Bár nem volt valami hú de patent gép nálunk az egyetlen prágás 260 mert fregoli volt már mikor idekerültem és mivel egyedüli volt sok gond volt a váltójával. Ettől függetlenül boldog voltam/vagyok hogy volt szerencsém prágás 260-ast hajtani még ha csak pár alkalommal is. Sajnos prágás busszal már csak más városban vagy nosztalgiázás közben találkozhatok. Ennyiből szeretem a polgári találkozót. Ott van szerencsém mindig viszonthallani a 2 exMVK-s buszt. :)
Én utasként utaztam, és nem vezettem ezeket a buszokat, de az ajtajuk tényleg csiga módra nyílt és záródott. A 620-as 2 másodper alatt csukta be az ajtajait! És ami érdekes, hogy gyenge volt, mert menet közben, ha jeleztem, de nem akartam leszállni, akkor csak meghúztam az ajtót a rászerelt foggantyúval, és már el is aludt a kontróllámpa. Leszállásnál meg lehetett segíteni a nyitást, és a levegő még nem volt az ajtón, de már elkezdtük a leszállást. A lépcsőn állva meg divat volt a barna műbőrben kapaszkodni amik a harmónika ajtók között voltak, és zárt állapotban egy hosszú tarajt képeztek.
Emlékszem egyszer a 13-asra kellett pótlás és a Szent Imre térről jött át a tartalék, a 15-84 volt ha jól emlékszem de az tuti hogy valamelyik Prágás. (ez nem sokkal azelőtt volt hogy kidobták az utolsókat)
A lerobbant 13-as kelenföldi sofőrje ragaszkodott hozzá hogy hadd vezesse ő egy kört:D A sofőr aki áthozta a fülkeajtóban állt végig. A srác meg bubuztatta és fülig ért a szája:D
Kituno pelda arra, h az ido mindent megszepit. 10-15 eve (már!!!) a Pragas kocsiktol a jvezetok tobbsege teljesen kivolt (a tobbseg ZF-es es Voith-os kocsikkal meg D10-zel csapatta szivesen), ma pedig a BPO-103 igazi kuriozum, vagy akar a polgari talalkozon a Pragas vasak, melyeken szinte mindenki utazni/nosztalgiazni vagyik. Ugyhogy magam mindig kellemes es szivemhez kozeli emlekkent fogom orizni ezeket a kocsikat, akarcsak a 180/556 parost. Igaz, nem dolgoztam veluk, de manapsag is csak IK200-assal vagyom dolgozni, Volvoval soha. Lehet 40'C vagy barmilyen kulso korulmeny...
Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.
...tehát akkor semmi akadálya működőképessé tenni a buszt egy D2156-al, és még a szegecsszámlálók, HÉV tehervagon-küllő-nyilvántartók se háboroghatnak.
Láttad volna, ahogy cincálták. A markoló csipegette a kanalával. Most menj fényképezni 260-ast, és 280-ast, mert nemsokára amikor megérkeznek a Merci buszok, akkor az Ikarusokat elkezdik kidobálni.
20 centivel sodort jobbra és balra a hátulja. Talán ezért van a 280-asok kereke hátrébb. Azok is sodornak a kanyarokban, de kicsit kevesebbet. Itt látható a kormányzás.
Nem értettem miért ilyen, de ez a magyarázat annak idején soha nem jutott az eszembe. Kösz, jó pap holtig tanul (ha csak valami tökéletesen haszontalan dolgot is :-)))
A 180-as hátul jobban kilógott, mint a 280-asok. Nem lógott ki jobban a kanyarban, mint az eleje (bár sokan úgy hitték), de nem volt tanácsos amikor az eleje elhaladt, közelebb lépni. Egyszer láttam, hogy a Margit hídra rákanyarodó 6-os jól mellbe vert egy bátor pofát. Akkor még csak zebra volt ott, nem volt lámpa.
Az NDK-ban a 180-asok hátfalára rá volt nagy betűkkel írva: "Achtung, schwenkt aus!"
Ha nem jár túl nagy áldozattal, akár D2156-os motorral is fel lehetne éleszteni - ha az nem túl típusidegen. Melyikből volt több? Csepel vagy Rába-MAN motorosból?
Csak ezen a felén volt ilyen támaszkodó. Nyomta a derekadat, ettől látott előre a kalauz. A másik felén sima keret volt, az volt a kényelmes.
Érdemes figyelni a hírdetőtáblát. Ívelt aluminium lemez volt és két oldalt végig futott. Erre ragasztották a papír reklámokat.
Voltak kapaszkodók fent, és mind a két oldalt. Fehér furnér teteje volt minden járműnek. Az összeillesztéseknél fehér, kék, és piros műanyag csík volt a díszlécben.
A Szentendrei 180-as teteje minden szinten rossz! Tessék összehasonlítani. Nem kis hibát követtek el.
Hát igen, amiben lehet törekedni kell azért az eredetiségre. Amiből van.
Nekem egy 75-ös Trabim van, igyekszem minnél eredetibre, nagyrészt az is, de van pár olyan dolog ami egyszerűen égen-földön nincs... Bár ezek inkább apróságok.
Törekedni kéne, de nem az a legfontosabb, én így értettem. Ha most ilyen formában felbőgne a motor, és kapna egy vizsgát az IK 556, szerintem sokan magukhoz nyúlnának. Hozzáteszem egyértelmű, hogy közeledjen a valósághoz, de sajnos(?), manapság inkább divat a nosztalgia, és ők vannak többségben, mondhatom ők tartják el (már amennyire) az ilyen megmozdulásokat, mint a megrögzött jármű buzik, mint mi! Azért valljuk be, hányszor előfordult, hogy ingyen vettünk igénybe olyat amit, más laikus megfizet! Villamoséknál ez, már bevett dolog, meghirdetik ennyi, meg annyi, és a csókosok potyáznak, jopofiznak! Ami a lényeg én is jól emlékszem 1969-s születésem révén, nekem is belefért az típus. Csak OT" , meg örüljünk hogy van, az két dolog.
nem biztos h mindenki ilyen..szerintem is amennyire lehet törekedni kéne az eredetiségre, főleg addig amíg azok az emberek még élnek akik utaztak rajtuk régen pl. FAV 20.