Törekedni kéne, de nem az a legfontosabb, én így értettem. Ha most ilyen formában felbőgne a motor, és kapna egy vizsgát az IK 556, szerintem sokan magukhoz nyúlnának. Hozzáteszem egyértelmű, hogy közeledjen a valósághoz, de sajnos(?), manapság inkább divat a nosztalgia, és ők vannak többségben, mondhatom ők tartják el (már amennyire) az ilyen megmozdulásokat, mint a megrögzött jármű buzik, mint mi! Azért valljuk be, hányszor előfordult, hogy ingyen vettünk igénybe olyat amit, más laikus megfizet! Villamoséknál ez, már bevett dolog, meghirdetik ennyi, meg annyi, és a csókosok potyáznak, jopofiznak! Ami a lényeg én is jól emlékszem 1969-s születésem révén, nekem is belefért az típus. Csak OT" , meg örüljünk hogy van, az két dolog.
nem biztos h mindenki ilyen..szerintem is amennyire lehet törekedni kéne az eredetiségre, főleg addig amíg azok az emberek még élnek akik utaztak rajtuk régen pl. FAV 20.
Azt tudom, hogy fékezéskor előre esett az egész, és akik kapaszkodtak a csuklóban azok is megdőltek mint a Pisai torony. Majd induláskor vissza állt minden. Nagyon labilis volt. Sokat utaztam a csuklóban, mert lehetett támaszkodni, de más volt a kalauz miatt a két oldal, és a kalauz felöli nyomta az ember hátát, hogy előre lásson a kalauz. A jegykezelők után sem változtattak ezen.
Mert folyamatosan két gyerek után kellett futkározzak a múzeum egész területén ;)
Fél füllel én is ezt hallottam, bár nem értem, hogy a múzeumot miért zavarná, ha a tulajdona statikus kiállítási tárgy helyett mozgó jármű lehetne (ugyanis azt hallottam, hogy mereven elzárkóznak ettől)...
Az a legkisebb baj, hogy nem eredeti! Inkább az üzemképessége, és az üzemeltetése a fontosabb.Tudva, hogy Közlekedési Múzeum tulajdona. Ez a nem eredeti, meg nem így nézet ki, az idő múlásával egyre érdektelenebb. Látva a mai nosztalgia utazóközönséget, azt sem tudja miről van szó. Ilyennel utaztam, ilyen járt az utcánkba, és keverik az időpontokat, a típusokat meg sorolhatnám! A most feljövő generációt főleg nem is érdeklik a részletek. Régi és kész!
Az egy hetes munkát azt el kell felejteni. Az egy év is kevés. A nagy baj az, hogy a belseje sem eredeti, de a 180-as is hagy magaután kivánni valót. Egy múzeumban lévő jármű amit mutogatnak, az miért nem olyan mint ahogy közlekedett? Megtévesztik a látogatókat, és azok meg elhiszik, hogy úgy nézett ki ahogy most látják. Szomorú vagyok, hogy nem pótolják a hiányosságokat.
Amúgy előbb-utóbb csak lesz belőle valami. Az MB Travel is felajánlotta nekik 2 vagy 3 éve hogy ők saját költségen rendberakják, cserébe hogy hétvégente beállhasson az 556-os is a kabrió mellé, ettől még ugyanúgy maradt volna a múzeum tulajdona. A kabrió egyik sofőrje akkor azt mondta hogy tulajdonképpen szerinte egy hétvégés meló lenne üzemképessé tenni, olyan sok dolog nem is kéne hozzá.
Ha jól tudom, akkor az 556-ba az Akúti tervezet és a Csepel Autógyár által épített Csepel 618-s motor van benne. A motor hathengeres fekvő 180 LE szívó motor, a hengerek a Rábával ellentétes oldalon vannak. Úgy emlékszem, hogy jó pár évvel ezelőtt működő képes volt, csak hengerfejes lett és úgy kellett vissza vontatni a múzeumba. A lökhárítón a sérülések akkor keletkeztek.
Most voltam Szentendrén (a 180-assal), és tanúja voltam, hogy a busz fiatal ám annál lelkesebb személyzete állapotfelmérést végzett az 556-oson... csak érdeklődés volt ez ezek szerint, vagy esetleg elképzelhető, hogy hosszútávon avalami konkrétabb is fog történni?
Az akkori logika szerint az első nagyjavítás előtt kivágták a kocsikat, és vettek helyettük újat. Megtehették, hiszen az Ikarus ontotta a buszokat, pénz is volt bőven, a vidéki városok meg örültek a fővárosból levetett cuccnak. Mondjuk a 180/556-os család épp kivétel volt, abból mintha nem is nagyon adtak volna el vidékre.
Ez a kocsi valóban azért maradhatott meg, mert lőbusznak alakították át, így elkerülte a lángvágót. Miskolcon újították fel. Motorikusan eredeti? Ez a család jópár típust "elfogyasztott", ha jól tudom ebben sima D2156 van, tehát korhű.
Hogy az 556-os miért nem megy, az rejtély számomra is.
Sajnos egyáltalán nem a BKV jófejségéről van szó, hiába hangsúlyozzák, hogy felújították. Ott van a kutya elásva, ahogy említik is, hogy egyetlen múzeális busz... na igen, mert a többi valóban múzeális értékű (sőt, felbecsülhetetlen) buszt sikerült pár százezerért eladniuk vagy csak szimplán szétvágniuk jó pár évvel ezelőtt... :( A Hungária krt. úthoz közel levő telephelynél még van pár kincs, de több nem igazán. Oda sem engednek különösebben senkit, még nyíltnapokon sem.
Bocs hogy egy nem szakavatott válaszol, de mint laikus erre csak ezt tudom linkelni, összehasonlításképp. Elnézést ha már ismerted ezt a remekbeszabott videót. :)