már csak a Hernád utca - Dózsa között van kockakő. A Hungária - Mexikói út közötti rész még necces, meg talán a Bosnyák tér egy része. Szerintem a Blaha és Erzsébet-híd közötti rész pl. sokkal rosszabb, főleg az Astoria - Ferenciek, meg a Baross tér..

Előzmény: LMB-706 (84259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!