Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84257

Ahová be van bökve a térképen, ott vagy álcaháló alatt van, vagy egyéb módon elrejtve.
Elvileg nem exAlbás, vagy régebbi fehérvári selejt, ami eddig dugva volt.
Valamint egy 280-ast nem így kéne fotóval illusztrálni.

 

Az is lehet, hogy valaki megint szórakozik...

Előzmény: Aron_son (84256)
Aron_son Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84256

Rendszámot tudna valaki erre mondani? Vagy ötlet, hogy mi lehetett?

 

http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_280-6706920

ckg471 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84255

Meg egyébként is, JÁFI-motort nem lehet ma már túrni sehonnan...

Előzmény: P.stephenson (84247)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84254

Bár nem volt valami hú de patent gép nálunk az egyetlen prágás 260 mert fregoli volt már mikor idekerültem és mivel egyedüli volt sok gond volt a váltójával. Ettől függetlenül boldog voltam/vagyok hogy volt szerencsém prágás 260-ast hajtani még ha csak pár alkalommal is. Sajnos prágás busszal már csak más városban vagy nosztalgiázás közben találkozhatok. Ennyiből szeretem a polgári találkozót. Ott van szerencsém mindig viszonthallani a 2 exMVK-s buszt. :)

Előzmény: norbee601 (84249)
Blindmouse Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84253

Mennyivel jobbak ezek a sztorik, mint az állandó szegecsszámolás. :)

FAV 20 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84252

Én utasként utaztam, és nem vezettem ezeket a buszokat, de az ajtajuk tényleg csiga módra nyílt és záródott. A 620-as 2 másodper alatt csukta be az ajtajait! És ami érdekes, hogy gyenge volt, mert menet közben, ha jeleztem, de nem akartam leszállni, akkor csak meghúztam az ajtót a rászerelt foggantyúval, és már el is aludt a kontróllámpa. Leszállásnál meg lehetett segíteni a nyitást, és a levegő még nem volt az ajtón, de már elkezdtük a leszállást. A lépcsőn állva meg divat volt a barna műbőrben kapaszkodni amik a harmónika ajtók között voltak, és zárt állapotban egy hosszú tarajt képeztek.

Előzmény: RIKA424 (84246)
DUD-591 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84251
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84250

háááát.

 

egy igazi - jó bejáratott - 2156-os + prága váltós, semmi tachográf kocsival azééé néha tényleg csináltunk csodákat.

 

...............:-)))

 

Már elévült.

 

 

Előzmény: bandikaikarus (84248)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84249
Emlékszem egyszer a 13-asra kellett pótlás és a Szent Imre térről jött át a tartalék, a 15-84 volt ha jól emlékszem de az tuti hogy valamelyik Prágás. (ez nem sokkal azelőtt volt hogy kidobták az utolsókat)

A lerobbant 13-as kelenföldi sofőrje ragaszkodott hozzá hogy hadd vezesse ő egy kört:D A sofőr aki áthozta a fülkeajtóban állt végig. A srác meg bubuztatta és fülig ért a szája:D
Előzmény: bandikaikarus (84248)
bandikaikarus Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84248
Kituno pelda arra, h az ido mindent megszepit. 10-15 eve (már!!!) a Pragas kocsiktol a jvezetok tobbsege teljesen kivolt (a tobbseg ZF-es es Voith-os kocsikkal meg D10-zel csapatta szivesen), ma pedig a BPO-103 igazi kuriozum, vagy akar a polgari talalkozon a Pragas vasak, melyeken szinte mindenki utazni/nosztalgiazni vagyik. Ugyhogy magam mindig kellemes es szivemhez kozeli emlekkent fogom orizni ezeket a kocsikat, akarcsak a 180/556 parost. Igaz, nem dolgoztam veluk, de manapsag is csak IK200-assal vagyom dolgozni, Volvoval soha. Lehet 40'C vagy barmilyen kulso korulmeny...
Előzmény: RIKA424 (84246)
P.stephenson Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84247

Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.

...tehát akkor semmi akadálya működőképessé tenni a buszt egy D2156-al, és még a szegecsszámlálók, HÉV tehervagon-küllő-nyilvántartók se háboroghatnak.

 

P.s

Előzmény: RIKA424 (84240)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84246

Nem szerettem az 556/180-at.

 

Csúszott mint a takony.

 

Előtte ugyi 620-al úgy álltunk mint Katiban a gyerek.

Még vizes úton is, pedig akkoriban még bőven volt nagykockakő, kiskockakő, sőőőt sárga kermia kockakő utca is.

 

Azonkívül ez a "görgős pedál" rendszer nagy kibabrálás volt a buszvezetőkkel, pedig - elviekben - azért készült, hogy könnyebb legyen a munkájuk.

Nem lett könnyebb.

 

Pontosan aki "kenyérszervós" mechanikus, rásegítő nélküli 620-ból ült át 556/180-ba annak könnyebb lett sok bosszúsággal.

 

De aki már cseh-szervós, levegőrásegítéses 620-ból ült át, annak az új 556/180 fáradtabb műszakot eredményezett, sok-sok bosszúsággal.

 

Talán nem volt még egy olyan típus Budapest közlekedésében, amelyiknél annyi ajtó működtető elfagyás lett volna mint a 556/180-nál.

 

A Fürtsben útálták, a Récseit nem tudom de Óbudán szerették ezeket a kocsikat.

 

A kiadási % mindenhol rossz volt.

 

 

 

 

 

FAV 20 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84245

Láttad volna, ahogy cincálták. A markoló csipegette a kanalával. Most menj fényképezni 260-ast, és 280-ast, mert nemsokára amikor megérkeznek a Merci buszok, akkor az Ikarusokat elkezdik kidobálni.

Előzmény: Mádi Gerg (84244)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84244

Inkább nem nézem volna meg a kormányzását, ha ezen múlt volna.. :( 

 

 

Vagy befeküdtem volna alá. :)

Előzmény: FAV 20 (84243)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84243

20 centivel sodort jobbra és balra a hátulja. Talán ezért van a 280-asok kereke hátrébb. Azok is sodornak a kanyarokban, de kicsit kevesebbet. Itt látható a kormányzás.

Előzmény: rezgaras (84242)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84242

> Nyomta a derekadat, ettől látott előre a kalauz

 

Nem értettem miért ilyen, de ez a magyarázat annak idején soha nem jutott az eszembe. Kösz, jó pap holtig tanul (ha csak valami tökéletesen haszontalan dolgot is :-)))

 

A 180-as hátul jobban kilógott, mint a 280-asok. Nem lógott ki jobban a kanyarban, mint az eleje (bár sokan úgy hitték), de nem volt tanácsos amikor az eleje elhaladt, közelebb lépni. Egyszer láttam, hogy a Margit hídra rákanyarodó 6-os jól mellbe vert egy bátor pofát. Akkor még csak zebra volt ott, nem volt lámpa.

 

Az NDK-ban a 180-asok hátfalára rá volt nagy betűkkel írva: "Achtung, schwenkt aus!"

 

Előzmény: FAV 20 (84235)
suraki1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84241
Értem. Akkor ilyen jellegű műszaki ok nem gátolhatja, a Rába-MAN-hoz még akad alkatrész.
Előzmény: RIKA424 (84240)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84240

Na öntsünk tiszta viszkit a pohárba.

 

556 motorjai.

 

Az Ik-556 -os első szériája (nullszéria) GA 81-01..81-05 Csepel motorral érkeztek.

Rendkívül megbízhatatlan motorok voltak.

 

A második széria 81-06-----81-14 pedig JÁFI motorral jöttek.

JÁFI = Járműfeljesztési Intézet.

 

ATUKI motor nem létezett. ATUKI = Autóipari tudományos Kutató Intézet.

A félreértések onnan adóttak, hogy a JÁFI motor kifejlesztésében sok-sok ATUKI munka volt.

 

Az első 28 db Ik-556 kb. 25-33%-os üzembiztonságot produkált.

Volt ugyan kiadási terv, de gyakorlatilag csoda számba ment ha egymás után három napot végigdolgozott a kocsi.

 

A GA 81-15-----81-28 rendszámú kocsikra pedig mint kísérleti járművekre tekintettek.

Volt olyan kocsi amiben háromszor-négyszer cseréltek motort négy év alatt.

Ebben a szériában jelentek meg az első városi automata váltók Mo.-n.

 

JÁFI automaták és Prága 60M automaták.

Egyik se terjedt el. Ezek igen kezdetleges, sűrűn meghibásodó váltók voltak.

 

A később sok ezer példányban közlekedő Prága 70M váltónak amolyan kísérleti előfutára volt a Prága 60M váltó.

 

Vissza a motorokhoz.

A fővárosba 275 db Ik-556-os került.

Az első 28-at leszámítva (JÁFI + Csepel) mind RÁBA 2156-os motorral.

Tehát a 28 db más motoros (első szériák) kb. 10%-át adták az Ik-556 -os fővárosi állománynak.

90% RÁBA 2156 motoros volt.

 

Az első 28 kocsi JÁFI és Csepel motorjait is kicserélték RÁBA motorokra pár éven belül.

Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.

 

 

 

 

Előzmény: suraki1 (84236)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84239

A Sallaiban újították fel.

Előzmény: P.stephenson (84210)
siófoki35 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84238
Aron_son Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84237

GOX-799 topictárs!

 

Egy e-mail címet kérekszépen! :)

suraki1 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84236

Ha nem jár túl nagy áldozattal, akár D2156-os motorral is fel lehetne éleszteni - ha az nem túl típusidegen. Melyikből volt több? Csepel vagy Rába-MAN motorosból?

Előzmény: Törölt nick (84232)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84235

Csak ezen a felén volt ilyen támaszkodó. Nyomta a derekadat, ettől látott előre a kalauz. A másik felén sima keret volt, az volt a kényelmes.

Érdemes figyelni a hírdetőtáblát. Ívelt aluminium lemez volt és két oldalt végig futott. Erre ragasztották a papír reklámokat.

Voltak kapaszkodók fent, és mind a két oldalt. Fehér furnér teteje volt minden járműnek. Az összeillesztéseknél fehér, kék, és piros műanyag csík volt a díszlécben.

A Szentendrei 180-as teteje minden szinten rossz! Tessék összehasonlítani. Nem kis hibát követtek el.

 

Előzmény: Törölt nick (84230)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84234

Trabi! Szuper!! :D Nekem egy 1972-es Ford Consul van! De én is gondolkoztam már egy kis trabin, imádtam őket! 

Előzmény: norbee601 (84233)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84233

Hát igen, amiben lehet törekedni kell azért az eredetiségre. Amiből van.

 

Nekem egy 75-ös Trabim van, igyekszem minnél eredetibre, nagyrészt az is, de van pár olyan dolog ami egyszerűen égen-földön nincs... Bár ezek inkább apróságok.

Előzmény: Törölt nick (84232)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84232

Törekedni kéne, de nem az a legfontosabb, én így értettem. Ha most ilyen formában felbőgne a motor, és kapna egy vizsgát az IK 556, szerintem sokan magukhoz nyúlnának. Hozzáteszem egyértelmű, hogy közeledjen a valósághoz, de sajnos(?), manapság inkább divat a nosztalgia, és ők vannak többségben, mondhatom ők tartják el (már amennyire) az ilyen megmozdulásokat, mint a megrögzött jármű buzik, mint mi! Azért valljuk be, hányszor előfordult, hogy ingyen vettünk igénybe olyat amit, más laikus megfizet! Villamoséknál ez, már bevett dolog, meghirdetik ennyi, meg annyi, és a csókosok potyáznak, jopofiznak! Ami a lényeg én is jól emlékszem 1969-s születésem révén, nekem is belefért az típus. Csak OT" , meg örüljünk hogy van, az két dolog.

Előzmény: Törölt nick (84230)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84231

Nincs mit :D Az igazság, ez a téma már sokszor végig lett járva, de mindig előkerül a Miskolci mítosz.

Előzmény: P.stephenson (84226)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84230

nem biztos h mindenki ilyen..szerintem is amennyire lehet törekedni kéne az eredetiségre, főleg addig amíg azok az emberek még élnek akik utaztak rajtuk régen pl. FAV 20. 

Előzmény: Törölt nick (84218)
KPK-299 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84229

Tudom, beszéltem a személyzetével, akkor mentek be a múzeumba mikor ott voltam, mondták, hogy már nagyon kíváncsiak az 556-osra is.

Előzmény: Fáradt Vándor (84211)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84228

Ez a 84199-re akart válasz lenni...

Előzmény: Fáradt Vándor (84227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!